Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z dmuchawa i ogrzewaniem w O2

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z dmuchawa i ogrzewaniem w O2

    Zrobilem dpfa-nie byl zkalibrowany czujnik i caly czas odczytywal zapelnienie dpfa nawet gdy byl pusty. Aktualnie auto jezdzi jak powinno.
    Wczoraj chcialem dolac sobie plynu do spryskiwaczy i jak zamknalem maske to juz jej nie otworzylem.. pierdyknela linka i o 20 szukalem magika, ktory to otworzy. Pierwszy probowal ponad godzine, odkrecil podloge i probowal zlapac linke ale nie udalo mu sie. Pojechalismy po drugiego magika, ktory odziwo wczesniej w moim miescie jezdzil eresem, ktorego chcialem kupic. Faktycznie mial pojecia co i jak z autem i w przeciagu 5min, przez podloge wyjal mi cala lampe, potem wlozyl jakis drucik i zlapal linke, otworzyl maske. Okazalo sie, ze rozczepila sie na samym srodku maski gdzie jest lacznie 2 linek (zajebiste rozwiazanie :shock: ). Zlaczyl 2 linki, ciachnal na opaske elastyczna obudowe i wszystko smiga.
    Jedyne co to ERES juz nie jest ERES bo odczepil mi sie znaczek z grila. Narazie nie przyklejam
    ps. Ciachnalem sobie jeszcze nowe gumy z VW i podmnienilem. Na poczatku stwierdzilem, ze nie chce mi sie bawic i kupilem jakies cale piora ale okazalo sie, ze nie pasuja uchwyty co mnie sklonilo do wymiany samych gum. Faktycznie zadna filozofia, jedynie mialem problem z ponownym zamocowaniem piora ale w koncu wpadlem na to, ze trzeba obrocic cale pioro :P
    Takze jakby ktos urwal linke od maski to moge pomoc jak otworzyc tak samo z wymiana gum wycieraczek .
    mario

  • #2
    [O2] Problem z dmuchawa i ogrzewaniem w O2

    czesc, mam ciekawy przypadek z dmuchawa, mianowicie wszystko pieknie grzeje, czy chlodzi, ale jak mam ustawione pokretlo na cieple powietrze i wlaczony nawiew, potem zgasze silnik i np. po 10 minutach odpale znowu to zamiast cieplego powietrza (mimo ze silnik ciagle jest rozgrzany) dmucha... zimnym powietrzem (pomimo ustawienia pokretla na cieple powietrze) i wtedy musze przekrecic pokretlo na sekunde na zimne powietrze i spowrotem na cieple i wszystko juz dziala dobrze...

    nie mialem tak w poprzedniej Octavii - czy to normalne czy nie (wydaje mi sie ze nie...)???

    i czy ktos ma pomysl co moze byc tego przyczyna (o ile nie jest to naturalny zabieg ze strony Skody)?

    To tak wyglada jakby samochodzik zapominal ze ma ustawione cieple powietrze i dopiero po przekreceniu na zimne i znowu na cieple "zalapal" ze ma wlaczone cieple...

    jakies dobre rady? pomysly?

    mam gwarancje ale nie chce mi sie teraz z tym jechac i wole poczekac na przeglad (o ile to jest jakas usterka a nie "normalnosc"...)
    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz


    • #3
      [OT2] Problem z ogrzewaniem po włączeniu silnika

      Witam

      Od 2 miesięcy mam nowego Toura 1.6 z LPG, pisałem o tym problemie miesiąc temu przy
      okazji mojego posta w "Nasze auta" jednak wtedy jeszcze dokładnie nie oblukałem tego
      problemu i błędnie go opisałem. Zacytuję swoje słowa z tamtego postu i zaraz dodam szczegół
      który całkowicie zmienia sprawę:
      "zauważyłem że jak czekam w samochodzie na postoju i przy rozgrzanym
      silniku mam włączony gorący nawiew to mi kurcze leci zwykłe niepodgrzane powietrze -
      dopiero jak ruszam z miejsca to znowu zaczyna grzać. Obojętnie czy na postoju nawiew jest
      na pracującym silniku czy na samym zapłonie to i tak nie grzeje - mam nadzieję że u Was też
      tak jest i że to nie jest u mnie usterka - myślę że jest tak dlatego żeby nie wytracać dodatkowo
      temperatury silnika. Wkurzyło mnie to trochę, bo jak w zimę się na kogoś czeka pół godziny
      w samochodzie to się marznie bo ogrzewanie nie działa - w moim poprzednim aucie jak
      silnik był jeszcze ciepły to na postoju też grzało"

