kierunkowskaz w lusterku O2FL

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Olafik
    Classic
    • 2014
    • 13

    kierunkowskaz w lusterku O2FL

    znowu jestem zadnych remontów wystarczy wysuszenie
  • Szymon82
    Classic
    • 2012
    • 11

    #2
    kierunkowskaz w lusterku O2FL

    Witam. Zamontowałem używane lusterko i pojawił się problem z kierunkowskazem, czasem mignie jedna dioda, czasem wszystkie ale tylko raz lub dwa, a czasem wcale tak jakby coś nie stykało - czy problem leży we wtyczce w drzwiach (choć wydaje mi się, że wtedy albo działałyby wszystkie diody albo żadna) czy we wtyczce w lusterku, czy też cały kierunkowskaz jest uszkodzony? . Regulacja elektryczna działa.

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      Szymon82, prawdopodobnie uszkodzony kierunkowskaz ( wilgoć wewnątrz zeżarła miedziane ścieżki ). Do wymiany w całości ( nienaprawialny ) - cena w ASO ok. 95 pln.
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • cysterniarz
        RS
        • 2008
        • 1887
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

        #4
        Szymon82, no niestety też to przerabiałem w zeszłym roku. Świecił jakby miał zwarcie, przerywał. Reanimacja nic nie da. Tak jak pisze kowal 2002, - wymiana

        Komentarz

        • piociel
          Rider
          • 2010
          • 526
          • Volkswagen

          #5
          Ja miałem trafiony kierunek przez kamień. Prewencyjnie wymieniłem. Ja zapłaciłem w ASO 80 zł. Na początku wyjmij lustro odchylając je max do strony drzwi, włóż paluchy i pociągnij energicznie - uważaj na kabelki od grzania. Uważaj jak będziesz zdejmował osłonę lusterka, bo łatwo połamać zaczepy - jeden mi się udało złamać, ale paniki nie ma, bo osłona jest jeszcze mocowana za pomocą dwóch śrub torx. Sam kierunek jest przymocowany tez dwoma śrubami torx do podstawy lusterka. Powodzenia
          Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
          Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.

          Komentarz

          • Szymon82
            Classic
            • 2012
            • 11

            #6
            Witam. Żeby było śmieszniej dziś wszystko działa. Póki co poobserwuję co sie będzie działo, bo nie uśmiecha mi się kupować jeszcze kierunku za 90 zł do lusterka które kupiłem jako sprawne

            Dzięki i pozdrawiam

            Komentarz

            • Ćwiarteczka
              Rider
              S_OCP Member
              • 2006
              • 605

              #7
              Żeby Cię pocieszyć prędzej czy później padnie :szeroki_usmiech
              Superb 2 FL Combi 2,0 TDI CFBG


              PerfectService by DGW

              Komentarz

              • marian_ag
                Classic
                • 2011
                • 26

                #8
                Zamieszczone przez Ćwiarteczka
                Żeby Cię pocieszyć prędzej czy później padnie :szeroki_usmiech
                Dokładnie. U mnie padły oba w odstępie 2 miesięcy. Skoda 3-letnia. Tylko wymiana na nowe "made in VW" które pochodzą następne 3 lata.

                Komentarz

                • tzok
                  Classic
                  • 2013
                  • 38

                  #9
                  Jako świeżo upieczony właściciel OIIFL mam pytanie o te lusterka - nie działają oba migacze w lusterkach - świeca tylko te diody na końcach, pozostałe są "martwe". Próbowałem wyjąć szkło z lusterka ale jest bardzo cienkie i się wygina, a zatrzaski ani drgną. Jest na to jakiś patent, bo nie chciałbym zbić szkła... już mniejsza o szkło ale szkoda palców? Może jest do tego jakieś narzędzie? Same migacze już kupiłem w ASO... ale są Made in China.

