akumulator - padł na gwarancji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • coobin
    Ambiente
    • 2009
    • 181

    akumulator - padł na gwarancji

    Zamieszczone przez alxxx
    Yeah wątek przeżywa drugą (pierwszą?) młodość
    Rafiki potrafi rozruszać każdy wątek :szeroki_usmiech
  • macherstudio
    RS
    S_OCP Member
    • 2008
    • 2378
    • Mitshibishi
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    #2
    akumulator - padł na gwarancji

    Skoda Roomster
    Rok: IV.2012
    Przebieg: 40 tys km

    Po trzech dniach postoju w garażu pada akumulator, podłączam pod prostownik, ładuje go, jednak pobór prądy jest cały czas na poziomie 10A, prostownik nie może naładować do końca akumulatora. Zawożę więc do ASO z reklamacją akumulator.

    ASO: Ma Pan lewy pobór prądu bo jest nieoryginalne radio !

    JA: Proszę więc o wyjaśnienie
    - niech mi Pani wyjaśni czemu po 1,5 roku akumulator się rozładował dopiero a nie zeszłej zimy ?
    - czemu podczas jego ładowania, miernik pokazuje iż akumulator non stop się ładuje nie może skończyć się ładować i nie jest to prąd 10A - skoro więc radio pobiera na lewo to jak rozumiem nie byłby w stanie naładować się akumulator ale prąd ładowania byłby na poziomie 15mA raczej

    ASO: Ma Pan lewy pobór prądu bo jest nieoryginalne radio !

    Co robić ?
    www.prostetorodo.pl

    Komentarz

    • Jaroslav92525
      Rider
      • 2009
      • 365
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Wymontować nieoryginalne radio i podjechać do innego ASO bo to dotychczasowe może posunąć się dalej i twierdzić że radio "wykończyło" akumulator dokumentnie...
      Pozdrawiam,
      Jaroslav92525

      -----------------------
      VAG ECONOMY czyli Skoda 1.6 MPI z LPG :-)

      Komentarz

      • macherstudio
        RS
        S_OCP Member
        • 2008
        • 2378
        • Mitshibishi
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        ASO mówi, że radio z aku pobiera 0,15 non stop i dlatego nie da się naładować do końca, po odpięciu bezpiecznika z radia odnotowali pobór pobiera 0,01.

        Pytanie ile musiałbym nie zjeżdżać, aby aku zostało rozładowane przez takie radio ?
        www.prostetorodo.pl

        Komentarz

        • yellow_car
          Drive
          • 2010
          • 40

          #5
          Re: akumulator - padł na gwarancji

          Problem polega na tym, że producenci aut szukając oszczędności, wsadzają w nasze auta coraz większy syf ... weźmy taki akumulator ... moja OCTAVIA I została przeze mnie odebrana z salonu w październiku 2010. Radio mam oryginalne SKODA ... przejechałem w tym czasie 56 tyś. km ... i padł mi akumulator miesiąc temu. Auto cały czas garażowane. Jak podjechałem do sklepu z akumulatorami, to się okazało, że CENTRA, WARTA, BOSCH, YUASA przewidują do mojego autka dużo mocniejsze akumulatory ... słabszy oczywiście da radę, ale padnie po 3 latach ... taka jak u mnie oryginalny aku ... takie jest życie.
          Pozdrawiam,
          yellow_car

          Komentarz

          • piotrex
            L&K
            • 2011
            • 1180
            • Volkswagen

            #6
            Na początku jak miałem radio Alpina to sam tryb czuwania radia pobierał 0,3 A ! Sprawdziłem to w domu z radiem podpiętym pod zasilacz jeszcze przed montażem. Rozwiązaniem okazało się podpięcie czujnika zapłonu pod zapłon, a nie pod +12.

            macherstudio, a jak masz podłączone radio? Pod zapłon, czy zapłon podpięty na stałe pod +12 ?
            Czasami w niektórych radiach spada pobór prądu w trybie czuwania jak wyjmiesz, albo odepniesz panel.
            Piotrek

            Fabia III Combi 1.0 CHYB
            Rapid Spaceback 1.2 CGPC

            Komentarz

            • shado
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 5315
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              0.15A to trochę dużo...
              BIURO RACHUNKOWE WIELICZKA KSIĘGOWOŚĆ WIELICZKA

              SPRZEDAM OII 1.9TDI Elegance 2007

              Komentarz

              • TomTDI
                Classic
                • 2009
                • 14

                #8
                Proponuję odłączyć akumulator od instalacji i naładować. Prądem 1/10 pojemności jak jest całkiem rozładowany to ~10h. Potem zrobić test akumulatora. Jak Akumulator ok wtedy badać pobory prądów. Jak radio nie było montowane w ASO to proponuje wyciągnąć przed wizytą w ASO

                Komentarz

                Pracuję...