Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Problem DSG7

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2FL] Problem DSG7

    paulob1, pedros, wymieniłem sondę tą przed katalizatorem na sondę Boscha i niestety jest o wiele gorzej z tymi "spadkami mocy". Niedawno zrobiłem długą trasę i bywało tak, że przez 200km było dobrze a potem mogło np. 10 razy w ciągu minuty brakować mocy. Ogólnie bym to określił jako loteria. Jest to irytujące gdy jadąc spokojnie ze stałą prędkością nagle sytuacja jakbym zdjął nogę z gazu lub nawet odnoszę czasami wrażenie jakbym wtedy lekko hamował(szybciej tracę prędkość niż podczas zdjęcia nogi z gazu) i wtedy rzeczywiście zdejmuje nogę z gazu i ponownie wciskam żebym mógł jechać.
    paulob1, zasugeruje mechanikowi twoje uwagi a co do ilości paliwa to zawsze tankuje do pełna i potem kolejne tankowanie do pełna jak zbliża się wskazówka do rezerwy lub wcześniej, jeśli wiem, że mam dłuższą trasę zrobić a paliwa braknie na przejechanie.

    luckd, z tego co wiem to za temperaturę wskazywaną przez wskazówkę odpowiada taki czujnik. U mnie wentylatory kręciły się cały czas i pomogła wymiana termostatu wraz z obudową - takie coś jak podałeś w linku.
    Markus

  • #2
    [O2FL] Problem DSG7

    Witam,

    czy zna ktoś kogoś kto naprawia mechatronikę do DSG7?

    Niestety w weekend Skoda wracała na widłach (nawet nie na lawecie bo się nie dało samochodu ruszyć) z komunikatem "ESP fault" i przepalonym bezpiecznikiem F5.

    Mechanik powiedział że "sterownik się usmażył ... a olej to chyba się zagotował bo strasznie śmierdzi".

    Jak pewenie wiecie cena mechatroniki w serwisie jest kosmiczna (przynajmniej dla mnie) więc wolałbym albo naprawić (jak się da) albo jakaż używka / anglik / itp.
    Ewentualnie jakieś inne sugestie mile widziane.

    Stwierdzam że samochody z DSG są strasznie niebezpieczne ... dobrze że auto nie padło na przejeździe kolejowym, a tylko na skrzyżowaniu jak próbowałem ruszyć ...

    Komentarz


    • #3
      Kolejne DSG7, nigdy nie bylo innych objawow jak slizganie sie sprzegiel przy ruszeniu, przy zmianie z 3 na 4 ??

      Mechatronika to jedno, ale jak upieklo sie cos wiecej, to ta skrzynia jest juz raczej na straty. Generalnie jak olej albo same sprzegla zaczely by sie przegrzewac to powinno wywalic tryb awaryjny, tak wiec cos grubego musialo zglupiec.

      A co dzialo sie z autem po rzuceniu N ?? Ciagle zasprzeglone, cos wiecej z bledow znasz
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Skrzynia chodziła całkiem nieźle z jednym mankamentem, po rozgrzaniu ( np. długotrwałą jazdą w mieście) zaczynały się drgania przy przełączaniu z 1 na 2 bieg ... jak czytałem typowy problem tych skrzyni...

        Samochód stanął w takich okolicznościach: zatrzymałem się na przed skrzyżowaniem, było lekko pod górkę więc trzymałem mocno hamulec. Następnie noga z hamulca i gaz (tak z wyczuciem ale chyba za dynamicznie ;-). W tym momencie samochód zgasł (takie łup) i pojawił się komunikat "ESP fault". Próbując odpalić samochód przerzuciłem z D na P no i niestety w takiej pozycji już został. Awaryjnie (przy gałce) także nie dało się w ogóle ruszyć.

        Mniej więcej tak to wyglądało ...

        P.S ma ktoś jakieś doświadczenie z serwisem skrzyn w Tucholi? Auto stoi u mechanika w Łodzi, ale jak nie będzie sensownego rozwiązania (czytaj:nie za drogiego) to mogę i w różne miejśca w Polsce pojechać.

