[O2] Kable we wtyczce dla 5J0919475A

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mario-35
    Classic
    • 2014
    • 1

    [O2] Kable we wtyczce dla 5J0919475A

    Cześć,

    temat się już pojawiał, ale może warto odświeżyć, bo może to być z korzyścią dla nas wszystkich.

    Wielkimi krokami zbliżam się do przeglądu podczas którego chciałbym również wymienić rozrząd (tak na wszelki wypadek).

    Czy polecacie (lub odradzacie) jakieś warsztaty w Warszawie lub okolicach ?

    ****

    Dodam że właśnie jestem po rozmowach z kilkoma warsztatami i oto co się dowiedziałem:

    - AutoWimiar - wymana rozdządu + pompa wody 1500 zł
    - SinclanBis - 4000 zł !!!!!
    - Auto-port Płock - ok. 2500 zł

    tak więc rozstrzał niezły.

    przy takich cenach zastanawiam się czy taką wymianę robić w ASO ? :-(
  • micrusec
    Rider
    • 2013
    • 559

    #2
    [O2] Kable we wtyczce dla 5J0919475A

    Cześć,

    Szukam rozpiski kabli we wtyczce modułu PDC o numerze katalogowym 5J0919475A, czy miałby ktoś coś pomocnego ? Na którym pinie co jest

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • krzynol
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 11002
      • Superb II combi (3T5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      micrusec, której wtyczce, jakie auto, który rok modelowy?
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz

      • micrusec
        Rider
        • 2013
        • 559

        #4
        Zamieszczone przez krzynol
        micrusec, której wtyczce, jakie auto, który rok modelowy?
        Masz rację nie doprecyzowałem dokładnie.
        Do danego modułu są dwie wtyczki, jedna jest koloru czarnego i jest to połączenie z czujnikami w zderzaku a druga jest koloru żółtego i idzie do przodu.
        Mnie interesuje ta żółta.



        Natomiast zaskoczę Cię bo świadomie pytam jak wygląda rozpiska w O2 a tak naprawdę moduł ten siedzi w F2FL MY2012. Czego dokładnie szukam : informacji ile jest kabli masowych w żółtej wtyczce ? Widzę jeden brązowy idzie do masy z tyłu (sprawdziłem), ale też widzę brązowo-czarny albo inaczej to ujmując delikatnie wykropkowany czarnym a tak naprawdę jest brązowy, od czego on jest (nie jestem w stanie dojść gdzie idzie) ? Do czego mi jest taka informacja potrzebna, do montażu modułu wiązki haka firmy Quasar Electronics model MP2S , który posiada funkcję dezaktywacji czujników parkowania w momencie załączenie przyczepki/ platformy rowerowej.

        Pytanie zadałem tutaj ponieważ zapoznałem się z tym, może ciut inny moduł parkowania ale napisali wyraźnie 2 punkty masowe >KLIK<

        Jestem na etapie zbierania informacji, nic na razie nie zacząłem.

        Komentarz

        • krzynol
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 11002
          • Superb II combi (3T5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

          #5
          micrusec, żółta wtyczka to:
          zasilanie, masa, 2x CAN, 2x brzęczyk przeszkody

          do tego modulu nic nie podłączysz z systemu auta
          musisz jak w dużym fiacie druciarsko podłączyć się pod żarówki

          nie lepiej zastosować ori sterownik cyfrowo sterowany...?
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz

          • micrusec
            Rider
            • 2013
            • 559

            #6
            Zamieszczone przez krzynol
            do tego modulu nic nie podłączysz z systemu auta
            Łącze przecież oryginalny punkt masowy modułu parkowania z kablem różowym z modułu haka. Ten moduł w zasadzie oszukuje moduł PDC w momencie podpięcia przyczepki.

            Zamieszczone przez krzynol
            musisz jak w dużym fiacie druciarsko podłączyć się pod żarówki
            Jest to moduł haka uniwersalny, gdzie daję bezpośrednio połączenie z akumulatora a resztę przy pomocy szybko złączek z lamp.

            Zamieszczone przez krzynol
            nie lepiej zastosować ori sterownik cyfrowo sterowany...?
            Masz rację ale :
            1) oryginalna dedykowana wiązka kosztuje prawie 500,- do 600,- zł, kiedy sam hak Westfalia odkręcany nie automatycznie kosztuje 395,- zł
            2) sposób montażu dedykowanej wiązki, bazując na tym : https://www.westfalia-automotive.com...391101-005.pdf to wymiękam, nie wymiękam to za słabe słowo, schodzę na zawał, kupa roboty, widziałem jak montują tempomat u mnie i źle to przeżywałem, nie mam nikogo komu mógłbym bez obaw zlecić taką robotę,
            3) koszt montażu ori wiązki w ASO Sraków 500,- zł. Kontaktowałem się z firmą profsvar.cz która dostarczała swoje wyroby do fabryki, na pierwszy montaż określili cenę hak okręcany 88,- euro a wiązka 7 pinowa 123,- euro, 13 pinowa 128,- euro. Przesłali instrukcje montażu, daj spokój, Ty byś to ogarnął ale nie Ja, nie ma opcji.

