pietrek_g, napisz albo zadzwoń do Krzynola, ogarnie temat koncertowo - tylko chwilę czasu musi znaleźć :wink:
O II 1.6 Tour LPG 2012 nierówna praca silnika wolne obroty
Zwiń
X
-
O II 1.6 Tour LPG 2012 nierówna praca silnika wolne obroty
Witam
Problem z moim samochodem (Octavia II 1.6 ( kod silnika BSE) MPI z LPG 2012r polega na tym, że silnik pracujący na wolnych obrotach nie pracuje równo, na benzynie jak i na gazie zdarza mu się leciutko zatrząść. Przy otwartych drzwiach jak i na światłach postojowych leciutkie przygasanie żarówek. (Alternator, ładowanie akumulator ok.) Na zimnym bardziej wyczuwalne, na ciepłym mniej ale jednak. W serwisie jeszcze na gwarancji powiedzieli, że ten typ tak ma... nie chce mi się wierzyć w to... podobno obroty są obniżone aby spełniał normę Euro 5... Odbieram to jak zbyt niskie obroty. Świece wymienione przy 25 tys km. samochód ma przejechane 34tys km. Proszę o porady bo już ręce opadają.
Z góry bardzo dziękuję za poświęcony czasbastek1080
-
-
Chyba lekko mrugają, chyba nawet te na tablicy wskaźników.
Parę razy temat poruszany na forum, ale z tego co kojarzę temat nie jest rozwiązany. Ludzie czyszczą przepustnicę itp. to na jakiś czas pomaga a potem problem w mniejszym lub większym stopniu powraca, zobacz np ten temat:
W tych Leonach to nawet podnosili wolne obroty w ASO, ale to pomagało tylko na jakiś czas.
Tu masz obszerny wątek:
Komentarz
-
-
potwierdzam to samo. Niestety TTTM. Chodzi o euro 5. Za niskie obroty bo tylko 645 -675. Normalnie te silniki miały wcześniej około 800.
Już pewne. Rozmawiałem z kierownikiem serwisu LANDI w W-wa Łopuszańska. Niestety, ale TTTM. Z uwagi na Euro 5 obniżono w BSE 1.6 obroty. do 645 - 675. Jego słowa zostały potwierdzone, spotkaniem z przedstawicielami SKODA w Poznaniu. Właściciele BSE przyjeżdżali do nich na ustawianie gazu. SKODA oficjalnie poinformowała LANDI, że TTTM. I nie są w stanie zniwelować w LANDI. Konieczne aczkolwiek niewskazane przez SKODĘ ewentualne podwyższenie obrotów, wiąże się to z ponownym mapowaniem auta w całym zakresie obrotów. Obroty w tym silniku BSE powinny być około 800 - 850, tak jak miały poprzednie model tego samego silnika z normą EURO 4 i 3. Pan kierownik poinformował mnie uprzejmie, że niestety trzeba się przyzwyczaić i między bajki prosił wsadzić czyszczenie przepustnic i innych cudów. Nic to nie da.
Mam jeszcze drugą informację na temat LPG w aucie i rzekomym oszustwem LANDI w porozumieniu ze SKODĄ jak któryś z kolegów napisał dotyczącym softu na centralce LANDI z 2014 i jego aktualizacji polegającego na tym, że powyższej 4500 obr/min i 140 km/h następuje przełączenie na PB i spalanie tylko PB bądź jakieś dotryski benzyny 50/50 albo 70/30 bo też już takie wpisy czytałem. Prawda nr 1. Dotrysk jest, ale 7% powyżej 4500 obrotów. jedyna możliwość żeby przełączył się całkowicie na benzynę jest pełen but do podłogi w całym zakresie obrotów. Prawda 2. I tu może zaskoczę albo nie. Dotrysk jest w całym zakresie obrotów od 2500, ponieważ na tym samym spotkaniu, jak poinformował mnie ten miły pan, SKODA oficjalnie zleciała LANDI zaktualizowanie softu z dotryskami, ponieważ w testach wyszło, że palą się głowice na samym gazie przy przelotach autostradowych pomiędzy 160 - 170 km/h. Zrobiono to w celu ochrony klienta. Prawda 3. Nieprawdą jest to co niektórzy koledzy pisali, że to niewypał LANDI. LANDI zaprojektowała nowy soft na wniosek SKODY. Prawda 4. Wszytko to co napisałem można sobie samemu zmienić, poprzez korektę. Prawda 5. Nikt nie został oszukany, a ta instalacja nie jest żadnym bublem. Po prostu SKODA chciała uchronić klientów przed uszkodzeniem własnego auta. A co każdy z nas zrobi. To już nasza sprawa. Ja nic nie ruszam.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez iiii1981potwierdzam to samo. Niestety TTTM. Chodzi o euro 5. Za niskie obroty bo tylko 645 -675. Normalnie te silniki miały wcześniej około 800
żeby to zrobić samemu, konieczne jest podanie kodu (login) w VCDS którego jeszcze nie znalazłem.
Komentarz
-
-
Witajcie.
Od niedawna wywala mi błędy przepustnicy - po podłączeniu pod komputer 2-ch niezależnych diagnostów od razu stwierdziło, że przepustnica do wymiany (żaden nie miał wątpliwości).
Jeden zajmuje się głównie skodami - jemu ufam jak najbardziej, gdyż wiele lat serwisowałem u niego Felicitę.
Poradźcie co wybrać bo nowa oryginalna przepustnica to dla mnie kwoty nieosiągalne (od 1100 do 1400 PLN) - póki co namierzyłem takie coś na allegro:
1. http://allegro.pl/przepustnica-vw-au...607798224.html
2.http://allegro.pl/przepustnica-audi-...738566747.html
3.http://allegro.pl/przepustnica-06a13...600936483.html
4. http://allegro.pl/przepustnica-06a13...058240166.html
Poradźcie macie z pewnością jakieś doświadczenia...
Komentarz
-
-
Juz od 5tys nie wywala. Napisalem, ze przepustnice wymienilem niepotrzebnie bo winna byla wiazka. Z tego co czytalem to w autach z 2009 byla ponoc nawet akcja serwisowa na wiazki przepustnicy. Wali bledem "niezrozumiala wartosc sygnalu" i ktory tam sensor. Trzeba wyjac kazda zlacze i podoginac zgodnie ze zdjeciem z linku.
Komentarz
-
-
Jak chcesz to wymien ta przepustnice. Oryginal mozesz mi wyslac ;-) Do wyjmowania zlaczek sa specjalne przyzady, ja uzywalem dwoch igiel.
[ Dodano: Sob 24 Paź, 15 23:05 ]
U mnie znowu wali bledem p0121. Silnik normalnie ma moc ale wolne obroty skacza. Za chwile odpalam i jest ok. Mam zalozona przepustnice z pierwszego linku, kable poprawione to moze ona wariuje. Masakra z tym autem. Niby jezdzi ale miesiace nie przejezdzi, zeby sie jakas lampka nie zaswiecila. Niby czesci tansze niz do diesla ale szlag wie co kupic i co sie pieprzy. Niby prosty a mechanicy nie potrafia i nie chca naprawiac. Ewentualnie wymieniac wszystko co przewinie sie w bledach.
Komentarz
-
Komentarz