ABS i ESP - czy padła pompa?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • voltar
    L&K
    • 2009
    • 1107
    • Octavia II (1Z3)
    • BZB 1.8 TSI 160 KM

    #26
    krzynol : Myślę że nie rozumiesz mojego pytania i wątpliwości.

    Napisaleś 300-500 na Allegro. Sprawdziłem i w takich cenach znalazłem "jakieś" używki a nową 1 szt, też "jakąś" widziałem tam za 850.
    ASO po numerze VIN krzyknęło mi 7400 ... i wiem że tam koszą jak za zboże ale żeby aż tak ? Wątpliwość zatem jest taka czy te pompy które są na Allegro będą pasować do mojego auta. Nie wiem czy różni się pompa do wersji z ESP czy nie ?
    O2 przed FL nie była seryjnie wyposażana w ESP ale moja jest.
    Skoro wiesz to liczę raczej że mi napiszesz literalnie a nie jakimiś hasłami ....


    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11002
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #27
      ja odniosłem się tylko do cen.... rób co chcesz, nawet w ASO... EOT
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • voltar
        L&K
        • 2009
        • 1107
        • Octavia II (1Z3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #28
        Zamieszczone przez krzynol
        ja odniosłem się tylko do cen.... rób co chcesz, nawet w ASO... EOT
        Niech Ci będzie że się odniosłeś ale nie odpowiedziałeś mi na pytanie.
        Może było zbyt obszernie wytłumaczone o co mi chodzi ...


        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

        Komentarz

        • gadula007
          L&K
          • 2009
          • 1085
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          #29
          voltar, tak jak podał kolega 4tech, padła mi pompa ABS. Opisane jest w przytoczonym wątku co chcieli w ASO, a co kupiłem i kto pomógł.
          Tylko przypomnę, że w ASO chcieli ode mnie coś koło 11.000zł

          Komentarz

          • voltar
            L&K
            • 2009
            • 1107
            • Octavia II (1Z3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #30
            gadula007: Przeczytałem ten wątek i możesz potwierdzić że miałeś też ESP ?
            Ja nigdzie nie napisałem że będę naprawiał w ASO (tak jak jeden kolega chyba zrozumiał) tylko napisałem jaką cenę mi powiedzieli i się publicznie dziwiłem różnicy ....
            Z drugiej strony objawy mam inne od Twoich i ciągle nie jestem pewien czy to pompa ....
            Po wyresetowaniu błędów VCDSem przejechałem się i ABS/ESP oczywiście dalej nie działa ale po kilku próbach i spr. logów wyskakuje mi już tylko 1 błąd :

            16352 - Control Module - Electrical Error / 014 - Defective - Intermittent

            wcześniej były trzy błedy z priorytetem w takiej kolejności jak poniżej:

            16352 - Control Module - Electrical Error / 014 - Defective - Intermittent
            01130 - ABS Operation / 008 - Implausible Signal - Intermittent
            01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) / 014 - Defective - Intermittent

            Zastanawiam się więc czy to pompa ABS czy też sterownik lub coś innego ?
            Nie chciałbym niepotrzebnie wymieniać pompy ...
            Jeżeli Control Module to jest sterownik ktory jest z pompą to chyba i tak mnie to czeka
            ale co to jest ABS operation ?

            Zlokalizowalem moduł i teraz zabiorę się do sprawdzania wtyczek ale jak to nie pomoże to chyba zostane mi tylko spisanie danych pompy i sterownika i poszukiwania części ... ?

            Czy w przypadku takich objawow można szukać usterki tylko w okolicy pompy ABS w komotze silnika ?
            Czy też jeszcze gdzieś ?

            Tak przy okazji mam jeszcze jeden błąd który nie wiem czy jest w jakikolwiek sposób powiązany z ABSem .... wygląda na to ze czujnik pochylenia pojazdu mam zepsuty

            00323 - Vehicle Inclination Sensor (G384) / 014 - Defective

            Możecie jakoś pomóc ?
            Jeżeli dojdzie do wymiany pompy ABS to jest tu może jakiś lokalny fachowiec w okolicach Katowic ?


            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

            Komentarz

            • gadula007
              L&K
              • 2009
              • 1085
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              #31
              voltar, u mnie padł sterownik pompy (potocznie mówiąc pompa, bo to jedość ze sterownikiem)
              Mój samochód jest wyposażony w ESP. U mnie padło wszystko co było połączone z ABS.
              U Ciebie są inne objawy.

