Octavia 2FL - niesprawny podnośnik szyby pasażera przód

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • caxap77
    Classic
    • 2014
    • 5
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    Octavia 2FL - niesprawny podnośnik szyby pasażera przód

    Witam,
    od kilku lat miałem problem z elektrycznym podnoszeniem szyby przedniej od strony pasażera, opuszczanie działało poprawnie natomiast aby zamknąć szybę należało robić to poprzez wielokrotne wciskanie przełącznika tak aby szyba podniosła się dosłownie o kilka centymetrów. Zatem zamknięcie szyby wymagało wielokrotnego ‘impulsowego’ wciskania przełącznika. Jeśli chciałem zamknąć szybę normalnie tj. wcisnąć raz i czekać aż szyba dojdzie do końca to efekt był taki, że szyba szła do góry by po chwili opuścić się w pozycji w pełni otwartej. Było to upierdliwe ale dało się z tym żyć.

    Niestety niedawno szyba przy próbie zamknięcia otworzyła się i już tak została – nie było szans żeby ją zamknąć w dotychczasowy sposób. Poszperałem na youtubie, okazało się, że mój problem nie jest odosobniony. Rozebrałem drzwi zgodnie z filmikiem instruktażowym z kanału ‘krzynol garage’ (nawiasem mówiąc rewelacyjnie wszystko wytłumaczone). Po przeszperaniu internetu doszedłem do wniosku, że najbardziej prawdopodobnym jest, że mechanizm podnoszenia szyby stawia zbyt duży opór co sterownik odczytuje jako zablokowanie szyby i w ramach ochrony przed przycięciem cofa szybę do pozycji otwartej.

    Najpierw próbowałem ze starym mechanizmem podnośnika – wymontowałem blachę na której zainstalowany jest mechanizm podnoszenia szyby, przesmarowałem go, zmontowałem i test i efekt żaden tzn. szyba szła do góry i w pewnym momencie opadała. Przeczytałem, że któryś z użytkowników wymienił na nowy cały mechanizm podnoszenia i dopiero wówczas problem ustąpił. Zatem znalazłem nowy mechanizm podnoszenia szyby (zamiennik), przyszedł, nasmarowałem go dodatkowo przed montażem, zamontowałem i znowu to samo szyba idzie do góry i około 3-5 cm przed pełnym zamknięciem szyba cofa się do pozycji otwartej i próba ponownego zamknięcia szyby nie udaje się – po przyciśnięciu przycisku zamykania szyby słychać tylko ‘pyknięcie’ jakiegoś przekaźnika dochodzące z modułu znajdującego się przy silniczku podnoszenia szyby i nic się nie dzieje. Po jakimś czasie (nie sprawdziłem po ilu minutach) znów silniczek pracuje i szyba idzie do góry by oczywiście w pewnym momencie znowu opaść.

    Silniczek rozpięty od mechanizmu podnoszenia, a zatem bez obciążenia, pracuje w obie strony (jednakże w jedną stronę, zakładam że to w stronę podnoszenia, pracuje z takimi bardzo krótkimi zacięciami).
    Aktualnie wychodzi na to, że coś może być nie tak z silniczkiem (pomimo tego że bez obciążenia pracuje) lub ze znajdującym się przy nim modułem. Patrzyłem na allegro, jest tego trochę ale najczęściej różnią się jakąś literą czy cyfrą i nie bardzo mam ochotę kupować w ciemno coś co być może nie będzie pasować do mojego samochodu.
    Proszę o pomoc w kwestii dalszej diagnostyki.
  • krzynol
    RS
    S_OCP Member
    • 2007
    • 10960
    • Superb II combi (3T5)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    silniczki są takie same, kup moduł najtańszy jaki jest i pobaw się z silniczkiem
    nie wiem, ale czy tam na zębatkach się coś nie wyciera przy obciążeniu w jednym kierunku
    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
    poprzednie modele:
    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

    Komentarz

    • ROBAL_26
      RS
      • 2010
      • 2320
      • Octavia I combi (1U5)
      • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

      #3
      Kolego ,to nie jest wina silniczka ani modułu , silniczek ma w miejscu zębatki simering którego kołnierz z biegiem lat robi się sztywny i to jest przyczyną oporu podczas zamykania okna , często bywa że kółko zębatki jest odkształcone , brat gdy miał O2 fl i miął ten problem to po prostu delikatnie podciął trochę ten kołnierz i problem zniknął jak ręką odjął do czasu sprzedaży ,ok
      Radzę spróbować .
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz

      • caxap77
        Classic
        • 2014
        • 5
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Problem rozwiązany - poszedłem za radą krzynola (wielkie dzięki) i kupiłem używany silniczek, podpiąłem pod niego mój moduł i napęd szyby zaczął pracować poprawnie. Niepotrzebnie wymieniałem blachę z prowadnicami ale zmylił mnie fakt, ze mój stary silniczek bez obciążenia pracował poprawnie w obie strony.

        Komentarz

        • Medykament
          Classic
          • 2021
          • 1

          #5
          Może i odgrzeje starego kotleta. Miałem dokąłdnie taka sytuacje - "spadła", zablokowała się szyba prawy przód . Kupiłem używany silniczek z modułem - mechanicznie działa ok. Niby SUKCES, ale nie do końca. byłem świadomy że moduł ma inne oznaczenia , no i spodziewałem się ze tak będzie. Mioanowicie, przestało działać wszystko w tylnych drzwiach.
          Domyślam się ze będe musiał podmienić moduł na ten stary. Ale zanim to zrobie chciałbym się dowiedzieć, jak to kolega caxap77 zrobił. Jest jakiś tutorial jak wymienić te sterowniki/moduły?

          Komentarz

          Pracuję...