Zamieszczone przez dwaoka
[O2] Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?
Zwiń
X
-
[O2] Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?
Witam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic
Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII
Pozdrawiam i dziekuje
-
-
Re: Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?
Przyczyn padu akumulatora może być kilka:Zamieszczone przez jaśkoWitam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic
Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII
Pozdrawiam i dziekuje
1) Masz słabe ładowanie aku, a teraz jest zima czyli jazda z większym poborem prądu jak klimy, ogrzewania, wycieraczki, światła i inne dodatki na prąd. Aku słabł, nie był właściwie doładowywany i padł.
2) Przyczyna może leżeć w samym aku. Masz pewnie jeszcze na gwarancji, więc oddawaj go.
3) Pojawił się jakiś upływ prądu na postoju, np. alarm samochodu.
4) Lub może coś z samą elektryką samochodu, a nie wymienione wyżej.
Jak podłączysz naładowany akumulator sprawdź napięcie ładowania, to przynajmniej będziesz wiedział, czy alternator jest w kręgu podejrzeń. Z resztą zawsze lub przynajmniej zazwyczaj się sprawdza ładowanie w takich okolicznościach.Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Re: Jaka przyczyna rozładowania akumulatora?
Zamieszczone przez NortheuszPrzyczyn padu akumulatora może być kilka:Zamieszczone przez jaśkoWitam ponownie jak narazie same problemy niestety przedstawiam ale mam nadzieje ze sie to szybko zmieni ale do rzeczy
Przyszedłem dzisiaj do garazu aby wyjechać autkiem z pilocika pyk i nic, otworzyłem reczniei drzwi, kluczyk w stacyjke i zero kontrolek, sprawdziłem miernikiem okazało sie ze akumulator ma tylko 3,5 V wiec ładuje na ta chwile akumulator i zobaczymy co dalej.
Zastanawia mnie tylko jedna rzecz dlaczego uciekła z niego energia ma dopiero rok czasu (BOSCH). Nie wiem czy to ma znaczenie ale zazbroiłem dzień wcześniej na otwartej masce bo akurat sytuacja tego wymagała i czasami (pewnie ma to jakis sens) bo zazbrojeniu migaja cały czas kierunki musze jeszcze raz rozbroic i zazbroic
Nie chcąc zakładac nowego tematu mam jeszcze jedno pytanko z innej beczki a mianowicie jaki powinien być moment na kluczu dynanometrycznym przy dokreceniu nakretki piasty w SKODZIE FABII
Pozdrawiam i dziekuje
1) Masz słabe ładowanie aku, a teraz jest zima czyli jazda z większym poborem prądu jak klimy, ogrzewania, wycieraczki, światła i inne dodatki na prąd. Aku słabł, nie był właściwie doładowywany i padł.
2) Przyczyna może leżeć w samym aku. Masz pewnie jeszcze na gwarancji, więc oddawaj go.
3) Pojawił się jakiś upływ prądu na postoju, np. alarm samochodu.
4) Lub może coś z samą elektryką samochodu, a nie wymienione wyżej.
Jak podłączysz naładowany akumulator sprawdź napięcie ładowania, to przynajmniej będziesz wiedział, czy alternator jest w kręgu podejrzeń. Z resztą zawsze lub przynajmniej zazwyczaj się sprawdza ładowanie w takich okolicznościach.
Sprawdze ładowanie alternatora lub jeszcze wepne miernik w szereg z akumulatorem i zobacze czy jest jakis niekontrolowany pobór prądu, czy miało na to wpływ ze zazbroiłem na podniesionej masce dzien wczesniej?
Komentarz
-
-
U mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesleZamieszczone przez jaśkoZamieszczone przez k.gSprawdź:
- akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
- podtrzymanie pamięci radia.
agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?
Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Z tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanieZamieszczone przez NortheuszU mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesleZamieszczone przez jaśkoZamieszczone przez k.gSprawdź:
- akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
- podtrzymanie pamięci radia.
agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?
Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
Komentarz
-
-
Częste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokojuZamieszczone przez jaśkoZ tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanieZamieszczone przez NortheuszU mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesleZamieszczone przez jaśkoZamieszczone przez k.gSprawdź:
- akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
- podtrzymanie pamięci radia.
agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?
Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Jakie tam powinno bycm ładowanie miedzy 13,8 a 14,2 przy włączonych odbiornikach?Zamieszczone przez NortheuszCzęste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokojuZamieszczone przez jaśkoZ tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanieZamieszczone przez NortheuszU mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesleZamieszczone przez jaśkoZamieszczone przez k.gSprawdź:
- akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
- podtrzymanie pamięci radia.
agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?
Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah

Komentarz
-
-
Tak, między 13,8 a 14,4 przy włączonych światłach mijania.Zamieszczone przez jaśkoJakie tam powinno bycm ładowanie miedzy 13,8 a 14,2 przy włączonych odbiornikach?Zamieszczone przez NortheuszCzęste uruchamiania silnika i krótkie przejazdy mają wpływ na akumulator. Jak masz podany taki przedział, to podłącz jakieś 60-kilka Ah, z dużym prądem rozruchowym, no i pomiar parametrów ładowania dla własnego spokojuZamieszczone przez jaśkoZ tego co wyczytałem w madrej ksiazce Jiri schwarza o octavii 2 akumulator moge włozyc wzgledem swojego silnika od 60 do 72 ah wiec dziwne ze on na tych 44ah odpala bo prad rozruchowy jest maly z tego akumualtora i moze dlatego sie wylozyl jezeli alternator nie zdazyl go naladowac bo nie robilem zbyt dlugich odcinkow w trasie- takie male moje gdybanieZamieszczone przez NortheuszU mnie jeżdżą 64Ah i spisuje się znakomicie, więc myślę, że możesz spokojnie większy włożyć. Tylko pamiętaj: ok 77 Ah to już diesleZamieszczone przez jaśkoZamieszczone przez k.gSprawdź:
- akumulatorki syreny alarmowej autoalarmu,
- podtrzymanie pamięci radia.
agdzie mam tego szukać i jaki zwiazek maja te rzeczy z rozładowanym akumulatorem?
Jaki akumulator powinien byc w ogóle w tej mojej O2- poprzedni właściciel włożył 44ah
Pozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
Za mały akumulator to tego auta i tyle. Jeżeli masz dużo odbiorników to pobór prądu jest duży zwłaszcza przy silniku benzynowym. Za mała pojemność akumulatora sprawi, że za chwilę nie będzie co z niego zbierać (naładowanie/rozładowanie/). Poprzedni właściciel pewno widział, że sprzedaje auto dlatego nie wsadził większego, droższego aku. W moim poprzednim aucie kilka razy miałem sytuację, że nie wyłączyła mi się lampka w bagażniku i ona potrafiła rozładować po 2 dniach akumulator.
Komentarz
-
-
W systemach alarmowych są stosowane dwa rodzaje syren alarmowych tzn. z własnym zasilaniem oraz bez własnego zasilania. Te syreny, które posiadają własne zasilanie (akumulatorki), są doładowywane z akumulatora samochodowego. Jeżeli są już w złym stanie to maja wiekszą upływność (pobór pradu w stanie ładowania). Radio samochodowe po wyłączeniu zasilania może posiadać zasilanie między innymi do zasilania lampki tzw. swojego pseudo alarmu oraz doładowywania pestki pamięciowej (zapamiętywania stacji radiowych).
