Zapalona kontrolka poduszki powietrznej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Paul
    Classic
    • 2009
    • 14

    Zapalona kontrolka poduszki powietrznej

    Zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej O II TDI z 2005 r.
    Serwisant z ASO wskazał ze przetarł się kabelek elektryczny miedzy drzwiami kierowcy a resztą samochodu. Kazałem sobie pokazać tą usterkę ale gumowa osłona wiązki elektrycznej bez widocznych uszkodzeń, solidnie zamocowana w drzwiach jak i w karoserii, nie wierzę że serwisant ją w ogóle oglądał, plątał się w wskazywaniu kosztów takiej naprawy.
    Na początku użytkowania nowego samochodu podobnie włączyła się ta kontrolka, wtedy serwisant powiedział że to typowa usterka mająca prawdopodobnie coś wspólnego z siedzeniem przednim, usterka została zlikwidowana w ciągu kilku minut.
    Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Co można sprawdzić w tym przypadku samodzielnie?
    Czy ktoś może polecić solidny serwis we Wrocławiu?
    P
  • koleś
    RS
    • 2009
    • 2842
    • Fabia combi (6Y5)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    Podłącz VCDS i będzie wiadomo gdzie szukać. Jedź do Sebastiana w Brzegu. Numer masz w PW.
    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

    Komentarz

    • paszczak1991
      Drive
      • 2020
      • 68
      • Octavia III (5E3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      #3
      Obstawiam na kostkę od poduszek pod siedzeniem kierowcy. Procedura jest prosta, wyjęcie fotela 4x śrubki spline o ile dobrze pamiętam to m10 do wykręcenia rozpięcie kostek (możesz rozłączyć aku najpierw) piny w kostce trzeba delikatnie szpilką oczyścić/porysować i wygiąć w górę i w dół na przemian tak aby poprawić połączenie oczywiście wygięcie bardzo male tak aby wtyczka weszła. Można psiknąć preparatem do poprawy kontaktu złącz. Na kanale YT krzynol garage jest film co i jak zrobić. Ale tak jak kolega wyżej podał info aby mieć 100% pewności VCDS lub jakiś skaner od VIAKENA mini VAG i on odczyta gdzie leży błąd w poduszkach. Sam tak mam ale już mi się odechciało to poprawiać i wyjmować fotela co pół roku. W ostateczności pozostaje zlutowanie kabli na stałe ale to już jest ostateczność i mocno chałupnicza metoda naprawy. Ja będę we Wrocławiu przejazdem 15-16 Maja, mam VCDS gdybyś potrzebował pomocy mogę zabrać ze sobą i byś podjechał zrobimy scan i będziemy wiedzieć co i jak.

      Komentarz

      Pracuję...