OCTAVIARS1, musialem jakiegos babola zrobic przy rejstracji, bo mam zwyklego spalacza diesla 150hp, :P
cos nie moge tego uzytkownika znalezc i jego felg
Sprawdziłem kabelki i dziwna opcja. Siedzenie pasażera jest sprawne i kable czerwony i brązowy, napięcie 12V ciągle jest po włączeniu grzania spada na 11,75V. Siedzenia kierowcy brak zasilania a jak włączam grzanie to pojawia się 12V ale nie grzeje Jest jeszcze gdzieś łączenie po drodze? Jak się dobrac do tej maty grzewczej może ją trafiło coś
picia136, masz kolego uszkodzoną-przepaloną matę na pewno na siedzisku w okolicy oparcia gdzie siadasz tyłkiem,miałem podobnie :wink: ,maty między siedziskiem a oparciem są ze sobą połączone szeregowo więc jak się gdzieś przepali to już cały fotel nie grzeje,jast to do zrobienia tylko trzeba zdemontować fotel,najlepiej rozłączyć aku i przed odłączeniem kostki kilkukrotnie dotknąć jedną ręką budy a drugą ziemi aby rozładować ewentualny ładunek elektrostatyczny który mógłby sprawić wybuch poduchy,jest trochę zabawy przy rozebraniu ale na spokojnie można to zrobić samemu. przerwaną żyłkę skręcić i zlutować i po sprawie. :szeroki_usmiech
,najlepiej rozłączyć aku i przed odłączeniem kostki kilkukrotnie dotknąć jedną ręką budy a drugą ziemi aby rozładować ewentualny ładunek elektrostatyczny który mógłby sprawić wybuch poduchy
A dużo to roboty z demontarzem fotela i tapicerki?? O rozładowaniu wiem jak miałem peugeota 307 to dobierałam się do klaksonu bo nie działał a tam też poducha :>
Koledzy mam chyba podobny problem..... siedzenie pasażera grzeje jak szalone a kierowcy przestało.... raz jak auto postało chwilę na słoncu to zaczeło działać a potem już nie... poza tym grzanie działa raz delikatnie a raz wogóle. Co to może być??? uszkodzona mata?? Instalacja raczej jest ok sprawdzilem połaczenia. Zobacze jeszcze wieczorem napiecia na kostce ale chyba raczej wszystko działa. w VCDS nie ma zadnych błędów
maxpaynemm, VCDS zadnych bledow Ci nie zglosi. Grzanie dupek to calkowicie autonomiczny system.
Mogla uszkodzic sie mata, a dokladniej termistor w niej zaszyty, mogl uszkodzic sie potencjometr sterujacy praca mat, lub, co chyba najmniej prawdopodobne, sterownik pod fotelem pasazera.
Diahnostyka ukladu to: schemat, multimetr i badanie poszczegolnych elementow patrzac,od strony kostki sterownika pod fotelem pasazera.
Zadna diagnostyka VCDSem tu nie ma zastosowania.
Pozdrawiam, Robreg.
----
furmanka.blogspot.com fan ;-)
OK po demontażu fotela okazało się że przepaliła się mata oparcia na samym dole przy prawej zewnetrznej stronie pleców. Nie wiele brakowało a przepaliła by się tapicerka :roll: Dolna mata po zwarciu pinow od górnej maty - grzeje. Górna mata nawet po zlutowaniu przepalonego drucika i podpieciu na krótko do akumulatora niestety nie grzeje więc jest do wymiany. Niestety omyłkowo kupiłem dolną matę wiec teraz muszę ją zwrócić do ASO i wymienić na górną
Tylko tak się zastanawiam czy może przy okazji i jej nie wymienić... jak sądzicie????
a cena jaka? bo do passata to chcieli chyba z 400 złotych za dół/górę osobno, też mi się coś przyfajczyło i nie grzało, ale wystarczyło skręcić kabelki i wsadzić w koszulkę.
Komentarz