        Komentarz


        • #5
          Wiec slizgajace sprzegla zabily skrzynie - przegrzalo sie to wszystko :x
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Trochę nas zmartwiłeś... Masz samochód od nowości? W innym wątku pytasz o moduł haka, może auto ciągnęło za ciężką przyczepę i stąd to przegrzanie?

            Komentarz


            • #7
              Jak pewenie wiecie cena mechatroniki w serwisie jest kosmiczna (przynajmniej dla mnie) więc wolałbym albo naprawić (jak się da) albo jakaż używka / anglik / itp.
              Ewentualnie jakieś inne sugestie mile widziane.
              Nie regenerowałbym. Kupiłbym drugą, taką samą skrzynię ...
              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


              Komentarz


              • #8
                Te skrzynie sa slabe, sprzegla nie wytrzymuja seryjnego silnika 1.6TDI o 1.8TSI nie spominajac. Nie ma oleju do chlodzenia skrzynii, a dokladnie dwoch sprzegiel i pojawiaja sie schody.

                Dokladnie, najszybciej to bedzie kupic druga. Z tej to nie wiadomo co nadaje sie jeszcze do uzytku.

                Gdyby ta skrzynia mialaby nie wytrzymywac ciagniecia przyczepy, to taka aluzja bylaby w instrukcji

                Mialo byc taniej i bardziej ekonomicznie, jest drozej i duzo mniej eco :lol: W Polsce boja sie oglosic akcje serwisowa na ta skrzynie, co by sie dzialo. Moze w Audi po cichu zrobia, moze w VW, ale w Skodzie... tylko jak bedzie namolny klient i sie uprze.

                Jakas komunikacja ze sterownikiem skrzyni jest ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Auto kupiłem z Niemiec 2 m-c temu, przebieg 150tyś km ;-) choc teoretycznie realny bo do końca serwisowane (sprawdzone online w Niemczech).

                  Przyczepki nie podpinałem.
                  Ta "awaria" stała się podczas jazdy na działkę (bocznymi drogami) więc za dużo nie musiały się sprzęgła na pracować (przynajmniej nie tak jak w mieście).

                  Przynajmniej pozytywne jest to że auto stanęło na skrzyżowaniu bardzo mało uczęszczanych dróg, to nie trąbili na mnie że ruch tamuję ;-)

                  Czyli mówicie że jest duża szansa że nie tylko sterownik poszedł, ale i sprzęgła może coś więcej ?

                  Komunikacji ze sterownikiem nie było.

                  Komentarz


                  • #10
                    A moze skrzynia dziala, tylko uszkodzila sie wiazka do niej, wtedy tez traci sie komunikacje

                    Tak sie zastanawiam czy mozliwe jest, cos takiego, ze po wypieciu wtyczki w ruchu, z automatu wskakuje zapadka w skrzyni, ktora normalnie zaskakuje na P. Jest napiecie, zapadka sie odbezpiecza - brak napiecia zaskakuje
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      U mnie jest to samo pomiędzy 1-2, rozumiem, że będzie zaraz podobna awaria :szeroki_usmiech Przegąd robiłem w ASO 4 tysiące temu (40) według Mistrza warsztatu wszystko działa dobrze
                      Arctic 1.8 TSI DSG7

                      Komentarz


                      • #12
                        Z tego co mi mechanik powiedział to sprawdzili wiązkę i tam żadnych problemów nie ma, natomiast jak się podepnie pod sterownik to wywala bezpiecznik.

                        Osobiście tego nie widziałem, może jutro uda mi się tam podjechać i popatrzeć na ten sterownik.

                        Co w takim sterowniku może spowodować przepalenie 15A bezpiecznika?

                        P.S
                        jak rozmawiałem z mechanikiem z Tucholi i powiedziałem mu o problemie między 1 a 2 to powiedział że on to oprogramowaniem zmodyfikowanym przez siebie naprawia (póki jeszcze sprzęgła nie padły) i nawet jak są troche pokrzywione dociski czy coś (już nie pamiętam) to też softem to może zniwelować.

