[O2] Lewy tylny kierunkowskaz nie działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomekgda1
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O2] Lewy tylny kierunkowskaz nie działa

    Zamieszczone przez elpolacco
    Dla mnie może być ciężarówka i firmówka
    owszem ale np ja kupując samochód zastanawiam się, czy będę mógł go sprzedać
    Zamieszczone przez elpolacco
    Bardzo dobrze, że na rynku panuje taka panika do takich samochodów gdyż łatwiej je kupić i w okazyjnej cenie
    łatwiej bo bywają tańsze. Miałem kiedyś też ciężarowego focusa i z trudem sprzedałem. O ew kłopotach na granicy nie wspomnę, bo przy upierdliwym pograniczniku będziesz stał w kolumnie razem z Tirami. W moim regionie np swego czasu takim autem nie przejechałeś przez przejście graniczne na przełęczy Okraj bo tam tylko osobowe.
  • skoda_gadac
    Classic
    • 2010
    • 26
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2] Lewy tylny kierunkowskaz nie działa

    Witam,

    zaczęło się u mnie od problemów opisywanych wcześniej przez jednego z forumowiczów.
    Co jakiś czas przy włączeniu lewego kierunku po kilku mignięciach zapalała się kontrolka przepalonej żarówki, lewy tylko kierunek przestawał działać, przedni i w lusterku działały szybciej. Po ponownym odpaleniu auta wszystko wracało do normy. Myślałem, że może to żarówka szwankuje, zmieniłem, ale bez efektów. Zauważyłem, że prawdopodobnie przy wilgoci problem się nasilał.
    Od pewnego czasu problem "ustał". Tak myślałem, ale niestety okazało się, że się pogorszyło, czyli: przedni i lusterko działają miarowo jak normalnie, kontrola przepalonej żarówki się nie zapala, a lewego tylnego kierunku nie ma. Nie też działa przy awaryjnych ani przy otwieraniu pilotem. Nie wygląda to na problem śniedzi, bo oczyściłem styki, ale zmierzyłem napięcie na wtyku do lampy... i jest 0 (zero!)

    Sytuacja wygląda następująco:
    • przedni i lusterko działają ok, miarowo
      tylnego brak
      gdy wyciągnę żarówkę z tylnego zapala się kontrolka przepalonej żarówki i przedni z lusterkiem przyśpieszają (czyli to chyba nie problem przerwy w obwodzie?)
      gdy włożę żarówkę z powrotem do gniazda to kontrolka gaśnie, ale lewego tylnego nie ma i powrót do pkt. pierwszego


    Proszę o jakieś wskazówki oraz gdzie ewentualnie można by się podłączyć do kompa we Wrocławiu jeśli byłaby taka potrzeba.
    Z góry dzięki za pomoc.

    pozdrawiam
    Taka podpisa to ważna sprawa jest

    Komentarz

    • jasiek2905
      Rider
      • 2012
      • 270
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM
      • DADA 1.5 TSI 150 KM

      #3
      Objaw taki może być spowodowany złym stykiem nie koniecznie w lampie. Może być przy samym sterowniku lub innym złączu. Jeżeli po założeniu żarówki sterownik ja wykrył, świadczy to o tym, że sterownik wykrywa zamknięcie obwodu elektr. Musisz sprawdzić czy płynie prąd w obwodzie. Wepnij miernik ustawiony na pomiar prądu, weź NOWĄ zarówkę i sprawdź jaki pobiera prąd. Jeżeli nie wielki to masz słaby gdzieś słaby styk, spowodowany spadkiem napięcia. Trzeba sprawdzić pierwsze czy po wyjściu ze sterownika jest OK. Bo uszkodzony może być nawet sterownik. Jak będziesz sprawdzał to obciążaj zawsze obwód żarówką jaka wystepuje w danym obwodzie elek. moc zarówki ma duże znaczenie na spadek napięcia przy słabym styku. Pierwsze podepnij sprawną zarówkę 21W pod wyj. sterownika i zobacz czy działa? podłączenie pod kompa nic nie pomoże bo on ją wykrywa. Gaśnie kontrolka przepalonej żarówki.

