Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z CAN i inne

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z CAN i inne

    Kontrolka dotyczy tylko przodu. Ale wtedy ma sie zaswiecic tylko ta od zuzycia okladzin.

    Jak zapalilo sie cos wiecej, to cos innego. Czasem jak jest malo plynu to zapala sie ta od hamulca i pika, ale ABSu tez to nie dotyczy wtedy.


    * MOJA CZARNA PERŁA *

  • #2
    [O2] Problem z CAN i inne

    A wiec ostatnio w watku vcds, zamiescilem swoje logi, ale nie chce tam zasmiecac, wiec wkleje jeszcze raz tutaj. Glownie chodzi mi o jeden z wielu błędow, ktory sie powtarza a dokladnie ten "00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie "
    Ciezko cokolwiek na ten temat znalezc, ale znalazlem 2 wypowiedzi, jeden chlopak z forum A6 napisal
    "Ja jak kupiłem nie działała multifunkcja w kierownicy. Zrobiłem adaptację 07 i zaczęła działać. Może gdzieś tutaj leży problem. Coś ?le zakodowane/zaadoptowane i system zgłupiał.

    Pozdrawiam

    Kolego właśnie wyczytałem gdzieś na anglojęzycznych forach, że musi być poprawne kodowanie kanału 19 can gateway. Ja w nim mam błąd, które nie umiem skasować:

    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\4F0-910-468.clb
    Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 468 A HW: 4F0 907 468 B
    Komponent: Gateway H09 0030
    Weryfikacja: 09 Numer seryjny: 080080472300B9
    Kodowanie: ECFE73CC1B3104
    Kod serwisu: WSC 02325 785 00200
    VCID: 27573A6496052820406

    Znaleziono 1 błąd:
    00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101011
    Priorytet błędu: 3
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 2
    Przebieg: 275506 km
    Wska?nik czasu: 0
    Data: 2005.02.02
    Czas: 06:05:28

    Może ktoś nam pomoże.


    qurde sam juz nie wiem a jakie to poprawne kodowanie ma byc wyczytałes? bo u mnie nie pokazuje zadnego błędu jak u ciebie, dziwne
    rafal1985 - 2013-06-18, 20:07
    Niestety nie znalazłem takiego info. Obecnie nie mam nawet warunków, aby cokolwiek zrobić :/ dopiero w lipcu coś będę kombinował. Jak coś znajdziesz daj cynk

    [ Dodano: 2014-01-28, 18:45 ]
    Problem rozwiązany. Wystarczyło podniesienie softu bluetooth "




    Tylko nie mam pojecia co znaczy "podniesienie softu bluetooth" ???? jak ktos ma pojecie to prosze napisac.

    Znalazlem tez wypowiedz chlopaka z forum passat, co prawda uniego ten blad ma inny numer ale brzmi tak samo..
    tutaj zacytuje jego wypowiedz
    "Naprawione udało się, do wytrwałych świat należy !!!

    A więc Błąd : 01336 - Grupowa magistrala danych układu komfortu - 80-00 - W jednoprzewodowym trybie pracy , błąd który nie ma jakiegoś większego znaczenia na użytkowanie samochodu.

    Przed zrobieniem tego co napisałem poniżej sprawdźcie moduł komfortu i przewody do niego podłączone czy przypadkiem nie zzieleniały jest tam kilka połączeń zgrzewanych (np. 5 przewodów w jeden podłączony do modułu).oraz czy nie jest zalany.

    Jeżeli macie Vag – Com to zacznijcie od tego; podłączcie to swoje cudo do samochodu, później wybieżcie sterownik o nr 19 – Can Gateway, następnie – Advanced mesuring values (pomiary rozszerzone) a następnie znajdźcie na długiej liście okienko obok którego napisane jest – Comfort Can Bus, po kliknięciu w okienko powinno pokazać się nowe okno w którym będzie pokazane działanie Comfort Can Bus u mnie było tak ze przeskakiwało z dwużyłowego na jednożyłowe i z powrotem na dwużyłowe itd.
    Powinno wyświetlać się dwużyłowe cały czas.

