brak pozycyjnych, podświetlenia tablicy i oświetlenia bagażnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • prozb
    Classic
    • 2023
    • 1

    brak pozycyjnych, podświetlenia tablicy i oświetlenia bagażnika

    hej, pytanie za 100p
    Kupiłem Octavie II liftback.
    Od samego początku pokazywał błąd lewego postoju. ( wywalona żarówka).
    Rozebraliśmy troche samochodu pod naprawy blacharskie, wywalona ruda z progów, tylnich nadkoli, rozebrana klapa bagażnika ( też troche z rudej oczyszczona) ale głównie celem wymiany "klamki" która słabo działała.
    Dziś zacząłem samochód składać do kupy. Nie świeci oświetlenie bagażnika, postoje tył i podświetlenie tablicy ( tu kupilem nowe lampki bo stare w rękach mi się pokruszyły). Awaryjne świeca.
    Jakiś pomysł co go może boleć?​
  • radoszczak
    Drive
    • 2008
    • 53
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    Dzień dobry, u mnie zaczęły żarzyć się lampki bagażnika (ledy). Straciłem masę na przewodach. Tzn jest ale bardzo słaba. Pomiar między masą we wtyczce, a zdrową masę (zaczep zamka) wynosi około 20 kOhm. Gdzie szukać uszkodzenia ? Wymieniłem zamek (mikrosyk jest ok), wtyczki w klapie są w porządku, wtyczki przy słupku przy tylnej kanapie również, podejrzana jest przelotka, ale jak się dobrać do przewodów w niej ? Czy ktoś miał podobny problem ? Skoda Octavia 3 liftback.

    Komentarz

    • vitorio
      Classic
      • 2025
      • 34

      #3
      Gdyby przewód masowy był przerwany w przelotce, to byłaby przerwa a 20 kohm. Uważam, że należy szukać problemu w punktach masowych na karoserii. Ponadto bardziej miarodajnym podstawowym punktem masowym jest minusowa klema aku a nie np. zaczep zamka. Przelotkę można wyciągnąć z otworu w karoserii i w klapie.

      Komentarz

      • radoszczak
        Drive
        • 2008
        • 53
        • Octavia III (5E3)
        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

        #4
        Walczę dalej, dziś rozebrałem kostkę w słupku C, tam masa jest zdrowa, pomiędzy nią a przewodem masowym mam kilkanaście Ohm. Nie mogę ściągnąć podstawy lewej półki bagażnika, czy tam są zaczepy ? Odkręciłem jedną śrubę widoczną. Mam lampki po obu stronach. Zamek mam wymieniony na nowy, styk w zamku działa poprawnie, nie wiem już gdzie szukać. Odniosłem się do masy na zamku, dlatego też że pomiędzy punktem plusowym oprawki, a zamkiem mam 12,4V i lampka normalnie świeci, więc masa tam jest zdrowa. Kieruje się tym schematem. Na co jeszcze mógłbym zwrócić uwagę ?

        Komentarz

        • radoszczak
          Drive
          • 2008
          • 53
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          #5
          Nie mogłem edytować. Sprawdzałem dalej co mogłem. Rozebrałem ponownie tapicerke klapy. Wtyczki są zdrowe. Wtyczka 3 pinowa przy zamku powoduje tylko wysłanie masy na maxi dot otwarta klapa. Po odłączeniu wtyczki, napięcie cząstkowe na zaciskach oprawek oświetlenia bagażnika nie znika. Sprawdziłem też kostki w klapie oraz kostke przy słupku C. Czarno brązowy przewód masy sterowanej działa w tym miejscu tj. po zamknięciu klapy, masa znika z tego przewodu co daje pewnie info na maxi dot o zgaszeniu info o kalapie. Skąd w takim razie jest sterowana masa lampek ? Czy gdzieś w tej wiązce idącej w rancie przy drzwiach pasażera jest odejście na same lampki ? Wygląda na to że masa sterowania lampkami zanika gdzieś pomiędzy wtyczką w słupku C, a zaciskiem na oprawkach, chyba że ta masa pochodzi z innego źrodła masy sterowanej ? Osobny obwód z ECU ?

          Komentarz

          • jasiek2905
            Rider
            • 2012
            • 282
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM
            • DADA 1.5 TSI 150 KM

            #6
            Połączyłeś na krótko przewodem T4C/1 z masą jednej żarówki to świecą normalnie, oczywiście przy otwartej klapie i otwartym zamku? Bo po drodze masz dwa złącza T5D i T5B może na nich jest problem.

            Komentarz

            • jasiek2905
              Rider
              • 2012
              • 282
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM
              • DADA 1.5 TSI 150 KM

              #7
              I jeszcze z T4C/3 na krótko do żarówki to sprawdzisz mikrostyk w zamku

              Komentarz

              • jasiek2905
                Rider
                • 2012
                • 282
                • Octavia II (1Z3)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                Masa żarówek to pin 1 we wtyczce lampki

                Komentarz

                • jasiek2905
                  Rider
                  • 2012
                  • 282
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                  #9
                  A komputer zgłasza błąd od tylnej klapy?

