owszem ale np ja kupując samochód zastanawiam się, czy będę mógł go sprzedać
Zamieszczone przez elpolacco
Bardzo dobrze, że na rynku panuje taka panika do takich samochodów gdyż łatwiej je kupić i w okazyjnej cenie
łatwiej bo bywają tańsze. Miałem kiedyś też ciężarowego focusa i z trudem sprzedałem. O ew kłopotach na granicy nie wspomnę, bo przy upierdliwym pograniczniku będziesz stał w kolumnie razem z Tirami. W moim regionie np swego czasu takim autem nie przejechałeś przez przejście graniczne na przełęczy Okraj bo tam tylko osobowe.
zaczęło się u mnie od problemów opisywanych wcześniej przez jednego z forumowiczów.
Co jakiś czas przy włączeniu lewego kierunku po kilku mignięciach zapalała się kontrolka przepalonej żarówki, lewy tylko kierunek przestawał działać, przedni i w lusterku działały szybciej. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wracało do normy. Myślałem, że może to żarówka szwankuje, zmieniłem, ale bez efektów. Zauważyłem, że prawdopodobnie przy wilgoci problem się nasilał.
Od pewnego czasu problem "ustał". Tak myślałem, ale niestety okazało się, że się pogorszyło, czyli: przedni i lusterko działają miarowo jak normalnie, kontrola przepalonej żarówki się nie zapala, a lewego tylnego kierunku nie ma. Nie też działa przy awaryjnych ani przy otwieraniu pilotem. Nie wygląda to na problem śniedzi, bo oczyściłem styki, ale zmierzyłem napięcie na wtyku do lampy... i jest 0 (zero!)
Sytuacja wygląda następująco:
przedni i lusterko działają ok, miarowo
tylnego brak
gdy wyciągnę żarówkę z tylnego zapala się kontrolka przepalonej żarówki i przedni z lusterkiem przyśpieszają (czyli to chyba nie problem przerwy w obwodzie?)
gdy włożę żarówkę z powrotem do gniazda to kontrolka gaśnie, ale lewego tylnego nie ma i powrót do pkt. pierwszego
Proszę o jakieś wskazówki oraz gdzie ewentualnie można by się podłączyć do kompa we Wrocławiu jeśli byłaby taka potrzeba.
Z góry dzięki za pomoc.
Objaw taki może być spowodowany złym stykiem nie koniecznie w lampie. Może być przy samym sterowniku lub innym złączu. Jeżeli po założeniu żarówki sterownik ja wykrył, świadczy to o tym, że sterownik wykrywa zamknięcie obwodu elektr. Musisz sprawdzić czy płynie prąd w obwodzie. Wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu, weź NOWĄ zarówkę i sprawdź jaki pobiera prąd. Jeżeli nie wielki to masz słaby gdzieś słaby styk, spowodowany spadkiem napięcia. Trzeba sprawdzić pierwsze czy po wyjściu ze sterownika jest OK. Bo uszkodzony może być nawet sterownik. Jak będziesz sprawdzał to obciążaj zawsze obwód żarówką jaka wystepuje w danym obwodzie elek. moc zarówki ma duże znaczenie na spadek napięcia przy słabym styku. Pierwsze podepnij sprawną zarówkę 21W pod wyj. sterownika i zobacz czy działa? podłączenie pod kompa nic nie pomoże bo on ją wykrywa. Gaśnie kontrolka przepalonej żarówki.
Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę to jak tylko żona odda samochód po pracy.
Uprzedzając jednak fakty, jakich wartości natężenia prądu powinienem się spodziewać? Czy komputer nie zasila lampy jakoś impulsowo (do sprawdzania żarówek)?
Kolejne pytanie, gdzie jeszcze mogę sprawdzić te styki, tzn. gdzie jest sterownik kierunkowskazów? Raczej nie przy przycisku od awaryjnych, bo wyjąłem go, a kierunki działają dalej (może tam był w O1?)
Wyjście masz z sterownika Bordnetz. Ja mam 1k0 937 087 R. pin 51 we wtyczce T52ac jest to brązowa wtyczka. Musisz zdemontowac osłonę na nogami kierowcy a kolumną kierownicy tam masz sterownik. Przy tym sterowniku są 3 wtyczki patrząc od lewej czarna, biała, brązowa wszystkie mają po 52 piny lecz nie wszystkie są wykorzystane.