    Jeżeli macie Jednożyłowe to zacznijcie od drzwi kierowcy odłączcie sterownik od silniczka podnoszenia szyby (można to zrobić w kostkach pod plastikową pokrywą przy pedałach słupku, przewody z drzwi właśnie tam się łączą w kostkach wystarczy zobaczyć z której kostki podążają przewody do drzwi i ją odłączyć) i zobaczcie czy się coś zmieniło na kompie, jeżeli tak to macie winowajcę jeżeli nie to zostawcie je odłączone i przejdźcie do drzwi pasażera również odłączcie silnik podnoszenia szyb też to najlepiej zrobić na kostkach.

    Jeżeli też sie nie zmieniło to robicie tak samo w tylnych drzwiach, w tym przypadku macie dwa wyjścia ,aby rozłączyć silniczki w tylnich drzwiach,
    -albo zdjąć plastiki z drzwi,
    -albo obudowę wewnętrzną słupka środkowego,
    samo rozpięcie wtyczek które znajdują sie pod gumą łącznik jest proste bo zdejmujecie gumę od strony słupka i odłączacie wtyczki, tyle że założenie tej gumy z powrotem jest trudne i łatwiej jest wyjąć plastyk na którym ona siedziała, ale w celu wyjęcia plastyku trzeba od środka wcisnąć 4 zatrzaski , dlatego pisze ze trzeba zdjąć obudowę słupka środkowego.

    Jeżeli po odłączeniu wszystkich drzwi nadal komp pokazuje wam ze to” jednożyłowe” działanie to wyjmijcie sterownik klimatyzacji ten ekranik z guziczkami na środku konsoli, jeżeli w dalszym ciągu nie to spróbujcie jeszcze z radiem. W tym momencie to już załamka bo pół auta rozkopane ale jest ostatnia opcja sprawdzenie przewodów między licznikami i modułem ale to już miernikiem po odłączeniu vag coma i akumulatora.

    U mnie były to drzwi kierowcy to dlatego pisze żeby od nich zacząć bo to je najczęściej używacie i przewody trafia.

    Dziękuje tym co mi pomogli jak to naprawić.

    Piszcie jak macie jakieś pytania mam nadzieje ze komuś pomogłem pozdrawiam i szerokiej drogi.

    Spróbuje dołączyć schemat na którym jest cała sieć can w passacie ( trochę dopisałem samemu to z innych schematów przepisałem , łatwiej to mieć na jednej kartce u mnie ten schemat się sprawdził.



    Ps Jak również dziękuje tym co wiedzieli jak to zrobić ale nic nie napisali."



    A wiec jako ze nie mialem pojecia o co chodzi w rozwiazaniu nr1 czyli z tym bluetooth, wiec wzialem sie tak jak doradzal chlopak z forum passata. Zaczalem od odlaczenia z drzwi lewych i prawych przednich sterownika od podnoszenia szyby, niestety to nic nie dalo, pozniej sprobowalem na chwile wlaczyc klime i wydawalo mi sie ze na chwilke zmienilo sie na dwuzylowe, ale doslownie na milisekunde. Teraz pytanie co robić dalej? rozkrecac ta klime i odlaczyc sterownik klimy zeby zobaczyc czy to tam tkwi problem ??

    Ponizej zamieszczam wszystkie logi ktore byly robione wczoraj:
    dodam ze po usunieciu wszystkie wracaja, chyba ze cos przeoczylem.


