Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Silnik tylnej wycieraczki

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Hej, a mi też się zatrzymywała. Operacja ściągnięcia wycieraczki i wyciągnięcia silniczka w końcu się udała. Tyle że otwierając mechanizm było w miarę wszystko ok. Ale wyczyściłem i nasmarowałem porządnie.
    TEraz jest problem, im zimniej na dworze tym wycieraczka chodzi, ale głośno "bzyczy" czego wcześniej nie było. Możliwe że silnik się kończy? Ale zbiera normalnie. Albo smar na styki wszedł? Próbować jeszcze raz rozbierać, czy lepiej cały mechanizm kupić?
    Jeśli kupić to: nówka ( ok 350zł trochę dużo...), Zamiennik? Ale słyszałem że do tyłka są, albo używka - ale nie wiadomo na co się trafi a i tak ok. 150zł.... Ehhhh Help?

    Komentarz


    • #27
      Zamiennika nie kupuj. Ja oddałem 2 bo jeden nie działal w ogóle a w drugim przeciekał płyn. Kupiłem nowy oryginał i jest ok już drugi rok ale mi się udało kupić jeszcze w cenie grubo poniżej 300 PLN . Może jakiś markowy zamiennik typu valeo etc.

      Komentarz


      • #28
        Valeo prawie 400zl... To chyba na razie zostaje poczekać do zimy jak to się będzie zachowywało, albo nazbierać na ten oryginał za ok. 350 w allegro

        Komentarz


        • #29
          A co może być jak raz działa silnik raz nie??? Przy włączeniu manetką słychać cyknięcie ale silnik nie działa. Następnie podczas jazdy po minucie nieraz włącza się wycieraczka i potem już działa normalnie. Na obecny stan wycieraczka nie działa nawet kiedy uruchomi się spryskiwacz.
          SKODA OCTAVIA TOUR
          1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
          BLACK COMBII
          SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez eros662 Zobacz wpis
            A co może być jak raz działa silnik raz nie??? Przy włączeniu manetką słychać cyknięcie ale silnik nie działa. Następnie podczas jazdy po minucie nieraz włącza się wycieraczka i potem już działa normalnie. Na obecny stan wycieraczka nie działa nawet kiedy uruchomi się spryskiwacz.
            Zalane/zaśniedziałe styki wewnątrz przekładni. Można rozebrać i wyczyścić.

            Komentarz


            • #31
              Witam.
              Pozwolę sobie odświeżyć temat. Problemem jest fakt, że wycieraczka chodzi jak jej się podoba. Po zapaleniu silnika bardzo często wykona parę ruchów i się zatrzyma (czasami wręcz nie chciała się zatrzymać do czasu zgaszenia silnika). Ponadto nie zawsze reagowała na ruch manetki, zdarzało się jej również stanąć na środku szyby, a czasami chodziła normalnie. Biorąc pod uwagę objawy moje podejrzenia padły na problem z elektroniką (zwarcie). Zdjąłem plastikową obudowę i dostałem się do silniczka wycieraczki. W mojej ocenie problem leży w płytce, która prawdopodobnie była zalewana płynem do spryskiwaczy i wytworzył się na niej glutowaty osad. Zamieszczam zdjęcie poniżej.
              IMG_20220812_183840.jpg
              W związku z powyższym mam pare pytań:
              1. Czy moja diagnoza jest poprawna ? (zalana płytka nie pracuje jak powinna, zwarcie sprawia, że działa jak chce)
              2. Czy możliwa jest wymiana tylko płytki ? (Reszta silniczka wygląda na sprawne więc nie ma potrzeby jej wymieniać)
              3. Jeżeli możliwa jest wymiana samej płytki to gdzie ją można dostać lub czy posiada ona jakiś numer?
              4. Jak widać na załączonym zdjęciu numer OE mojego silniczka to 1Z5955711D. Czy wymiana silniczka na ten sam numer z inna literka wchodzi w grę? Jeżeli nie to czy przełożenie z niego płytki zda egzamin?

              Za pomoc z góry dziękuję.

              Komentarz


              • #32
                Taniej i łatwiej będzie dać do elektronika bo sama płytka nie występuje a ceny silniczka nowego OEM to kosmos . A używka może mieć tą samą usterkę bo to ich pięta pandora

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X