Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z PDC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z PDC

    Witam.
    pacjent Octavia 2 RS 2008r.
    Od momentu kupna byl juz proble z tylnymi czujnikami parkowania. Poprzedni wlasciciel mowil ze uszkodzony jest jeden z czujnikow. Po wrzuceniu wstecznego pojawia sie ciagly dziwiek, ktory po kilku sekundach znika. Pocpodlaczeniu kompa wyskakuje prawy tyl.
    Dzisiaj probowalem z tym walczyc. Wzialem od znajomego cala wizazke z czujnikami z demontazu (przed sciagnieciem dzialala bezproblemowo).
    Na poczatek podmienilem wszystie czujniki. Problem dalej wystepuje. Zamontowalem druga wiazke ze starymi, a potem nowymi czujnikami. Meszalem je tez, w kazdej kombinacji i pdc dalej nie dziala. Centralka nie byla zalana (przewod od spryskow jest caly).
    Juz zglupialem i nie wiem gdzie szukac awarii. Mozliwe ze modul jest uszkodzony? Modul 1z0919283b.

  • #2
    A próbowałeś po wymianie czujników i potem wiązki skasować błędy ze sterownika ?

    Komentarz


    • #3
      Nie kasowałem po wymianie. Nie mam dostepu od reki do kompa. Wydaje mi sie ze to nie wplywu na dzialanie bo blad pokazuje tylko zwarcie w ukladzie tak jak przy spalonej zarowce. Znajomy podmienial u siebie jeden czujnik i nie trzeba bylo nic kasowac. Obie wiazki optycznie wygladaja w porzadku. Chyba ze obie ulegly uszkodzeniu:/ jakies pomysly co dalej sprawdzac?

      Komentarz


      • #4
        Też mi się wydaje że po wymianie czujnika powinno odrazu działać. Generalnie wszystko zrobiłeś jak trzeba , i już powinno chodzić. Pozostał jeszcze sterownik , musisz podmienić na drugi by sprawdzić. Przecież tam więcej nic nie ma. P.s rozumiem że czujniki i wiązka były z takiej samej Octavii ???

        Komentarz


        • #5
          Wiazka i czujniki tez sa z octavia 2 rocznik 2006 ale chyba nie ma to znaczenia.

          Czytalem gdzies ze jest jeszcze jakis czujnik przy skrzyni biedow. To prawda?
          Blad przy kostce stacyjki bedzie mial wplyw na dzialanje pdc p00883? Bo tez wyskakuje.

          Moze jeszcze sprobuje z innym modulem tylko czy jest sens kupowac na slepo...

          Komentarz


          • #6
            Też miałem błąd od stacyjki , nie miał on wpływu u mnie na pracę PDC .

            Komentarz


            • #7
              Wlasnie rozmawialem z elektronikiem i mowi ze jakby byl uszkodzony modul od pdc to komp by go nie widzial. U mnie widzi go bo pokazuje blad na czujniku. Chyba ze uszkodzona jednak jest wiazka. Przed demontazem znajomy sprawdzal i na 100% dzialalo pdc. Tylko ze po wymianie objawy sa identyczne jakie byly.

              Komentarz


              • #8
                Gdzies na forum natknalem sie na post o zimnych lutach w module od pdc. Ktos z was miał podobny problem z tym? Wystarczy podgrzac spoine na nowo, zeby poprawic polaczenie czy trzeba wymieniac na plytce kondensatory na nowe?

                Komentarz


                • #9
                  Wg mnie wystarczyło by zamienić czujniki miejscami i wiedział byś czy uwalony jest czujnik, czy wiązka. Lecz do tego trzeba by mieć VCDS-a lub inny interfejs do skasowania błędów.

                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                  Komentarz


                  • #10
                    A sygnał ciągły z czujników nie pojawia się kiedy jest podwyższona wilgotność na zewnątrz?

                    Komentarz


                    • #11
                      Nie. Ciągły sygnał to usterka.
                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                      Komentarz


                      • #12
                        Od kiedy kupilem jest ciagly jednorazowy sygnal. Przedtem podobno dzialalo. Znajomy mial jakies pol roku temu tez problem w passacie b7 i wymienil sam czujnik. Nie trzeba bylo nic kasowac bo zaczelo dzialac odrazu po montazu nowego. Gdzies jeszcze na niemieckim forum natknalem sie na temat ze jak jest laczenie 4 kabli od wtyczek do pojedynczego kabla, ten ktory wchodzi w podloge czesto dochodzi tam do naderwanian polaczenia. Jest tam jakis zacisk metalowy ktory laczy 4 przewody masowe w 1 i rdzewieje. Moze jutro sprobuje wyciagnac moja wiazke, wezme ja cala rozwine i przejrze kable. Jak nie to bede musial jeszcze raz skombinowac 1 czujnik i modul na podmiane.