    00-Czujnik kąta skrętu kierownicy -- Stan: OK 0000
    01-Silnik -- Stan: Usterka 0010
    03-ABS/hamulce -- Stan: OK 0000
    08-Klimatyzacja -- Stan: Usterka 0010
    09-Centr.zesp.elektr. -- Stan: Usterka 0010
    15-Airbag -- Stan: Usterka 0010
    16-Koło kierownicy -- Stan: OK 0000
    17-Zest.wskaźników -- Stan: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Stan: Usterka 0010
    25-Immobiliser -- Stan: OK 0000
    42-Elektr.drzwi kier. -- Stan: Usterka 0010
    44-Wsp.kierownicy -- Stan: OK 0000
    46-Moduł komfortu -- Stan: Usterka 0010
    52-Elektr.drzwi pas. -- Stan: Usterka 0010
    7D-Dogrzew.wnętrza -- Stan: OK 0000

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
    Komponent: R4 1,9L EDC 0200SG 6250
    Weryfikacja: 12345678 Numer seryjny: SKZ7Z0D2661705
    Kodowanie: 0000071
    Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
    VCID: 6ED9B52979C97168C30

    4 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    16567 - Czujnik A temperatury paliwa (G81)
    P0183 - 000 - przerwa lub zwarcie z plusem
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Moment obrotowy: 0.0 Nm
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Napięcie: 12.54 V
    Temperatura: 36.0*C
    Temperatura: 76.5*C
    Temperatura: 38.7*C

    18263 - Magistrala danych układu napędowego
    P1855 - 000 - kontrola stanu oprogramowania
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 0 /min
    Moment obrotowy: 0.0 Nm
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Napięcie: 12.54 V
    Temperatura: 36.0*C
    Temperatura: 76.5*C
    Temperatura: 38.7*C

    16486 - Miernik masy powietrza (G70)
    P0102 - 000 - sygnał za mały
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 1029 /min
    Moment obrotowy: 14.0 Nm
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Cykl pracy: 65.3 %
    Bity binarnie: 11000100
    Ilość powietrza/Obr.: 535.0 mg/suw
    Ilość powietrza/Obr.: 0.0 mg/suw

    17056 - Świeca żarowa cylindra 2 (Q11)
    P0672 - 000 - usterka elektryczna w obwodzie
    Ramka zamrożona:
    Obroty silnika: 966 /min
    Moment obrotowy: 24.0 Nm
    Prędkość: 0.0 km/h
    Obciążenie: 0.0 %
    Napięcie: 13.98 V
    Bity binarnie: 11000100
    Temperatura: 10.8*C
    Bity binarnie: 10110000

    Kody gotowości: 1 2 0 0 0

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 03: ABS/hamulce Plik etykiet: 1K0-907-379-MK70.lbl
    Oznaczenie elementu: 1K0 907 379 N
    Komponent: ASR FRONT MK70 0103
    Kodowanie: 0017025
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 3D7B4265642FDAF00AA

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 08: Klimatyzacja Plik etykiet: 1K0-907-044.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 044 BS HW: 1K0 907 044 BS
    Komponent: ClimatronicPQ35 120 1111
    Weryfikacja: 00120021 Numer seryjny: 00000000000000
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 79F39675308726D0662

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00457 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu / Bordnetz (J519)
    013 - Odczytać pamięć usterek
    01274 - Silnik nastawczy klapy spiętrzania powietrza (V71)
    000 - - - Sporadyczny

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 09: Centr.zesp.elektr. Plik etykiet: AKP\3C0-937-049-30-H.clb
    Oznaczenie elementu SW: 3C8 937 049 E HW: 3C8 937 049 E
    Komponent: Bordnetz-SG H54 2602
    Weryfikacja: 00H54000 Numer seryjny: 00000008167390
    Kodowanie: 81000E0011041A00400A00000F00000000192F024640010C00 0000000000
    Kod serwisu: WSC 05124 000 08193
    VCID: 336F645D526B1C80ECE

    Podsystem 1 - Oznaczenie elementu: 1Z1 955 119 C Plik etykiet: 1KX-955-119.CLB
    Komponent: Wischer 270107 022 0601
    Kodowanie: 00055223
    Kod serwisu: WSC 05124

