Witam,
w mojej skodzie zapaliła się pomarańczowa kontrolka silnika i wyświetla się komunikat EMISSION WORKSHOP. Po podłączeniu do komputera wyskakują błędy 19557, 19558 i nie dają się wykasować.
Wymieniałem już dwie przepustnice (klapy gaszące) ale błędy nadal nie dają się wykasować.
Koledzy proszę jakieś informacje, może ktoś z was miał coś takiego.
mike007007, Ale kolega witek_sz, ma klapę elektryczną a Ty masz podciśnieniową.
Proponuję sprawdzić wiązke silnika pod filtrem powietrza. Pewnie przetarła się o wąż wodny chłodnicy bądź rurka karbowana przetarła izolacje przewodów i zgniły.
Wytargaj filtr powietrza z całą obudową a tam znajdziesz wiązkę silnika, zobacz czy nie ma widocznych przetarć, jak nie ma to rozizoluj ją i wyciągnij z rurki karbowanej i wtedy szukaj przewodów o tym samym kolorze co przy przepustnicy i sprawdź czy nie zgniły (pociągnij delikatnie). Jak pękły to masz rozwiązanie, jak nie to szukaj dalej może jak u kolegi sterownik był grzebany przez jakiegoś speca...
Pozdrawiam MArcin
Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
wygląda na to ż.e klapa zaworu gaszącego jest OK a błędy nadal są.
zamontowane dwie (używane) a błędy nadal te same nie dają się wykasować.
ma ktoś jakieś ciekawe pomysły
Dzięki
Witam
U mnie 2 bledy 19557 i 19558
wymienilem klapke na dobra - z innego auta (BXE) i dalej wali bledami
swoja (Z BKC) - teoretycznie niesprawna wstawilem do tego innego auta i jest OK
bezpieczniki cale (50A i 10A)
wtyczka umyta i wyczyszczona (byla troche zaolejona)
buczenia i innych odglosow brak
u mnie przed paroma dniami też pojawił się ten problem...
po diagnostyce wyszły dwa błędy - wentylator na chłodnicy i niedomykająca się klapa, byłem u elektryka, wentylatory naprawione, ale twierdzi, że wiązka była już kiedyś przerabiana, zaproponował, założenie oryginalnej, żeby mi błędy nie wracały, orientuje się ktoś, gdzie taką wiązkę mogę kupić/zdobyć?
pozdrawiam
Sebastian
Szkolenia wstępne i okresowe z zakresu bhp dla Twoich pracowników -> szczegóły na www.bhpskania.pl
Zniżka dla OCP!
sebol77, klapa gaszaca to najczestszy powód tego błędu. Sam to przerabialem. Pierw pomagaly wymiany bezpieczników, które ciągle się przepalaly, ale potem zdechla klapa
Po wcześniejszym podłączeniu do kompa u kolegi kecaj pokazało taki błąd: Adressword : 01
Nazwa :Elektronika silnika
Numer VAG :03G906016DS
Opis ster. :R4 2,0L EDC G200AG
Wersja SW :7000
Kodowanie :0000078
Komunikacja :TP2.0, CANT=300 CANE=740
Znalezione bledy
4C65 Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- Przerwa / zwarcie z masą
42B3 Sterowanie wentylatora chłodnicy 1 Zwarcie z masą
4C66 Silnik klapy w kolektorze ssącym -V157- Brak sygnału
elektryk twierdzi, że ktoś przede mną majstrował przy aucie i założył jakieś swoje przewody, on twierdzi, że nie zabiera się za klapę, bo póki będę miał dziadoskie przewody, błąd będzie się powtarzał...
pozdrawiam
Sebastian
Szkolenia wstępne i okresowe z zakresu bhp dla Twoich pracowników -> szczegóły na www.bhpskania.pl
Zniżka dla OCP!
ok, zmienię mechanika i powiem mu, co podpowiadacie
auto odebrane
klapa sprawna, przepustnica wyczyszczona, kontrolka świeci się nadal...
na wydruku napisane jest: "19558 P3102 Motor for intake flap- V157: no signal" oraz "19557 P3101 Motor for intake flap- V157: open or short to ground"
tym razem chyba czeka mnie wizyta u jakiegoś superelektryka...
pójdę teraz chyba sam oglądać tą wiązekę pod filtrem, jak piszecie, chociaż wydaje mi się, że mechanik powinien to sam sprawdzić
pozdrawiam
Sebastian
Szkolenia wstępne i okresowe z zakresu bhp dla Twoich pracowników -> szczegóły na www.bhpskania.pl
Zniżka dla OCP!
Komentarz