[O2] Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Atomek
    Classic
    • 2012
    • 17

    [O2] Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?

    Zamieszczone przez dwaoka
    bo u nas to jest jeszcze wiocha założyć kamizelkę odblaskową na spacer czy na rower.... (...) :roll:
    Niestety masz rację. Jednak w mojej 4 tysięcznej mieścinie i okolicy - widzę dobrą tendencję. Rowerzyści i ci z nordic walking już popierniczają w kamizelkach. Jeszcze tylko piesi zostali do wyedukowania...
  • jaśko
    Drive
    • 2011
    • 75

    #2
    [O2] Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?

    Witam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
    Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
    Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic


    Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII

    Pozdrawiam i dziekuje

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      #3
      Re: Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?

      Zamieszczone przez jaśko
      Witam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
      Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
      Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic


      Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII

      Pozdrawiam i dziekuje
      Przyczyn padu akumulatora może być kilka:
      1) Masz słabe ładowanie aku, a teraz jest zima czyli jazda z większym poborem prądu jak klimy, ogrzewania, wycieraczki, światła i inne dodatki na prąd. Aku słabł, nie był właściwie doładowywany i padł.
      2) Przyczyna może leżeć w samym aku. Masz pewnie jeszcze na gwarancji, więc oddawaj go.
      3) Pojawił się jakiś upływ prądu na postoju, np. alarm samochodu.
      4) Lub może coś z samą elektryką samochodu, a nie wymienione wyżej.

      Jak podłączysz naładowany akumulator sprawdź napięcie ładowania, to przynajmniej będziesz wiedział, czy alternator jest w kręgu podejrzeń. Z resztą zawsze lub przynajmniej zazwyczaj się sprawdza ładowanie w takich okolicznościach.
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • jaśko
        Drive
        • 2011
        • 75

        #4
        Re: Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?

        Zamieszczone przez Northeusz
        Zamieszczone przez jaśko
        Witam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
        Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
        Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic


        Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII

        Pozdrawiam i dziekuje
        Przyczyn padu akumulatora może być kilka:
        1) Masz słabe ładowanie aku, a teraz jest zima czyli jazda z większym poborem prądu jak klimy, ogrzewania, wycieraczki, światła i inne dodatki na prąd. Aku słabł, nie był właściwie doładowywany i padł.
        2) Przyczyna może leżeć w samym aku. Masz pewnie jeszcze na gwarancji, więc oddawaj go.
        3) Pojawił się jakiś upływ prądu na postoju, np. alarm samochodu.
        4) Lub może coś z samą elektryką samochodu, a nie wymienione wyżej.

        Jak podłączysz naładowany akumulator sprawdź napięcie ładowania, to przynajmniej będziesz wiedział, czy alternator jest w kręgu podejrzeń. Z resztą zawsze lub przynajmniej zazwyczaj się sprawdza ładowanie w takich okolicznościach.

        Sprawdze ładowanie alternatora lub jeszcze wepne miernik w szereg z akumulatorem i zobacze czy jest jakis niekontrolowany pobór prądu, czy miało na to wpływ ze zazbroiłem na podniesionej masce dzien wczesniej?

        Komentarz

        • k.g
          Classic
          • 2006
          • 26

          #5
          Sprawdź:
          - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
          - podtrzymanie pamięci radia.

          Komentarz

          • jaśko
            Drive
            • 2011
            • 75

            #6
            Zamieszczone przez k.g
            Sprawdź:
            - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
            - podtrzymanie pamięci radia.

            agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

            Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah

            Komentarz

            • Northeusz
              RS
              • 2010
              • 1677
              • Octavia I (1U2)
              • AUM 1.8 20VT 150 KM

              #7
              Zamieszczone przez jaśko
              Zamieszczone przez k.g
              Sprawdź:
              - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
              - podtrzymanie pamięci radia.

              agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

              Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
              U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
              Pozdrawiam
              Northeusz

              Komentarz

              • jaśko
                Drive
                • 2011
                • 75

                #8
                Zamieszczone przez Northeusz
                Zamieszczone przez jaśko
                Zamieszczone przez k.g
                Sprawdź:
                - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
                - podtrzymanie pamięci radia.

                agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

                Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
                U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
                Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanie

                Komentarz

                • Northeusz
                  RS
                  • 2010
                  • 1677
                  • Octavia I (1U2)
                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez jaśko
                  Zamieszczone przez Northeusz
                  Zamieszczone przez jaśko
                  Zamieszczone przez k.g
                  Sprawdź:
                  - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
                  - podtrzymanie pamięci radia.

                  agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

                  Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
                  U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
                  Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanie
                  Częste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokoju
                  Pozdrawiam
                  Northeusz

                  Komentarz

                  • jaśko
                    Drive
                    • 2011
                    • 75

                    #10
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Zamieszczone przez jaśko
                    Zamieszczone przez Northeusz
                    Zamieszczone przez jaśko
                    Zamieszczone przez k.g
                    Sprawdź:
                    - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
                    - podtrzymanie pamięci radia.

                    agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

                    Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
                    U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
                    Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanie
                    Częste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokoju
                    Jakie tam powinno bycm ładowanie miedzy 13,8 a 14,2 przy włączonych odbiornikach?

                    Komentarz

                    • Northeusz
                      RS
                      • 2010
                      • 1677
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUM 1.8 20VT 150 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez jaśko
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Zamieszczone przez jaśko
                      Zamieszczone przez Northeusz
                      Zamieszczone przez jaśko
                      Zamieszczone przez k.g
                      Sprawdź:
                      - akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
                      - podtrzymanie pamięci radia.

                      agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?

                      Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
                      U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesle
                      Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanie
                      Częste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokoju
                      Jakie tam powinno bycm ładowanie miedzy 13,8 a 14,2 przy włączonych odbiornikach?
                      Tak, między 13,8 a 14,4 przy włączonych światłach mijania.
                      Pozdrawiam
                      Northeusz

                      Komentarz

                      • kabanos
                        RS
                        • 2011
                        • 4544
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                        #12
                        Za mały akumulator to tego auta i tyle. Jeżeli masz dużo odbiorników to pobór prądu jest duży zwłaszcza przy silniku benzynowym. Za mała pojemność akumulatora sprawi, że za chwilę nie będzie co z niego zbierać (naładowanie/rozładowanie/). Poprzedni właściciel pewno widział, że sprzedaje auto dlatego nie wsadził większego, droższego aku. W moim poprzednim aucie kilka razy miałem sytuację, że nie wyłączyła mi się lampka w bagażniku i ona potrafiła rozładować po 2 dniach akumulator.

                        >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                        Komentarz

                        • k.g
                          Classic
                          • 2006
                          • 26

                          #13
                          W systemach alarmowych są stosowane dwa rodzaje syren alarmowych tzn. z własnym zasilaniem oraz bez własnego zasilania. Te syreny, które posiadają własne zasilanie (akumulatorki), są doładowywane z akumulatora samochodowego. Jeżeli są już w złym stanie to maja wiekszą upływność (pobór pradu w stanie ładowania). Radio samochodowe po wyłączeniu zasilania może posiadać zasilanie między innymi do zasilania lampki tzw. swojego pseudo alarmu oraz doładowywania pestki pamięciowej (zapamiętywania stacji radiowych).

                          Komentarz

                          • jaśko
                            Drive
                            • 2011
                            • 75

                            #14
                            Zamieszczone przez k.g
                            W systemach alarmowych są stosowane dwa rodzaje syren alarmowych tzn. z własnym zasilaniem oraz bez własnego zasilania. Te syreny, które posiadają własne zasilanie (akumulatorki), są doładowywane z akumulatora samochodowego. Jeżeli są już w złym stanie to maja wiekszą upływność (pobór pradu w stanie ładowania). Radio samochodowe po wyłączeniu zasilania może posiadać zasilanie między innymi do zasilania lampki tzw. swojego pseudo alarmu oraz doładowywania pestki pamięciowej (zapamiętywania stacji radiowych).
                            W zupełności macie racje pod każdym względem tylko miły Pan w słuchawce z serwisu SKODA oznajmił mi po podaniu przeze mnie numeru nadwozia , że producent przewidział
                            do tego auta 44 Ah bo tak naprawde miałem zamiar dzisiaj zakupic 64Ah centre future z pradem 640A ale narazie sie powstrzymałem z tym tematem druga sprawa sprawdziłem miernikiem prad po zazbrojeniu alarmu i wynosił 0,35A wiec chyba dopuszczalna wartość na postoju bez zadnych włączonych odbiorników, ładowanie równiez ok 14.5 przy włączonych swiatłach mijania a po naładowaniu i poł dniowym postoju napiecie wynosiło ponad 13 V na akumulatorze