    5 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00834 - Sygnał włączający ogrzewanie tylnej szyby
    009 - Przerwa / zwarcie z masą - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00101001
    Priorytet błędu: 5
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 172
    Przebieg: 299813 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    OFF
    Napięcie: 12.30 V
    OFF
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    01117 - Sygnał obciążenia zacisku DF alternatora
    008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 00101000
    Priorytet błędu: 6
    Częstość błędu: 7
    Link błędów: 194
    Przebieg: 297675 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    ON
    Napięcie: 12.50 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    02195 - Regulator jasności oświetlenia przełączników i wskaźników (E20)
    009 - Przerwa / zwarcie z masą
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101001
    Priorytet błędu: 5
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 170
    Przebieg: 297675 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    ON
    Napięcie: 12.50 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    01496 - Żarówka świateł przeciwmgielnych (L22); lewa
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101010
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 170
    Przebieg: 297675 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    ON
    Napięcie: 12.50 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF

    01500 - Żarówka świateł przeciwmgielnych (L23); prawa
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101010
    Priorytet błędu: 4
    Częstość błędu: 1
    Link błędów: 170
    Przebieg: 297675 km
    Wskaźnik czasu: 0

    Ramka zamrożona:
    ON
    Napięcie: 12.50 V
    ON
    ON
    OFF
    OFF
    OFF


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 15: Airbag Plik etykiet: 1K0-909-605.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 909 605 K HW: 1K0 909 605 K
    Komponent: 02 AIRBAG VW8 024 0700
    Weryfikacja: 07024000 Numer seryjny: 00378D056TTE
    Kodowanie: 0012338
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 346D674157651BB8F54

    6 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00532 - napięcie zasilania
    002 - Dolna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny - MIL zapalona
    01218 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej; strona pasażera (N200)
    001 - Górna wartość skrajna przekroczona - Sporadyczny - MIL zapalona
    01228 - Przełącznik wyłączania poduszki powietrznej pasażera (E224)
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona
    01217 - Zapalnik bocznej poduszki powietrznej; strona kierowcy (N199)
    001 - Górna wartość skrajna przekroczona - MIL zapalona
    01222 - Czujnik wypadku bocznej poduszki powietrznej; strona pasażera (G180)
    008 - Niezrozumiały sygnał - Sporadyczny - MIL zapalona
    01222 - Czujnik wypadku bocznej poduszki powietrznej; strona pasażera (G180)
    010 - Przerwa / zwarcie z plusem - Sporadyczny - MIL zapalona

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549-MY8.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 A HW: 1K0 953 549 A
    Komponent: Lenksäulenmodul 012 0030
    Kodowanie: 0000021
    Kod serwisu: WSC 01324 785 00200
    VCID: 30656B51A37D279891C

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 17: Zest.wskaźników Plik etykiet: AKP\1K0-920-xxx-17.clb
    Oznaczenie elementu: 1Z0 920 800 D
    Komponent: KOMBIINSTRUMENT VD1 3558
    Kodowanie: 0003101
    Kod serwisu: WSC 20880 456 92150
    VCID: 32616159AD711588E78

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 19: CAN Gateway Plik etykiet: AKP\1K0-907-530-V1.clb
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 907 530 E HW: 1K0 907 951
    Komponent: Gateway H09 0110
    Weryfikacja: 09 Numer seryjny: 27001048280271
    Kodowanie: 3D0F0B00071302
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: 2953863580A75650562

    Znaleziono 1 błąd:
    00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie
    Ramka zamrożona:
    Stan błędu: 01101011
    Priorytet błędu: 3
    Częstość błędu: 254
    Link błędów: 170
    Przebieg: 281677 km
    Wskaźnik czasu: 0
    Data: 2000.00.00
    Czas: 20:37:03


    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 25: Immobiliser Plik etykiet: 1K0-920-xxx-25.clb
    Oznaczenie elementu: 1Z0 920 800 D
    Komponent: IMMO 3558
    Kod serwisu: WSC 20880 048 16379
    VCID: 32616159AD711588E78

