[O2FL] Zwariowały zegary

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Qubaseq
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O2FL] Zwariowały zegary

    Bez przesady z tym kupowaniem Superbów przez firmy tylko "na wypasie". Np. Hilti kupuje swoim dyrektorom czerwone Superby kombi w wersji Active. Strabag podobno też (np. Passaty B7 mają w wersji podstawowej). Ale moja firma ma Superby od Ambition 2.0TDI 140KM po Platinium 4x4 2.0TDI 170KM...
    Qubaseq
  • arturas03
    L&K
    • 2009
    • 1298
    • Toyota
    • AGN 1.8 20V 125 KM
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    [O2FL] Zwariowały zegary

    Naczytałem się za pomocą szukajki o zegarach, które wariują lub ogarnęła je ciemność. Niestety to co dzisiaj mnie spotkało zaskoczyło mnie totalnie. A mianowicie po przekręceniu kluczyka:
    1. Wskaźnik poziomu paliwa pokazał 1/4 baka mimo, że wczoraj było 3/4. Wyłączyłem i włączyłem zapłon ponownie a tu wskaźnik pokazuje pusty bak. :shock: Rezerwa się nie pali.
    2. Zresetował mi się licznik przebiegów dziennych.
    3. Wskaźnik temperatury zewnętrznej pokazał mi 1,5 stopnia na minusie. :shock:
    4. Nie pokazuje mi przebiegu pozostałego do następnego tankowania.
    5. Auto odpaliło normalnie i jeździ też normalnie.
    Po przejażdżce po mieście odłączyłem i podłączyłem akumulator i nic. A właściwe to chyba zrobiłem jeszcze gorzej bo palą mi się teraz kontrolki wspomagania i "ślizgawki" (zapomniałem co to). Deszcz w nocy nie padał więc wilgoć odpada. Spotkał się ktoś już z czymś takim?
    Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
    Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

    Komentarz

    • sparrov
      Rider
      • 2012
      • 378

      #3
      Kontrolka wspomagania powinna zgasnąć po kilku obrotach kierownicą w lewo i w prawo - po odłączeniu zasilania musi nastąpić adaptacja układu.
      Moja Octavia II Combi 1.6 Mint Anthracit - "odmintowiona"

      Komentarz

      • arturas03
        L&K
        • 2009
        • 1298
        • Toyota
        • AGN 1.8 20V 125 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Problem dzisiaj samoczynnie znikł. Zegary pokazują to co trzeba. Nie wiem co o tym myśleć...
        Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
        Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

        Komentarz

        • andrzej1962
          L&K
          • 2010
          • 1306
          • Octavia III combi (5E5)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
          • DADA 1.5 TSI 150 KM

          #5
          A może słaba bateria? Kiedyś co prawda w innym aucie ale wskaźnik paliwa opadał mi w takim tempie, że aż zerkałem we wsteczne, czy jest ślad gubienia paliwa. Okazało się, że akumulator do wymiany

          Komentarz

          • obrus
            Elegance
            • 2011
            • 783
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Ktoś na forum też miał podobny problem z zegarami i zawiniła wilgoć.

            Komentarz

            • arturas03
              L&K
              • 2009
              • 1298
              • Toyota
              • AGN 1.8 20V 125 KM
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              A ile wytrzymuje akumulator prosto z salonu? Przyznam się że mam go od nowości czyli 4 lata ale jak do tej pory nie sprawiał najmniejszego problemu. Co prawda ostatnio często jeżdżę z włączonym CB, rejestratorem jazdy i czasami nawigacją. Do tego dokupiłem rozgałęziacz do zapalniczki za 9.99. Ale auto odpala mi na dotknięcie. ZAWSZE. :roll:
              Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
              Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

              Komentarz

              • andrzej1962
                L&K
                • 2010
                • 1306
                • Octavia III combi (5E5)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                • DADA 1.5 TSI 150 KM

                #8
                A ile wytrzymuje akumulator prosto z salonu?
                IMO nikt chyba na to nie odpowie. Bateria jak wszystko jedna będzie hulać długo inna nie. Co prawda baterie chyba mają najmniejszy wskaźnik awaryjności ale........... Podpowiadam sprawdzić.

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez arturas03
                  Problem dzisiaj samoczynnie znikł. Zegary pokazują to co trzeba. Nie wiem co o tym myśleć...
                  wcześniejsze objawy typowe dla rozładowania akumulatora. Latem będzie Ci odpalał, zobaczysz najbliższą zimą czy coś nie odkleiło się z płyt akumulatora i Ci nie odpali. U mnie w O2 padł po 4 latach - dostał zwarcia na skrzyżowaniu, samochód (benzyna) zgasł i nie dawał żadnych oznak życia. Żadnej możliwości uruchomienia - nawet z przewodów podpiętych do innego. Ładowanie akumulatora powodowało od razu "gotowanie" elektrolitu - nie dawał się prawidłowo naładować. Wymiana akumulatora i wszystko wróciło do normy. Świecące się kontrolki zgasły same - było coś nawet w instrukcji na ten temat. U ciebie zakres uszkodzenia może być mniejszy.

                  Komentarz

                  • arturas03
                    L&K
                    • 2009
                    • 1298
                    • Toyota
                    • AGN 1.8 20V 125 KM
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    #10
                    Pozostaje mi wozić zapasowy akumulator w bagażniku
                    Ale najpierw trzeba go kupić. Polecicie coś dobrego?
                    Octavia II FL 1,9 TDI 2009 r.
                    Toyota Auris II TS Hybrid 2016r.

                    Komentarz

                    • rezon
                      RS
                      • 2006
                      • 1894
                      • Volvo
                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez arturas03
                      Pozostaje mi wozić zapasowy akumulator w bagażniku
                      zamiast tego możesz zrobić mu w jakimś warsztacie specjalizującym się w aku test sprawności. Gdzieś były wątki o aku - co osoba to zdanie. Ja zmieniłem na Centrę+ a 1,5 roku później zmieniłem samochód Polecają (a inni nie polecają) Centrę Futura, Boscha Silvera, Vartę, Exide - trudno wskazać jednoznacznie

                      Komentarz

                      Pracuję...