                            Komentarz

                            • shado
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 5315
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Sprawdź jakieś 30min po zazbrojeniu, ale 0.35A to dużo.
                              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                              Komentarz

                              • Agamek12
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 9943
                                • Ford

                                #16
                                Jeśli dobrze pamiętam, pobór pradu nie powinien przekraczać 0,04A (lub bardzo zbliżonej wartości) - w każdym razie w moich wozach pobór prądu po włączeniu alarmu nie przekraczał 0,02-0,03A...

                                PS: sprawdź sobie który obwód zabiera Ci prąd - poprostu wyjmój pojedyńcze bezpieczniki. Po znalezieniu winowajcy będziesz wiedział, co robi Ci bałagan...
                                Adam... Używam:
                                Rolka: e11FL 97KM/130Nm
                                Passek: B6 175KM/366Nm

                                Komentarz

                                • jaśko
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 75

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Agamek12
                                  Jeśli dobrze pamiętam, pobór pradu nie powinien przekraczać 0,04A (lub bardzo zbliżonej wartości) - w każdym razie w moich wozach pobór prądu po włączeniu alarmu nie przekraczał 0,02-0,03A...

                                  PS: sprawdź sobie który obwód zabiera Ci prąd - poprostu wyjmój pojedyńcze bezpieczniki. Po znalezieniu winowajcy będziesz wiedział, co robi Ci bałagan...
                                  ok sprawdziłem i sytuacja wyglada nastepujaco samochód zazbrojony ale z otwarta maska pobór pradu to ok 0,7 A natomiast po zamknieciu maski po 30sek mniej wiecej pobor spada do 0,02A wiec w moim przypadku tak mi sie wydaje rozladowanie akumulatora bylo spowodowane podniesiona maska i zazbrojonym samochodzie i przez 24 godziny to 0,7A zrobilo robote ,a i akumulator musial byc na wyczerpaniu bo w sumie na taki malym pradzie jak 0,7 nie powinien tak szybko zgasnac

                                  Komentarz

                                  • Borsuk2
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1203

                                    #18
                                    Zamieszczone przez jaśko
                                    bo w sumie na taki malym pradzie jak 0,7 nie powinien tak szybko zgasnac
                                    to wcale nie jest mały prąd. Przy nowym akumulatorze:
                                    44Ah / 0,7A = 62,85 h
                                    czyli po dwóch i pół doby masz rozładowany akumulator, a Twój był w złym stanie więc padł Ci szybciej.
                                    Fajna stronka

                                    Komentarz

                                    • Adam_Zg
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 2

                                      #19
                                      Problem z akumulatorem syreny autoalarmu

                                      Witam wszystkich serdecznie
                                      Dotyczy Octavii 2007 1.9 TDI 105 PS
                                      Szukam porady jak w temacie, objawy są następujące:
                                      Czasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Adam_Zg
                                        Czasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
                                        jak dla mnie to zdycha ci aku od auta i dlatego załącza się alarm, traktuje to jako próbę kradzieży a ponieważ aku od syreny też ledwo dycha to słyszysz cichy alarm.
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • Adam_Zg
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 2

                                          #21
                                          Zamieszczone przez loru
                                          Zamieszczone przez Adam_Zg
                                          Czasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
                                          jak dla mnie to zdycha ci aku od auta i dlatego załącza się alarm, traktuje to jako próbę kradzieży a ponieważ aku od syreny też ledwo dycha to słyszysz cichy alarm.
                                          Akumulator fakt nie był wymieniany od nowości ale wystarczy go na zimę przeładować i jest wporządku. Może jest w tym racja bo auto więcej stoi jak jeździ.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...