      I tutaj muszę dodać że dopiero teraz zauważyłem że czasem po chwilowym wyłączeniu
      silnika i ZAWSZE po nocy czy kilku godzinach postoju gdy temperatura nawiewu ustawiona jest na
      maksa to i włączam silnik to mi najzwyczajniej leci zimne powietrze. i co najwazniejsze, że jak przekręcę
      pokrętło tej temperatury np. do połowy w lewo i od razu znowu na maksa to momentalnie
      zaczyna grzać. Oczywiście mowię o sytuacji gdy silnik już się nagrzeje a nie gdy od razu
      go włączam i jest zimny. Dlatego też nawiązując do tego co powyżej w cytacie, jak wtedy
      na postoju na chwilę wyłaczyłem rozgrzany silnik i zaraz jak go włączyłem i pokrętło było na maksa,
      to przestało grzać, tylko że wtedy jeszcze nie pomyślałem żeby przekręcić pokrętło
      temparatury w lewo i w prawo i dlatego mi nie działało.

      Napiszcie co o tym myślicie, ja myślę że tak nie powinno być ale może Skoda właśnie tak
      ma. W sumie najważniejsze że grzeje, ale dla mnie to nie do pomyślenia że w nowym
      aucie trzeba robić taki "myk" żeby zadziałało ogrzewanie.
      Ja obstawiam że z termostatem w układzie chłodzenia silnika jest coś nie tak, ale czekam na Wasze opinie.
      Z góry dzięki.
      Moja Octa:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

      Komentarz


      • #4
        Skody tak mają. U mnie to samo ale to diesel. Ale ogólnie skoda robiona pod Niemcy tam za stanie pół godziny na silniku płaci się mandat . Ale generalnie jest dobrze jak się rozgrzeje to nie ma problemu. Ale napisz co masz za klimkę, auto czy manual czy nic?
        http://emmu.pl
        ----------------------------------------------------------
        W końcu robi się to, co się lubi.

        Komentarz


        • #5
          mobil co ty gadasz za głupoty że tak skoda ma :?: u mnie jakoś tak nie jest i znajomego też nie. Ba u mnie po wyjeździe z garażu leci już ciepełko, nagrzewnica elektryczna, a po rozgrzaniu silnika to i na postoju wali gorącym.
          Moja skodzinka o2
          Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

          Komentarz


          • #6
            W instrukcji też ubogo to opisane jest, a temat ciekawy

            Komentarz


            • #7
              No ok, ale powiedzcie mi czy to jest normalne, że jak włączam silnik nawet rozgrzany to
              leci zimne powietrze gdy pokrętło manualne temperatury jest ustawione ma maks i siła
              nawiewu np. na 1 czy 2 (to już mniej ważne) - a zaczyna grzać dopiero jak przekręcę gałkę
              temp. nawiewu w lewo i w prawo (np. do połowy temp. i znowu na maksa).

              Tutaj nie chodzi o to że mi nie grzeje na postoju czy że na samym zapłonie. Na postoju grzeje
              przy uruchomionym ciepłym silniku, ale dopiero jak zrobię "myk" z pokrętłem temperatury - w
              lewo i w prawo. Natomiast rano jak silnik jest zimny to nie oczekuje że mi zacznie lecieć ciepłe
              powietrze, bo nie ma z czego, ale jak silnik już się nagrzeje to nadal mi sama temperatura nie
              zmienia na ciepłą tylko muszę znowu zrobić pokrętłem temp. w lewo i w prawo.
              Pytam się najpierw Was bo wybieram się z tym do ASO i chcę wiedzieć czy ktoś jeszcze
              tak ma. A wkur...am się niemiłosiernie bo to nowy samochód do kur... nędzy - a taka to
              Skoda miała być niezawodna i bezawaryjna... :evil:
              Moja Octa:

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

              Komentarz


              • #8
                Nie zwróciłem uwagi na to, więc może mam inaczej. Zbadam i odpowiem jak w moim starym turze jest (III2011) :lol:

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez dziadekk
                  Nie zwróciłem uwagi na to, więc może mam inaczej. Zbadam i odpowiem jak w moim starym turze jest (III2011) :lol:
                  Jeżeli nie zwróciłeś na to uwagi to na pewno masz inaczej, bo to od razu się rzuca w oczy że
                  aby mieć gorący nawiew to trzeba przekręcić gałkę temperatury w lewo i w prawo
                  Moja Octa:

                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                  Komentarz


                  • #10
                    Raczej stawiam na to że coś jest nie tak, z tego co wiem tour niema już linek w pokrętłach więc możliwe że coś jest nie tak z sterowaniem.
                    Moja skodzinka o2
                    Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

                    Komentarz


                    • #11
                      ASO się kłania i nie daj się zbyć że TTTK. Nowe auto nie ma prawa sobie tak robić

                      Komentarz


                      • #12
                        Dzięki Panowie

                        NA bank jest coś nie tak, ale ja bym wolał żeby to była usterka z elektroniką a nie z elementem
                        układu chłodzenia, bo nie chcę żeby mi w nowym aucie rozkręcali silnik czy jakieś inne
                        podzespoły mechaniczne. Mam nadzieję że w układzie sterowania temperaturą w tym
                        panelu z pokrętłami jest coś nie tak i że mi to wymienią.

                        Wkur..am sie bo mam to auto dopiero 2 miesiące i już taki zonk, i zastanawiam się co
                        będzie za rok czy dwa... Ono teraz nie ma prawa się psuć, tym bardziej że to PRZECIEŻ
                        NIBY SKODA KUR...A JEGO MAĆ !!!
                        Moja Octa:

                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                        Komentarz


                        • #13
                          [mar979] ja dokładnie mam tą samą przypadłość z tym ogrzewaniem co u Ciebie (Tour 1,6 LPG).
                          Po dłuższym postoju po odpaleniu silnika pomimo temperatury nastawionej na max i nawiewem na np. 1 nie poleci ciepłe powietrze (po oczywiście zagrzaniu silnika) dopuki nie poruszam gałką od ogrzewania w lewo i w prawo.
                          Nawet byłem z tym w serwisie (auto ma 3 m-ce) wymienili mi panel klimatyczny ale po dwuch tygodniach znów jest ten sam problem.
                          Czyli z tego wniosek że jest jakiś błąd w sterowaniu który jak widać dotyczy większej grupy urzytkowników. Narazie wstrzymuje się z wizytą w serwisie bo tak jak Ty nie zabardzo mi sie uśmiecha rozbieranie całego auta zwłaszcza jak nie wiadomo co powoduję tą usterkę.

                          Komentarz


                          • #14
                            Mam tak samo ;-(

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez l1530s
                              [mar979] ja dokładnie mam tą samą przypadłość z tym ogrzewaniem co u Ciebie (Tour 1,6 LPG).
                              Po dłuższym postoju po odpaleniu silnika pomimo temperatury nastawionej na max i nawiewem na np. 1 nie poleci ciepłe powietrze (po oczywiście zagrzaniu silnika) dopuki nie poruszam gałką od ogrzewania w lewo i w prawo.
                              Nawet byłem z tym w serwisie (auto ma 3 m-ce) wymienili mi panel klimatyczny ale po dwuch tygodniach znów jest ten sam problem.
                              Czyli z tego wniosek że jest jakiś błąd w sterowaniu który jak widać dotyczy większej grupy urzytkowników. Narazie wstrzymuje się z wizytą w serwisie bo tak jak Ty nie zabardzo mi sie uśmiecha rozbieranie całego auta zwłaszcza jak nie wiadomo co powoduję tą usterkę.
                              To widzisz, z jednej strony mnie pocieszyłeś a z drugiej nie, bo aż się boję pomyśleć że może
                              być to związane z silnikiem czy jego osprzętem - miałem właśnie nadzieję że to przez układ
                              sterowania klimatyzacją i nawiewami, ale widzę po Twoim przypadku że nie.
                              Może ktoś z forumowiczów ma ten sam problem? Czekamy na wpisy...

                              W takiej sytuacji nie wiem czy jest dla mnie sens jechac do ASO bo zrobią pewnie to samo
                              co u Ciebie a i tak nie będzie działać. Chyba poczekam na rozwikłanie tej zagadki - obawiam
                              się czy nie jest to wada fabryczna jakaś...

