znowu jestem zadnych remontów wystarczy wysuszenie
kierunkowskaz w lusterku O2FL
Zwiń
X
-
kierunkowskaz w lusterku O2FL
Witam. Zamontowałem używane lusterko i pojawił się problem z kierunkowskazem, czasem mignie jedna dioda, czasem wszystkie ale tylko raz lub dwa, a czasem wcale tak jakby coś nie stykało - czy problem leży we wtyczce w drzwiach (choć wydaje mi się, że wtedy albo działałyby wszystkie diody albo żadna) czy we wtyczce w lusterku, czy też cały kierunkowskaz jest uszkodzony? . Regulacja elektryczna działa.
Pozdrawiam
-
-
Ja miałem trafiony kierunek przez kamień. Prewencyjnie wymieniłem. Ja zapłaciłem w ASO 80 zł. Na początku wyjmij lustro odchylając je max do strony drzwi, włóż paluchy i pociągnij energicznie - uważaj na kabelki od grzania. Uważaj jak będziesz zdejmował osłonę lusterka, bo łatwo połamać zaczepy - jeden mi się udało złamać, ale paniki nie ma, bo osłona jest jeszcze mocowana za pomocą dwóch śrub torx. Sam kierunek jest przymocowany tez dwoma śrubami torx do podstawy lusterka. PowodzeniaBył: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Komentarz
-
-
Jako świeżo upieczony właściciel OIIFL mam pytanie o te lusterka - nie działają oba migacze w lusterkach - świeca tylko te diody na końcach, pozostałe są "martwe". Próbowałem wyjąć szkło z lusterka ale jest bardzo cienkie i się wygina, a zatrzaski ani drgną. Jest na to jakiś patent, bo nie chciałbym zbić szkła... już mniejsza o szkło ale szkoda palców? Może jest do tego jakieś narzędzie? Same migacze już kupiłem w ASO... ale są Made in China.
Komentarz
-
-
Polecam miękką taśmę parcianą uzywaną do pakowania/bednarkowania do wyciągania lusterka zamiast podważania palcami.
Trzeba zdecydowanie i dosyć mocno pociągnąć żeby zatrzask puścił. Jeśli się to zrobi w miarę równomiernie rozkładając siły na powierzchni szkła to nic złego się nie stanie. Lusterko jest podklejone matą grzewczą (jeśli jest taka opcja) i plastikiem z uchwytami więc przynajmniej w miejscu na środku jest dosyć mocne.
Komentarz
-
-
W poradnikach do OII widziałem, że zazwyczaj polecano wyciąganie od zewnętrznej strony, a tu jak rozumiem mam raczej próbować od strony drzwi/szyby, tak? Ciężko tam włożyć palce, mało miejsca jest nawet w skrajnym położeniu. Lusterka mam podgrzewane, z doświetlaniem (lampka na dole) i elektrycznie składane - czy to coś zmienia w procedurze demontażu?
Komentarz
-
-
Taśma i podważanie od strony zewnętrznej (lub dolnej) lusterka czyli tej dalszej od samochodu. Uważaj bo będą tam przyłącza do ogrzewania lusterka.
Prawdę mówiąc jak u siebie ściągałem taśmą identyczne wkłady jak Twoje to najłatwiej puścił zaczep dolny albo górny a potem lekko reszta oddała. Pozatym podważanie (taśmą) od dołu kieruje siły w najmocniejsze miejsce w lusterku.
Komentarz
-
-
Widziałem go ale on niestety jest od OII, która ma inne lusterka niż OIIFL. W FL złącze maty grzewczej jest po zewnętrznej stronie, zupełnie inaczej wygląda też sam kierunkowskaz.
---
Kierunkowskazy wymienione, niestety zarówno te co były jak i te na które wymieniłem są Made in China i tak samo długo nie pożyją. wszystko przez oszczędność i zastosowanie niehermetycznej wtyczki i kuriozalny pomysł na zabezpieczenie połączeń między płytkami przy pomocy papierowej taśmy, która pięknie utrzymuje wilgoć. Tak na marginesie to te kierunkowskazy są naprawialne, tylko jeden był do tego stopnia zalany, że zeszło "sreberko" z lustra. Za pierwszym podejściem zniszczyłem kierunkowskaz przy otwieraniu, bo sądziłem że trzeba zdjąć klosz, który oczywiście popękał. Drugi już otwarłem bez uszkodzeń. Niestety nie obyło się bez strat przy demontażu lusterek - dwa dolne wkręty wkręcone w aluminiowy (?) stelaż lusterka się ukręciły, na szczęście nie są one bardzo potrzebne, całość trzyma się i bez nich na zatrzaskach.
Lustra zdejmowałem w pozycji na dół i do samochodu, od zewnętrznej strony. Jest na tyle miejsca żeby włożyć śrubokręt i podważyć lewy górny zatrzask - śrubokręt można włożyć na jego środku, między wypustkę ustalającą położenie a uchwyt wkładu i go przekręcić - zatrzask wyskoczy, później już idzie z górki. Wspomogłem się WD-40/CX-80.
Zdjęcie problemu (to ten lepszy kierunek):
Jakby ktoś szukał takich diod to są to: LED SMD3528 PLCC-4 i kosztują ok 1,3zł/szt, np.:
Komentarz
-
-
Witam
U mnie padło światło doświetlenia... okazało się że po stronie kierowcy mam kierunki diodowe i żaróweczkę do podświetlenia ( wszystko działa) a od strony pasażera były diody i do podświetlenia i kierunku... kupiłem nowy kierunek 104 zł i już w nim jest żaróweczka...