            Także do baaardzo okazjonalnego korzystania z haka na platformę rowerową zdecydowałem na Westfalię ponieważ nacisk na kule jest 86 kg, kiedy wszyscy inni (czy to polskie haki czy czeskie czy słowackie) określają max 50 kg. Nawet producent profsvar.cz na swoich stronach pisze 86 kg, ale mają błąd i max 50 kg. Dlaczego to takie ważne ponieważ platforma waży 20 kg, rowery średnio po 11 do 13 kg razy 3 szt.

            A przyczepka w moim aucie max bez hamulca 560 kg, co to jest? Tyle co nic a popatrz ile wysiłku trzeba włożyć w posiadanie oryginału w wiązce.

            Komentarz

            • krzynol
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 11002
              • Superb II combi (3T5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez micrusec
              Ten moduł w zasadzie oszukuje moduł PDC w momencie podpięcia przyczepki.
              uhm, ale jak oszukuje?
              skąd parktronik wie, że jest przyczepka podpięta jeśli przyjmuje informacje o tym tylko po CAN?
              jedyne rozwiązanie to odcięcie zasilania PDC
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz

              • micrusec
                Rider
                • 2013
                • 559

                #8
                Zamieszczone przez krzynol
                jedyne rozwiązanie to odcięcie zasilania PDC
                A czy właśnie nie to robi dany moduł uniwersalny haka ? Skoro likwiduję oryginalny punkt masowy PDC i wpinam w moduł haka to w momencie załączenia przyczepki, moduł odcina masę PDC-owi i tym sposobem ... no właśnie mamy błąd w CAN-ie czy po prostu CAN nie widzi całego PDC że jest zamontowany.

                Komentarz

                • krzynol
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 11002
                  • Superb II combi (3T5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                  #9
                  będziesz miał zarzygane błędami auto, do tego:
                  przeciwmgielne tylne nie będzie się odłączać
                  wsteczne też będzie świecić w ścianę przyczepy
                  już nie wspominam o braku korekcji ESP/ABS przy podłączonej przyczepie
                  no i o wyświetlaniu autka na bolero/columbusie

                  w każdym razie życzę miłego podłączania
                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                  poprzednie modele:
                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                  Komentarz

                  • micrusec
                    Rider
                    • 2013
                    • 559

                    #10
                    Skąd miałyby się wziąć błędy, jeśli moduł haka ma własne zasilania i własną masę, a punkty do działania (czy sygnalizowania zamiaru kierunkowskazu czy hamowania) bierze z plusów lamp. To tak jakby bez zwrotny sygnał, nie wracający do modułu BCM. Nawet w ASO montują moduły uniwersalne różnych firm.

                    Zamieszczone przez krzynol
                    przeciwmgielne tylne nie będzie się odłączać
                    Dlaczego tak mówisz, moduł przecież ma możliwość sterowania światłem przeciwmgielnym - tak wynika przynajmniej z instrukcji.

                    Zamieszczone przez krzynol
                    wsteczne też będzie świecić w ścianę przyczepy
                    A przy ori wiązce to światło przy podpiętej przyczepce nie świeci ? Jeśli świeci to też świeci w ścianę przyczepki. Przy 7 pinowej wiązce przyczepa nie ma świateł cofania, 13 pinowa u mnie się nie sprawdzi.

                    Zamieszczone przez krzynol
                    już nie wspominam o braku korekcji ESP/ABS przy podłączonej przyczepie
                    O tym akurat czytałem, ale aż tak często nie zamierzam korzystać z przyczepki. A jeśli już to nie będę szalał czy wariował, tak to sobie tłumaczę.


                    Fajnie, że podjąłeś temat i przedstawiłeś mi swoje uwagi. Ale dużego wyboru nie ma, Ty miałeś umiejętności, wiedzę i doświadczenie a przede wszystkim przygotowałeś się do montażu, masz dostęp do schematów i znasz się na tym. Ja musiałbym kupić ori wiązkę za 123,- euro (czyli 550,- zł) do tego zlecić montaż w ASO za 500,- zł czyli już mam 1050,- zł plus zakupić hak czyli 410,- zł co daje masakryczną kwotę 1460,- zł. To dla mnie kupa pieniędzy a obawiam się, że z ładownością 560 kg bez hamulca i 1200 kg z hamulcem nie poszaleje z moim zabójczym 1.2 TSI.