      Komentarz

      • skoda_gadac
        Classic
        • 2010
        • 26
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Dzięki za szybką odpowiedź. Sprawdzę to jak tylko żona odda samochód po pracy.
        Uprzedzając jednak fakty, jakich wartości natężenia prądu powinienem się spodziewać? Czy komputer nie zasila lampy jakoś impulsowo (do sprawdzania żarówek)?
        Kolejne pytanie, gdzie jeszcze mogę sprawdzić te styki, tzn. gdzie jest sterownik kierunkowskazów? Raczej nie przy przycisku od awaryjnych, bo wyjąłem go, a kierunki działają dalej (może tam był w O1?)

        pozdrawiam
        Taka podpisa to ważna sprawa jest

        Komentarz

        • jasiek2905
          Rider
          • 2012
          • 270
          • Octavia II (1Z3)
          • BSE 1.6 MPI 102 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          Wyjście masz z sterownika Bordnetz. Ja mam 1k0 937 087 R. pin 51 we wtyczce T52ac jest to brązowa wtyczka. Musisz zdemontowac osłonę na nogami kierowcy a kolumną kierownicy tam masz sterownik. Przy tym sterowniku są 3 wtyczki patrząc od lewej czarna, biała, brązowa wszystkie mają po 52 piny lecz nie wszystkie są wykorzystane.

          [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 10:45 ]
          Jeżeli będziesz ją odpinał to nie przekręcaj stacyjki. sprawdź jaki kolor przewodu wchodzi na pin 51, podepnij sie do niego żarówką załóż wtyczkę spowrotem i potem możesz załączyc stacyjkę i sprawdzić kierunkowskaz. Najlepiej żeby w lampie wtedy nie było żarówki. Jeżeli będzie Ok to znaczy że sterownik jest dobry i trzeba szukać dalej. Ja taką usterke sprawdzam tak że mam oprawkę z przewodami gdzie w każdej chwili mogę wyciągnąć z niej żarówkę bez wypinania z przewodów inst. elek. w samochodzie i założeniu do lampy

          Komentarz

          • skoda_gadac
            Classic
            • 2010
            • 26
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            OK, dzięki wielkie. Po południu będę sprawdzał. Pytanie czy po lifcie jest tak samo jak przed, ja niestety mam wersje sprzed, 2006 :/
            Taka podpisa to ważna sprawa jest

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11199
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              skoda_gadac, napięcia nie zmierzysz, ponieważ po wykryciu przerwy w obwodzie wyłączane jest zasilanie na danym odbiorniku
              zasialanie jest typu PWM, ale miernikiem prądu stałego pomierzysz

              W O2 kierunkowskaz tylny lewy jest w pinie 11 wtyczki C (czarno-biały przewód)
              sterownik bordnetz jest inny niż w FL, więc to co jasiek2905 napisał, Cię nie dotyczy
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • marcink_1
                Rider
                • 2010
                • 312

                #8
                Koledzy, to mam rozumieć, że każda żarówka od kierunkowskaza jest osobno zasilana ze sterownika?
                Pozdrawiam

                Komentarz

                • skoda_gadac
                  Classic
                  • 2010
                  • 26
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez krzynol
                  skoda_gadac, napięcia nie zmierzysz, ponieważ po wykryciu przerwy w obwodzie wyłączane jest zasilanie na danym odbiorniku
                  zasialanie jest typu PWM, ale miernikiem prądu stałego pomierzysz
                  Z tym, że ja mierzyłem na zaciskach z włożoną żarówką. Dla porównania z prawej strony skakało mi od 3 do 7 V (pewnie bezwładność pomiaru).
                  Zamieszczone przez krzynol
                  W O2 kierunkowskaz tylny lewy jest w pinie 11 wtyczki C (czarno-biały przewód)
                  sterownik bordnetz jest inny niż w FL, więc to co jasiek2905 napisał, Cię nie dotyczy
                  A mógłbym prosić o namiar na schemat lub podpowiedź, która to jest wtyczka C? Mam szukać schetamtu do sterownika, czy ogólnego do samochodu? Jeszcze tam nie zaglądałem, głupio będzie jeśli są podpisane ops:
                  Taka podpisa to ważna sprawa jest