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 42: Elektr.drzwi kier. Plik etykiet: AKP\1K0-959-701-MIN1.clb
    Oznaczenie elementu: 1T0 959 701
    Komponent: Tuersteuergeraet 09 0165
    Kodowanie: 0000052
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: F4ED274197E5DBB8B54

    3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie
    00943 - Podgrzewanie lusterka po stronie kierowcy (Z4)
    012 - usterka elektryczna w obwodzie
    00928 - Jednostka zamykająca zamka centralnego po stronie kierowcy (F220)
    008 - Niezrozumiały sygnał

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 44: Link Plik etykiet: 1Kx-909-14x-44.clb
    Oznaczenie elementu: 1K1 909 144 G
    Komponent: EPS_ZFLS Kl.7 1401
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2F67682DBE433860886

    Nie znaleziono błędów.

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 46: Moduł komfortu Plik etykiet: Brak
    Oznaczenie elementu: 1K0 959 433 BJ
    Komponent: KSG 0301
    Kodowanie: 00F802003F098505094B010004
    Kod serwisu: WSC 20880 456 92509
    VCID: 79F39675308726D0662

    Komponent: Sounder n.mounted

    Komponent: NGS n.mounted

    Komponent: IRUE n.mounted

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie
    00457 - Sterownik instalacji elektrycznej samochodu / Bordnetz (J519)
    013 - Odczytać pamięć usterek

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 52: Elektr.drzwi pas. Plik etykiet: 1K0-959-702-MIN1.lbl
    Oznaczenie elementu: 1T0 959 702
    Komponent: Tuersteuergeraet 09 0165
    Kodowanie: 0000052
    Kod serwisu: WSC 73430 790 00000
    VCID: F5EB1A459C9FC2B082A

    2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:
    00470 - Grupowa magistrala danych układu komfortu w jednoprzewodowym trybie pracy
    011 - Przerwa w obwodzie
    00929 - Jednostka zamykająca zamka centralnego po stronie pasażera (F221)
    008 - Niezrozumiały sygnał

    -------------------------------------------------------------------------------
    Adres 7D: Dogrzew.wnętrza Plik etykiet: 1K0-963-235.lbl
    Oznaczenie elementu SW: 1K0 963 235 D HW: 1K0 963 235 D
    Komponent: PTC-Element 0404
    Weryfikacja: 00700000 Numer seryjny:
    Kod serwisu: WSC 00000 000 00000
    VCID: 2C5D7F218F554378AD4

    Nie znaleziono błędów.

    Koniec -----------------------------------------------------------------
    Wtorek,17,Czerwiec,2014,20:33:01:24180
    Wersja VCDS: AKP 11.11.5
    Wersja danych: 20130202


    Jezeli ktokolwiek przeczytal chodz polowe z tego to i tak dzieki za zainteresowanie...

    [ Dodano: Sro 18 Cze, 14 23:18 ]
    Ok, wyczailem przy jakim przebiegu pojawil sie ten blad, wtedy jeszcze autko bylo u Macka, a on dokladal climatronik, wiec wydaje mi sie ze gdzies tam jest blad
    jutro bede sie bawic w rozkrecanie, jakies rady?
    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

    Komentarz


    • #3
      popatrz dobrze czy nie masz gdzieś wiązki przetartej/pogryzionej
      zacznij od bordnetza, potem Gateway i moduł komfortu
      odpinaj sterowniki po kolei i sprawdzaj błędy wtedy...
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        A wiec tak,
        krzynol - czytalem Twoj temat o instalacji mat gdzie bylo przy okazji jak dostac sie do bordnetza, ale... napotkalem mnie maly problem.

        problem widac na zdjeciu ponizej, ugrzazlem w tym miejscu i nie wiem co dalej, nie wiem jak puszke sciagnac w dol i gdzie sa zatrzaski ?? Uprzedze pytanie nie moge wyjac bezpiecznikow bo sruba sie kreci wkolko... na podkladce, no chyba ze na to tez masz jakis sposob
        Załączone pliki
        Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

