Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z climatronikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Problem z climatronikiem

    Czy to sprzęgiełko da radę wymienić samemu, czy potrzebna ingerencja "Mańka"? Koło pasowe się kręci, ale kompressor się nie załącza. Czy sprżęgiełko jest takie same dla DELPHI i SANDEN? Da radę sprawdzić jakie posiadam bez rozkręcania?
    O2 FL 2009

  • #2
    Problem z climatronikiem

    Witam. Od jakiegoś czasu coraz bardziej zaczyna irytować mnie kilma żyjąca własnym życiem. Jest to standardowy climatronik dwustrefowy, automatyczny, bez przycisku ON/OFF.

    Na cały problem składa się kilka czynników - Wszystkie przypadki rozpatruję po rozgrzaniu silnika, co najmniej po kilkunastu minutach jazdy, z napełnioną klimą i szczelną instalacją.

    1. Ustawiam nawiew np na 70% i jakąś tam temperaturę. - ok wieje. Zmienię temperaturę - mimo pozostania ustawienia środkowego pokrętła nagle spada siła nawiewu. (zakładamy, że klima nie działa w trybie AUTO).

    2. W gorący dzień klima chłodzi jak chce. Raz obniżenie temperatury jest ledwo wyczuwalne, a raz chłodzi tak, że się nie da wytrzymać. (Zakładając np 35 stopni na zewnątrz i to samo ustawienie klimy). Czasami pomagało wyłączenie auta i ponowne zapalenie. Czasami wciśnięcie ON/OFF od klimy (przycisk ten nie jest w standardzie - trzeba było wyłamać słynne zaślepki).
    Warunki były cały czas te same - jazda autostradą (chorwacja etc, więc stała prędkość, stałą temperatura zewnętrzna) ,więc chłodnica klimy była chłodzona odpowiednio.

    3. Grzanie. Nadeszły chłodniejsze dni, to i nadszedł czas dogrzania w aucie podczas jazdy. Ustawiam więc np 23 stopnie - klima chłodzi. Ustawiam 27 - kilma chłodzi. Ustawiam 28 - Nagle zaczyna grzać tak, że można się udusić w środku. Tu podobnie siła nawiewu chodzi jak chce mimo zadania jej z pokrętła.

    Próbowałem kobinacji ECO (czy tam AUTO) + nawiew na pasażera (co resetuje kilmę) ale bez rezultatu.

    O co chodzi?!
    O2
    1.9 TDI BLS 105KM
    Hatchback

    Komentarz


    • #3
      Proponuję najpierw sprawdzić czy wszystkie czujniki temperatury pokazują właściwe temperatury. O ile pierwszy objaw jest normalny, o tyle dwa pozostałe wskazują na uszkodzenie któregoś z czujników temperatury nawiewu. Nie powiedziałeś tylko czy z obu nawiewów leci powietrze o mniej więcej takiej samej temperaturze.

      Pozdrawiam MArcin
      Skoda... Hmmm... No jak się niema co się lubi, to się lubi co się ma...

      Komentarz

      POWRÓT NA GÓRĘ
      Pracuję...
      X