                        Komentarz


                        • #13
                          majkel123, Dla nich dziala wszystko zawsze dobrze. Jak przy zmianie z 3 na 4 obroty najpierw szly o 500 w gore, a potem wracaly to juz tak faktycznie dobrze nie bylo
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz


                          • #14
                            jak rozmawiałem z mechanikiem z Tucholi i powiedziałem mu o problemie między 1 a 2 to powiedział że on to oprogramowaniem zmodyfikowanym przez siebie naprawia (póki jeszcze sprzęgła nie padły) i nawet jak są troche pokrzywione dociski czy coś (już nie pamiętam) to też softem to może zniwelować.
                            Czy możesz się dowiedzieć ile taki zabieg kosztuje ?

                            [ Dodano: Czw 07 Lis, 13 10:19 ]
                            Zamieszczone przez Maicroft
                            majkel123, Dla nich dziala wszystko zawsze dobrze. Jak przy zmianie z 3 na 4 obroty najpierw szly o 500 w gore, a potem wracaly to juz tak faktycznie dobrze nie bylo
                            Poobserwować musze, poprzedni zestaw sprzęgieł wytrzymał 23kkm, jeszcze mi dwa zostały ale jeszcze 10 miechów gwarancji, więc jeszcze wiele może się wydarzyć :szeroki_usmiech
                            Arctic 1.8 TSI DSG7

                            Komentarz


                            • #15
                              A u mnie już drugi raz padła mechatronika raz wymiana była na gwarancji a teraz serwis się wypioł...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez youszi
                                nawet jak są troche pokrzywione dociski czy coś (już nie pamiętam) to też softem to może zniwelować.
                                dla mnie to zagadkowe :?: jak mozna poprawić softem coś co jest mechanicznie uszkodzone? zmieniac coś w steroniwku skrzyni? regulując siłe docisku sprzęgieł?

                                Zamieszczone przez youszi
                                Auto kupiłem z Niemiec 2 m-c temu, przebieg 150tyś km ;-) choc teoretycznie realny bo do końca serwisowane (sprawdzone online w Niemczech).
                                to moim zdaniem tez mogło miec wpływ. nie wiadomo kto i jak jeździł tym autem wcześniej i jak traktował skrzynie. z dwojga złego z jednym juz problem jest. sprawdz kolego kwestie awaryjnego rozrządu i wadliwego napinacza o którym w 1.8 tsi juz jest sporo w odpowiednim wątku
                                OII 2.0TDI BKD+DSG Elegance

                                Auto Detailing: Dream Car Studio
                                (znajdź również na fb)

                                Komentarz


                                • #17
                                  youszi, a który bezpiecznik wywala ( może nr 2 lub 5 w skrzynce w komorze )? Pytam, bo była jakaś akcja ze źle dobranym bezpiecznikiem od mechatroniki ( dawali 15A a powinno być 30A ).
                                  Jaką masz datę produkcji ( przed, czy po 10.2009 )?
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Bezpiecznik 5 wywalało ... , ogólnie to w aucie poszedł sterownik skrzyni, pedał gazu i lewarek biegów ... , auto już miesiąc na kołkach. Żeby w rozsądnych cenach znaleźć odpowiednie części to trochę wyzwanie ...

                                    P.S
                                    Słyszeliście o akcji serwisowej VAG ... od stycznia 2014 wszystkie DSG7 będą mogły pojechać do serwisu na wymianę oleju ... bo stary podobno mógł zwarcie robić w sterowniku i samochód mógł przyspieszać lub zwalniać samoczynnie ...

                                    Ogólnie to ciężko jakieś informacje uzyskać od Skoda Czechy a o Skoda Polska nie wspominając. Już bardziej pomocni byli z centrali VW z Niemiec.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez youszi
                                      P.S
                                      Słyszeliście o akcji serwisowej VAG ... od stycznia 2014 wszystkie DSG7 będą mogły pojechać do serwisu na wymianę oleju ... bo stary podobno mógł zwarcie robić w sterowniku i samochód mógł przyspieszać lub zwalniać samoczynnie ...
                                      VW POlska już się wypiął na FB i stwierdził, że Polski ta akcja nie dotyczy. Ale są już 2 wątki na ten temat więc nie ma sensu zaczynać kolejnego na ten temat.
                                      BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