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    #10
                    tzok, jak zatrzaski trzymają to je delikatnie podważ np. cienkim śrubokrętem. Szkło odginaj od strony auta na zewnątrz ( trzeba pod nie wsadzić palucha i delikatnie wypychać na zewnątrz ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • KulfonP
                      Rider
                      • 2010
                      • 391

                      #11
                      Polecam miękką taśmę parcianą uzywaną do pakowania/bednarkowania do wyciągania lusterka zamiast podważania palcami.

                      Trzeba zdecydowanie i dosyć mocno pociągnąć żeby zatrzask puścił. Jeśli się to zrobi w miarę równomiernie rozkładając siły na powierzchni szkła to nic złego się nie stanie. Lusterko jest podklejone matą grzewczą (jeśli jest taka opcja) i plastikiem z uchwytami więc przynajmniej w miejscu na środku jest dosyć mocne.

                      Komentarz

                      • tzok
                        Classic
                        • 2013
                        • 38

                        #12
                        W poradnikach do OII widziałem, że zazwyczaj polecano wyciąganie od zewnętrznej strony, a tu jak rozumiem mam raczej próbować od strony drzwi/szyby, tak? Ciężko tam włożyć palce, mało miejsca jest nawet w skrajnym położeniu. Lusterka mam podgrzewane, z doświetlaniem (lampka na dole) i elektrycznie składane - czy to coś zmienia w procedurze demontażu?

                        Komentarz

                        • KulfonP
                          Rider
                          • 2010
                          • 391

                          #13
                          Taśma i podważanie od strony zewnętrznej (lub dolnej) lusterka czyli tej dalszej od samochodu. Uważaj bo będą tam przyłącza do ogrzewania lusterka.

                          Prawdę mówiąc jak u siebie ściągałem taśmą identyczne wkłady jak Twoje to najłatwiej puścił zaczep dolny albo górny a potem lekko reszta oddała. Pozatym podważanie (taśmą) od dołu kieruje siły w najmocniejsze miejsce w lusterku.

                          Komentarz

                          • Tippo
                            L&K
                            • 2009
                            • 1349
                            • Octavia III (5E3)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            #14


                            Tu jest fajny poradnik

                            Komentarz

                            • tzok
                              Classic
                              • 2013
                              • 38

                              #15
                              Widziałem go ale on niestety jest od OII, która ma inne lusterka niż OIIFL. W FL złącze maty grzewczej jest po zewnętrznej stronie, zupełnie inaczej wygląda też sam kierunkowskaz.

                              ---

                              Kierunkowskazy wymienione, niestety zarówno te co były jak i te na które wymieniłem są Made in China i tak samo długo nie pożyją. wszystko przez oszczędność i zastosowanie niehermetycznej wtyczki i kuriozalny pomysł na zabezpieczenie połączeń między płytkami przy pomocy papierowej taśmy, która pięknie utrzymuje wilgoć. Tak na marginesie to te kierunkowskazy są naprawialne, tylko jeden był do tego stopnia zalany, że zeszło "sreberko" z lustra. Za pierwszym podejściem zniszczyłem kierunkowskaz przy otwieraniu, bo sądziłem że trzeba zdjąć klosz, który oczywiście popękał. Drugi już otwarłem bez uszkodzeń. Niestety nie obyło się bez strat przy demontażu lusterek - dwa dolne wkręty wkręcone w aluminiowy (?) stelaż lusterka się ukręciły, na szczęście nie są one bardzo potrzebne, całość trzyma się i bez nich na zatrzaskach.

                              Lustra zdejmowałem w pozycji na dół i do samochodu, od zewnętrznej strony. Jest na tyle miejsca żeby włożyć śrubokręt i podważyć lewy górny zatrzask - śrubokręt można włożyć na jego środku, między wypustkę ustalającą położenie a uchwyt wkładu i go przekręcić - zatrzask wyskoczy, później już idzie z górki. Wspomogłem się WD-40/CX-80.

