Witam serdecznie. Wiem że temat już przerabiany ale nie mam już sił ani pomysłu co może być. Ale zacznę od początku. Pacjent Octavia 2vrs 2.0 diesel z 2006r Auto kupiłem już z nie działającym ogrzewaniem jak również klimą. Po podłączeniu do komputera wyskakuje błąd czujnik ciśnienia klimatyzacji,ale z tego co się orientowałem to ogrzewanie powinno działać. Panel sie świeci tzn. nastawienie temperatury,regulacja dmuchawy (jak przekręcam to diody świecą) nastawienie klapek góra, dół,obieg zamknięty również się zaświecają tyle że nic nie słychać żeby się ruszały,zero. Wentylator nie reaguję. Co już sprawdziłem: bezpieczniki ok,podmiana panelu na dobry,nic nie dało,wentylator podpięty na krótko działa i kręci jak szalony,moduł komfortu ok,podmieniony na dobry z innego auta i nic.Reset klapek zrobiony ale nic nie słychać żeby chodziły cisza.Zauważyłem też że coś rozładowuje mi aku,nowy akumulator naładowany do fula rozładowuje przez noc,nie wiem czy ma to coś wspólnego. Czy miał ktoś taki przypadek? Ma ktoś jakieś pomysły? Proszę o pomoc bo mechanicy rozkładają ręce a tu zima i nawet dziecka nie mogę zawieźć do przeczkola bo zimno jak fiks. Ja to pół biedy bo termofor pod tyłek, rękawice,czapa i ?? Bardzo będę wdzięczny za pomoc. Pozdrawiam Serdecznie
Nie działające ogrzewanie
Zwiń
X
-
Przede wszystkim - o jakim wentylatorze piszesz?
O tym na chłodnicy? - czy chodzi Ci o dmuchawę nawiewu?
Ogrzewanie to nie tylko elektryka - to płyn chłodniczy krąży przez nagrzewnicę i ogrzewa powietrze.
Czy był sprawdzany termostat na chłodnicy?
Jak wygląda temperatura silnika, nagrzewa się normalnie do 90 'C? Co pokazują zegary?
-
-
Klima nie ma nic do ogrzewania. Sprawdz czy przewody idące do nagrzewnicy są ciepłe - od strony grodzi w silniku. Może nagrzewnica zabita lub zapowietrzona. Jeśli ci zjada akumulator przez noc to wpisz w wyszukiwarkę jak sprawdzić co ci pobiera prąd w aucie. Sa nawet filmiki na YT.
Jeśli dmuchawa ci nie chodzi to szukaj usterki w jej obwodzie , bezpiecznik , rezystor. Jak dmuchawa chodzi to ewidentnie silniczki sterujące klapami.Ostatnio edytowany przez danielzy; 27216.
Komentarz
-
-
co komp na to? pozycje klapek, temperatury...
bo błąd o czujniku ciśnienia klimy to inna sprawa->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
krzynol,komp nic nie widzi. Żadnego błędu,jedynie ten co pisałem odnośnie klimy,klapki nie działają,nic nie słychać żeby się przedstawiały, temperaturę pokazuję i można ją regulować,to samo z pokrętłem od dmuchawy, przekręcam w prawo to zielone diody się zapalają,w lewo gasną,naciskam auto to odrazu zaświecają się wszystkie zielone kontrolki od wentylatora albo prawie wszystkie, zależy jaka temperatura nastawiona
Komentarz
-
-
Na moje coś nie halo z panelem climatronik.
Schemat i miernik w dłoń.
Tu jest filmik kolegi krzynol - schematy climatronic akurat Octavia II 2006r - pasuje.
W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.
Ale lepiej zorganizować schematy z ELSA.
Trzeba najpierw posprawdzać we wtyczce w paneli klimy czy są doprowadzone wszystkie napięcia zasilania 12V
12V powinno być a kilku pinach wtyczki.
Szczególnie bym się przyjrzał czy jest 12V z zaciski 30 - pin nr 16 we wtyczce 20 pinowej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Driver18 Zobacz wpisJadę kupić miernik i będę działał,mam jeszcze pytanie,czy można manualnie ustawić te klapy nawiewu np, odkręcając silniczki sterujące klapami i podpięcie dmuchawy na krótko żeby grzało?
Sprawdź napięcia we wtyczce (najlepiej bez wyciągania jej z panelu - pod obciążeniem - od tyłu wtyczki da się wsadzić sondę)
Podaj też nr sterownika - na alle....o można dostać używki. Jak napięcia zasilania są ok, to wg mnie panel do wymiany.