                                      SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        youszi, to jeśli ten bezpiecznik jest 15A to sprawdź to:

                                        Informacja techniczna o produkcie
                                        Nr TPI: 2023768/3
                                        7-stopniowa autom. skrzynia biegów DSG (0AM - DQ200) – brak przeniesienia napędu, przepalone bezpieczniki SB2 i SB5
                                        Data opublikowania: 2011-09-09
                                        Wypowiedź klienta / ustalenie warsztatu
                                        W odniesieniu do skrzyni biegów DQ200 mogą być zgłaszane reklamacje:

                                        nie działa automatyczna skrzynia biegów,

                                        brak komunikacji sterownika DSG z testerem,

                                        przepalony bezpiecznik SB2 lub SB5,

                                        po wymianie bezpiecznika ponownie się on przepala,

                                        w pamięci błędów niektórych sterowników zapamiętane są błędy komunikacji ze sterownikiem DSG (błąd 01315 004 – sterownik DSG – brak sygnału lub komunikacji).
                                        Przepalający się bezpiecznik może powodować zapisanie następujących błędów w sterowniku DSG:

                                        P0562 / 21148 zasilanie elektryczne, za małe napięcie,

                                        P177F / 21065 za małe napięcie silnika pompy hydraulicznej,

                                        P175F / 21098 niewykonane nastawy podstawowe DSG,

                                        P189C / 21247 ograniczenie działania wskutek zbyt niskiego ciśnienia,

                                        P174A / 21108 zawór 3 w składowej skrzyni biegów 1 – usterka elektryczna.
                                        Uzasadnienie techniczne
                                        1.
                                        Możliwe, że w skrzynce elektrycznej jako bezpiecznik zasilający zespół mechatroniczny (SB2) został założony bezpiecznik o niewłaściwym nominale.
                                        nieprawidłowy bezpiecznik – 15 A,
                                        prawidłowy bezpiecznik – 30 A.
                                        2.
                                        Wewnętrzna usterka zespołu mechatronicznego – zwarcie linii zasilania elektrycznego pompy hydraulicznej.
                                        Zmiana w produkcji seryjnej
                                        Od 02.10.09 produkowane są zmodyfikowane zespoły mechatroniczne (datę produkcji można odczytać w bloku wartości pomiarowych DSG nr 80).
                                        Zmodyfikowane zespoły mechatroniczne są montowane od 45 tyg. 2009.
                                        Rozwiązanie serwisowe
                                        1.
                                        Sprawdzić, czy bezpiecznik SB2 (zasilający zespół mechatroniczny J743, końcówka T25/9) w skrzynce elektrycznej na akumulatorze ma prawidłowy nominał (30 A).
                                        2.
                                        Jeśli po sprawdzeniu i wymianie bezpiecznika w dalszym ciągu występuje usterka (przepala się bezpiecznik), należy wymienić zespół mechatroniczny (patrz Instrukcja naprawy, zwrócić uwagę na datę produkcji zespołu mechatronicznego – patrz Zmiany w produkcji seryjnej).


                                        BTW. Co znaczy, że poszedł pedał gazu i lewarek biegów? Spaliły się, uszkodziły? Bo np. dźwignia zmiany biegów powinna być widoczna w VCDS nawet bez podłączenia do skrzyni/mechatroniki ( wisi na CAN-ie ).
                                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez shado

                                          VW POlska już się wypiął na FB i stwierdził, że Polski ta akcja nie dotyczy. Ale są już 2 wątki na ten temat więc nie ma sensu zaczynać kolejnego na ten temat.
                                          Ale aut sprowadzanych np z Niemiec już tak.
                                          Tak na marginesie - wystarczy przejechać zachodnią granicę, wjechać na serwis i otrzymasz informację czy auto ma akcje serwisową. Sprawdzone. Naprawa serwisowa wykonana (oczywiście bezpłatnie) na miejscu przez niemiecki serwis.
                                          Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            U mnie wymienione dwa komplety sprzęgieł były. Teraz mam wrażenie, że czasem zawiesza się pomiędzy 2 a 3 biegiem. Dobrze, że za niedługo przegląd.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X