[ Dodano: Pią 11 Sty, 13 10:45 ]
Jeżeli będziesz ją odpinał to nie przekręcaj stacyjki. sprawdź jaki kolor przewodu wchodzi na pin 51, podepnij sie do niego żarówką załóż wtyczkę spowrotem i potem możesz załączyc stacyjkę i sprawdzić kierunkowskaz. Najlepiej żeby w lampie wtedy nie było żarówki. Jeżeli będzie Ok to znaczy że sterownik jest dobry i trzeba szukać dalej. Ja taką usterke sprawdzam tak że mam oprawkę z przewodami gdzie w każdej chwili mogę wyciągnąć z niej żarówkę bez wypinania z przewodów inst. elek. w samochodzie i założeniu do lampy
skoda_gadac, napięcia nie zmierzysz, ponieważ po wykryciu przerwy w obwodzie wyłączane jest zasilanie na danym odbiorniku
zasialanie jest typu PWM, ale miernikiem prądu stałego pomierzysz
W O2 kierunkowskaz tylny lewy jest w pinie 11 wtyczki C (czarno-biały przewód)
sterownik bordnetz jest inny niż w FL, więc to co jasiek2905 napisał, Cię nie dotyczy
skoda_gadac, napięcia nie zmierzysz, ponieważ po wykryciu przerwy w obwodzie wyłączane jest zasilanie na danym odbiorniku
zasialanie jest typu PWM, ale miernikiem prądu stałego pomierzysz
Z tym, że ja mierzyłem na zaciskach z włożoną żarówką. Dla porównania z prawej strony skakało mi od 3 do 7 V (pewnie bezwładność pomiaru).
Zamieszczone przez krzynol
W O2 kierunkowskaz tylny lewy jest w pinie 11 wtyczki C (czarno-biały przewód)
sterownik bordnetz jest inny niż w FL, więc to co jasiek2905 napisał, Cię nie dotyczy
A mógłbym prosić o namiar na schemat lub podpowiedź, która to jest wtyczka C? Mam szukać schetamtu do sterownika, czy ogólnego do samochodu? Jeszcze tam nie zaglądałem, głupio będzie jeśli są podpisane ops:
OK, a właściwie to nie OK.
Przy użyciu próbówki na 12V sprawdziłem pin 11 we wtyczce C, włączyłem kierunkowskaz, przód i lusterko działają, tył nic, na pinie 11 nic :?
Czy to oznacza walnięty sterownik czy może jeszcze coś sprawdzić?
Jeśli jeszcze coś to co?
Sterownik się naprawia czy od razu do wymiany? Powiedzcie, że się naprawia... please... najlepiej tylko przy użyciu śrubokręta
Kupować tylko nowy czy używany? Tylko nie mówcie, że jest jakoś powiązany z immo i trzeba coś kodować itp?
[ Dodano: Sob 12 Sty, 13 17:41 ]
Już się nauczyłem gdzie co jest, jak się wyciąga itp. a sprawa jest pilna, bo nie ma czym do pracy pojechać w pn., a bez tylnego kierunku to słabo (dzisiaj skręcałem cały czas w prawo :twisted: )
Mam pytanie o sam sterownik, ja mam 3C0937049E, jakie modele mogę kupować żeby pasowały do mnie?
Może przy okazji zamontować jakiś lepszy, w razie jakbym w przyszłości chciał założyć kierę multi, maxi-dota, doświetlanie zakrętów czy inne takie "bajery"?
Oczywiście pozostaje pytanie czy te sterowniki naprawia ktoś we Wrocławiu i czy można sprawdzić coś jeszcze żeby wykluczyć usterkę bordnetza?
