_QMAN_, dziękuję za pozdrowienia z Krakowa w miniony wtorek, schronisko na ul. Sokolskiej, O2 Tour na numerach DJA 8)
[O2] problem z klimatronikiem
Zwiń
X
-
[O2] problem z klimatronikiem
Witam, proszę o pomoc w dziwnej sytuacji z klimatronikiem. Obecnie jestem w Chorwacji. Podczas podróży zaczęło się robić w kabinie coraz cieplej (mimo obniżania temperatury). Nawet jak dałem nawiew na maxa, to wentylator chodził bardzo szybko, ale powietrze musiało gdzieś się mielić, bo z kratek wiało bardzo słabo. Wyglądało to tak, jakby silniczki pozamykały wszystkie klapki i uniemożliwiły przepływ powietrza do kanałów. Zdarzyło mi się to już dwa razy i za każdym pomagało wyłączenie silnika i uruchomienie go na nowo. Tak jakby się resetowało. Po podłączeniu VCDS-a żadnych błędów. Może ktoś miał już podobną sytuację lub wie, gdzie szukać problemu. Czeka mnie jeszcze podróż z Puli do Wenecji i droga powrotna. Boję się trochę, że w ogóle może szlag trafić klimę i będę musiał wracać w upale przy otwartych oknach
-
-
Wentylatory działają. Gdyby zwiał czynnik, to nie chłodziłoby w ogóle. Miałem tak już na wiosnę przed wymianą chłodnicy klimatyzacji. Wyświetlił się wtedy błąd, że za niski poziom czynnika i prawdopodobnie komputer wyłączył sprężarkę, wentylatory nie chodziły. Teraz zero błędów, dlatego nie mam pojęcia, co się dzieje.
Pierwszy raz problem pojawił się po około 10 godzinach jazdy, drugi raz po około 4 godzinach. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko od razu jest ok.
Problem widziałbym raczej w sterowaniu. Wygląda to tak jak pisałem wyżej - wentylator napierdziela, zimne powietrze wieje ale bardzo słabo. Tak jakby powietrze kotłowało się w środku.
Komentarz
-
-
zrób nastawy podstawowe ale przed tym zdejmij sobie zaślepkę z boku deski (taka jak od bezpieczników, ale po stronie pasażera). Spróbuj włączyć/wyłączyć obieg zamknięty. Jak jest bardzo gorąco, to klimatronik chce najpierw wymusić obieg zamknięty. Być może ta klapka Ci nie chodzi lub się wygięła ośka (jak np. u mnie).Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Niestety nic nie pomogło. Podczas powrotu do Polski było już tylko coraz gorzej (tzn. częściej pojawiało się to zjawisko). Na szczęście od Austrii było już zimno, więc za bardzo to nie przeszkadzało.
Nie chcę jechać do ASO, bo skasują mnie jak za zboże, rozbiorą pół samochodu, a i tak nie wiadomo, czy coś pomogą.
Podobny a w zasadzie taki sam problem ma jeden z kolegów z forum.
Komentarz
-
-
witam
ja mam podobny problem.
Wsiadam - odpalam - klima się włącza - jadę i czuję jak na nawiewach spada ilość wdmuchiwanego zimnego powietrza aż całkowicie przestaje wiąć - dodam że cały czas słyszę z okolic pod schowkiem jak wszystko pracuje.
Problem znika jak wcisnę ECON - po wyłączeniu ECON przez chwilę wieje a później znowu zanika. Włączenie obiegu zamkniętego nie zmienia nic tylko ECON.
Dziwne jest to o tyle że czasami mam tak przez cały dzień a czasami przez cały tydzień wszystko działa bez zarzutów.
Może się tam coś przycinać - jakiś silniczek co puszcza powietrze do kanałów. Można tam coś samemu rozebrać/wymontować aby zweryfikować czy się nie zacina itp.
Dzięki
Komentarz
-
-
Witam,
koledzy ja mam natomiast problem z nawiewem gorącego powietrza.
Teraz podczas upałów climatronic podnosi płynnie obroty na maxa i czuć,
że wdmuchuje dużo chłodnego powietrza.
Problem pojawia się np. rano kiedy jest chłodno i zadaję temperaturę 24st.C,
climatronic podjeżdża obrotami, ale bardzo mało powietrza wdmuchuje i pali
bezpiecznik 25A od dmuchawy.
Prośba do was w czym może tkwić problem?
Komentarz
-
-
yogi_rulez, zanim zaczniesz coś rozbierać z klapkami sterującymi to najpierw podepnij komp i zobacz czy nie masz błedu np. zepsutego czujnika temperatury czy coś w tym stylu . zakładam że masz klimatronik . rozbieranie skrzynki z klapkami sterującymi nawiewem to nie jest prosta sprawa a w/g mnie bardziej to wygląda na elektronikę.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Witam, szukalem ale nigdzie nie moge znalezc odpowiedzi na moj problem otóż po wlaczeniu climatromika automatycznie wzrasta sila nawiewu na maxa.
Wiem ze jezeli mam ustawiony nadmuch na szybe to chyba tak powinno byc ale to jest niezaleznie jaki kierunek ustawie odrazu rosnie na max.