                              Zdjęcie problemu (to ten lepszy kierunek):


                              Jakby ktoś szukał takich diod to są to: LED SMD3528 PLCC-4 i kosztują ok 1,3zł/szt, np.:

                              Komentarz

                              • blaster
                                Drive
                                • 2009
                                • 69
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Witam
                                U mnie padło światło doświetlenia... okazało się że po stronie kierowcy mam kierunki diodowe i żaróweczkę do podświetlenia ( wszystko działa) a od strony pasażera były diody i do podświetlenia i kierunku... kupiłem nowy kierunek 104 zł i już w nim jest żaróweczka...

                                Ale po podpięciu wszystkiego kierunki świecą prawie niewidocznie a doświetlanie wcale....

                                Sprawdziłem napięcie 9V gdzie może uciekać napięcie czy ktoś mi coś pomoże????

                                Przy podłączaniu jak próbowałem rozgryźć spalona diodę zastępując ją diodą z listwy ledowej pokazywało się napięcie i migacze chodziły dobrze /raz tak raz nie , ziemie sprawdzałem jest ok ile kosztuje sterownik do tego i czy to może być jego wina????

                                Komentarz

                                • wlodek_242
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 3

                                  #17
                                  wymiana kierunku LED prawego lusterka w OII FL

                                  Hejka,

                                  Czy może ktoś podać dokładny opis, zdjęcia mile widziane, jak wymienić migacz LED w Octavi 2 po liftingu .

                                  Szukałem w necie i ciągle trafiam na opisy do OII przed liftingiem. Mam już zakupiony sam migacz ale po wyjęciu szkła utknąłem. Odkręciłem jakieś 2 torxy, próbowałem podważać obudowę całego lusterka jak to jest opisane przy normalnej O2 ale bez efektu.

                                  Z góry dziękuję za odpowiedzi w temacie lub podesłanie linka

                                  Komentarz

                                  • Wojtenio
                                    L&K
                                    • 2012
                                    • 1094
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    wlodek_242, No dobra postaram się troszkę pomóc , ale zastrzegam na fotkach są elementy nie na wyposażeniu lusterka a dokładnie doświetlenie diodowe otoczenia dołożone według mojego patentu .

                                    Ale by zdemontować kierunek trzeba lusterko rozebrać na elementy pierwsze .

                                    Jak już pisałeś że zdemontowałeś lustro to już sporo mamy za sobą , po odkręceniu jeszcze trzech torxów i zdjęciu mocowania szkła lustra z silnikiem ( tu nie mam fotek ) ukaże się taki widok :


                                    Te zielone strzałki to śrubki torx ,trzeba je wszystkie powykręcać , natomiast te różowe to zatrzaski , ale najistotniejszy jest ten czerwony który jest z tyłu i bardzo łatwo go uszkodzić .



                                    Jeżeli masz wszystko odkręcone bierzemy się za zdjęcie dołu obudowy lusterka , to jest zaznaczone czerwoną strzałką , ale dół trzymają też zatrzaski ( różowe strzałki ) widoczne na następnym foto .Po zwolnieniu tych 4 z przodu cały dół już jest luźny ale jest to złudne , bo trzyma jeszcze ten główny zatrzask w tyle i trzeba go zwolnić , szarpanie i ciągnięcie na siłę po prostu go ułamie .




                                    Tu są już widoczne najistotniejsze zatrzaski które trzeba podważyć by zdemontować dół lustra .




                                    Jak już zdejmiesz dół to możesz oddzielić dwa pozostałe elementy , czyli górę lustra w której jest kierunkowskaz no i teraz wypiąć kostkę od kierunku .




                                    I pozostanie główny szkielet .




                                    I to właśnie w górnej obudowie jest kierunkowskaz i tam są kolejne dwa zatrzaski które trzymają kierunek , odchylenie ich uwalnia go .Wcześniej nie było do nich dostępu bo zakrywał je szkielet lustra .