Witam, próbówka ma za małą moc, musisz obciążyć żarówką 12V 21W i wtedy zobacz. Procedurę opisałem ci we wcześniejszych postach. Sterowniki są różne zasada sprawdzania jest taka sama.
skoda_gadac, jak kolega pisze wyżej, obciążenie podłącz i sprawdź
jak nie masz VCDS'a to też nie poszalejesz, bo tam byś sprawdził czy jest zasilanie na zacisku kierunku
co do sterowników to kup lepsiejszy niż masz, bo się przyda, podchodzi P&P - trzeba go jednak zakodować, bo będzie miał kodowanie inne
3C8 937 049 E
Witam, próbówka ma za małą moc, musisz obciążyć żarówką 12V 21W i wtedy zobacz. Procedurę opisałem ci we wcześniejszych postach. Sterowniki są różne zasada sprawdzania jest taka sama.
Niestety, próbówka jest ok. Sprawdziłem pin od "Wyjście do żarówki kierunkowskazu przedniego lewego" czyli D pin 11 i próbówka miga razem z kierunkiem. To samo sprawdziłem na pinach na przód i tył prawej strony i "niestety" miga, a lewy tył nie :/
Teraz zrobiłem tak, że wyciągnąłem kabel z wtyczki od lewego tyłu (C 11) i podpiąłem go pod D 11 czyli lewy przód (tył i przód razem). W tej konfiguracji działają normalnie (tył też co potwierdza problem z brakiem napięcia na pinie C 11), ale oczywiście po pierwsze primo nie jest to zbyt ładne i nie wiem co komp powie na podwojone obciążenie 2x21W, a po drugie primo odpięty pin C 11 powoduje błąd "przepalonej żarówki". Musi tak być żeby jeździć po tym wrocku w miarę bezpiecznie dopóki nie skombinuję albo naprawy albo nowego bordnetza.
Powtarzam więc pytania:
1. Czy mogę zamiast swojego 3C0937049E wsadzić 3C0937049AJ i obejdzie się bez kodowania?
2. Jeśli powyższe na nie, to jaki lepszy sterownik mogę wsadzić zamiast 3C0 E?
3. Jeśli powyższe na nie, to może ktoś się zaoferuje we wrocku lub okolicach na kodowanie (spisanie kodowania E i poustawianie tego na AJ)? :szeroki_usmiech
Gwoli uściślenia, mam O2 Combi 1.9 TDI, rok modelowy 2006, niby ambiente, silnik chyba BKC, ale głowy nie dam
skoda_gadac, jak kolega pisze wyżej, obciążenie podłącz i sprawdź
jak nie masz VCDS'a to też nie poszalejesz, bo tam byś sprawdził czy jest zasilanie na zacisku kierunku
zrób jeszcze tak, że podepnij tylny lewy kierunek do D11, ale bez obecności tam kabla od lewego przodu kierunku
aj waj, trochę się namęczyłem z wyciągnięciem tego kabla z wtyczki, jak teraz pomyśle, że mam wyciągnąć drugi, pierwszy tam wsadzić, a potem znowu go wyciągać... Napisz co ten test da (jak razem też działają) to pewnie się zmuszę i tak zrobię co by mieć pewność
Zamieszczone przez krzynol
dla pewności weź żarówkę 21W na dwóch przewodach, i jeden do masy drugi do wtyczki C11 - dla spokoju
Chciałem tak zrobić, ale nie mam takiej wsuwki wąskiej pasującej do wtyczki.
Zamieszczone przez krzynol
Zamieszczone przez skoda_gadac
dlaczego pozostałe piny reagują z próbówką, a tylko ten jeden nie
a pozostałe piny badasz przy odpiętych wtyczkach? czy poprzez wtyczki?
Wszystko poprzez wtyczki.
aaa, jeszcze uzupełnię, że spiąłem wcześniej razem C11 i D11 bez wyciągania kabla z C11 i kierunku nie było (coś tak wykoncypowałem, że musi być zwarcie do masy w sterowniku, bo przodu tez chyba wtedy nie było).
