Witam,
od kilku lat miałem problem z elektrycznym podnoszeniem szyby przedniej od strony pasażera, opuszczanie działało poprawnie natomiast aby zamknąć szybę należało robić to poprzez wielokrotne wciskanie przełącznika tak aby szyba podniosła się dosłownie o kilka centymetrów. Zatem zamknięcie szyby wymagało wielokrotnego ‘impulsowego’ wciskania przełącznika. Jeśli chciałem zamknąć szybę normalnie tj. wcisnąć raz i czekać aż szyba dojdzie do końca to efekt był taki, że szyba szła do góry by po chwili opuścić się w pozycji w pełni otwartej. Było to upierdliwe ale dało się z tym żyć.
Niestety niedawno szyba przy próbie zamknięcia otworzyła się i już tak została – nie było szans żeby ją zamknąć w dotychczasowy sposób. Poszperałem na youtubie, okazało się, że mój problem nie jest odosobniony. Rozebrałem drzwi zgodnie z filmikiem instruktażowym z kanału ‘krzynol garage’ (nawiasem mówiąc rewelacyjnie wszystko wytłumaczone). Po przeszperaniu internetu doszedłem do wniosku, że najbardziej prawdopodobnym jest, że mechanizm podnoszenia szyby stawia zbyt duży opór co sterownik odczytuje jako zablokowanie szyby i w ramach ochrony przed przycięciem cofa szybę do pozycji otwartej.
Najpierw próbowałem ze starym mechanizmem podnośnika – wymontowałem blachę na której zainstalowany jest mechanizm podnoszenia szyby, przesmarowałem go, zmontowałem i test i efekt żaden tzn. szyba szła do góry i w pewnym momencie opadała. Przeczytałem, że któryś z użytkowników wymienił na nowy cały mechanizm podnoszenia i dopiero wówczas problem ustąpił. Zatem znalazłem nowy mechanizm podnoszenia szyby (zamiennik), przyszedł, nasmarowałem go dodatkowo przed montażem, zamontowałem i znowu to samo szyba idzie do góry i około 3-5 cm przed pełnym zamknięciem szyba cofa się do pozycji otwartej i próba ponownego zamknięcia szyby nie udaje się – po przyciśnięciu przycisku zamykania szyby słychać tylko ‘pyknięcie’ jakiegoś przekaźnika dochodzące z modułu znajdującego się przy silniczku podnoszenia szyby i nic się nie dzieje. Po jakimś czasie (nie sprawdziłem po ilu minutach) znów silniczek pracuje i szyba idzie do góry by oczywiście w pewnym momencie znowu opaść.
Silniczek rozpięty od mechanizmu podnoszenia, a zatem bez obciążenia, pracuje w obie strony (jednakże w jedną stronę, zakładam że to w stronę podnoszenia, pracuje z takimi bardzo krótkimi zacięciami).
Aktualnie wychodzi na to, że coś może być nie tak z silniczkiem (pomimo tego że bez obciążenia pracuje) lub ze znajdującym się przy nim modułem. Patrzyłem na allegro, jest tego trochę ale najczęściej różnią się jakąś literą czy cyfrą i nie bardzo mam ochotę kupować w ciemno coś co być może nie będzie pasować do mojego samochodu.
Proszę o pomoc w kwestii dalszej diagnostyki.
od kilku lat miałem problem z elektrycznym podnoszeniem szyby przedniej od strony pasażera, opuszczanie działało poprawnie natomiast aby zamknąć szybę należało robić to poprzez wielokrotne wciskanie przełącznika tak aby szyba podniosła się dosłownie o kilka centymetrów. Zatem zamknięcie szyby wymagało wielokrotnego ‘impulsowego’ wciskania przełącznika. Jeśli chciałem zamknąć szybę normalnie tj. wcisnąć raz i czekać aż szyba dojdzie do końca to efekt był taki, że szyba szła do góry by po chwili opuścić się w pozycji w pełni otwartej. Było to upierdliwe ale dało się z tym żyć.
Niestety niedawno szyba przy próbie zamknięcia otworzyła się i już tak została – nie było szans żeby ją zamknąć w dotychczasowy sposób. Poszperałem na youtubie, okazało się, że mój problem nie jest odosobniony. Rozebrałem drzwi zgodnie z filmikiem instruktażowym z kanału ‘krzynol garage’ (nawiasem mówiąc rewelacyjnie wszystko wytłumaczone). Po przeszperaniu internetu doszedłem do wniosku, że najbardziej prawdopodobnym jest, że mechanizm podnoszenia szyby stawia zbyt duży opór co sterownik odczytuje jako zablokowanie szyby i w ramach ochrony przed przycięciem cofa szybę do pozycji otwartej.
Najpierw próbowałem ze starym mechanizmem podnośnika – wymontowałem blachę na której zainstalowany jest mechanizm podnoszenia szyby, przesmarowałem go, zmontowałem i test i efekt żaden tzn. szyba szła do góry i w pewnym momencie opadała. Przeczytałem, że któryś z użytkowników wymienił na nowy cały mechanizm podnoszenia i dopiero wówczas problem ustąpił. Zatem znalazłem nowy mechanizm podnoszenia szyby (zamiennik), przyszedł, nasmarowałem go dodatkowo przed montażem, zamontowałem i znowu to samo szyba idzie do góry i około 3-5 cm przed pełnym zamknięciem szyba cofa się do pozycji otwartej i próba ponownego zamknięcia szyby nie udaje się – po przyciśnięciu przycisku zamykania szyby słychać tylko ‘pyknięcie’ jakiegoś przekaźnika dochodzące z modułu znajdującego się przy silniczku podnoszenia szyby i nic się nie dzieje. Po jakimś czasie (nie sprawdziłem po ilu minutach) znów silniczek pracuje i szyba idzie do góry by oczywiście w pewnym momencie znowu opaść.
Silniczek rozpięty od mechanizmu podnoszenia, a zatem bez obciążenia, pracuje w obie strony (jednakże w jedną stronę, zakładam że to w stronę podnoszenia, pracuje z takimi bardzo krótkimi zacięciami).
Aktualnie wychodzi na to, że coś może być nie tak z silniczkiem (pomimo tego że bez obciążenia pracuje) lub ze znajdującym się przy nim modułem. Patrzyłem na allegro, jest tego trochę ale najczęściej różnią się jakąś literą czy cyfrą i nie bardzo mam ochotę kupować w ciemno coś co być może nie będzie pasować do mojego samochodu.
Proszę o pomoc w kwestii dalszej diagnostyki.
Komentarz