Witam,
Pacjent - Octavia 2 Tour 2012, 1.6 MPI 102 KM.
Objawy - na początku kilkukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku (potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem). Nie wnikałem specjalnie w problem. Teraz jednak po odpaleniu zimnego silnika włącza się wentylator i działa w trybie ciągłym. Po wyłączeniu zapłonu, wentylator pokręci jeszcze kilka sekund i się wyłącza. Praca wentylatora ciągła - bez znaczenia czy silnik zimny czy gorący. Ewidentnie załącza się jakiś "tryb awaryjny" bo poza tym wywala kontrolkę check engine.
Po podpięciu kompa błędy jak niżej:
01 engine:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
03 ABS Brakes:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
08 Auto HVAC:
13701888 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Czyszczenie błędów nie pomaga.
Wymieniłem czujnik temperatury (G62) - ten dwupinowy myśląc, że błędnie podaje wartość przez co ECU przełącza w tryb awaryjny. Wymiana nic nie zmieniła. Sprawdziłem też podłączenia, kostki, kabelki itp. Nie znalazłem żadnych problemów.
Poddając się odstawiłem do mechaniora by zweryfikował dokładniej - ten zarzucił, że na 90% padł sterownik silnika...
I teraz - zanim podejmę się wymiany sterownika i jego kodowania pytanie co i jak ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić? Czy faktycznie takie objawy mogą świadczyć o sterowniku silnika? Ktoś coś podobnego miał?
Pacjent - Octavia 2 Tour 2012, 1.6 MPI 102 KM.
Objawy - na początku kilkukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku (potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem). Nie wnikałem specjalnie w problem. Teraz jednak po odpaleniu zimnego silnika włącza się wentylator i działa w trybie ciągłym. Po wyłączeniu zapłonu, wentylator pokręci jeszcze kilka sekund i się wyłącza. Praca wentylatora ciągła - bez znaczenia czy silnik zimny czy gorący. Ewidentnie załącza się jakiś "tryb awaryjny" bo poza tym wywala kontrolkę check engine.
Po podpięciu kompa błędy jak niżej:
01 engine:
16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
03 ABS Brakes:
01314 - Engine Control Module
013 - Check DTC Memory - Intermittent
08 Auto HVAC:
13701888 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
U1113 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Czyszczenie błędów nie pomaga.
Wymieniłem czujnik temperatury (G62) - ten dwupinowy myśląc, że błędnie podaje wartość przez co ECU przełącza w tryb awaryjny. Wymiana nic nie zmieniła. Sprawdziłem też podłączenia, kostki, kabelki itp. Nie znalazłem żadnych problemów.
Poddając się odstawiłem do mechaniora by zweryfikował dokładniej - ten zarzucił, że na 90% padł sterownik silnika...
I teraz - zanim podejmę się wymiany sterownika i jego kodowania pytanie co i jak ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić? Czy faktycznie takie objawy mogą świadczyć o sterowniku silnika? Ktoś coś podobnego miał?
Komentarz