greg505 ja mam Octavie 3 1,2 tsi wersja Ambition także nie golas:]
Problem z drzwiami kierowcy.
Zwiń
X
-
Problem z drzwiami kierowcy.
Witam Wszystkich.
W mojej octavii elegance kombi z 2010 nie działa lewe lusterko, brak kierunku w lusterku, brak podgrzewania lusterka, brak oświetlenia stóp, zamek centralny działa tylko na 3 dzrzwi oprócz kierowcy( z kluczyka działa), sterowanie prawego lusterka działa, szyby działają.
Co to może być?
Wyczytałem, że w octavii 1 taki problem był i że to jest wina modułu w drzwiach a konkretnie zgnite piny.
Ktoś wie jak się do tego zabrać?
Pozdrawiam
-
-
Re: Problem z drzwiami kierowcy.
Zamieszczone przez jaro94444Co to może być?
Wyczytałem, że w octavii 1 taki problem był i że to jest wina modułu w drzwiach a konkretnie zgnite piny.Octavia II Elegance FL 4x4 2,0 TDI CR '11 (seria) 143kkm i poszła w ludzi!!
SII FL 4x4 '14 2.0 TDI CFFB
Komentarz
-
-
Warto by podpiąć VCDS-a, ale jak nie ma go pod ręką, to najpierw do sprawdzenia wtyczki w słupku A ( te w gumowym przelocie między drzwiami a karoserią ). Jeśli tam jest sucho i czysto ( brak zielonego nalotu ) to niestety trzeba się dobrać do modułu w drzwiach kierowcy, bo tam są podłączone wszystkie przewody od lusterka, przełączników i od siłownika zamka. Sposób rozbiórki drzwi jest opisany w którymś z tematów o Car Audio.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
witam
rowniez sie podpinam tylko u mnie poza czujnikiem otwartych drzwi wszystko działa, problem jest tylko gdy otworze drzwi nie właczaja sie lampki sufitowe ani czujnik nie pokazuje na desce ze drzwi sa otwarte, tak samo gdy otwierało sie drzwi kierowcy po jezdzie mozna bylo otworzyc bagaznik teraz jednak przez to ze nie widzi ze drzwi kierowcy zostaly otwarte bagaznik zostaje zablokowany. dodam jeszcze ze jezeli nie domkne drzwi to czujnik działa i lampki sie swieca, brzeczek od swiateł tez działa. to tez moze byc wina pinow?
Komentarz
-
-
Witam ponownie. Rozebrałem połączenie drzwi-kabina i niestety styki zaśniedziałe i jeden pin urwany - skrajny. Widać to na fotkach.
Jak to naprawić? Wymaiana instalacji czy wymiana kostek? Nie mogę znaleźć w necie tych kostek. Część od strony drzwi jest do uratowaniua ale od strony kabiny już nie. Gdzie kupić takie kostki? Serwis tylko?
Przy okacji rozbiórki zapaliła mi się kontrolka od airbagu. Teraz to już lekka załamka.Załączone pliki
Komentarz
-
-
jaro94444, patrząc na foty, to jak dla mnie praktycznie wszystkie piny z obu stron do wymiany, bo większość jest skorodowana i prędzej czy później się obłamią.
Dużo tych pinów nie ma więc nawet jeśli kupisz wszystko w ASO pewnie zamknie się poniżej 100 pln ( poszukaj, bo na forum ktoś sprzedaje piny - będzie dużo taniej ).
Ostatecznym rozwiązaniem jest obcięcie gniazdka i wtyczki i połączenie bezpośrednio poszczególnych przewodów ( trzeba "dosztukować" jakieś 5cm do każdego kabelka i każdy zaizolować wodoodpornym termokurczem ).
Najgorsze jest to, że dostęp do tych kabelków nie jest rewelacyjny więc w obu przypadkach robota jest mocno upierdliwa ( z tego też względu absolutnie odradzam naprawę tego w ASO - podejrzewam, że poniżej 300 pln się nie zamknie ).Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
re
Witam mam nadzieje po raz ostatni w tym temacie.
Po dolutowaniu nowego męskiego pinu nr oryg 000 979 012 E (taki jak na fotce) 18zł za 2kabelki w ASO pojechałem do kolegi Kowal 2002 i diagnoza VCDSem. Błędy były ale sie udało skasować i nadal nic. No to pojechałem do domu. Już miałem pruć drzwi, żeby dostać sie do wnętrza i znów kolega ww. podesłał smsa, że może bezpiecznik. Faktycznie bezpiecznik od centralnego był uwalony. Wymiana na nowy i wszystko śmiga po staremu.
Na początku sytuacji patrzyłem na bezpieczniki i były ok ale podczas wypinania kostek dotknąłem raczej którymś kabelkiem do karoserii i miałem wrażenie, że coś zaiskrzyło. Chyba wtedy padł bezpieczik.
