Zamieszczone przez eaglemirek
mikrostyk w drzwiach ciag dalszy
Zwiń
X
-
mikrostyk w drzwiach ciag dalszy
Witam Kolegow! Chcialbym jeszcze raz poruszyc temat mikrostykow w drzwiach kierowcy uruchamiajacych oswietlenie w drzwiach, oswietlenie wewnatrz auta, brzeczyk swiatel no i dezaktywujace ponowne uruchomienie alarmu w przypadku nie otwarcia drzwi. U mnie to wszystko nie dziala ale jest jedno male ale... Zanim sie dobiore do zamka chcialbym sie Was zapytac o jeden szczegol - otoz gdy bardzo powoli, trzymajac za klamke, otwieram drzwi slysze dzwiek jednego mikrostyku a po chwili gdy jeszcze bardziej je otworze (tak ok 5mm, opor uszczelek) slysze drugi mikrostyk. Zatrzymujac drzwi w pozycji klikniecia 2 mikrostyku zapala sie swiatlo, dziala brzeczyk, wszystko jest tak jak byc powinno, ale wystarczy ze uchyle drzwi jeszcze bardziej to przestaje dzialac. Nie dzieje sie tak w przypadku normalnego (energicznego) otwarcia drzwi - wtedy nic sie zapala ani nie brzeczy brzeczyk, ani sie tez nie dezaktuwuje funkcja ponownego wlaczenia alarmu. Czy to na pewno bedzie mikrostyk w moim wypadku, skoro mozliwe jest znalezienie takiej pozycji otwarcia drzwi gdzie wszystko dziala? Moze to jakas inna przyczyna mechaniczna krzywki co slizga sie po mikrostykach? Moze modul? Ma ktos z Was jakis pomysl? Z gory dziekuje za podpowiedzi!
Seb
-
-
Hej, jeżeli w pewnej pozycji drzwi wszystko działa to ja bym obstawiał złamany kabel lub problem ze stykiem prawdopodonie w gumowej osłonie pomiedzy drzwiami a samochodem, gdy sciągniesz tą gumowa osłone to tam równiez jest wtyczka i może tam coś nie styka.↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑
Komentarz
-
-
Dziekuje za podpowiedz. Nie napisalem ze gdy drzwi otworze szeroko i zaczne "bawic sie" zatrzaskiem zamka w drzwiach to dzieje sie tak samo - tzn na drugim kliknieciu mikrostyku wszystko dziala a dalej nie, tak samo jak z uchylaniem powoli drzwi, wiec to raczej nie kable ale dla swietego spokoju sprawdze kable i styki ppod guma. Jeszcze raz dzieki!
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
No i chyba mnie dopadło. Stawiam na mikrostyk ale jestem laikiem i proszę o podpowiedź.
Od dawna zauważyłem taki objaw, że jak otwierałem drzwi kierowcy na uruchomionym silniku oświetlenie kabiny zapalało się i zaraz gasło (błyśnięcie). Zakładałem, że tak ma być i nie zawracałem sobie tym głowy tym bardziej, że po wyjmowaniu kluczyka ze stacyjki światło się zapalało. Zwróciłem również uwagę na to, że po otwarciu drzwi pilotem i wejściu do samochodu jak nie włożyłem kluczyka do stacyjki uzbroił mi się alarm i drzwi zamknęły. Było to dawno i w różnych odstępach czasu, że też nie zawracałem sobie tym głowy.
Ostatnio zauważyłem, że nie mam światła w drzwiach kierowcy. (klosz czerwono-biały). Postawiłem na żarówkę. Jednak wymiana i żarówki i zamiana lampek L-P nic nie zmieniła więc to nie żarówka. Zacząłem "grzebać" i stwierdziłem taką oto sytuację:
Na wyłączonym silniku otwarcie drzwi kierowcy nic nie "wzbudza". Rygiel zamka w poz otwarte (zdj1)
Podniesienie (obrócenie) rygla w drzwiach do połowy (zdj 2) powoduje zapalenie lampki w drzwiach, kontrolki otwartych drzwi na tablicy, przełączenie się czegoś w okolicach schowka (przekaźnik?) i zapalenie światła w kabinie. Przekręcenie rygla do końca do góry do pozycji (zamknięte) powoduje wyłączenie lampki w drzwiach i kontrolki na tablicy.
