Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Emissions workshop + kontrola spalin + ASR/ESP

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Emissions workshop + kontrola spalin + ASR/ESP

    Proszę o pomoc kogoś kto ogarnia temat lepiej ode mnie:

    Jaka jest różnica pomiędzy:
    STATOIL MaxWay Ultra 5W30 (olej UHPD) a STATOIL MaxWay Ultra E6 5W30?

  • #2
    [O2] Emissions workshop + kontrola spalin + ASR/ESP

    Witam,
    Może ktoś z forumowiczów borykał się z podobnym problemem i może mi wskazać właściwa ścieżkę jak to naprawić.
    Trochę już poszperałem w necie i przeglądałem forum – podobne błędy się trafiały ale w silnikach diesla – co to może być u mnie w poczciwym benzynowym BSE?

    Wczoraj po przejechaniu kilku kilometrów silnik zgasł. Nie chciał za bardzo odpalić, po kilku próbach udało się ale kombinacja była jak w samochodach gaźnik + stara instalacja gazowa – nie pompujesz pedałem gazu to nie pojedziesz.
    Od razu zaświeciła się kontrolka ASR/ESP.

    Autko jechało strasznie zamulone. Po kilkudziesięciu kilometrach i postoju, przy ponownym uruchomieniu wyskoczyło EMISSIONS WORKSHOP + kontrolka kontroli spalin + ESP/ASR.
    Znowu, auto jechało ale zamulone.
    Po kolejnym przystanku i kolejnym odpaleniu ESP/ASR już się nie świeciło (reszta bez zmian), auto jechało normalnie.

    Kolejne odpalenie to znowu choinka i jazda 100km/h przy spalaniu 10l.

    Podsumowując, albo auto się uruchamia z dwiema kontrolkami + emissions workshop albo tylko jedną + emissions workshop ale w momencie gdy zaświeci się druga (ESP/ASR) silnik natychmiast gaśnie i trzeba się napocić żeby znów zaskoczył.

    Nie zaobserwowałem żadnego pływania obrotów, natomiast dźwięk dochodzący z wydechu jest jakiś głośniejszy i sugeruje nierówną prace silnika.

    Jakie macie sugestie? Sonda lambda? Co jeszcze w takim silniku 1.6MPI - BSE może powodować problem ze spalinami?
    Dlaczego błąd spalin wiązałby się z kontrolką ESP/ASR?

    Dziś wieczorem albo jutro może uda mi się jakieś błędy sczytać – będzie trochę dodatkowych info.

    Pozdrawiam

    Komentarz


    • #3
      Ku-K, cewka, kable, świece. Masz LPG?
      mkII 20VT (600h worked)
      Roooooomster

      Komentarz


      • #4
        Bez LPG, sama benzynka.

        Autko ma przejechane 52 tys km (nie kręcony licznik ). Świece były wymieniane jakieś 10 -12 tys. km temu.

        Czy może to jakiś graniczny przebieg dla jakichś elementów?

        Jeszcze taka aktualizacja: kilkaset km przed usterką robiony był rozrząd. Czy możliwy jest jakiś związek czy bardziej prawdopodobny zbieg okoliczności?

        Kolejny update - podłączyłem Full Commandera 1.4 (nie jest to wymarzone narzędzie ale tylko to posiadam) i moim oczom przedstawiła się
        bardzo pokaźna lista błędów w najróżniejszych modułach (łącznie z drzwiami...) a jeszcze miesiąc temu nie było żadnego...

        01 Motor:
        1/3 414F Geber fuer Motordrehzahl - G28 Fehlfunktion; sporadic error; cut in, short to ground
        2/3 4142 Geber fuer Motordrehzahl - G28 kein Signal; sporadic error; cut in, short to ground
        3/3 4639 Schalter fuer GRA-E45 unplausibles Signal; sporadic error; unplausible signal - W trybie awaryjnym tempomat nie działał więc to pewnie przyczyna

        03 ABS:
        1/1 0522 Motorsteuergeraet; sporadic error; please read all DTCs

        09 Lenkhilfe:
        1/1 01BE; sporadic error; lower limit exceeded

        Prócz tego sprawdziłem jeszcze pomiary przy włacoznym silniku:
        Drehzahl: 768
        Temperatur: 37.5
        Lambda: 0.00
        Schalterstellungen 1111111100110110

        na ciepłym wygląda to tak:
        Drehzahl: 640
        Temperatur: 79.5
        Lambda: 4.00
        Schalterstellungen 1111111100111111

        Na tyle na ile rozumiem powyższe, kłopot jest z czujnikiem obrotów, a co z sonda lambda? Pomiar na poziomie 3-4 to chyba już mocno poza normą.
        Czy jedno moze wynikać z drugiego?

        [ Dodano: Pon 09 Gru, 13 21:16 ]
        Kilka dni temu auto jeździło normalnie przez jakiś czas (może ze cztery dni) po czym choroba wróciła.

        Niestety, trzy dni przed komputerem, pół dnia w garażu, zakupy i kilkanaście minut roboty z nowym czujnikiem nie zakończyły przygody.
        Wszystko co znajdowałem w internecie składało się ładnie w jedną całość i miało sens, a sugerowało, że winnym jest czujnik położenia wału (G28), który może przypadkiem, a może potraktowany czułą ręką mechanika wymieniającego rozrząd i filtr oleju odmówił posłuszeństwa.

        Niestety wymiana na nowy nie zmieniła absolutnie nic...

        Przewody wyglądają ok, nie znalazłem śladów uszkodzenia izolacji, wtyczka też jest w bardzo dobrym stanie...

        Ma ktoś jakieś sugestie?

        [ Dodano: Wto 07 Sty, 14 14:33 ]
        Krew mnie zalewa na myśl że ten problem tyle czasu pozostawał nierozwiązany a trop był dobry. Po kilku tygodniach walki poddałem się i oddałem auto do mechanika. Ten, bazując na swoim doświadczeniu z innego samochodu dość szybko połapał się w czym rzecz - okazuje się, że zamiennik czujnika wału produkowany przez Meyle Products, mimo deklarowanej zgodności z silnikiem BSE ma jakąś nieprawidłową charakterystykę, która sprawia że czujnik traktowany jest jako uszkodzony.

        Montaż oryginalnego czujnika położenia wału (kilka razy droższy) rozwiązał problem.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X