                  Komentarz

                  • radoszczak
                    Drive
                    • 2008
                    • 53
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Na tą chwilę to co sprawdziłem. 3pinowa wtyczka w zamku odpowiada tylko za info na MaxiDot o otwartej klapie. Po odłączeniu wtyczki i przy otwartej klapie znika info o otwartej klapie, a po chwili znika też częściowe napięcie na kostkach lampek. Cała trasa przewodu od styku w zamku do ecu musi byc sprawna, po drodze też na kostce przy słupku ta masa co daje info do ecu też znika. Pytanie gdzie jest druga masa którą musi sterować ecu, zabierając ją z lampek po zamknięciu klapy. Wygląda na to że nie jest to ta sama masa. Najpierw ecu dostaje info o zamkniętej klapie i zabiera masę z oprawek (albo napięcie, tego nie sprawdzałem). Przy otwartej klapie dając masę na krótko lampki świecą normalnie. Pytanie gdzie idzie ta druga masa od oprawek. Nie ściągałem jeszcze tapicerki bagażnika, ale chyba nie pozostaje nic innego skoro połączenia w klapie i przy słupku C są zdrowe. Ze schematu nie wynika wprost że są 2 masy sterujące, a tak to zaczyna wyglądać po badaniach miernikiem. Może ktoś miał podobny problem ? Wykluczam też uszkodzenie w przelotce bo sygnał gaszenia, zapalenia lampek z ecu nie idzie już przez klapę jak sądzę.

                    Komentarz

                    • radoszczak
                      Drive
                      • 2008
                      • 53
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez jasiek2905 Zobacz wpis
                      A komputer zgłasza błąd od tylnej klapy?
                      Nie ma żądnych błędów związanych z zamkiem i oświetleniem wnętrza.

                      Komentarz

                      • radoszczak
                        Drive
                        • 2008
                        • 53
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Na tą chwilę to co sprawdziłem. 3pinowa wtyczka w zamku odpowiada tylko za info na MaxiDot o otwartej klapie. Po odłączeniu wtyczki i przy otwartej klapie znika info o otwartej klapie, a po chwili znika też częściowe napięcie na kostkach lampek. Cała trasa przewodu od styku w zamku do ecu musi byc sprawna, po drodze też na kostce przy słupku ta masa co daje info do ecu też znika. Pytanie gdzie jest druga masa którą musi sterować ecu, zabierając ją z lampek po zamknięciu klapy. Wygląda na to że nie jest to ta sama masa. Najpierw ecu dostaje info o zamkniętej klapie i zabiera masę z oprawek (albo napięcie, tego nie sprawdzałem). Przy otwartej klapie dając masę na krótko lampki świecą normalnie. Pytanie gdzie idzie ta druga masa od oprawek. Nie ściągałem jeszcze tapicerki bagażnika, ale chyba nie pozostaje nic innego skoro połączenia w klapie i przy słupku C są zdrowe. Ze schematu nie wynika wprost że są 2 masy sterujące, a tak to zaczyna wyglądać po badaniach miernikiem. Może ktoś miał podobny problem ? Wykluczam też uszkodzenie w przelotce bo sygnał gaszenia, zapalenia lampek z ecu nie idzie już przez klapę jak sądzę.

                        Komentarz

                        • radoszczak
                          Drive
                          • 2008
                          • 53
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez jasiek2905 Zobacz wpis
                          A komputer zgłasza błąd od tylnej klapy?
                          Nie ma żądnych błędów związanych z zamkiem i oświetleniem wnętrza.

                          Komentarz

                          • radoszczak
                            Drive
                            • 2008
                            • 53
                            • Octavia III (5E3)
                            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                            #14
                            Puściłem przewód masowy z kostki T5b bezpośrednio do styków masowych oprawek lampek, lampki świecą, po zamknięciu bagażnika lampki gasną. Pojawił się kolejny problem przy montażu haczyka na zakupy. Czy w tych otworach w blasze powinny być jakieś gniazda plastikowe ? Nie mogę wkręcić śruby i zamocować haczyka. Czy przy demontażu te gwinty mogły 'wpaść' w przestrzeń wewnętrzną boku bagażnika ?

                            Komentarz

                            • jasiek2905
                              Rider
                              • 2012
                              • 282
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • DADA 1.5 TSI 150 KM

                              #15
                              Nie ma drugiej masy do lampek, masę lampki dostają przez mikrostyk znajdujący się w zamku klapy. Wtyczka czteropinowa (T4C/3 masa stała do T4C/1 wyj. masy do lampek i do sterownika potwierdzenie otwarcia klapy) Co do wieszaków to są bezpośrednio przykręcane w miejsca w metalu bez żadnych plastików.

                              Komentarz

                              • radoszczak
                                Drive
                                • 2008
                                • 53
                                • Octavia III (5E3)
                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                #16
                                Dziękuję. Wieszak wkręciłem. Tapicerka się przesunęła i nie mogłem trafić w gwint. Jeśli jest tylko jedna masa z mikrosyku to uszkodzenie musze mieć gdzieś za mikrosykiem i za kostkę z której wziąłem zdrową znikającą masę.

                                Komentarz

                                Pracuję...