                  Komentarz

                  • krzynol
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2007
                    • 11199
                    • Superb II combi (3T5)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez skoda_gadac
                    Jeszcze tam nie zaglądałem, głupio będzie jeśli są podpisane
                    bez komentarza :szeroki_usmiech

                    [ Dodano: Pią 11 Sty, 13 12:31 ]
                    Zamieszczone przez marcink_1
                    Koledzy, to mam rozumieć, że każda żarówka od kierunkowskaza jest osobno zasilana ze sterownika
                    tak jest, i nie tylko kierunkowskazy, tylko praktycznie każda żarówka w aucie
                    Załączone pliki
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz

                    • skoda_gadac
                      Classic
                      • 2010
                      • 26
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      OK, a właściwie to nie OK.
                      Przy użyciu próbówki na 12V sprawdziłem pin 11 we wtyczce C, włączyłem kierunkowskaz, przód i lusterko działają, tył nic, na pinie 11 nic :?
                      Czy to oznacza walnięty sterownik czy może jeszcze coś sprawdzić?
                      Jeśli jeszcze coś to co?
                      Sterownik się naprawia czy od razu do wymiany? Powiedzcie, że się naprawia... please... najlepiej tylko przy użyciu śrubokręta
                      Kupować tylko nowy czy używany? Tylko nie mówcie, że jest jakoś powiązany z immo i trzeba coś kodować itp?

                      [ Dodano: Sob 12 Sty, 13 17:41 ]
                      Już się nauczyłem gdzie co jest, jak się wyciąga itp. a sprawa jest pilna, bo nie ma czym do pracy pojechać w pn., a bez tylnego kierunku to słabo (dzisiaj skręcałem cały czas w prawo :twisted: )

                      Mam pytanie o sam sterownik, ja mam 3C0937049E, jakie modele mogę kupować żeby pasowały do mnie?
                      Może przy okazji zamontować jakiś lepszy, w razie jakbym w przyszłości chciał założyć kierę multi, maxi-dota, doświetlanie zakrętów czy inne takie "bajery"?

                      Oczywiście pozostaje pytanie czy te sterowniki naprawia ktoś we Wrocławiu i czy można sprawdzić coś jeszcze żeby wykluczyć usterkę bordnetza?

                      Z góry dzięki za odpowiedzi.
                      Taka podpisa to ważna sprawa jest

                      Komentarz

                      • jasiek2905
                        Rider
                        • 2012
                        • 270
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM
                        • DADA 1.5 TSI 150 KM

                        #12
                        Witam, próbówka ma za małą moc, musisz obciążyć żarówką 12V 21W i wtedy zobacz. Procedurę opisałem ci we wcześniejszych postach. Sterowniki są różne zasada sprawdzania jest taka sama.

                        Komentarz

                        • krzynol
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 11199
                          • Superb II combi (3T5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                          #13
                          skoda_gadac, jak kolega pisze wyżej, obciążenie podłącz i sprawdź
                          jak nie masz VCDS'a to też nie poszalejesz, bo tam byś sprawdził czy jest zasilanie na zacisku kierunku

                          co do sterowników to kup lepsiejszy niż masz, bo się przyda, podchodzi P&P - trzeba go jednak zakodować, bo będzie miał kodowanie inne
                          3C8 937 049 E
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz

                          • skoda_gadac
                            Classic
                            • 2010
                            • 26
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez jasiek2905
                            Witam, próbówka ma za małą moc, musisz obciążyć żarówką 12V 21W i wtedy zobacz. Procedurę opisałem ci we wcześniejszych postach. Sterowniki są różne zasada sprawdzania jest taka sama.
                            Niestety, próbówka jest ok. Sprawdziłem pin od "Wyjście do żarówki kierunkowskazu przedniego lewego" czyli D pin 11 i próbówka miga razem z kierunkiem. To samo sprawdziłem na pinach na przód i tył prawej strony i "niestety" miga, a lewy tył nie :/
                            Teraz zrobiłem tak, że wyciągnąłem kabel z wtyczki od lewego tyłu (C 11) i podpiąłem go pod D 11 czyli lewy przód (tył i przód razem). W tej konfiguracji działają normalnie (tył też co potwierdza problem z brakiem napięcia na pinie C 11), ale oczywiście po pierwsze primo nie jest to zbyt ładne i nie wiem co komp powie na podwojone obciążenie 2x21W, a po drugie primo odpięty pin C 11 powoduje błąd "przepalonej żarówki". Musi tak być żeby jeździć po tym wrocku w miarę bezpiecznie dopóki nie skombinuję albo naprawy albo nowego bordnetza.

                            Powtarzam więc pytania:
                            1. Czy mogę zamiast swojego 3C0937049E wsadzić 3C0937049AJ i obejdzie się bez kodowania?
                            2. Jeśli powyższe na nie, to jaki lepszy sterownik mogę wsadzić zamiast 3C0 E?
                            3. Jeśli powyższe na nie, to może ktoś się zaoferuje we wrocku lub okolicach na kodowanie (spisanie kodowania E i poustawianie tego na AJ)? :szeroki_usmiech

                            Gwoli uściślenia, mam O2 Combi 1.9 TDI, rok modelowy 2006, niby ambiente, silnik chyba BKC, ale głowy nie dam

                            Z góry dzięki.
                            Taka podpisa to ważna sprawa jest

                            Komentarz

                            • krzynol
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 11199
                              • Superb II combi (3T5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez skoda_gadac
                              nie wiem co komp powie na podwojone obciążenie 2x21W, a po drugie primo odpięty pin C 11 powoduje błąd "przepalonej żarówki
                              komp nic nie powie na podwójne obciążenie, za to będzie żaróweczka świeciła na szafie

                              zrób jeszcze tak, że podepnij tylny lewy kierunek do D11, ale bez obecności tam kabla od lewego przodu kierunku

                              dla pewności weź żarówkę 21W na dwóch przewodach, i jeden do masy drugi do wtyczki C11 - dla spokoju

                              nie spotkałem się jeszcze, żeby tak coś w sterowniku umarło, a wymieniałem ich dużoooo
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz

                              • skoda_gadac
                                Classic
                                • 2010
                                • 26
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez krzynol
                                skoda_gadac, jak kolega pisze wyżej, obciążenie podłącz i sprawdź
                                jak nie masz VCDS'a to też nie poszalejesz, bo tam byś sprawdził czy jest zasilanie na zacisku kierunku

                                co do sterowników to kup lepsiejszy niż masz, bo się przyda, podchodzi P&P - trzeba go jednak zakodować, bo będzie miał kodowanie inne
                                3C8 937 049 E
                                http://allegro.pl/vw-volkswagen-bord...918451982.html
                                W między czasie widzę odpisał krzynol.

                                Ja Wam chłopaki wierzę na słowo z tym obciążeniem, ale dlaczego pozostałe piny reagują z próbówką, a tylko ten jeden nie?

                                Pytanie, czym się różni 3C8 E od 3C0 AJ? Pytam, bo znalazłem AJ we wrocku, to bym jutro już zmienił (bez kodowania).

                                Z tym kodowaniem tylko lipa, bo jak zauważyłeś VCDSa u mnie niet
                                Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 11199
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez skoda_gadac
                                  dlaczego pozostałe piny reagują z próbówką, a tylko ten jeden nie
                                  a pozostałe piny badasz przy odpiętych wtyczkach? czy poprzez wtyczki?
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • skoda_gadac
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 26
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    zrób jeszcze tak, że podepnij tylny lewy kierunek do D11, ale bez obecności tam kabla od lewego przodu kierunku
                                    aj waj, trochę się namęczyłem z wyciągnięciem tego kabla z wtyczki, jak teraz pomyśle, że mam wyciągnąć drugi, pierwszy tam wsadzić, a potem znowu go wyciągać... Napisz co ten test da (jak razem też działają) to pewnie się zmuszę i tak zrobię co by mieć pewność
                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    dla pewności weź żarówkę 21W na dwóch przewodach, i jeden do masy drugi do wtyczki C11 - dla spokoju
                                    Chciałem tak zrobić, ale nie mam takiej wsuwki wąskiej pasującej do wtyczki.