                              Powiem na koniec tak, że jeżeli miałoby to być na przyszłość że wszystko działa
                              a trzeba tylko przekręcać pokrętło w lewo i w prawo to już bym to sobie darował, ale ja
                              zaczynam się obawiać że przerodzi się to w poważniejszy problem, który tak naprawdę
                              źródło ma gdzie indziej niż w nawiewach...
                              Moja Octa:

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                              Komentarz


                              • #16
                                Wydaje mi się że puki w serwisie nie wiedzą co może być przyczyną to nie warto do nich jechać bo rozgrzebią całe auto a i tak to może nic nie dać ;-( Dziwi mnie że w serwisie nie maja jakiegoś wewnętrznego forum jak radzić sobie z problemami a nie jak w chwili obecnej każdy serwis sam próbuje na własna ręke. Bo jak widać usterka chyba jest częsta znalazłem jeszcze jeden post na ten temat na forum Forum - Octavia Club Polska

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ja niestety też mam tak samo, a moja Octavia Tour 1,6 + LPG ma dopiero 2 miesiące i
                                  zauważyłem to jakiś miesiąc temu, nie jestem w stanie powiedzieć czy tak było od samego
                                  odbioru, bo w październiku jeszcze było ciepło i nie włączałem ogrzewania.
                                  Ja osobiście nie wiem co z tym robić, poczekam chyba maksymalnie pół roku na znalezienie
                                  przyczyny przez kogoś innego, bo nie chcę żeby mi w ASO rozbierali wszystko i szukali bez
                                  sensu. Moim zdaniem może to być wada seryjna tego wypustu Octavii, a może Czesi w takim
                                  pośpiechu je ostatnio robią (wiadomo jakie są kolejki do Toura), że takie niedociągnięcia już
                                  w czasie produkcji wychodzą. Ja osobiście jestem wściekły że w całkowicie nowym aucie mam
                                  już taką usterkę i aż boję się pomyśleć jakie usterki będą dalej :evil:
                                  A nie po to kupowałem Octavię która uchodzi za jeden z najbardziej niezawodnych samochodów
                                  żeby już na starcie mieć takiego zonka.
                                  Powiem na koniec tak, że jeżeli miałoby to być na przyszłość że wszystko działa
                                  a trzeba tylko przekręcać pokrętło w lewo i w prawo to już bym to sobie darował, ale ja
                                  zaczynam się obawiać że przerodzi się to w poważniejszy problem, który tak naprawdę
                                  źródło ma gdzie indziej niż w nawiewach...

                                  Jak ktoś znajdzie przyczynę usterki to prosimy o info
                                  Moja Octa:

                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    czesc,
                                    calkowicie sie z Toba zgadzam - i zdaje sie ze dotyczy to tylko Tourow...

                                    osobiscie tez machne reka jesli to ma po prostu tak wygladac ze mam to pokretlo przekrecac w lewo a potem w prawo... ale z drugiej strony jak ma to sie po jakims czasie spieprzyc to juz nie jest wesolo... na razie tez czekam co bedzie dalej... auto grzeje az milo tylko ze trzeba te pokretlo przekrecac...

                                    tak samo jak Ty zauwazylem to dopiero jak zaczalem uzywac ogrzewania czyli gdzies od miesiaca bo w pazdzierniku bylo cieplo i nie uzywalem ogrzewania i tez nie wiem czy tak bylo od samego poczatku czy z czasem sie zrobilo...

                                    tak wiec jest juz nas trzech z tym problemem - a moze nawet wiecej bo pewnie nie kazdy mogl to zaobserwowac...

                                    jak ktos wymysli w czym problem to dajcie znac...
                                    http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                    Spalanie - Motostat.pl

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      czesc Koledzy, mam dokladnie to samo co Wy z ta dmuchawa.... i tez czekam kto to rozwiaze :-) bo sie boje jechac zeby byc krolikiem doswiadczalnym... chociaz z drugiej strony jesli to ma skutkowac tym ze cos sie spieprzy na dobre to pewnie w koncu sie pofatyguje do ASO...

