Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nie działa przycisk otwierania drzwi w konsoli srodkowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nie działa przycisk otwierania drzwi w konsoli srodkowej

    loyd,

    groźne jest tylko narastanie nastrojów nacjonalistycznych wśród młodych raczej słabo wykształconych ludzi pochodzacych zwłaszcza ze środowisk "kibolskich"
    znamy to juz z historii - tak było we Włoszech po 1920 czy w Niemczech po 1924
    czym to sie skończyło- wszyscy wiemy :roll:

  • #2
    nie działa przycisk otwierania drzwi w konsoli srodkowej

    witam. Pytanie do posiadaczy octavi bo szukam i nie moge znaleźć. Podczas jazdy badź tez postoju nie działa przycisk od otwierania bądź blokowania drzwi. Myślałem,że to wina samego przyciku-wymieniłem na nowy ale problem dalej jest. Auto samo rygluje drzwi po przekroczeniu 20 km/h ale potem już ni cholery nie idzie ich otworzyć przyciskiem-jest on martwy. Podświetla się na zielono jak otwarta, na pomarańcz jak się załączy antynapad, ale sam przycisk nie działa. Zostaje ciągnięcie za klamke-troche wkurzające!!! Jakieś pomysły???
    Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
    Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez Ulik
      Jakieś pomysły???
      podpiąc vaga i wyłączyć ryglowanie drzwi po przekroczeniu 20 km/h. Była to pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupnie 0II :diabelski_usmiech
      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

      Komentarz


      • #4
        Tyle, że mi akurat odpowiada to ryglowanie drzwi i jakoś wierzyć mi się nie chce, że po ich zamknięciu nie można ich otworzyć tym przycikiem. Tym bardziej, że kilkukrotnie mi się to udało, przycisk zadziałał, ale to było sporadycznie. Poza tym przycisk nie chce ryglować drzwi np jak stoje na postoju. Jeżdżac w trasy czasami kimam w aucie- fajnie byłoby móc sie w nim zamknąć coby mi ktoś mordy nie obił co mogło się spierdzielić?
        Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
        Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

        Komentarz


        • #5
          Ulik, uszkodzony przycisk. Czasem pomaga rozebranie go i wyczyszczenie, ale czasem tylko wymiana ( jest w takim miejscu, że łatwo go zalać/zabrudzić ). Teoretycznie jak masz "zwinne" ręce to dostaniesz się do niego od strony osłony lewarka skrzyni biegów - jak nie dasz rady, trzeba będzie ruszyć całą środkową konsolę.
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz


          • #6
            Tak jak pisalem w pierwszym poscie- przycisk wymieniony na nowy, zgrabne rączki go wyjęły ale efektu brak co moze innego być?
            Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
            Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

            Komentarz


            • #7
              Podpiąć VAG, zobaczyć błędy i w blokach pomiarowych obadać czy widzi RESPOND z guzika.
              Jak NO RESPOND, obadać sam guzik (czy przewodzi)
              Jak sam guzik YES RESPOND - zrobić zworkę na kable i obadać
              O tego trzeba było zacząć a nie od wymiany guzika.

              Komentarz


              • #8
                Wole zacząć od wymiany guzika co zrobię we własnym zakresie (koszt 60zł) niż pojechać do magików elektryków, którzy skasują mnie nie wiadomo ile za "wiedzę". Tym bardziej, że awaria tego gówienka to ponoć popularna sprawa w tych taczkach. Spróbowałem, nie pomogło teraz będę szukał kogoś z Vag-iem. Pytanie tylko czy mogło gdzieś przeciąć wiązkę czy coś innego jeszcze może paść w tym temacie? No nic Vag prawdę mi powie.

                A tak "bajdełej" to dodatkowo nie świeci (czy też nie miga) dioda w drzwiach po zamknięciu auta?! Może to ma jakiś związek z tym guziczkiem od otwierania drzwi? Drzwi są pozamykane- klapa też!
                Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
                Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

                Komentarz


                • #9
                  coś nie tak ze sterowaniem
                  jak nie miga dioda to na bank komp do podpięcia
                  jeśli chodzi o podpięcie to na spota wystarczy podjechać i po problemie

                  ja kiedyś też pisałem o tym przycisku
                  miałem wymienić na nowy, ale sobie przypomniałem że można coś "podlać" na sam przycisk na płytce albo na obudowę od środka
                  no i pomógł klej na gorąco
                  zamykanie zawsze dobrze działało, a żeby otworzyć to bywało że przycisk wpadł do środka od dociskania
                  teraz działa igła
                  to tak OT jak by komuś słabo działało :P