        Komentarz


        • #5
          Hej, ostanio do "bordnetza" się przebijałem bo lekko mi drżał i musiałem coś z tym zrobić, demontaż wygląda tak:

          1. po lewej i prawej stronie bordenza tak pośrodku znajduję się pojedynczy zatrzask, teraz już nie pamiętam czy trzeba go wepchnąć czy pociągnąć (ale szybki szpil wiec zaraz dojdziesz :lol: do tego)
          2. następniesz lekko pociągasz do siebie i w dół
          3. bordenz w ręce


          TIP:
          strasznie masz dużo tych problemów z różnych aspektów auta, polecam sprawdzić wiązkę przewodów tuż pod "poszybiem" ja tam miałem przetarte przewody przez mechanizm wycieraczek, a tam idą 2 CAN magisrale i mnóstwo przewodów od czujników silnika - nie wiem, może rozwiązałeś już problem, daj linka do tego postu
          ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

          Komentarz


          • #6
            hyp - dzieki za odpowiedz. No widzialem ten zatrzask, ale nie wiedzialem co dalej robic... a dzisiaj juz musialem zlozyc na szybko, bo jezdzic z tym rozebranym wszystkim troche niebezpiecznie...
            Ale jutro znowu zaczynam szukac problemu. Pod podszybiem, masz na mysli pod maska pod podszybiem czy ze srodka auta ?
            Problemu nie rozwiazalem, a jak rozwiaze to na pewno tu napisze
            Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

            Komentarz


            • #7
              Hej, tak mam na myśli pod maską pod plastikowym podszybiem, tam znajdziesz ECU i mechanizm wycieraczek, i to własnie w tym miejscu u mnie mechanizm wycieraczek "głaskał" przewody z ECU :wink:

              jeśli tego podszybia wczęniej nie rozbierałeś to polecam:
              1. odkręcenie i wyciągniecie wycieraczek, zapamietaj które ramie gdzie było bo są dwie różne długości, a po drugie przeważnie to jest najtrudniejszy etap ponieważ te ramienia tak się przyssią do "sworzni" że trzeba se pomóc sciągaczem.
              2. te plastikowe podszybie u góry posiada taką krawędz które wskakuje w rowek pod szybą idzięki temu dobrze się ono tam trzyma i nie jest tam przykręcone na żadnych śrubkach, najlepiej to z jednej strony podwarzyć je i miedzy podszybie i rowek włozyć palec (najlepiej w rękawiczce, żebyś sobie palca nie przecioł) i przejechać wzdłuż podszybia,
              3. podszybie ładnie wyskoczy, możesz/ nie-musisz odłaczyc przewód od spryskiwacza aby całe podszybie wyjąć (zależy co tam znajdziesz i ile zajmie Ci to roboty )


              TIP:
              Jak już masz zdemontowane podszybie to od wiazek przewodów które wchodzą do ECU, bedzie wychodzić brązowy przewód tzw. masowy i bedzie przykręcony do karoserii w pobliżu mechanizmu wycieraczek, warto poświęcić 15 min i sprawdzić w jakim jest stanie, dlatego że często tam coś zdzerwieje lub pojawi sie nalot i ECU może świrować lub przestanie prowdzić konwersacje z nami :lol:, oczywiście przed przystąpieniem do tej operacji, bezwzgldnie odłączasz akumulator

              BTW:
              totalnie idiotyczny pomysł, aby do najważniejszego instrumentu w samochodzie przewód minusowy/masowy był gdziesz przykręcony do karoserii, powinien być pociągniety bezpośrednio do akumulatora (pewnie planowane postarzanie produktu)
              ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

              Komentarz


              • #8
                hyp - dzieki za szczegolowy opis
                pojutrze sie za to zabiore, bo jutro auto tak czy siak do mechanika oddaje, bo od czasu do czasu kropki za soba zostawia... wiec trzeba zobaczyc co to
                Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                Komentarz


                • #9
                  Hej, problem rozwiązany ??
                  ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X