Zamieszczone przez rafiki
[O2FL] Maxi Dot nie pokazuje otwartej maski
Zwiń
X
-
[O2FL] Maxi Dot nie pokazuje otwartej maski
Witam,
Mam mały problem z czujnikiem maski. Maxi Dot nie wyświetla że maska została otwarta. Sprawdzałem czujnik znajdujący się w zamku - działa poprawnie. Na mierniku raz jest masa raz jej nie ma, w zależności od położenia maski. Czyli informacja z zamka wychodzi. Natomiast nie dochodzi do Maxi Dota.
Skodę kupiłem już z tą usterką, więc ciężko jest mi powiedzieć czy coś nie było tam robione. Auto zawsze było serwisowane w ASO więc żaden Pan Mietek tam nie grzebał.
Kable które są widoczne, są w tej oryginalnej osłonie i nie widać żadnych przetarć czy też uszkodzeń...
Gdzie jeszcze mogę sprawdzić ewentualne przyczyny, bez zbędnego demontażu połowy auta ?
Na pewno było grzebane VAGiem, bo mam doświetlanie zakrętów, test zegarów itd. Czy tam ewentualnie coś mogło pójść nie tak ? ( nie mam wiedzy w tym zakresie ).
W rozpisce bezpieczników nie widzę niczego odpowiedzialnego za ten czujnik...
Jakieś pomysły ?
-
-
Nie mam dostępu do kabla / softu. Więc nie zrobię testu.
Ostatnio gdzieś podłączałem do kompa i nie było błędów.
Na 99% powinno to działać, bo kolega który ma identyczne auto ( te dwa kupowane były razem, identyczne wyposażenie itd ) taką funkcję posiada. Wystarczy że pociągnie z linkę i już zapala mu się na biało.
Pomyślę nad tym testem zegarów,bo może faktycznie z jakiegoś dziwnego powodu w mojej tego nie ma...
Komentarz
-
-
witam
czujnik otwarcia poktywy silnika jest podłączony do centralnej elektryki j519 i wchodzi na pin 14 we wtyczce A
i tam musisz sprawdzić lub podpiąć się VCDS i w blokach pomiarowych sprawdzić styk pokrywy silnika
jali działają wycieraczki przednie to raczej brak połączenia wyłacznik z centralną elektryką
Komentarz
-
-
Byłem u znajomego co ma sprzęt do diagnostyki. Niestety, taki All in One. Tam jedynie dogrzebałem się do czujnika maski. Jego stan ciągle jest jako ZAMKNIĘTA, co też pokrywa się z tym co pisałem wcześniej...
Poszukam to co opisał kolega wyżej ( aczkolwiek póki co nie wiem co dane symbole znaczą i gdzie to szukać ;p ).
Komentarz
-
-
Odepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny, jak się zaświeci na zestawie maska to do wymiany stycznik albo cały zamek, zależy jak bardzo uzdolniony jesteś manualnie. Innych opcji nie widzę, no chyba że ktoś tam grzebał.
piotrek_gdy, MAxi dot to się chyba równa informacja o drzwiach i masce na centralnym wyświetlaczu. Czyż nie?
Szukacie wszystkiego w komputerze, a czasami najprostsze rozwiązania są szybsze i często w tych sprawach skuteczne.
Pozdrawiam MArcinSkoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CybPLTam jedynie dogrzebałem się do czujnika maski.
może mikrostyk padłprzyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI
wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW
Komentarz
-
-
Tak jak pisałem czujnik jest. Działa poprawnie - sprawdzałem miernikiem podpiętym bezpośrednio do wtyczki.
Również to masowałem. Tak jak mówię - sam czujnik działa poprawnie i przekazuje sygnał dalej. Z jakiegoś powodu nie dochodzi to do komputera.
Pewnie gdzieś się uszkodził kabel. Tyle że sprawdzenie całej instalacji bez rozbierania nie wiadomo ilu części jest dość trudne. Póki co chcę wyeliminować rzeczy najprostsze do sprawdzenia. Żeby ewentualnie określić w którym miejscu występuje dana usterka.
Nigdzie nie ma śladów żadnych przetarć itd, same kable zamontowane są w fabrycznych osłonach więc nie wiem jakim cudem coś mogło tam paść... No nic.. Poczekam na dalsze opinie i spróbuję dotrzeć do tego j519.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KicerOdepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny
zwierasz piny we wtyczce idącej do auta (zwarcie wtyczki = otwarcie maski)->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Tak, robiłem tak. Zero efektu.
Sygnał z zamka wychodzi poprawnie. Natomiast gdzieś dalej znika. Pytanie gdzie najprawdopodobniej może wystąpić tego typu usterka. I co mogło paść...
Nie jest to jakieś super uciążliwe. Ale denerwują mnie tego typu niedoróbki więc jeżeli można to naprawić prostym sposobem - zrobię to.