                  Komentarz


                  • #10
                    Ulik, to w takim razie sprawdź jeszcze złączki w drzwiach kierowcy ( te pod gumowym przepustem - głównie tą 12-pinową ), czy nie ma tam oznak zawilgocenia ( zielonkawy nalot na stykach ).
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz


                    • #11
                      Witam.
                      Podpinam się pod temat aby nie zakładać nowego.
                      Ja mam trochę inny problem.
                      Od pewnego czasu zauważyłem, że co jakiś czas (nie zawsze) otwiera się centralny zamek w czasie jazdy, ponownie się zamyka i tak może być kilka razy ( w czasie otwierania się zamka przycisk pośrodku konsoli zapala się na zielono).
                      Po osiągnięciu prędkości 20 km/h centralny zamyka drzwi normalnie za każdym razem ale po 40 znów je otwiera. Wydaje mi się, że nie ma w tym zachowaniu jakiejś powtarzalności i za każdym razem jest inaczej. Czasami otwiera się dopiero po dojeździe do skrzyżowania i po zatrzymaniu się, ponownym ruszeniu i osiągnięciu ponownie 20 km/h znów rygluje drzwi. Mam wrażenie, że częściej dzieje się to w ciepłe dni tak jakby coś się grzało i stąd ten problem.
                      Wcześniej jak podłączał mi kompa elektryk to nie było żadnych błędów.
                      Czy ktoś z Was spotkał się z takim problemem i może mi pomóc?
                      Pozdrawiam i czekam na jakiś odzew :P
                      Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                      Komentarz


                      • #12
                        pawel_breslau, wyłącz funkcję automatycznej blokady drzwi po przekroczeniu 25 km/h i zobacz czy nadal CZ wariuje.
                        Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                        Komentarz


                        • #13
                          Jest to jakieś wyjście tylko że:
                          1) ja chcę aby ta funkcja działała
                          2) wydaje mi się, że wtedy nie powinno działać bo będzie wyłączona :P
                          Ale dziękuję. Dzisiaj przed robotą postaram się zajechać do elektryka aby ogarnął temat :lol:
                          A mniej więcej wiadomo co może być przyczyną?
                          Dziękuje raz jeszcze i pozdrawiam :lol:
                          Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez piotrek_os
                            podpiąc vaga i wyłączyć ryglowanie drzwi po przekroczeniu 20 km/h. Była to pierwsza rzecz jaką zrobiłem po kupnie 0II :diabelski_usmiech
                            Ja bym chętnie włączył sobie tą funkcje, masz może jakiś dobry tutorial na kodowanie czy szukać na forum ??

                            edytowane 23.04.50 19-04-2014

                            Oki, już zaprogramowane:
                            - auto ryglowanie po przekroczeniu 15 km
                            - auto odryglowanie po wyjęciu kluczyka

                            Przyznam się że długo się wkur...em na kabel vag-commander ale jakoś daje rade, problem to brak jakiejś sensownej dokumentacji i zawsze muszę się uczyć na błędach, ale ma swoje zalety:
                            - jak zczytałem kod immo
                            - spokojnie daje rade kodować zegary aby nie informował o zapięciu pasów - wykryte przez przypadek
                            - a dzisiaj udało mi się w komforcie zakodować 2 blokady
                            Ale i tak zawsze będzie mu daleko do VCDS
                            ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                            Komentarz


                            • #15
                              hyp, uważaj na kodowanie, zawsze przed zmianą zapisuj poprzednie no i pamiętaj o bajcie 18
                              Diagnostyka komputerowa samochodów - Poznań i okolice

                              Komentarz


                              • #16
                                Mój problem został myślę rozwiązany - przynajmniej od wczoraj nie ma problemów. Ale było w tym coś dziwnego. Wczoraj elektryk podłączył kompa i jakież było nasze zdziwienie, gdyż na monitorze okazało się, iż przycisk ten - to zabezpieczenie było wyłączone. Jak zatem włączał się on po osiągnięciu tych 15 (jak stwierdziliście) - 20 km?
                                Będę obserwował teraz przez najbliższych kilka ciepłych dni i jak coś będzie nie tak to dam znać.
                                Pozdrawiam.