                                      [ Dodano: Sob 10 Gru, 11 21:00 ]
                                      ciekawe tez ze jak wymienili CI panel klimatyczny to przez dwa tygodnie bylo dobrze i znowu sie potem spieprzylo... czyli jednak jakis efekt to dalo? Moze wiec warto sie zglosic znowu do nich i poinformowac ze znowu jest to samo... ???
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                      Spalanie - Motostat.pl

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Mi to wygląda na błąd w sofcie samego panelu klimy. Jak macie VCDS-a to wrzućcie info z Auto-scana samej klimy. Ciekawe czy macie takie same wersję SW/HW?
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez marlej108
                                          ciekawe tez ze jak wymienili CI panel klimatyczny to przez dwa tygodnie bylo dobrze i znowu sie potem spieprzylo... czyli jednak jakis efekt to dalo? Moze wiec warto sie zglosic znowu do nich i poinformowac ze znowu jest to samo... ???
                                          No właśnie, a może problem tkwi tylko w tym panelu sterowania nawiewami i że mimo iż
                                          koledze go wymienili to po 2 tygodniach może to w nim się znowu coś zchrzaniło bo na
                                          przykład ma jakiś felerny układ czy coś produkowany ostatnio fabrycznie. Musi to być chyba
                                          coś związane z tym panelem bo po jego wymianie by dalej nie działało jak trzeba, a tutaj
                                          chociaż jakiś czas było dobrze, a się znowu zepsuło bo może właśnie ma wadę fabryczną.
                                          Ja mam nadzieję że to nie jest przyczyna innego układu auta
                                          bo po tym przekręceniu w lewo i w prawo działa wszystko dobrze, tak samo na przykład
                                          silnik się nie grzeje bardziej niż powinien.

                                          Szczytem marzeń byłoby tutaj gdyby Skoda rozwiązała tę zagadkę i zrobiła akcję przywoławczą
                                          bo z tego co tu widzę to jest nas pewnie więcej niż trzech Wymieniliby co trzeba i cześć

                                          Pozdrawiam
                                          Moja Octa:

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Tak na marginesie powiem że chyba fajnie by było gdyby Admin tego forum połączył ten
                                            post z moim dzisiejszym pt. "[OT2] Problem z ogrzewaniem po włączeniu silnika",
                                            bo tak się złożyło że obaj z marlej108 napisaliśmy dzisiaj 2 posty o tym samym
                                            problemie tak naprawdę - czysty przypadek, spowodowany pewnie tym że zaczęła się zima
                                            i każdy dopiero teraz używa intensywnie ogrzewania
                                            Moja Octa:

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              tak - warto te dwa wątki polaczyc bo jest dokladnie o tym samym.

                                              mar979 - niestety niejako rozdziewiczylem temat (i to wcale nie jest powod do dumy hehe :P ) bo ten watek zalozylem 4 grudnia...

                                              ps. wlasnie napisalem do Adminow czy mogliby polaczyc oba te watki pt. tytulem np. Problem z dmuchawa / ogrzewaniem w O2
                                              http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                              Spalanie - Motostat.pl

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez marlej108
                                                mar979 - niestety niejako rozdziewiczylem temat (i to wcale nie jest powod do dumy hehe :P ) bo ten watek zalozylem 4 grudnia...
                                                O kurde, to sorry zauważyłem twój wątek dopiero wczoraj i nawet już nie patrzyłem na jego
                                                datę...
                                                Ale połączyć te posty można by było
                                                Moja Octa:

                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Panowie macie racje że wcześniej nikt tego problemu nie mógł zauważyć bo było ciepło i nikt na maxa nie włączał ogrzewania. To co ja jeszcze zauważyłem to ten błąd można wywołać czasami mając ogrzewanie na max i przekręcając pokrętło nawiewu na 1 i 0 i tak do skutku i w pewnym momencie na ciepłym silniku leci zimne powietrze. Słychać wtedy jak klapy się przesuwają. Ja właśnie do serwisu pojechałem jak wiało zimnym żeby błąd odczytali ale jak pisałem wcześniej na niewiele się to zdało. Efekt wymiany panelu to prawdopodobnie zerwany jeden zaczep w maskownicy którą trzeba było prawdopodobnie zdjąć do wymiany . Dlatego puki awaria nie pogłębi się to jeszcze poczekam, gwarancje mam przedłużoną do 4 lat więc czasu dużo .

                                                  Ale mam nadzieje że ktoś tą zagadkę jednak wyjaśni.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X