                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    Zamieszczone przez skoda_gadac
                                    dlaczego pozostałe piny reagują z próbówką, a tylko ten jeden nie
                                    a pozostałe piny badasz przy odpiętych wtyczkach? czy poprzez wtyczki?
                                    Wszystko poprzez wtyczki.

                                    aaa, jeszcze uzupełnię, że spiąłem wcześniej razem C11 i D11 bez wyciągania kabla z C11 i kierunku nie było (coś tak wykoncypowałem, że musi być zwarcie do masy w sterowniku, bo przodu tez chyba wtedy nie było).

                                    Co z tą różnicą 3C8 E od 3C0 AJ?
                                    Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                    Komentarz

                                    • krzynol
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 11199
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez skoda_gadac
                                      Wszystko poprzez wtyczki.
                                      ano właśnie, a zapięta wtyczka generuje obciążenie z żarówki i kierunek działa
                                      brak wtyczki - to brak obciążenia - sterownik wyłącza wyjście na żarówkę i nic nie sprawdzisz

                                      chodzi mi o to, żebyś podłączył tylną żarówkę kierunku L pod wyjście w sterowniku żarówki kierunku przedniego lewego
                                      ale bez obciążania go żarówką przednią, czyli niestety zamienić piny
                                      sprawdzimy przez to czy obwód wiązki do tylnej żarówki nie jest uszkodzony
                                      analogicznie żarówkę przednią podłącz pod C11 zobaczysz czy wyjście ze sterownika działa

                                      do wyjęcia pinów dwie szpileczki sąpotrzebne i fioletowa blokadka we wtyczce do przesunięcia o 3-4 mm

                                      [ Dodano: Nie 13 Sty, 13 20:44 ]
                                      Zamieszczone przez skoda_gadac
                                      3C8
                                      są od Passatów i mają dużo więcej opcji
                                      nie zawsze je wykorzystasz, ale są do ogarnięcia może w przyszłości
                                      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                      poprzednie modele:
                                      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                      Komentarz

                                      • skoda_gadac
                                        Classic
                                        • 2010
                                        • 26
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        Zamieszczone przez skoda_gadac
                                        Wszystko poprzez wtyczki.
                                        ano właśnie, a zapięta wtyczka generuje obciążenie z żarówki i kierunek działa
                                        brak wtyczki - to brak obciążenia - sterownik wyłącza wyjście na żarówkę i nic nie sprawdzisz
                                        Kumam, ale ja to C11 sprawdzałem z włożoną wtyczką, bez wyciągania.

                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        sprawdzimy przez to czy obwód wiązki do tylnej żarówki nie jest uszkodzony
                                        Jakby był uszkodzony to by chyba nie było kierunku tak jak teraz spiąłem (razem kabel od C11 i D11)? A przecież po spięciu świeci i tył.
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        analogicznie żarówkę przednią podłącz pod C11 zobaczysz czy wyjście ze sterownika działa
                                        Pytanie, a mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        do wyjęcia pinów dwie szpileczki sąpotrzebne i fioletowa blokadka we wtyczce do przesunięcia o 3-4 mm
                                        Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje :/
                                        Zamieszczone przez krzynol
                                        Zamieszczone przez skoda_gadac
                                        3C8
                                        są od Passatów i mają dużo więcej opcji
                                        nie zawsze je wykorzystasz, ale są do ogarnięcia może w przyszłości
                                        OKa, trochę mi szkoda 50PLN ekstra i nie dostanę tego od ręki, bo nie ma we wrocku, ale pomyślę o tym. No i to kodowanie A czy 3C0 AJ też bym musiał kodować czy nie?
                                        Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                        Komentarz

