Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z przekaźnikiem 458

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Problem z przekaźnikiem 458

    endryu, człowiek się uczy całe życie (piszę o sobie). Poprzednie ASV było chłodzone olejem, obecne CBZB jest zbyt nowe żebym wsadził swoje paluchy pod maskę :szeroki_usmiech

  • #2
    [O2] Problem z przekaźnikiem 458

    Witam kolegów ,
    Od jakiegoś czasu borykam się z problemem, którego przyczyny nie umiem znaleźć.
    Chodzi o to że główny przekaźnik (nr 458) sterowania silnika (w skrzynce bezpieczników pod maską) nie rozkleja styków po wyłączeniu zapłonu i wyjęciu kluczyka. Skutkuje to domykaniem przepustnicy powietrza co kilka minut, a w efekcie jeżeli samochód postoi kilka dni to rozładuje się akumulator. Sam przekaźnik został sprawdzony i jest sprawny.Ciekawą sprawą jest to, że jak wyjmę przekaźnik z gniazda na wyłączonym zapłonie i wtedy zmierzę napięcie na doprowadzeniu do nóżki cewki to jest 0 V, jednak samo wyłączenie zapłonu nie powoduje zaniku napięcia i rozklejenia styków przekaźnika. Po wyjęciu przekaźnik oczywiście się rozklei i jak ponownie włożę go na swoje miejsce bez włączonego zapłonu to pozostaje otwarty. Dopiero po włączeniu zapłonu styki się zwierają, a po ponownym wyłączeniu się nie rozklejają.
    Proszę o pomoc, gdyż teraz muszę za każdym razem przed zostawieniem samochodu na dłuższy postój wyjąć na chwilę przekaźnik, żeby się rozkleił i nie powodował wyczerpania akumulatora. Jeżeli ktoś wie to proszę o info skąd zasilana jest cewka tego przekaźnika, albo najlepiej co może powodować taki stan.

    Komentarz


    • #3
      ralph178, podmień przekaźnik, kilkanaście zł na allegro
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Właśnie na niego oczekuje.
        Aha dodam jeszcze, że VCDS nie pokazuje żadnych błędów.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez ralph178
          VCDS nie pokazuje żadnych błędów.
          to też dziwne, bo byłoby niespodziewane napięcie na sterowniku
          no dziwny przypadek, który masz rocznik?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            który masz rocznik?
            Końcówka 2005.
            Właśnie sie zastanawiałem czy może na wyłączonym zapłonie nie zczytuje błędów.
            A jeszcze takie pytanie jeżeli ktoś wie czy ten przekaźnik powinien "puścić" od razu po wyłączeniu zapłonu czy dopiero po chwili?

            Komentarz


            • #7
              Podstawowy warunek odczytania błedów to włączony zapłon.

              Komentarz


              • #8
                Chodzi mi o to, że jak jest wyłączony zapłon to komputer może nie zapisywać ewentualnych błędów, a co do odczytu przez VCDS to wiadomo, że na włączonym zapłonie

                ------------------------------------------------------------------------------------------------------

                Przekaźnik został wymieniony na nowy i problem nie ustąpił :/
                Czy ma ktoś dokładne schematy elektryczne sterowania silnika BSE ?

                ------------------------------------------------------------------------------------------------------

                Koledzy mam nowe informacje dotyczące problemów z przekaźnikiem.
                Sprawdzałem po kolei bezpieczniki na obwodzie po przekaźniku i okazało się, że jak wyjmę bezpiecznik SB13 (25A) to przekaźnik się rozkleja. Bezpiecznik ten jest na układzie zasilania sterownika silnika (SIMOS).
                Oprócz tego zauważyłem, że prawdopodobnie przy wyższych temperaturach otoczenia (powyżej kilku stopni C) przekaźnik po pewnym czasie od wyłączenia zapłonu się rozkleja, a przy temperaturach poniżej 0 cały czas jest sklejony:/.
                Jeżeli ma ktoś schematy połączeń do sterownika SIMOS lub samego sterownika to będzie bardzo pomocne (potrzebuję sprawdzić co jest po drodze od bezpiecznika do sterownika a po kablach nie da rady).
                Dodatkowo mam pytanie czy któryś z forumowiczów z takim silnikiem mieszka w okolicach Katowic (mogę dojechać trochę dalej ), bo bardzo pomogłoby mi sprawdzenie po jakim czasie od wyłączenia zapłonu w sprawnym układzie przekaźnik powinien się rozkleić?? :?
                Z góry dzięki za pomoc.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X