Prawe drzwi są sprawne i po ich otwarciu lampka się zapala a rygiel niezależnie od położenia nie powoduje zgaszenia lampki w drzwiach. Gaśnie po zamknięciu drzwi.
Więc mikrostyk w drzwiach kierowcy? Rygiel pracował trochę w usyfionych warunkach bo widzę smar oblepiony kurzem. To sprawia że otwieranie drzwi nie powodowało jego całkowite opadnięcie. To przyczyną?
Teraz najważniejsze jak to on jest sprawcą to
- jak się do niego dobrać?
- części o jakim numerze szukać.
dzięki wszystkim którzy przebrnęli przez moje "wypociny" a najbardziej tym co poradzą jak pozbyć się problemu. A przy okazji pytanie co to za rezystor w lampce drzwi na zdj 3 i dlaczego pod nim (w oby lampkach) ten srebrny drucik jest jakby przerwany.
Komentarz
-
-
andrzej1962, co prawda miałem podobna sytuację u siebie w O1 ale to jest to samo czyli uszkodzony mikrostyk w zamku , identyczne było jego działanie jak w twoim przypadku że podczas zamykania na ułamek sekundy migła lampka w kabinie i obrysowa w drzwiach ,niestety konieczny jest demontaż zamka i wymiana samego uszkodzonego mikrostyku bądź całego zamka .ok
Z tego co widzę to zamki O2 są podobne do O1 czyli mikrostyki będą identyczne i wymiana prostsza , możesz kupić ten i przelutować przewody
lub ten i przełożyć sama górę (ja tak u siebie zrobiłem )
okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
andrzej1962, niestety w O2 jest inaczej niż w O1 ale pewnie dość podobnie .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
andrzej1962, z zamkiem to z tego co zauważyłem to u ciebie jest na mikrostyku taka blaszka mocująca dodatkowo a u mnie był on wgrzewany w otwory mocujące , nie chcę cie prowadzać w błąd na etapie rozbiórki tapicerki co gdzie i czym odkręcić po kolei bo na pewno są różnice,napisz do krzynol-a on często modzi i może ma jakaś fotorelacje to ci podeśle .okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dzięki. Poczytałem chyba wszystkie fotorelacje (zamki, boczki drzwi) itp i dochodzę do wniosku, że to nie na moje nerwy. Poszukam chyba kogoś w swojej okolicy kto już to rozbierał bo wolę przekazać to komuś niż połamać i tu od razu pytanie, czy w mojej okolicy (dolnośląskie,wałbrzych) znajdzie się przyjazna dusza?
Drugie pytanie mam takie: jak ten problem który praktycznie nie jest problemem (bo brak kontrolki drzwi na desce, czy brak świecącej się lampki w drzwiach i brzęczyka świateł przy otwartych drzwiach) totalnie oleję pociągnie w przyszłości padnięcie jeszcze czegoś, czy nie? Bo jak nie to albo zrobię to kiedyś kiedyś u kogoś przy okazji lub będę miał to głęboko w ...................... . Poza tym po przeczytaniu tych wątków o mikrostyku dochodzę do wniosku, że jest to totalna porażka. Ilość występowania tej usterki poraża. Skłaniając się do teorii spiskowych można dojść do wniosku, że fabryka montując taki dupowaty mikrostyk (czy to w drzwiach, czy klapie) liczy na wymianę całego zamka a to koszty już znaczne. Liczą na to, że większość jest taka jak ja, że nie chce mu się "rzeźbić" i wymieni całość.