              Komentarz

              • voltar
                L&K
                • 2009
                • 1107
                • Octavia II (1Z3)
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #32
                Dziękuje wszystkim za dotychczasowe uwagi i porady.

                Potrzebuje jeszcze pomocy gdyż nadal nie wiem co jest u mnie nie tak.
                Dlatego jeszcze raz opiszę jak to u mnie wygląda i co dotychczas zrobiłem bo jest to chyba inny przypadek jak wcześniej tu opisane.

                1. U mnie nie ma "choinki' po włączeniu silnika nie są wyświetlane żadne kontrolki ABS ,ESP itp.
                2. ASR działa bezproblemowo
                3. ABS działa przy lekkim hamowaniu bardzo małych prędkościach do max. ok 10 km/h zarówno przy jeździe w przód jak i w tył. Wyraźnie czuć pulsowanie pedału hamulca ale takie trochę leniwe (może ze względu na małą prędkość )
                4. Przy większych prędkościach i / lub przy zdecydowanie mocniejszym hamowaniu nawet przy małych prędkościach zaświecają się trzy lampki: ABS, ESP oraz hamulca plus aktywuje się sygnał dźwiękowy. ABS wtedy przestaje działać i koła są blokowane.
                Dalsza jazda jest możliwa z zaświeconymi kontrolkami . ABS i ESP nie działa.
                5. Po wyłączeniu silnika i ponownym załączeniu kontrolki gasną i można poworzyć to samo od punktu 1.
                6. Po takim hamowaniu komputer zapisuje następujący błąd:

                16352 - Control Module - Electrical Error / 014 - Defective - Intermittent

                7. Błąd ten można wykasować VCDSem i pojawia się następnym razem dopiero po następnej próbie hamwania z ABSem

                8. Pierwotnie zaraz po wykryciu problemu miałem jeszcze 2 inne błędy ale nie pojawiaja się one po wykasowaniu

                01130 - ABS Operation / 008 - Implausible Signal - Intermittent
                01276 - ABS Hydraulic Pump (V64) / 014 - Defective - Intermittent


                9. Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki i są OK
                10 .Sprawdziłem złącze przy pompie ABS i wygląda jak fabrycznie nowa. Styki OK, zero wilgoci czy też śniedzi.
                @ Maicroft - Pisza "kostka przy pompie ABS" miałeś na myśli to złącze ? czy też jest tam jeszcze jakaś kostka ?


                11. Pomysły mi się na razie wyczerpały ale czy po objawach można mieć nadzieję że to nie pompa ABS/ sterownik tylko coś innego.
                Czego jeszcze można szukać w okolicach pompy ABS ?
                Czy błąd może generować jakiś czujnik ABSu /ESP np. czujnik obrotu koła który jest na kole lub czujnik przyspieszeń kątowych itd ...
                W czerwcu mialem wymieniane w ASO wszystkie tarcze i klocki.
                Czy możliwe jest uszkodzenie lub wadliwy montaż czujnika podczas takich prac ?

                Z góry dzięki za pomoc ...


                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #33
                  voltar, niestety wygląda na elektronikę pompy ABS-u. Przy większym przeciążeniu coś przestaje stykać i wywala błąd. Gdyby to był, któryś z czujników ABS-u lub czujnik przyspieszenia to wywaliło by błąd danego czujnika.
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • voltar
                    L&K
                    • 2009
                    • 1107
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #34
                    Zamieszczone przez kowal 2002
                    voltar, niestety wygląda na elektronikę pompy ABS-u. Przy większym przeciążeniu coś przestaje stykać i wywala błąd. Gdyby to był, któryś z czujników ABS-u lub czujnik przyspieszenia to wywaliło by błąd danego czujnika.
                    Wygląda na to że dalej nic sam nie zrobię ale trudno mi w ciemno kupować części ... Mówisz że wskazują te objawy na pompę ale pewności nie ma ...

                    1. Opcja wizyta w ASO w celu samej diagnostyki potem kupno części na włąsną rękę i montaż też w ASO
                    2. Opcja - inny serwis. Zna ktoś jakiegoś fachowca . Polska południowa ?


