Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

spryskiwacz tylej szyby problem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • spryskiwacz tylej szyby problem

    Witam,
    Osobiście nie posiadam Octavii, ale jest 1 szt. w rodzinie

    pzdr.

  • #2
    spryskiwacz tylej szyby problem

    Witam,
    mam taki oto mały problem z którym póki co nie potrafię sobie poradzić, otóż nie działa mi spryskiwacz tylnej szyby, po uruchomieniu dźwigni słychać pompę, ale poza tym i ruchem wycieraczki płyn nie dostaje się do dyszy. Nie wiem jaka jest budowa układu spryskiwacza tylej szyby w O2 FL, na tylej wycieraczce są małe 2 dysze, pompa też nie wiem czy jest wspólna na przód i na tył? Przód działa w każdym razie. Jeśli znalezienie usterki typu rozłączony przewód, zatkane dysze byłoby łatwe może mógłbym to zrobić sam? Jakieś sugestie?

    Komentarz


    • #3
      U mnie też już od 2 lat nie działa tylny spryskiwacz, co gorsza leci mi płyn na wysokości pedałów, albo się kabel przetarł, albo jakaś złączka poszła, nawet kilka dni temu dostałem cały schemat połączenia tego, ale gdzieś go podziałem, w każdym razie jest dużo złączek i kabel. Jeśli to padnięta złączka, to zapewne wystarczy ją na nowo połączyć, jeśli przewód to wymiana przewodu, koszt 90 zł (5m) w Aso. Niestety aby to wszystko zweryfikować, trzeba rozebrać deskę całą aby się dostać do kabli. Ja niedługo będę to naprawiał oby okazało się jedynie, że to złączki się rozleciały i wystarczy na nowo obsadzić.

      Komentarz


      • #4
        No więc ja trochę dłużej popsikałem i płyn leci u mnie spod pokrywy bagażnika, więc przwód jest rozłączony pod dyszą i musze się dostać jakoś do środka, nie widzę nigdzie ani wkrętów ani żadnych mocowań tej pokrywy.
        Niby sprawdziłem z tym, że dotyczy to wersji combi, że aby zdjąć ten plastik należy odkręcić jedną śrubę i reszta jest na zatrzaski zdjąc niby siłowo. No sam nie wiem. Może ktos zdejmował to twoirzywo pod pokrywą w O2 Liftback po FL i może potwierdzić że ona jest na zatrzaskach i 1 śrubie i że ją zdejmuje się na "siłę"?

        Komentarz


        • #5
          kris75, Nie na siłę tylko z wyczuciem i to co piszesz to się zgadza , czyli jedna śruba torx i reszta zatrzaski metalowe a jak będziesz szarpał siłowo to pourywasz mocowania tych zatrzasków , tutaj masz też temat gdzie jest opisywane jak się tam dostać i co widać po rozebraniu .



          Tu masz też fotki z możliwymi miejscami wycieków :




          Sprawdź też może uszkodzeniu uległ sam wąż ( ale to bardzo wątpliwe ) .

          Najlepiej zdemontuj osłonę , otwórz klapę , w zamek w klapie ( tą zapadkę ) wsadź śrubokręt lub jakiś ołówek albo długopis ( to jest po to by oszukać że klapa jest zamknięta , przy otwartej nie działa spryskiwacz ) i poproś drugą osobę by włączyła tylny spryskiwacz , wtedy będziesz widział skąd leci .

          Zlikwiduj jak najszybciej ten wyciek bo inaczej będzie cię czekać wymiana całego silnika wycieraczki albo reanimacja jego elektroniki , czyli opcje z przedstawionego wątku .

          Komentarz


          • #6
            Miałem identyczny przypadek winny był sam spryskiwacz. Okazało się, że po zdemontowaniu w ASO rozleciał się w środku w pył.

            Komentarz


            • #7
              Wojtenio wszystko jasne, i należy ci się duże piwo za takie wyjaśnienie, w weekend będę robił, dziękuję Ci dobry człowieku

              Komentarz


              • #8
                iFi, No dobra ale kolega ma liftbecka a ty masz kombi a tam są całkiem inne układy sprysku na tylnej klapie .
                W liftbeckach spryskiwacz wychodzi przez silnik wycieraczek przez co bardziej jest wrażliwy na wycieki płynu na elektronikę , natomiast w kombi spryskiwacz jest w lampie trzeciej stopu .
                Przez taką konfiguracje silniki wycieraczek nie są zamienne czyli takie same .

                Ale wyciek też może być , gdzie sam tego jesteś przykładem 8) .

                To tak na marginesie jak by ktoś z potomnych szukał informacji między spryskiwaczem tyłu kombi a liftbackiem :lol: .

                Komentarz


                • #9
                  Witam moja początkowa diagnoza okazała się zła, płyn nie dociera w ogóle do wycieraczki, przewód był dobrze zamocowany, po zdjęciu go z mocowania do mechanizmu i włączeniu spryskiwacza płyn z niego jednak nie leci. To co początkowo brałem za wyciek w tym właśnie miejscu musiało być wodą, węch mnie zawiódł bo zdawało mi się że czuję płyn, ale jednak była to po prostu brudna woda, która spłyneła z rynienek - w nocy musiało padać. Zatem gdzie indziej muszę szukać powodu braku płynu w przewodzie - nie wiem może przwód jest rozłączony w nadkolu - samochód miał niedawno naprawę w lewym nadkolu i mówili mi że tapicerkę musieli zdejmować, może czegoś tam nie podłączyli, ale też nie wiem, jakby płyn tam leciał to powinienem go wyraźnie poczuć w samochodzie.

                  Komentarz


                  • #10
                    A sprawdzałeś lewe nadkole tutaj , wspominasz o jakiejś naprawie , może fachowcy zagięli przewód , wtedy przepływ jest zablokowany i płynu nie poczujesz .

                    Komentarz


                    • #11
                      sciagnij oslone dyszy spryskiwacza sciagnij dysze powinne byc 2 otwory wlacz spryskiwacz powinien leciec silny strumien jesli leci dysza do wymiany troche trudno sie montuje nowy

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X