Jak zmniejsze to sile nawiewu to pozostanie ale jak wylacze i pozniej wlacze to ponownie rosnie.Czy ktos sie z tym spotkal?
Komentarz
-
-
abstinent, DZIEN DOBRY!!!
Przywitalem sie ze wszystkimi ale widze ze Ciebie trzeba osobno przywitac korona z glowy mi nie spadnie a Ty na drugi raz zanim cos napiszesz to sie rozejrzyj.
Opis uzupelniony! Wiec o co ci chodzi? Uwazam ze jezeli nie podalem w poscie o jaka wersje chodzi to wiadomo ze z opisu a moze bys zadal sobie troche trudu i zajrzalbys o co pytalem w poprzednim temacie to bys wiedzial ze chodzi o OI.
A jak w temacie nasrane to prosze popraw to zeby wszyscy wiedzieli o co chodzi, ale mysle ze jak Ty zalapales to inni tez.
A porzadki to zacznij od Siebie robic a pozniej od innych wymagaj-popatrz jak Ty wpadles tu i zaczynales kariere na tym forum.
Komentarz
-
-
Jaką karierę :?: :haha:
Wątek o OII a wyskakujesz z OI :idea:
Za każdym razem mam szukać co kto pisał w innym wątku :?: :lol:
no chyba nie za bardzo....
witaminki :diabelski_usmiech
a z opisu to przeważnie nic nie wiadomo jak ktoś wpada na forum i za 2min zakłada temat
wracając do tematu to zrób test climatronica, są gdzieś kody na forum
OII jest tak samo ale da się to łatwo zmienić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomik1212wlaczeniu climatromika automatycznie wzrasta sila nawiewu na maxa.
Wiem ze jezeli mam ustawiony nadmuch na szybe to chyba tak powinno byc ale to jest niezaleznie jaki kierunek ustawie odrazu rosnie na max.
Jak zmniejsze to sile nawiewu to pozostanie ale jak wylacze i pozniej wlacze to ponownie rosnie.
I też nie wiem, czy da się go jakoś nakłonić, żeby po włączeniu nie rozpoczynał pracy w trybie w pełni automatycznym, tylko takim jak przed wyłączeniem (np. sterowanie ręczne, wyłączona sprężarka klimatyzacji, wentylator na najwolniejszych obrotach).
I nie do końca jest dla mnie jasne, co powoduje jego "reset" do pracy automatycznej - pierwsze włączenie po włączeniu silnika?250 KM, 360 Nm
Komentarz
-
-
PMR, wyciągasz górną zaślepkę ze środkowego pokrętła (podważasz np kartą BP)
Wycinasz w niej taki mały wystający dzyndzelek i cieszysz się off/on na climatronicu
tak jak wyłączysz, tak będzie jak włączysz
A zaślepkę możesz podmienić z VW taką z napisem off/on bo tym się różni skoda od VW :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez abstinentPMR, wyciągasz górną zaślepkę ze środkowego pokrętła
[...]
"Ząbek" mam od dawna wyłamany.
Problemem jest to, że niekiedy klimatyzacja po włączeniu samorzutnie startuje w trybie w pełni automatycznym, włączając sprężarkę i dopasowując według swojego widzimisię (czyli m.in. na podstawie różnicy między temperaturą zadaną i rzeczywistą) obroty wentylatora. A ja chciałbym, żeby wystartowała z dokładnie takimi nastawami, jakie były przed wyłączeniem (np. wspomniane poprzednio: sterowanie ręczne, wyłączona sprężarka, najwolniejsze obroty wentylatora).
Nie zwróciłem uwagi, kiedy dokładnie występuje taki "reset". Być może przy pierwszym włączeniu klimatyzacji po włączeniu silnika, kiedy podczas włączania silnika była wyłączona. Ale nie jestem tego pewien.250 KM, 360 Nm
Komentarz
-
-
Witam
Podepnę się pod temat. Sprawa dotyczy OII z climatronic. Moja klima chodzi sobie jak chce - na postoju i w mieście nie ma opcji na jakieś zimniejsze powietrze przy ciepłym dniu. Jak się troszkę pociśnie tak by ją trochę wiatr owiał to leci chłodne (ale mimo to nie jest zimne). Jakby kompresor nie potrafił zastartować. Jak przejadę tak min 50km z wyższą prędkością to zaczyna się cośkolwiek chłodniejszego. Potem po mieście podtrzymuje tę temperaturę. Żadnych błędów nie mam. Czujnik temperatury również wskazuje OK.
Paradoks jest zimą (jak czeski film!!) - czujnik temperatury zewnętrznej zaniża mi wartość o 15-20st. C. - co czasami potrafiło dać mi wynik -32st. C na wyświetlaczu (na zewnątrz -10). Czy ma to coś wspólnego z zawieszaniem się tej mojej klimy (o ile można ją tak nazwać)?
Dodam jeszcze raz - błędów nie ma, czynnik uzupełniony, filtr kabinowy nowy.
Czy ktoś ma jakieś pomysły? Kilka mądrych głów ze skody z S-ca też nie wie :?
Komentarz
-
Komentarz