                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                    Komentarz

                    • kowal 2002
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 5161

                      #35
                      voltar, ASO nie zrobi nic więcej niż podpięcie do kompa - tyle możesz zrobić sam VCDS-em.
                      Niestety, żeby cokolwiek fizycznie zobaczyć w pompie ABS-u, to musisz ją wyjąć a to już trochę zabawy jest ( po montażu trzeba jeszcze całość odpowietrzyć ) Sam koszt wyjęcia/włożenia/odpowietrzenia to pewnie kilka stówek więc nie wiem czy nie lepiej od razu kupić używkę i podmienić.
                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                      Komentarz

                      • voltar
                        L&K
                        • 2009
                        • 1107
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #36
                        kowal 2002: Pomyślałem (może naiwnie) że ASO ma na tyle doświadczenia że po sprawdzeniu VCDSem powie mi co jest na 100 % walnięte ... ja to kupię za normalna cenę i w ASO lub poza nim zainstaluję.
                        Jeżeli diagnostyka w ASO ma polegać na rozkręceniu pompy i wchodzeniu w koszty to faktycznie nie ma sensu...ja się po prostu łudzę że to może nie trzeba wymieniać. Jednak objawy są nieco inne niż u kolegów u których padła pompa.
                        Druga opcja ASO to może być faktycznie od razu zaproponowanie wymiany części na której najwiecej zarobia w sensie narzutu i/lub robocizny...


                        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                        Komentarz

                        • gadula007
                          L&K
                          • 2009
                          • 1085
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          #37
                          voltar, W ASO nie wiem czym sprawdzają, ale mój maglowali jakimś programem łączącym się ponoć z serwerem Skody, czy cuś.
                          Diagnostyka trwała około 3,5 h i to non stop. Skasowali około 350zł. Wykazali uszkodzony stertownik pompy. Czyli to samo co koledzy z VCDSem w 5 min.

                          Komentarz

                          • grzesrs
                            Drive
                            • 2015
                            • 72

                            #38
                            proszę sprawdzić mostki nad akumulatorem (zasilenie esp , wspomagania , może się pojawić tam mikropęknięcie ) , podobny objawy miałem w fabii

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              #39
                              voltar, dla 100% pewności można by sprawdzić to co pisze grzesrs. Jeśli gdzieś pod skrzynką, któraś z blaszek łączących jest uszkodzona to faktycznie przy hamowaniu ( większym przeciążeniu ) może powstawać "przerwa" i moduł ABS-u traci na chwilę zasilanie. Nie doczytałem czy ty masz tylko ABS/ASR czy ABS/ESP/ASR; w pierwszej wersji są dwa oddzielne zasilania a w drugim trzy ( 2 ze skrzynki w komorze i 1 ze skrzynki w kabinie ). Możesz zrobić próbę i na odpalonym silniku, na jak najkrótszy moment, wyjąć i włożyć bezpiecznik od modułu ABS-u i wtedy odczytać VCDS-em błąd ( jak mas ESP to najpierw jeden bezpiecznik - VCDS- kasowanie a potem drugi bezpiecznik - VCDS ). Jeśli wywali błędy identyczne do tych, które dostajesz w czasie jazdy, to tak jak sugeruje grzesrs, przyjrzyj się zasilaniu pod skrzynką bezpieczników i ewentualnie dalej przewodom zasilającym idącym do pompy ABS. Jeśli jednak błędy będą inne to raczej winna będzie wewnętrzna elektronika pompy.
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • voltar
                                L&K
                                • 2009
                                • 1107
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                #40
                                grzesrs / kowal 2002 : Chłopak dzięki za uwagę. Będę to dalej diagnozował jak tylko wrócę do
                                domu. Chciałem uniknąć kupowania pompy nie wiedząc czy jest na pewno potrzebna ale też nie chcę rozgrzebać auta i czekać na część ... taki paradoks ...


                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  #41
                                  voltar, wyjęcie skrzynki bezpieczników to prosta robota - ok. 1h.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • voltar
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1107
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #42
                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                    Nie doczytałem czy ty masz tylko ABS/ASR czy ABS/ESP/ASR; w pierwszej wersji są dwa oddzielne zasilania a w drugim trzy ( 2 ze skrzynki w komorze i 1 ze skrzynki w kabinie ).
                                    Mam wersję z ESP.
                                    Na razie zajrzałem tam i mam pytanie czy to ten element na zdjęciu.
                                    Faktycznie są tam jakieś mostki ale chyba nie wymaga to demontażu całej skrzynki bezpieczników ? Czy też mam zajrzeć gdzieś pod skrzynkę ?
                                    Załączone pliki


                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #43
                                      voltar, posłałem Ci na e-mail info jak to wyjąć. Ogólnie to trzeba zdemontować akumulator ( wygodnie byłoby też wyjąć obudowę filtra powietrza ), odkręcić te przewody, które są na twoim zdjęciu i odkręcając centralną śrubę w skrzynce wyciągnąć całą górę skrzynki. Musisz obejrzeć spodnią stronę tej wyciągniętej części oraz wtyczki, które zostały w dolnej części, w aucie.