Jeszcze raz dzieki "Kowal 2002"Załączone pliki
Komentarz
-
-
re
Taki mam zamiar ale musze najpierw kupić mocowania kostek bo zerwałem zaczepy przy wyciąganiu o nr 1Z0 937 545. Juz zamówiłem 2 w serwisie. Koszt 7,15/szt. Nie opyla mi sie jechać 40km do serwisu. Szwagier kupi w przyszłym tygodniu. Będe smarował tez smarem albo coś innego wymyśle ale raczej nie wymysleZałączone pliki
Komentarz
-
-
jaro94444,
Z tym bezpiecznikiem to ciekawa sprawa więc kilka słów dla tych, którzy trafią na ten sam problem.
Tak jak napisał kolega, były błędy, ale po tym jak naprawił piny, błędy dało się skasować.
Jednak problem był taki, że działały szyby, ale nie działał centralny i regulacja lusterek. Po podpięciu VCDS-a na modułach drzwi zero błędów, wszystkie odczyty w blokach pomiarowych OK ( widać przełączanie np. przełącznikiem lusterek, miganie kierunków - ale tylko softowo - w realu nic się nie reguluje, nie miga itp. ). Myślałem, że wysypały się moduły ( coś z softem ), dopiero jak kolega pojechał, spojrzałem jeszcze raz na schematy i załapałem, że moduły mają podwójne zasilanie jedno mocniejsze ( 30A ) do sterowania szybami ( ten był OK ) i drugie słabsze ( 10 A ) do zamków centralnych ( ten był spalony ). Jak widać przy uwalonym bezpieczniku 10A moduły nadal mają zasilanie i można się z nimi bez problemu łączyć, czytać błędy, bloki pomiarowe itp., ale brak jest jakby zasilania na samych modułach wykonawczych.
Więc jeśli traficie na taki problem j.w. to do sprawdzenia bezpiecznik nr 12 ( 10A ) w skrzynce z lewej strony deski rozdzielczej.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Sprawdziłem dzisiaj jak wygląda to u mnie. Są widoczne zacieki idące od słupka A do uszczelki na jej styku z blachą nadwozia. Nie ma przy tym śladów wody pod uszczelką ani na kostce. Widać więc, że woda dostaje się przez uszczelkę drzwi w okolicy lusterka, spływa po słupku i dalej w dół w kierunku uszczelki złącza. Zabezpieczyłem te miejsca olejem silikonowym w sprayu i mam nadzieję, że potencjalne problemy w ten sposób wyeliminowałem.Antyfotoradar Valentine1
Harry II Classic+Sirio ML145
Komentarz
-
-
odgrzewam temat. tez dopadło mnie brak właczenia sie oswietlania kabiny przy otwieraniu drzwi kierowcy. co według mnie może byc przyczyną? wychodzi ze sam zamek w drzwiach a dokładnie chyba ten rygiel który sie rusza i słuzy do łapania tego metalowego ucha na srodkowym słupku. jakis czas temu podczas sprzątania wenętrza ogarniałem tez własnie wnęki drzwi i czyszcząc pedzelkiem równiez zamek mogło tam spłynac troche apc. i teraz takie pytanie czy mogło zdarzyć sie tak ze apc mogło wymyc ten smar, który jest w środku zamka w miejscu gdzie pracuje ten rygiel? dodam ze przy otwieraniu drzwi własnie, gdy sie opierają jeszcze na tym "metalowym uchu" zostawiając jakby niedomknięte to maxi dot pokaże otwarte drzwi oswietlenie wnetrza sie pali, brzeczyk od swiatel wyje , ale wystarczy otworzyc dalej i swiatło gasnie, maxi dot tez nie pokazuje, koniec brzeczenia. sprawdziłem palcami ten rygiel i ma jakis opór, mozliwe ze mniejszy niz w innych drzwiach, i jak sie palcem nim poruszy dopchnie w kazdą ze stron, czyli otwieranie i zamykanie to działa. i moje pytanie czy ten objaw moze być wynikiem własnie tego ze to smarowidło sie wytrało i nie styka cos i wystarczy wyjąc zamek i przesmarowac czy jest to objaw popularnych zimnych lutów które lubią padać ? jesli tak czy ktoś próbował reanimowac te zamki. wiem ze w OI i GOLF IV dało sie ponownie lutowac i kosztowało to wizyte u elektronika i połowe tej ceny co kupno zamka nawet uzywanego. czy w zamku który jest w OII tez da się to reanimować?
ze wzgledu na to ze objawy takie sa jakie sa pozostałe rzeczy wyeliminowałem drogą dedukcji.
pomożecie?OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance
Auto Detailing: Dream Car Studio
(znajdź również na fb)
Komentarz
-
Komentarz