                                    Całość składamy w odwrotnej kolejności .

                                    Mam nadzieję że przyda się dla potomnych 8) .Typ lustra O2FL i O2 Tour .

                                    Komentarz

                                    • wlodek_242
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 3

                                      #19
                                      Wojtenio
                                      Dzięki wielkie... rano się za to wezmę. Dzięki Tobie powinienem dać radę.

                                      Na pewno przyda się jeszcze komuś.

                                      Pozdrawiam serdecznie

                                      [ Dodano: Sob 26 Paź, 13 13:38 ]
                                      Posumowując. Udało się U mnie wygląda to minimalnie inaczej, gdyż mam jeszcze doświetlenie strefy koło drzwi i to światełko mi trochę utrudniło życie, ponieważ nie mogłem się dostać do jednego wkrętu migacza. Udało mi się jednak wyjąć delikatnie według opisu jak powyżej.
                                      Żeby dokładnie pokazać miejsce gdzie można podważyć główny zatrzask czerwona strzałka na pierwszym zdjęciu mogłaby być minimalnie wyżej - tuż nad śrubką. Proszę nie osądzać, że się czepiam ale u mnie od dołu nie ma szans, więc może komuś ta wskazówka się przyda. Jestem bardzo wdzięczny za pomoc i zdjęcia. Jeszcze raz dziękuję bardzo Wojtenio

                                      Komentarz

                                      • Błażej
                                        Classic
                                        • 2014
                                        • 27

                                        #20
                                        Jak to jest z lusterkiem od strony kierowcy czemu sie one nie sklada?od pasazera mam skladane oczywiscie jak sam je zloze

                                        Komentarz

                                        • tzok
                                          Classic
                                          • 2013
                                          • 38

                                          #21
                                          Albo było urwane i ktoś je skleił albo korozja tulei na której się ono obraca spowodowała jej zatarcie. Mi (w innym aucie) z powodu korozji tej tulei lusterko odpadło przy próbie złożenia.

                                          Komentarz

                                          • Błażej
                                            Classic
                                            • 2014
                                            • 27

                                            #22
                                            Zamieszczone przez tzok
                                            Albo było urwane i ktoś je skleił albo korozja tulei na której się ono obraca spowodowała jej zatarcie. Mi (w innym aucie) z powodu korozji tej tulei lusterko odpadło przy próbie złożenia.
                                            No własnie sie boje je mocniej pchnac zeby go nie ułamac a od strony pasazera lekko sie sklada co w takiej sytuacji najlepiej zrobic?Oprócz tego zeby nie skladac lusterka

                                            Komentarz

                                            • tzok
                                              Classic
                                              • 2013
                                              • 38

                                              #23
                                              Lepiej się dowiedzieć wcześniej niż np. na myjni. Jak jest nieużywane to ciężko chodzi.

                                              Komentarz

                                              • pawels
                                                Classic
                                                • 2016
                                                • 2

                                                #24
                                                Witam,

                                                Mi kilka dni temu rano wyjeżdzając do pracy zapaliła sie kontrolka "przepalonej żarówki" - obszedłem samochód dookoła i nie mogłem zlokalizować, która sie nie świeci. Dopiero zamykając auto zauważyłem, że kierunkowskazy w lustarkach wogóle nie "mrugają" (ani lewe ani prawe). Normalne kierunki działają, sterowanie lusterkami też, niestety paski ledowe wogole nie swiecą. Czy to możliwe, żeby przepaliły sie oba równocześnie ?

                                                Pozdrawiam,
                                                Pawe l
                                                PawelS

                                                Komentarz

                                                • tzok
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 38

                                                  #25
                                                  One się nie "przepalają" tylko dostaje się do nich woda i zżera je korozja. Proces trwa dość długo, zapewne wcześniej nie zwracałeś na to uwagi, a kolejne segmenty diod stopniowo gasły.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...