Mam następujący problem:
Czasami zapala mi się kontrolka uszkodzonej żarówki. Jak oblecę auto dookoła okazuje się, że nie świeci się przednia prawa lampa cała tzn: długie, krótkie i kierunek o raz lampa tylna lewa. Jak mam tą usterkę to kierunki migają jak wariaty. Po jakimś czasie usterka sama się "naprawia". Dodam, że z pół roku temu albo jeszcze więcej dokładałem sobie halogeny (dzienne i doświetlanie). Było dobrze aż do .... - widać poniżej w scanie.
Oto autoscan:
Adres 09: Centr.zesp.elektr. (J519) Plik etykiet: 1K0-937-08x-09.clb
Oznaczenie elementu SW: 1K0 937 087 AG HW: 1K0 937 087 AB
Komponent: BCM PQ35 H+ 110 0709
Weryfikacja: 00110 AC
Kodowanie: 40180AB890050CB040100080110081E4050035AE424D81605C 4440000000
Kod serwisu: WSC 00374 123 10485
VCID: 76E8291BC1B79FA80A7
Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 C Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
Komponent: Wischer 18030 22 0601
Kodowanie: 00D7B7
2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
00927 - Zacisk 30 po prawej stronie
011 - Przerwa w obwodzie - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00101011
Priorytet błędu: 1
Częstość błędu: 12
Wew.licznik błędów: 114
Przebieg: 82205 km
Wskaźnik czasu: 0
Data: 2115.14.03
Czas: 17:37:53
Ramka zamrożona:
zacisk 15 ZAŁ
Napięcie: 14.15 V
ON
ON
zacisk 50 WYŁ
OFF
OFF
kecaj, czasami wywala błąd 01504 a tylne podświetlenie tablicy świeci - po wymianie na nowe sztukę problem ustaje.
Problem ze świeceniem przedniego prawego reflektora raczej wynika z błędu 00927 - bezpiecznik 30A w komorze silnika - wymiana na nowy powinna rozwiązać problem.
Udało mi się znaleźć przyczynę. Problem tkwił w skrzynce bezpieczników pod maską. Jeden z bezpieczników trochę się przypalił. Zacząłem ruszać po kolei każdym bezpiecznikiem, aż w końcu trafiłem na jeden, po ruszeniu którym oświetlenie wróciło.
Udało mi się znaleźć przyczynę. Problem tkwił w skrzynce bezpieczników pod maską. Jeden z bezpieczników trochę się przypalił. Zacząłem ruszać po kolei każdym bezpiecznikiem, aż w końcu trafiłem na jeden, po ruszeniu którym oświetlenie wróciło.
Zastanawiam się dlaczego w pierwszej kolejności nie sprawdza się bezpieczników.
Przecież w domu jak komuś sprzęt nie gra to zawsze pierwsze co się robi to zagląda do bezpieczników.
W samochodach jest to samo w przypadku problemów z elektryką.
Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice
Komentarz