Ale po podpięciu wszystkiego kierunki świecą prawie niewidocznie a doświetlanie wcale....
Sprawdziłem napięcie 9V gdzie może uciekać napięcie czy ktoś mi coś pomoże????
Przy podłączaniu jak próbowałem rozgryźć spalona diodę zastępując ją diodą z listwy ledowej pokazywało się napięcie i migacze chodziły dobrze /raz tak raz nie , ziemie sprawdzałem jest ok ile kosztuje sterownik do tego i czy to może być jego wina????
Komentarz
-
-
wymiana kierunku LED prawego lusterka w OII FL
Hejka,
Czy może ktoś podać dokładny opis, zdjęcia mile widziane, jak wymienić migacz LED w Octavi 2 po liftingu .
Szukałem w necie i ciągle trafiam na opisy do OII przed liftingiem. Mam już zakupiony sam migacz ale po wyjęciu szkła utknąłem. Odkręciłem jakieś 2 torxy, próbowałem podważać obudowę całego lusterka jak to jest opisane przy normalnej O2 ale bez efektu.
Z góry dziękuję za odpowiedzi w temacie lub podesłanie linka
Komentarz
-
-
wlodek_242, No dobra postaram się troszkę pomóc , ale zastrzegam na fotkach są elementy nie na wyposażeniu lusterka a dokładnie doświetlenie diodowe otoczenia dołożone według mojego patentu .
Ale by zdemontować kierunek trzeba lusterko rozebrać na elementy pierwsze .
Jak już pisałeś że zdemontowałeś lustro to już sporo mamy za sobą , po odkręceniu jeszcze trzech torxów i zdjęciu mocowania szkła lustra z silnikiem ( tu nie mam fotek ) ukaże się taki widok :
Te zielone strzałki to śrubki torx ,trzeba je wszystkie powykręcać , natomiast te różowe to zatrzaski , ale najistotniejszy jest ten czerwony który jest z tyłu i bardzo łatwo go uszkodzić .
Jeżeli masz wszystko odkręcone bierzemy się za zdjęcie dołu obudowy lusterka , to jest zaznaczone czerwoną strzałką , ale dół trzymają też zatrzaski ( różowe strzałki ) widoczne na następnym foto .Po zwolnieniu tych 4 z przodu cały dół już jest luźny ale jest to złudne , bo trzyma jeszcze ten główny zatrzask w tyle i trzeba go zwolnić , szarpanie i ciągnięcie na siłę po prostu go ułamie .
Tu są już widoczne najistotniejsze zatrzaski które trzeba podważyć by zdemontować dół lustra .
Jak już zdejmiesz dół to możesz oddzielić dwa pozostałe elementy , czyli górę lustra w której jest kierunkowskaz no i teraz wypiąć kostkę od kierunku .
I pozostanie główny szkielet .
I to właśnie w górnej obudowie jest kierunkowskaz i tam są kolejne dwa zatrzaski które trzymają kierunek , odchylenie ich uwalnia go .Wcześniej nie było do nich dostępu bo zakrywał je szkielet lustra .
Całość składamy w odwrotnej kolejności .
Mam nadzieję że przyda się dla potomnych 8) .Typ lustra O2FL i O2 Tour .
Komentarz
-
-
Wojtenio
Dzięki wielkie... rano się za to wezmę. Dzięki Tobie powinienem dać radę.
Na pewno przyda się jeszcze komuś.
Pozdrawiam serdecznie
[ Dodano: Sob 26 Paź, 13 13:38 ]
Posumowując. Udało się U mnie wygląda to minimalnie inaczej, gdyż mam jeszcze doświetlenie strefy koło drzwi i to światełko mi trochę utrudniło życie, ponieważ nie mogłem się dostać do jednego wkrętu migacza. Udało mi się jednak wyjąć delikatnie według opisu jak powyżej.
Żeby dokładnie pokazać miejsce gdzie można podważyć główny zatrzask czerwona strzałka na pierwszym zdjęciu mogłaby być minimalnie wyżej - tuż nad śrubką. Proszę nie osądzać, że się czepiam ale u mnie od dołu nie ma szans, więc może komuś ta wskazówka się przyda. Jestem bardzo wdzięczny za pomoc i zdjęcia. Jeszcze raz dziękuję bardzo Wojtenio
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tzokAlbo było urwane i ktoś je skleił albo korozja tulei na której się ono obraca spowodowała jej zatarcie. Mi (w innym aucie) z powodu korozji tej tulei lusterko odpadło przy próbie złożenia.
Komentarz
-
-
Witam,
Mi kilka dni temu rano wyjeżdzając do pracy zapaliła sie kontrolka "przepalonej żarówki" - obszedłem samochód dookoła i nie mogłem zlokalizować, która sie nie świeci. Dopiero zamykając auto zauważyłem, że kierunkowskazy w lustarkach wogóle nie "mrugają" (ani lewe ani prawe). Normalne kierunki działają, sterowanie lusterkami też, niestety paski ledowe wogole nie swiecą. Czy to możliwe, żeby przepaliły sie oba równocześnie ?
Pozdrawiam,
Pawe lPawelS
Komentarz
-
Komentarz