                                        • krzynol
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 11199
                                          • Superb II combi (3T5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez skoda_gadac
                                          A czy 3C0 AJ też bym musiał kodować czy nie
                                          jak najbardziej
                                          Zamieszczone przez skoda_gadac
                                          Jakby był uszkodzony to by chyba nie było kierunku tak jak teraz spiąłem (razem kabel od C11 i D11)? A przecież po spięciu świeci i tył.
                                          ale obciążenie daje żarówka prawa D11 i lewa może podciąga napięcie
                                          Zamieszczone przez skoda_gadac
                                          mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
                                          tak zrobić możesz
                                          Zamieszczone przez skoda_gadac
                                          Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje
                                          ja rozumie, dlatego ma garaż
                                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                          poprzednie modele:
                                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                          Komentarz

                                          • skoda_gadac
                                            Classic
                                            • 2010
                                            • 26
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            OK, mit potwierdzony.

                                            Stan początkowy kierunkowskazów vs. bordnetz:

                                            lewy tył, C11, nie świeci
                                            lewy przód, D11, świeci

                                            Po zamianie kabli we wtyczkach C11<->D11

                                            lewy tył, D11, świeci
                                            lewy przód, C11, nie świeci.

                                            Wygląda więc na to, że to jednak pin C11 jest uwalony, a obwod lewego tyłu jest ok.
                                            Pozostaje w takim razie wymiana?
                                            Pytanie: czy tylko 3C8937049E czy może być z inną końcówką?

                                            BTW. dla przyszłych pokoleń:
                                            Zamieszczone przez krzynol
                                            Zamieszczone przez skoda_gadac
                                            mogę włożyć samą wsuwkę C11 (już wyciągniętą) do pinu D11 (co powoduje oczywiście sprawdzanie na wyciągniętej wtyczce D) ? Sam kabel od lewego tylu do pinu D11?
                                            tak zrobić możesz
                                            Tak nie da rady zrobić, podłączenie samego pinu nie działa wcale. Nie działało ani przy C ani przy D.

                                            Zamieszczone przez krzynol
                                            Zamieszczone przez skoda_gadac
                                            Ja to wiem, ale rozumie, noc, zima, brak garażu, zgrabiałymi paluchami na twardych przemarzniętych kablach ciężko się operuje
                                            ja rozumie, dlatego ma garaż
                                            Bardzo śmieszne
                                            Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 11199
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              #23
                                              skoda_gadac, jakbyś nie wyrzucił tego bordnetza to chętnie kiedyś z ciekawości sprawdziłbym go

                                              podejdą bordnetze 3C8 z indeksami: A, C, E, F i droższe M, Q, R, S, AB, AC

                                              [ Dodano: Nie 13 Sty, 13 23:58 ]
                                              Zamieszczone przez skoda_gadac
                                              Tak nie da rady zrobić, podłączenie samego pinu nie działa wcale. Nie działało ani przy C ani przy D
                                              to dziwne, bardzo... może naprawdę bordnetz zwariował....
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • skoda_gadac
                                                Classic
                                                • 2010
                                                • 26
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

                                                #24
                                                starego nie wyrzucę, co najwyżej sam rozbiorę... ale pewnie nie

                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                podejdą bordnetze 3C8 z indeksami: A, C, E, F i droższe M, Q, R, S, AB, AC
                                                A to nie będzie czasem tak, że kupię wypasionego bordnetza, a potem żeby uruchomić jakąś "wypasioną" funkcję to będę musiał zmienić też moduł komfortu, bo pewnie mam jakiś słaby?

                                                Zamieszczone przez krzynol
                                                to dziwne, bardzo... może naprawdę bordnetz zwariował....
                                                A czy czujnik niezapiętych pasów bezpieczeństwa też jest obsługiwany przez bordnetza? Jeśli tak to który to pin i wtyczka, bo właśnie zauważyłem, że też nie działa?
                                                Taka podpisa to ważna sprawa jest

                                                Komentarz

                                                • patryk23
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1105
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                  #25
                                                  Możliwe że zwariował .... Tez mi krzaki wychodziły na 30 bitowym na doświetlaniu i pozycjach tylnych ,a mianowicie zakodowany brak błedów i nima.... po odłaczeniu aku są! Znów aku i niema , Po wymianie nastała jasność

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...