ano właśnie, a zapięta wtyczka generuje obciążenie z żarówki i kierunek działa
brak wtyczki - to brak obciążenia - sterownik wyłącza wyjście na żarówkę i nic nie sprawdzisz
chodzi mi o to, żebyś podłączył tylną żarówkę kierunku L pod wyjście w sterowniku żarówki kierunku przedniego lewego
ale bez obciążania go żarówką przednią, czyli niestety zamienić piny
sprawdzimy przez to czy obwód wiązki do tylnej żarówki nie jest uszkodzony
analogicznie żarówkę przednią podłącz pod C11 zobaczysz czy wyjście ze sterownika działa
do wyjęcia pinów dwie szpileczki sąpotrzebne i fioletowa blokadka we wtyczce do przesunięcia o 3-4 mm
[ Dodano: Nie 13 Sty, 13 20:44 ]
Zamieszczone przez skoda_gadac
3C8
są od Passatów i mają dużo więcej opcji
nie zawsze je wykorzystasz, ale są do ogarnięcia może w przyszłości
ano właśnie, a zapięta wtyczka generuje obciążenie z żarówki i kierunek działa
brak wtyczki - to brak obciążenia - sterownik wyłącza wyjście na żarówkę i nic nie sprawdzisz
Kumam, ale ja to C11 sprawdzałem z włożoną wtyczką, bez wyciągania.
Zamieszczone przez krzynol
sprawdzimy przez to czy obwód wiązki do tylnej żarówki nie jest uszkodzony
Jakby był uszkodzony to by chyba nie było kierunku tak jak teraz spiąłem (razem kabel od C11 i D11)? A przecież po spięciu świeci i tył.
Zamieszczone przez krzynol
analogicznie żarówkę przednią podłącz pod C11 zobaczysz czy wyjście ze sterownika działa
Pytanie, a mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
Zamieszczone przez krzynol
do wyjęcia pinów dwie szpileczki sąpotrzebne i fioletowa blokadka we wtyczce do przesunięcia o 3-4 mm
Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje :/
Zamieszczone przez krzynol
Zamieszczone przez skoda_gadac
3C8
są od Passatów i mają dużo więcej opcji
nie zawsze je wykorzystasz, ale są do ogarnięcia może w przyszłości
OKa, trochę mi szkoda 50PLN ekstra i nie dostanę tego od ręki, bo nie ma we wrocku, ale pomyślę o tym. No i to kodowanie A czy 3C0 AJ też bym musiał kodować czy nie?
Jakby był uszkodzony to by chyba nie było kierunku tak jak teraz spiąłem (razem kabel od C11 i D11)? A przecież po spięciu świeci i tył.
ale obciążenie daje żarówka prawa D11 i lewa może podciąga napięcie
Zamieszczone przez skoda_gadac
mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
tak zrobić możesz
Zamieszczone przez skoda_gadac
Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje
lewy tył, D11, świeci
lewy przód, C11, nie świeci.
Wygląda więc na to, że to jednak pin C11 jest uwalony, a obwod lewego tyłu jest ok.
Pozostaje w takim razie wymiana?
Pytanie: czy tylko 3C8937049E czy może być z inną końcówką?
BTW. dla przyszłych pokoleń:
Zamieszczone przez krzynol
Zamieszczone przez skoda_gadac
mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
tak zrobić możesz
Tak nie da rady zrobić, podłączenie samego pinu nie działa wcale. Nie działało ani przy C ani przy D.
Zamieszczone przez krzynol
Zamieszczone przez skoda_gadac
Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje
starego nie wyrzucę, co najwyżej sam rozbiorę... ale pewnie nie
Zamieszczone przez krzynol
podejdą bordnetze 3C8 z indeksami: A, C, E, F i droższe M, Q, R, S, AB, AC
A to nie będzie czasem tak, że kupię wypasionego bordnetza, a potem żeby uruchomić jakąś "wypasioną" funkcję to będę musiał zmienić też moduł komfortu, bo pewnie mam jakiś słaby?
Zamieszczone przez krzynol
to dziwne, bardzo... może naprawdę bordnetz zwariował....
A czy czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa też jest obsługiwany przez bordnetza? Jeśli tak to który to pin i wtyczka, bo właśnie zauważyłem, że też nie działa?
Możliwe że zwariował .... Tez mi krzaki wychodziły na 30 bitowym na doświetlaniu i pozycjach tylnych ,a mianowicie zakodowany brak błedów i nima.... po odłaczeniu aku są! Znów aku i niema , Po wymianie nastała jasność
Komentarz