50PLN to nie majątek
Komentarz
-
-
też stawiam na panel, odpala się w trybie jakimś testowym/awaryjnym?
kup dokładnie z takim samym numerem, bo to 2006, a od 2007 były zmiany elektroniki->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Mi się nasuwa jeden wniosek.
Moduł ma osobne 3 zasilania
bezpiecznik SC4 - styk 15 12V po stacyjce zasila moduł - dlatego moduł działa, zapalają się diody itp
bezpieczniki SC16, SC22 - styk 30 - stałe 12V z aku - wg mnie zasilanie elementów wykonawczych tj silnik dmuchawy, klapki
Coś jest nie tak z zasilaniem po styku 30.
Skoro nie posługujesz się miernikiem (sugeruję szybki kurs obsługi - w używanym samochodzie przyda się się nie raz)
To sprawdź ponowie bezpieczniki. Pisałeś, że były sprawdzane - ale często tak się zdarzało (nawet tu na forum paru userów tak miało), że bezpiecznik był sprawny, ale włożony obok właściwego miejsca.
Sprawdź jeszcze w skrzynce bezpieczników (ta z lewej strony kierownicy) czy fizycznie masz bezpieczniki w polach 4, 16, 22
image.png
Komentarz
-
-
kowaltom99, bezpieczniki ok, są na swoim miejscu,z desperacji postanowiłem podłączyć dmuchawę na krótko i odkręcić silniczki odpowiedzialne za temperaturę od strony kierowcy i pasażera,prad wziąłem z wtyczki która idzie do dmuchawy (rezystora dmuchawy). Ciepło zaczęło dmuchać odrazu ale o dziwo zaczęły się grzać te kable tak że zaczęły się tlić. Czy może to być jakiś objaw zwarcia? Zaraz nagram filmik skąd wziąłem prąd i gdzie go w piąłem. Po tej akcji stwierdziłem że puszczę kabel bezpośrednio z aku do dmuchawy i odziwo kable zimne a wentylator zapierdzielał aż miło i w aucie sauna. Więc ponawiam pytanie czy to może być objaw jakiegoś zwarcia pomiędzy dmuchawą a panelem? Zaraz wrzucę filmik i w nim wszystko pokaże bo nie umiem tego przedstawić do końca pisząc,taki ze mnie mechanik
Komentarz
-
-
Zmieniam po raz drugi.
Wg schematu w climatronic nie ma rezystora dmuchawy - biegami steruje sterownik dmuchawy J126.
Sterownik dmuchawy J126 jest zasilany bezpośrednio z bezpiecznika SC22 - 40A
Kable mogły się grzać, bo dmuchawa pobiera duży prąd. Ta wtyczka 10-pin jest połączona z wtyczką 6 pin podającą zasilanie do modułu dmuchawy
Skoro tam się podłączyłeś i kable zaczęły dymić - to wygląda na zwarcie we wiązce zasilającej moduł dmuchawy.
Tu jest potrzebny dobry elektromechanik.
Odradzam robienie obejść - do panelu climatronic dochodzą 2 przewody prosto od akumulatora, w których jest stałe 12V.
Jeżeli coś zacznie zwierać - to autko może pójść z dymem.
Podaj maila - to prześlę Ci komplet schematów
image.pngOstatnio edytowany przez kowaltom99; 6234.
Komentarz
-
-
Człowieku auto spalisz, słabo że bierzesz się za takie rzeczy, nie mając podstawowej wiedzy o elektryce,a nawet o obsłudze miernika.
Potem jest frustracja, że ma się dość auta. Z miernikiem w ręku pomiary tego przypadku to 15 minut.
A podłączając komputer, może być tak, że diagnoza co zepsute będzie w 1 minutę.
Nie pokazałeś/napisałeś, jak połączyłeś na krótko wentylator, tam są 4mm2 przewody zasilające,
jeśli połączyłeś to cienkimi przewodami, to efektem będzie palenie sie instalacji, bo to spore prądy.
Nie możesz na krótko zasilać przez włacznik bezpośrednio wentylatora, bo to jest pełna moc i obroty oraz b. duży prąd
Ten włącznik to spłonie z czasem, a wentylator się rozpieprzy na pełnych obrotach błyskawicznie
coś jest z wentylatorem, ściślej z jego sterownikiem, podmień jeszcze to
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
Komentarz