Jak mam demontować całą wiązkę to nie wiem czy jest sens, przy okazji można narobić więcej szkody niż pożytku...
Ewentualnie stawiałbym na wtyczkę po stronie auta ( tam gdzie wpinam wtyczkę z zamka ) tylko bez uszkodzenia kabli ciężko będzie ją sprawdzić. Chyba że jest jakiś magiczny sposób żeby sprawdzić kable gdzieś tak 10 cm od wtyczki ?
Nie chcę ciąć wiązki co pół metra i sprawdzać tam, bo potem będę miał super posztukowany kabel...
Komentarz
-
-
ok
sygnał otwarcia jest sterowany masą
pin 2 wtyczki powinien mieć permanentną masę
pin 1 wędruje do bordnetza do wtyczki A (białej) pin 14
przy otwarciu maski (zwarciu wtyczki wiązki) powinna na bordnetzie pojawić sie masa->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzynolok
sygnał otwarcia jest sterowany masą
pin 2 wtyczki powinien mieć permanentną masę
pin 1 wędruje do bordnetza do wtyczki A (białej) pin 14
przy otwarciu maski (zwarciu wtyczki wiązki) powinna na bordnetzie pojawić sie masa
Tak czy inaczej, najpierw trzeba zobaczyć co się dzieje na pinie 14.
A tak teoretycznie, jeżeli tam masa dochodzi to co dalej ? Bo jak nie dochodzi to jasne że wiązka gdzieś padła...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez CybPLjeżeli tam masa dochodzi to co dalej ?
sporo musisz poczytać zanim coś ruszysz, jak nie wiesz, gdzie jest bordnetz....->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
To nie jest tak że jestem laikiem. Ostatnie 5 lat miałem auto z grupy VAG i wszelkie tego typu rzeczy ogarniałem. Niestety, obecny kabel jest za stary i Octavii już nie pociągnie. A zapewne w Vag 409 tego nie zrobię. Nigdy też nie popsuło mi się nic, co wymagałoby dostania się do bordnetz.
Nie chcę po prostu na pałę rozkręcać połowy auta, bo tu gdzieś jakiś zatrzask się połamie, tam się połamie itd. Wolę dokładnie zapytać o schemat, popatrzeć na fotkach co gdzie i jak i dopiero się zabierać.
Ewentualnie trzeba będzie zainwestować w kabel do O2...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Kicer Zobacz wpisOdepnij wtyczkę od czujnika maski, ta po lewej stronie jak stoisz przed samochodem (ponoć ją znalazłeś) zewrzyj jakimś drutem, kabelkiem albo czym te dwa piny, jak się zaświeci na zestawie maska to do wymiany stycznik albo cały zamek, zależy jak bardzo uzdolniony jesteś manualnie. Innych opcji nie widzę, no chyba że ktoś tam grzebał.
piotrek_gdy, MAxi dot to się chyba równa informacja o drzwiach i masce na centralnym wyświetlaczu. Czyż nie?
Szukacie wszystkiego w komputerze, a czasami najprostsze rozwiązania są szybsze i często w tych sprawach skuteczne.
Pozdrawiam MArcin
Komentarz
-
-
Wczoraj trochę powalczyłem z autem. Postanowiłem wymontować zamek i na spokojnie się przyjrzeć jak się sprawy mają. Stycznik też zdemontowałem, ale nie wyglądał na uszkodzony. Po podłączeniu bez zamka naciskając palcami działał prawidłowo. Nie wiem co tam się stało, może jakiś kamyczek podszedł, albo jakiś brud i przeszkadzał w pracy stycznikowi. Przemyłem cały zamek obficie WD-40, stycznik też, poskładałem to tak jak było i teraz działa tak jak powinno. Problem miałem straszny z odkręceniem tego plastiku co zasłania zamek, ponieważ są tam 2 wkręty kompletnie ukryte po bokach w okolicy lamp, przykręcone pionowo, bez dobrego dostępu, masakra. Później ważna sprawa, zamek ma regulację góra-dół na śrubach mocujących, przykręciłem go najpierw za nisko i było ciężko maskę zamknąć, później wyregulowałem i jest ok.
Na styczniku jest wybity numer 1Z0953236, ale widzę że to jest po prostu numer całego zamka. Zamysł producenta jest taki, że w razie awarii stycznika należy kupić cały zamek, bez sensu..Ostatnio edytowany przez Ciacho123; 40903.
Komentarz
-
-
Super.
WD 40 ma m.in. działanie rozpuszczające, penetrujące, wypiera wilgoć i poprawia kontakt elektryczny. Ok. 2-3 lata temu miałem podobny problem z zamkiem w pokrywie bagażnika (kłopot z oświetleniem i ryglowaniem). Tyle, że zrezygnowałem z wymontowania zamka i płukankę/czyszczenie zamka z mikro stykami robiłem bez demontażu.
Komentarz
-
Komentarz