[2.0 TDI BMM] szarpanie, podejrzany EGR - logi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mikegolf
    Classic
    • 2018
    • 20
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMM 2.0 TDI 140 KM

    [2.0 TDI BMM] szarpanie, podejrzany EGR - logi

    Witam, auto czasem szarpie przy przyspieszaniiu, zawsze w okolicach 1700-2100 obrotów, najczęściej są to 2-3 krótkie szarpnięcia.
    Dzieje się tak tylko przy stosunkowo delikatnym przyspieszainu, przy mocnym nie ma problemu.
    Nie ma żadnych błędów na komputerze, ani żadnych problemów poza tym.
    Pytanie czy załączony wykres EGR jest poprawny?

    VAGLOGS is a fast and easy to use application for displaying, storing, managing and sharing VCDS / VAG-COM logs.


  • marcinp
    Classic
    • 2017
    • 25
    • Octavia II (1Z3)
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Też tak miałem. Na początku żadnych problemów ale potem zdarzało się, że przy takim szarpnięciu zaczynała się świecić kontrolka świec żarowych i auto wchodziło w LIMPa. Po wymianie EGR na nowy, oryginalny problem ustąpił. Polecam tez sobie poczyścić układ dolotowy - różnice kolosalne.

    Komentarz

    • mikegolf
      Classic
      • 2018
      • 20
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BMM 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Dziekuje
      EGR zmieniony (pierburg), objawy dalej takie same tylko rzadziej występują - następny podejrzany to wiązka lub komputer.
      wracam do problemu widocznego na logu, tzn czy te "ząbki" to nie są wlasnie te szarpnięcia ...

      Komentarz

      • marcinp
        Classic
        • 2017
        • 25
        • Octavia II (1Z3)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Myślę, że wiązka albo komputer to nie jest dobry trop (chyba, że było coś grzebane/ tuningowane/ zmienianie mapy). Spróbuj na początek poobserwować/ poprawić przepływy powietrza przez silnik. Przykład ? Nie wiem jak jest w BMM ale w CFHC np nie ma osobno klapy gaszącej i przepustnicy - jest 2 w 1 i na tą przepustnicę leci cały syf z EGR, w efekcie robi się nagar i maleją przepływy zarówno spalin przez EGR jak i powietrza świeżego i silnik czka. Porządne wyczyszczenie tego nie stanowi wielkiego problemu (przy okazji polecam sprawdzić stan uszczelek i we. wymienić), a na pewno poprawi sytuację. Brudna przepustnica/klapa gasząca to niedomykająca się klapa przy gaszeniu - trzepie silnikiem jakby dwumas się kończył. Następna sprawa to czy przepływomierz nie oszukuje. To są super auta ale okresowe czyszczenie kolektora/ rur EGR (szczególnie tłustych odcinków znajdujących się bezpośrednio przy wlocie spalin do dolotu) jest obowiązkowe.

        Pomijam kwestię adaptacji EGR, tego że trzeba z tym pojeździć.
        Ostatnio edytowany przez marcinp; 44408.

        Komentarz

        Pracuję...