                                      Ale najpierw spróbuj tą opcję z VCDS-em i wyciągniętym bezpiecznikiem...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • voltar
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1107
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                        #44
                                        kowal 2002 : Bardzo dzięki za manual ! Będę sparwdzał jak opisałeś najpierw VCDSem bo trochę tego wyciągania jest.


                                        O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                        Komentarz

                                        • micho_m
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 528
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #45
                                          Czy po wyjeciu bezpiecznika od ESP, uruchomieniu silnika i ponownym wlozeniu bedzie blad? Czy skasuje sie sam?
                                          Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                          www.nawmar.pl

                                          Komentarz

                                          • voltar
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1107
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                            #46
                                            Czy po wyjeciu bezpiecznika od ESP, uruchomieniu silnika i ponownym wlozeniu bedzie blad? Czy skasuje sie sam?
                                            Sam się nie skasuje, trzeba skasować VCDSem.


                                            O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                            Komentarz

                                            • micho_m
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 528
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              #47
                                              voltar, tego sie obawialem, wiec nie kombinuje
                                              Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                              www.nawmar.pl

                                              Komentarz

                                              • voltar
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1107
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                #48
                                                Zamieszczone przez kowal 2002
                                                Ale najpierw spróbuj tą opcję z VCDS-em i wyciągniętym bezpiecznikiem...
                                                kowal 2002:Niestety wyniki testu z bezpiecznikami są niekorzystne.. Mam wersje z ESP więc wyciagałem 3 bezpieczniki :

                                                - ABS/ESP któy jest w kabinie ( w tym przypadku bardzo się zdziwiłem bo gaśnie silnik i wywala również kupę błędów kóre nie są związane z ABSem .... )
                                                - elektrozawory ABS - w komorze silnika
                                                - pompa ABS - w komorze silnika

                                                Kody błędów są inne i jest ich więcej. Po tych działaniach większość wykasowałem ale jeden mi pozostał i nie mogę go w żaden sposób wykasować. To jest :

                                                Address 01: Engine
                                                049441 - No Communication with ABS Brake Control Module / U0121 - 000 - - - Intermittent

                                                Nie wiem czy z tym coś robić .... ?
                                                Wracajac do glownego problemu chyba nie mam co rozkręcać akumulatora i skrzynki bezp.
                                                Więc jednak pompa ABS ???

                                                [ Dodano: Sro 27 Sty, 16 22:04 ]
                                                Zamieszczone przez micho_m
                                                voltar, tego sie obawialem, wiec nie kombinuje
                                                micho_m : ale z niewykasowanym błędem z pamieci można jeździć. Ne napisałeś jednak po ci miałbyś wyciągać ten bezpiecznik ?


                                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                Komentarz

                                                • micho_m
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 528
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  #49
                                                  voltar, u mnie przycisk nie wyłącza esp całkowicie tylko tak jakby opoźnia jego działanie co uniemożliwia zabawę na śniegu Ale śniegu już nie ma wiec po problemie

                                                  Na przyszłość, czyli po prostu bedzie błąd w pamięci ale kontrolka sie nie bedzie świecić?
                                                  Budowa domów energooszczędnych, szkieletowych
                                                  www.nawmar.pl

                                                  Komentarz

                                                  • voltar
                                                    L&K
                                                    • 2009
                                                    • 1107
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                                    #50
                                                    Koledzy ... na razie założyłem że to jednak pompa/sterownik i szukam serwisu który by mi to wymienił za jakieś rozsądne pieniądze. Sprawdzam też ile może kosztować wymiana w ASO.
                                                    Znalazłem taką używaną pompę wg. numeru który znalazłem na obudowie swojej pompy.


                                                    Czy mogę mieć pewność że to jest to samo ? Czy mam jeszcze jakieś numery sprawdzić ?
                                                    Numer sterownika ? Gdzie tego szukać ?
                                                    W ogłoszeniu pisze że : "kompletna ze sterownikiem (końcówka nr AD) " a numer zawiera BD więc czegoś tu nie rozumiem ...
                                                    Zastanawiam się też nad pewnością takiego rozwiązania jak używana pompa.
                                                    Wolałbym nową ale nie mogę na razie nic znaleźć ...
                                                    Domyślam się że takie pompy używane pochodzą z aut po wypadkach i jest to obarczone jakimś ryzykiem ?


                                                    O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...