Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2Tour] Ciągła praca wentylatora + błędy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2Tour] Ciągła praca wentylatora + błędy

    Witam,
    Pacjent - Octavia 2 Tour 2012, 1.6 MPI 102 KM.
    Objawy - na początku kilkukrotnie miałem problemy z odpaleniem na ciepłym silniku (potrzeba dłuższego kręcenia rozrusznikiem). Nie wnikałem specjalnie w problem. Teraz jednak po odpaleniu zimnego silnika włącza się wentylator i działa w trybie ciągłym. Po wyłączeniu zapłonu, wentylator pokręci jeszcze kilka sekund i się wyłącza. Praca wentylatora ciągła - bez znaczenia czy silnik zimny czy gorący. Ewidentnie załącza się jakiś "tryb awaryjny" bo poza tym wywala kontrolkę check engine.

    Po podpięciu kompa błędy jak niżej:
    01 engine:
    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62)
    P0116 - 000 - Implausible Signal - Intermittent

    03 ABS Brakes:
    01314 - Engine Control Module
    013 - Check DTC Memory - Intermittent

    08 Auto HVAC:
    13701888 - Function Restriction due to Received Malfunction Value
    U1113 00 [008] - -
    Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear

    Czyszczenie błędów nie pomaga.
    Wymieniłem czujnik temperatury (G62) - ten dwupinowy myśląc, że błędnie podaje wartość przez co ECU przełącza w tryb awaryjny. Wymiana nic nie zmieniła. Sprawdziłem też podłączenia, kostki, kabelki itp. Nie znalazłem żadnych problemów.
    Poddając się odstawiłem do mechaniora by zweryfikował dokładniej - ten zarzucił, że na 90% padł sterownik silnika...
    I teraz - zanim podejmę się wymiany sterownika i jego kodowania pytanie co i jak ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić? Czy faktycznie takie objawy mogą świadczyć o sterowniku silnika? Ktoś coś podobnego miał?

  • #2
    Ja miałem podobnie w O1. Problem leżał w uszkodzonej wiązce od przekaźnika wiatraków.

    U kolegi natomiast padł sam przekaźnik.


    Musisz przy tych wiatrakach obserwować bezpiecznik pod maską - to jest prąd 30A - i mi gniazdo i bezpiecznik się topić zaczęły.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      No niby z kabelkami, przekaźnikami ok wszystko... Niby...
      Mechanik posprawdzał wszystko, czujniki kable kostki itp. Także rozpinał, grzebał i podłączał. Nic nie wymienił. Tym samym coś ewidentnie ruszył przypadkowo, bo błędy udało się skasować i stan techniczny jest taki jak przed usterką...
      Zakładam, że jakby padł sterownik silnika to problemy byłyby cały czas - niezależnie od gmerania w kabelkach.
      Teraz udało mi się skasować wcześniej wskazywane błędy i ponownie nie wyskoczyły. Zobaczymy jak będzie dalej, pośmigam i wyjdzie (albo nie - oby)...

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X