                                [ Dodano: Sro 21 Maj, 14 16:57 ]
                                Jednak du..a.
                                W dniu dzisiejszym jednak podczas powrotu do domu z pracy zamek odblokowywał się a ja już z uśmiechem na ustach cały czas go blokowałem. Z uśmiechem bo już nerwy mi przeszły i pozostał tylko śmiech :P
                                Może jednak ktoś pomoże. Który przekaźnik jest odpowiedzialny za tą część (chyba jak dobrze myślę centralny albo i nie bo przecież centralny zamyka i otwiera - trzyma, a wariuje tylko podczas jazdy i to w tak ciepłe dni jak dzisiaj).
                                POMOCY !!!

                                [ Dodano: Czw 05 Cze, 14 17:05 ]
                                Nikt nic nie wie???
                                Elektryk stwierdził, że w każdych drzwiach znajduje się przekaźnik?-moduł?, który może być padnięty i stąd te wariacje.
                                Ktoś pomoże??? :roll:
                                Pozdrawiam.
                                Powoli ale do celu-"gdy się człowiek spieszy to się diabeł cieszy"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Ciąg dalszy zabawy z przyciskiem. Dioda nie migała bo nie była podłączona- ktoś wymieniał całą blachę w drzwiach i jej nie podłączył. Jeden problem rozwiązany. Drugi pozostał- dalej nie działa przycisk otwierania drzwi. Komp pokazał- brak komunikacji z zamkiem w drzwiach kierowcy więc wnioskuje że szlak trafił zamek- który o dziwo działa jak talala tyle ze ten przycisk nie reaguje.
                                  Z braku pomysłów wywale pewnie ten zamek i tu pytanie- JAKI TO ZAMEK? Na allegro pełno zamienników o nr kat 3D1837015 sam numer lub z A lub AB na końcu. One natomiast mają 9 pinów a moja wtyczka ma kurde 10 dziurek z czego tylko 7 pinów jest zajętych. Czy to ten sam zamek?
                                  Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
                                  Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ulik, a sprawdziłeś VAG-iem czy w blokach pomiarowych widać działanie przycisku na konsoli? Jak nie to sprawdź, żeby mieć 100% pewności, że tutajjest OK. Jak nie masz dostępu do VAG-a to w sterowniku drzwi masz 16 pinową wtyczkę w kolorze brązowym. Wypnij ją i sprawdź omomierzem czy na pinie 1 ( przewód biały z żółtym paskiem ) jest przerwa względem masy ( bez dotykania przycisku ryglowania ). Jeśli jest jakaś oporność mniejsza niż jakieś 100 kohm to znaczy, że gdzieś jest problem z przewodem idącym do przełącznika w konsoli środkowej ( ma upływność ). Jeśli jest przerwa, to naciśnij i przytrzymaj przycisk najpierw na otwieranie ( sprawdź wtedy co pokazuje miernik ) a potem na zamykanie ( i znów sprawdź odczyt ). W jednej pozycji powinno być zwarcie do masy ( będzie pewnie kilkadziesiąt ohm, bo przycisk ma styki gumowe ) w drugiej oporność pewnie rzędu 5-10 kohm ( nie wiem dokładnie - nie chce mi się go wyciągać, żeby spojrzeć ). Jeśli jest inaczej to na pewno jest problem z połączeniem między przełącznikiem w konsoli a sterownikiem w drzwiach kierowcy i zaczął bym, tak jak pisałem wcześniej, od sprawdzenia złączki na słupku pod gumowym przelotem ( czarna 12 pinowa złączka pin nr. 2 przewód biały z żółtym paskiem ).

                                    Co do zamka to potrzebujesz taki z wtyczką 10-cio pinową ( obsadzone jest tylko 7 przewodów ), z końcówką AB ( do prod. 21.06.2009 ) lub z końcówką AP powyżej tej daty produkcji auta.
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Dzieki wielkie za bardzo konstruktywne wskazowki. Vaga nie mam pod reką ale sprobuje powalczyc z miernikiem i zobaczymy co wyjdzie. Bawilem sie kostką przy samym zamku byla zawilgocona, ale nie przeszło mi przez głowe ruszyc kostke w panelu badź w słupku. Na dniach sprobuje to ogarnać. Efekty opisze.
                                      Dzięki pozdrawiam.
                                      Był Leoś Super Copa ARL by R-Performance 190KM 410 Nm
                                      Jest Czeszka O2 FL RS by R-Performance 216 KM 432 Nm

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X