                    Ale wiesz co po Naszej rozmowie zasięgnę opinii jeszcze u instalatorów czy znawców tematu.

                    Komentarz

                    • piotrek_gdy
                      RS
                      • 2008
                      • 7723
                      • Volkswagen
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      micrusec, a skąd ty jesteś?
                      może jakbyś miał miasto wpisane to ktoś z forum mógłby ci to ogarnąć :wink:


                      wiązkę z wypinanym hakiem można na allegro kupic w komplecie za jakieś 500pln :wink:
                      przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                      wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                      Komentarz

                      • micrusec
                        Rider
                        • 2013
                        • 559

                        #12
                        Z ciekawości zadzwoniłem do ASO na śląsku z zapytaniem ile :
                        - wiązka ponad 900,- zł brutto
                        - montaż 1000,- zł brutto
                        - hak 600,- zł

                        Nie chce mi się wierzyć że to jest jedyne rozwiązanie dostępne dla ludu.

                        piotrek_gdy, na pograniczu śląsk - małopolska, użytkownik Koleś mi tego nie ogarnie, zresztą to nie nadaje się do publikacji w internecie, my ze sobą nie współpracujemy. Blisko mam i to Krakowa i do Katowic.

                        Komentarz

                        • piotrek_gdy
                          RS
                          • 2008
                          • 7723
                          • Volkswagen
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          micrusec, Witek mógłby ci to ogarnąc o ile bedziesz miał graty
                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                          Komentarz

                          • krzynol
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 11002
                            • Superb II combi (3T5)
                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                            #14
                            micrusec, w jaki sposób nie ori moduł haka ma możliwość sterowania światłem przeciwmgłowym auta?
                            musiałbyś przecinać obwód żarówki w aucie i wpasowywać moduł (gwarantowane błędy na szafie)
                            ori moduł "wyłącza" odpowiednie światła tylne auta komunikując się z BCM'em
                            tak samo moduł parktronika otrzymuje info od modułu haka i się dezaktywuje
                            a jak odepniesz zasilanie (masę) od niego to inne sterowniki pocisną błędami braku komunikacji

                            nie możesz wiązki zrobić sam? parę złotych będzie to kosztowało, schematy się znajdą
                            część wiązki gnizada haka (tej co masz) też się wykorzysta
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz

                            • micrusec
                              Rider
                              • 2013
                              • 559

                              #15
                              Ja Was chyba wprowadziłem w błąd poprzez złe otagowanie tematu w ogóle zły dział, pomimo że w treści wspomniałem ale słabo wspomniałem że hak chce zamontować w F2FL MY2012. Wspomniałem że moduł siedzi PDC siedzi w aucie, kolega piotrek_gdy wiem że miałeś dobre chęci na PW z częściami do OII nie podpasują.

                              Zamieszczone przez krzynol
                              w jaki sposób nie ori moduł haka ma możliwość sterowania światłem przeciwmgłowym auta?
                              W drugim moim poście jest instrukcja MP2S (http://www.martec.pl/files/quasar/MP2S_PL.pdf) tam wyjaśnione zasadę załączania i wyłączania światła na przyczepce oraz stan świateł na aucie. On chyba nie steruje modułem BCM tylko TY ręcznie kręcisz pokrętłem do załączania świateł mijania wykonujesz ten ruch, czyli właczysz wyłaczysz, właczysz wyłaczysz i masz na przyczepce światło przeciwmgielne a z tyłu na aucie Ci się nie świeci. Moduł haka nie dotyka w żaden sposób BCM, nie wydaje mu poleceń - przynajmniej Ja to tak rozumiem.

                              Zamieszczone przez krzynol
                              nie możesz wiązki zrobić sam? parę złotych będzie to kosztowało, schematy się znajdą
                              część wiązki gnizada haka (tej co masz) też się wykorzysta
                              Nie mam żadnych schematów do F2FL takie wiązki.

                              Westfalia również ma w ofercie wiązkę dedykowaną z modułem ale za 600,- zł, instrukcje montażu wkleiłem wyżej.


                              Ten moduł to jest przeznaczony do CAN instalacji ale Ty u siebie w aucie masz wszystko cyfrowo/ elektronicznie a to jest wersja analogowa/ ręczna.



                              krzynol, zwracam Ci honor, dany moduł na 101 % nie odłączy PDC ani go nie oszuka. Potwierdził to sam producent.

                              Komentarz

                              Pracuję...