Komentarz
-
-
andrzej1962, ogólnie możesz sie spotkać z tym że jak otworzysz auto z pilota i otworzysz drzwi w których jest uszkodzony mikrostyk (w twoim przypadku kierowcy ) to mając alarm może nie zostać on zdezaktywowany i będzie się włączał po chwili no chyba ze od razu po otwarciu drzwi włożysz kluczyk do stacyjki .ok
Gdybyś był bliżej to z chęcią ci bym pomógł lecz niestety tak nie jest , musiałbyś zapytać w wątku spotów w twojej okolicy.okBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
No właśnie jestem trochę zdziwiony zachowaniem alarmu dlatego, że otwierając drzwi (zawsze pilotem) po wejściu do auta mogę odpalić. Alarm nie powinien "widzieć" otwartych" drzwi (brak ikony na desce) a tym samym powinien się wzbudzić. Tak nie jest i dlatego odbierałem wszystko jako normalne zachowanie.
Komentarz
-
-
andrzej1962, ja miałem podobnie ,jak otworzyłem z pilota i otworzyłem drzwi to i tak sie zamkły jakby nie były otwarte , czyli mikrostyk nie daje sygnały że drzwi są otwarte . a zatem nie rozbraja również alarmu .Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Cezeciarz, ale to jest do O1 a kolega andrzej1962, ma O2 .Był ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrzej1962No właśnie jestem trochę zdziwiony zachowaniem alarmu dlatego, że otwierając drzwi (zawsze pilotem) po wejściu do auta mogę odpalić. Alarm nie powinien "widzieć" otwartych" drzwi (brak ikony na desce) a tym samym powinien się wzbudzić. Tak nie jest i dlatego odbierałem wszystko jako normalne zachowanie.
Co do samego mikrostyku, to w OII niestety nie jest tak łatwo jak w OI. Żeby dobrać się do zamka trzeba roznitować blachę drzwi ( ewentualnie może było by jakieś dojście po roznitowaniu samego głośnika ) więc jest trochę roboty ( + rzeźba przy samym zamku i mikrostyku ).
Ogólnie ta usterka grozi jedynie tym, że możesz zatrzasnąć kluczyki wewnątrz auta ( rozbrajasz z pilota, otwierasz drzwi<czego komp nie widzi> kładziesz kluczyki w środku, wychodzisz na chwile z auta zamykając drzwi a komp po 30 sek. od otwarcia zamyka auto z kluczykami w środku ).
Jeśli zależy Ci na minimalizacji kosztów i przywróceniu pełnej funkcjonalności mikrostyku, to możesz pod tapicerką drzwi ( powiedzmy na przeciwko przykrywki od skrzynki bezpieczników ) zamontować dodatkowy przełącznik, który będzie robił dokładnie to samo co mikrostyk w zamku ale będzie sterowany mechanicznie poprzez uchylenie drzwi ( a nie tak jak ori przez otwarcie zatrzasku zamka ). Jedyny problem jest taki, że nie może to być przełącznik taki jak w starych samochodach ( czyli taki, który zwiera przy otwarciu drzwi ) tylko odwrotny ( czyli taki w którym, po otwarciu drzwi styk się rozwiera ).
Jeśli interesuje Cię takie "druciarskie" rozwiązanie problemu to daj znać - napiszę co gdzie podłączyć.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Żeby dobrać się do zamka trzeba roznitować blachę drzwi
Komentarz
-
-
Witam
Mam O1 i robiłem to już 3 razy w drzwiach kierowcy i raz pasażera. Mikrostyk jest na samym spodzie zamka zgrzany na plastikach. Trzeba kupić taki jak na aukcjach i przykręcić małymi śrubkami. Robię tak u siebie i wszystko działa. Manuali jest masę, nawet na niemieckich stronach passata i golfa, bo to te same zamki. Polecam mikrostyk hermetyczny za 12 zł, ten za 4-5 nie wytrzyma dłużej niż kilka miesięcy z powodu wody w deszczowe dni wewnątrz drzwi. Hermetyczne spokojnie 2 lata.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
Komentarz