Komentarz
-
-
W zupełności macie racje pod każdym względem tylko miły Pan w słuchawce z serwisu SKODA oznajmił mi po podaniu przeze mnie numeru nadwozia , że producent przewidziałZamieszczone przez k.gW systemach alarmowych są stosowane dwa rodzaje syren alarmowych tzn. z własnym zasilaniem oraz bez własnego zasilania. Te syreny, które posiadają własne zasilanie (akumulatorki), są doładowywane z akumulatora samochodowego. Jeżeli są już w złym stanie to maja wiekszą upływność (pobór pradu w stanie ładowania). Radio samochodowe po wyłączeniu zasilania może posiadać zasilanie między innymi do zasilania lampki tzw. swojego pseudo alarmu oraz doładowywania pestki pamięciowej (zapamiętywania stacji radiowych).
do tego auta 44 Ah bo tak naprawde miałem zamiar dzisiaj zakupic 64Ah centre future z pradem 640A ale narazie sie powstrzymałem z tym tematem druga sprawa sprawdziłem miernikiem prad po zazbrojeniu alarmu i wynosił 0,35A wiec chyba dopuszczalna wartość na postoju bez zadnych włączonych odbiorników, ładowanie równiez ok 14.5 przy włączonych swiatłach mijania a po naładowaniu i poł dniowym postoju napiecie wynosiło ponad 13 V na akumulatorze
Komentarz
-
-
Jeśli dobrze pamiętam, pobór pradu nie powinien przekraczać 0,04A (lub bardzo zbliżonej wartości) - w każdym razie w moich wozach pobór prądu po włączeniu alarmu nie przekraczał 0,02-0,03A...
PS: sprawdź sobie który obwód zabiera Ci prąd - poprostu wyjmój pojedyńcze bezpieczniki. Po znalezieniu winowajcy będziesz wiedział, co robi Ci bałagan...
Komentarz
-
-
ok sprawdziłem i sytuacja wyglada nastepujaco samochód zazbrojony ale z otwarta maska pobór pradu to ok 0,7 A natomiast po zamknieciu maski po 30sek mniej wiecej pobor spada do 0,02A wiec w moim przypadku tak mi sie wydaje rozladowanie akumulatora bylo spowodowane podniesiona maska i zazbrojonym samochodzie i przez 24 godziny to 0,7A zrobilo robote ,a i akumulator musial byc na wyczerpaniu bo w sumie na taki malym pradzie jak 0,7 nie powinien tak szybko zgasnacZamieszczone przez Agamek12Jeśli dobrze pamiętam, pobór pradu nie powinien przekraczać 0,04A (lub bardzo zbliżonej wartości) - w każdym razie w moich wozach pobór prądu po włączeniu alarmu nie przekraczał 0,02-0,03A...
PS: sprawdź sobie który obwód zabiera Ci prąd - poprostu wyjmój pojedyńcze bezpieczniki. Po znalezieniu winowajcy będziesz wiedział, co robi Ci bałagan...
Komentarz
-
-
Problem z akumulatorem syreny autoalarmu
Witam wszystkich serdecznie
Dotyczy Octavii 2007 1.9 TDI 105 PS
Szukam porady jak w temacie, objawy są następujące:
Czasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Komentarz
-
-
jak dla mnie to zdycha ci aku od auta i dlatego załącza się alarm, traktuje to jako próbę kradzieży a ponieważ aku od syreny też ledwo dycha to słyszysz cichy alarm.Zamieszczone przez Adam_ZgCzasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Akumulator fakt nie był wymieniany od nowości ale wystarczy go na zimę przeładować i jest wporządku. Może jest w tym racja bo auto więcej stoi jak jeździ.Zamieszczone przez lorujak dla mnie to zdycha ci aku od auta i dlatego załącza się alarm, traktuje to jako próbę kradzieży a ponieważ aku od syreny też ledwo dycha to słyszysz cichy alarm.Zamieszczone przez Adam_ZgCzasami, nie zawsze, słychać cichy alarm spod maski bez mrugania świateł awaryjnych z akumulatora syreny wtedy wyłączam kluczykiem. Auto odpala bez problemów alarm działa ok. W książce serwisowej napisane jest że należy wymienić po 6 latach eksploatacji ale nie jestem pewien czy to ten problem mimo że auto to 2007 rocznik. Proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Komentarz
-
Komentarz