                        Nie zrobilem zdjecia bledu ale chyba bylo tam zwarcie na czujniku co oznacza problem z masą. Dziwi mnie tylko ze druga wiazka nie działała tez po podmianie.
                        Ostatnio edytowany przez MATT_DST; 9998229.

                        Komentarz


                        • #13
                          Miernikiem sprawdź zanim ściągniesz taśmę.
                          Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                          Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                          Komentarz


                          • #14
                            Właśnie po to, żeby uniknąć niepotrzebnych zakupów podmieniasz czujniki, tylko do tego potrzebny jest np. VCDS. Sam osobiście w O2 dowiedziałem się o padniętym czujniku dopiero po tym jak uruchomiłem wizualizację czujników wg opisu:
                            Przeróbki poszerzające funkcjonalność auta. Np. dodanie Xenonów, zmiana foteli, dodatkowe funkcje, wymiana modułu centralnej elektryki. Radio/nawigacja z nowszego modelu itd.

                            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                            Komentarz


                            • #15
                              Temat zostal dzisiaj rozwiazany. Okazalo sie ze uszkodzona jest wiazka i jeden z czunikow. Po podmianie pdc zaczal dzialac.

                              Tak na przyszlosc. Podmienilem modul oraz czujniki i nic to nie dalo. Wyciagnalem cala wiazke i ja rozwinelem. Optycznie jak nowa, a jednak po ponownym zaizolowaniu i spryskaniu wszystkiego kontakt sprayem nie dzialala. Prawdopodobnie gdzies musi byc wewnatrz przerwany przewod badz cos nie tak jest z jedna z wtyczek. Pojawia sie blad o niskim napiecium.
                              W tylnym zderzaku RS z wycieciem na hak dostep jest przepiekny. Wyciagnac czujniki i wiazke to 10-15min roboty.

                              Komentarz


                              • #16
                                Trzeba było przedzwonić wiązkę multimetrem.
                                Najważniejsze, że problem rozwiązany.

                                Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zmiana parktronika Skoda Octavia 2FL na przód+tył cz.2 - YouTube
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    No i sie stalo. Zrobilo sie mokro i padl mi pdc z ktorym walczylem tak dlugo. Padly 2 czujniki i co gorsza druga wiazka. Czujniki podmienilem ale dalej jest blad 01549 zwarcie z masa (mam juz vcds do diagnostyki od reki). Zauwazylem tez ze podczas wymiany czujnika skrajnie lewego po jego odlaczeniu i ruszenia wtyczką system jakby na chwile ruszyla na 3 czujnikach.
                                    Nie chce po raz kolejny kupowac uzywanej wiazki, wiec stwierdzilem, ze zrobie sobie nowa. W jednym z tematow natknalem sie na post krzynola, ze problemem w pdc sa wlasnie wtyczki a nie przerwane kable.

                                    Wtyczki do czujnikow namierzylem juz na ali i bede zamawiac ale nie moge nigdzie znalesc info jakie piny kupic do wtyczki 12pinowej ktora wpina sie w modul pdc. Ktos poratuje?

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Link
                                      Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                      Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        MATT_DST jeśli robisz nową wiązkę proponuję skorzystać z linka z mojego posta.

                                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Panowie dalej mam problem. Dzisiaj montowalem calkiem nowa wiazke (swiezo zrobiona) i dalej jest blad 01549 007 zwarcie na masie. Juz nie mam pomyslu co dalej. Nawet obcialem stara wiazke zaraz za wtyczka i dolutowalem nowe przewody i dalej to samo. Vcds po sasowaniu dalej pokazuje blad. Czujniki nie klikaja charakterystycznie.

                                          Zamienialem je miejscami i to samo. Moze kupic 4 nowe i wymienic?
                                          w ogole to blad wiazki czy czujnikow? Pamietam jak mialem uszkodzony 1 czujnik to vcds pokazywal ktory to a teraz nic tylko blad ogolny.

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X