[O2] Klima manualna - nie działa

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Oxik
    Classic
    • 2017
    • 0

    [O2] Klima manualna - nie działa

    Jak w temacie, troche cieknie spod czujnika.
    Nie da razy dokrecic kluczem (wykrecic).
    Wyglada na to ze trzeba wyciagnac wiatrak. Jest sposob na wykrecenie jego bez wyciagania chlodnicy ?
  • Oxik
    Classic
    • 2014
    • 20
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O2] Klima manualna - nie działa

    Witam mam problem z klimą i pomału kończą mi się pomysły co tak naprawdę się popsuło. Zacznę od początku auto mam ok 8 miesięcy przy kupnie sprawdziłem klimę był zimny dzień wiało zimnem... Mieszkam w uk pogoda zawsze kiepska od zakupu klimy nie włączałem aż do zaszłego miesiąca kiedy zrobiły się upały. Załączam klimatyzację wieje ciepłem powrót do domu i zaczynam sprawdzać. Wentylatory po włączeniu klimy nie chodzą, sprężarka nie rusza podłączam VCDS dwa błędy wskazujące na czujnik ciśnienia ( nie zapisałem ich sobie i nie pamiętam jakie to były) Zakupiłem czujnik szybka wymiana załączam znowu cisza wentylatory stoją, sprężarka ani drgnie. Multimetr do ręki sprawdzam czy dochodzi napięcie do kostki w sprężarce i do czujnika ciśnienia. W oby przypadkach napięcie dochodzi nie sprawdziłem tylko samego włącznika klimatyzacji, ale pomarańczowa dioda po włączeniu przycisku się załącza więc tam też powinno być ok. Po raz kolejny podłączam VCDS i wyskakują mi trzy błędy:

    00229 - Refrigerant Pressure
    002 - Lower Limit Exceeded

    00898 - Control Circuit A/C Commpressor
    010 - Open or Short to Plus

    00819 - High Pressure Sensor (G65)
    009 - Open or Short to Ground - Intermittent

    Wydaje się, że układ gdzieś cieknie i jest pusty chłodnica klimy jest jakby lekko tłusta u dołu i na plastikowej osłonie silnika widać tłuste plamy, ale nie są jakieś duże małe plamki. Chciałbym spiąć sprężarkę na krótko i wykluczyć ją, ale dostęp do pinów jest praktycznie nie możliwy znajdują się głęboko w plastikowej obudowie a do tego piny są bardzo blisko siebie nie chcę zrobić zwarcia. Może ktoś już spinał sprężarkę i ma jakieś pomysły jak to zrobić?
    Proszę o jakiekolwiek sugestie w sprawie naprawy upały po 20 stopni dają się we znaki

    Komentarz

    • rafiki
      RS
      • 2012
      • 15975
      • Superb III (3V3)

      #3
      Oxik, sporadyczny błąd czujnika - zwarcie do masy. Sprężarka - zwarcie do +. Zajrzyj tutaj i tutaj.
      رافال
      Spoty
      Cause freedom is a lonely road

      Komentarz

      • Oxik
        Classic
        • 2014
        • 20
        • Octavia II (1Z3)
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Dwa ostatnie błędy pojawiły się pewnie dlatego bo na włączonej klimatyzacji odpiąłem wtyczki od sprężarki i czujnika ciśnienia i sprawdzałem czy dochodzi do nich napięcie komputer wychwycił to jako problem z połączeniem. Podłączyłem VCDS i je wykasowałem od wczoraj się już nie pokazały. Pozostał tylko ten pierwszy 00229 - Refrigerant Pressure, 002 - Lower Limit Exceeded. Czyli układ jest pusty albo gdzieś jest nieszczelność za czym jednak wybiorę się nabić klimę chciałbym sprawdzić samą sprężarkę. Stąd to Was pytanie czy ktoś dokonał tego w warunkach garażowych?
        Chodzi o podłączenie sprężarki na krótko i sprawdzenie czy zakręci jest to o tyle problematyczne, że jest bardzo ograniczony dostęp do pinów. Z tego co już wiem dolny pin w sprężarce jest (+) górny (-). Gniazdo skierowane jest w dół od góry silnika dostępu nie ma jedyne co przychodzi mi do głowy to odkręcić osłonę silnika i może od dołu udało by mi się jakoś dostać do tych pinów?

        [ Dodano: Sob 19 Lip, 14 16:42 ]
        Próbowałem dostać się od spodu są większe szanse niż od góry, ale bałem się zaryzykować i spiąć sprężarkę. Piny są tak blisko siebie a ja aż tak pewnej ręki nie mam żeby wsadzić tam kawałek przewodu i przez przypadek nie zrobić zwarcia. Może mając kanał było by bezpieczniej ale z pozycji leżącej nie jest za ciekawie. Ok to pytanie z innej beczki jeżeli miałbym walniętą sprężarkę czy komputer by to wychwycił i pokazał odpowiedni błąd czy jak do tej pory po prostu poinformował by o niskim stanie czynnika bądź też nieszczelności?

        Komentarz

        • terroristamator
          Classic
          • 2012
          • 18

          #5
          wydaje mi się że sprężarka chodzi cały czas, więc powinien być też zawsze obecny czynnik, bo można zatrzeć sprężarkę,
          pierwsza sprawa to sprawdź szczelność układu, następnie nabij układ i sprawdź czy sprężarka wgl ruszy

          Komentarz

          • Oxik
            Classic
            • 2014
            • 20
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Gdyby ktoś był ciekawy, udało mi się rozwiązać problem z klimą. Główną przyczyną był uszkodzony czujnik ciśnienia presostat i zupełny brak czynnika w układzie. Po nabiciu 525g czynnika ruszył kompresor, wentylatory a z kratek wentylacyjnych zaczął wydobywać się przyjemny chłodek. Układ został sprawdzony pod kątem wycieków, ale nic nie znaleziono i oby tak dalej. Od kilkunastu dni jestem szczęśliwym posiadaczem sprawnej klimatyzacji
            Pozdrawiam

            Komentarz

            Pracuję...