Probelm z 2 biegiem OII 2.0 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kamida
    Classic
    • 2010
    • 15

    Probelm z 2 biegiem OII 2.0 tdi

    Zamieszczone przez filipT
    to w wawie widziałem cwaniaka który mijał korek ( al. jerozolimskie na wysokości marko w stronę centrum) boczną ulicą, dojazdówka do biurowca i przedarł się z powrotem na aleje przez chodnik,

    jak ktoś w wawie jeździł toruńską z rana, to takie widoki widział codziennie - tam się korki robiły na pasie zieleni
    teraz jest remont i rów wzdłuż drogi, więc przejazdu przez trawę nie ma, ale długo to trwało, zanim udało się te rajdy zablokować.
  • jackal79
    Drive
    • 2008
    • 62

    #2
    Probelm z 2 biegiem OII 2.0 tdi

    To tak jak jest zimny silnik bieg drugi wchodzi trudno, czuc w dloni jak by nie trafialy zębatki na siebie a jak sie jedzie na wysokich obrotach na 2 i tak sie go ciagnie kolo 3 tys z gorki jak sie spusci z gazu bieg potrafi wyskoczyc. Po rozgrzaniu silnika wchodzi duzo lepiej ale nadal potrafi wyskoczyc ... Co to takiego ?

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      uszkodzony synchronizator?
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • jackal79
        Drive
        • 2008
        • 62

        #4
        a koszty ?

        [ Dodano: Sob 13 Lut, 10 09:55 ]
        ale tylko 2 bieg ma problem ?

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Pewność daje tylko demontaż skrzyni. Chyba, że z linkami coś nie tak. Sam synchronizator nie jest kosmicznie drogi(w tej chwili nie znam ceny), ale często trzeba wymienić nie tylko jego. Kwestia oceny stanu po demontażu.
          Wyjęcie, włożenie s.b. od 250 w górę+ jej rozbiórka= 500-600 minimum.
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • jackal79
            Drive
            • 2008
            • 62

            #6
            a moze wlac nowy olej bo to dziwne jak sie rozgrzeje chodzi dobrze..

            Komentarz

            • robekcool
              RS
              • 2009
              • 2041
              • Octavia II (1Z3)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              trzeba było tak od razu. spróbuj, jak nie pomoże, zastosujesz go po remoncie.
              www.k-mot.pl
              Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
              Autoholowanie.
              Robert Kulma

              Komentarz

              • szachu
                Rider
                • 2009
                • 639
                • Octavia II (1Z3)
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Odświeżę temat. Niestety przypadłość "zgrzytów" przy wrzucaniu 2 i mnie dopadła. Jeśli bieg włączam przy obrotach poniżej 3k, to nie ma problemu, gdy jest powyżej 3k to zgrzyta aż "miło". Z tego co wyczytałem to pewnie pada synchronizator. Wstepnie się orientowałem i u mojego mechanika naprawa będzie kosztować coś ok. 500-600 zł (zależy co będzie do wymiany). Mechanik zasugerował, że lepiej by było kupić całą skrzynie używkę, np. od Seata Leona. Ale czy taka skrzynia będzie pasowała bez problemu? Co z przełożeniami? I jeszcze dodatkowo, kto mi zagwarantuje, że ta używkanie padnie za kilka dni, miesięcy?

                Spróbuję jeszcze z wymianą oleju (Octavia ma przelatanie ok. 129k). Jaki to ma być olej? Może ktoś podać specyfikacje?

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  szachu, pomysł mechanika moim zdaniem całkowicie beznadziejny. Praktycznie ZEROWE szanse na kupienie 100% pewnej skrzyni, więc może się okazać, że i tak będzie do roboty. Ja robiłem u siebie ten synchronizator, bo wymiana oleju nie pomogła. Kosztów konkretnie Ci nie podam, bo poza synchronizatorem wymieniłem w skrzyni jeszcze kilka rzeczy ( m.in. łożyska na wałku; bardziej na zapas, ale jak już była rozebrana to szkoda było nie dołożyć paru stówek ), ale na 100% do tego synchronizatora coś tam jeszcze trzeba było dokupić...

                  Olej "na zgrzytanie" ma w ASO oznaczenie G 052 512 A2. Jeśli będziesz wymieniał olej poza ASO ( w ASO teoretycznie powinni o tym wiedzieć ) to uczul mechanika, żeby spuścił cały możliwy olej czyli odkręcił nie tylko korek spustowy, ale także czop korbowy ( powinien wiedzieć który to, a także to, że trzeba wcześniej zablokować wybierak ). Jak już wszystko wyleci to napełnienie skrzyni zamontowanej na aucie nie odbywa się przez korek wlewu oleju w skrzyni :diabelski_usmiech ( czyli tak jak Bóg przykazał ) tylko wężykiem przez otwór wymontowanego ze skrzyni włącznika świateł cofania. Musi wejść 1,7 litra oleju ( gdyby wlewał przez otwór korka wlewu oleju pewnie nie weszło by nawet 1 litr i jeździł byś na połowie oleju w skrzyni - winna jest zmiana kąta nachylenia całego silnika i teraz otwór wlewu wypada poniżej poziomu "lustra" oleju w skrzyni ).
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    szachu, Mam ten sam silnik 1.9 TDI BXE i miałem ten sam problem ze zgrzytem II biegu. Wymiana oleju POMOGŁA!!!. Teraz mogę ciągnąć do 4,5tys obrotów i nic nie zgrzyta. Nie daj sie wpakowac w koszty.

                    Kiedyś była akcja serwisowa z wymianą tego oleju. Jego numer to G 052 512 A2. Samą procedurę wymiany opisałem w poniższym poście tak od połowy. Ja przy okazji uszczelniałem pocący się dekielek z logo VW.


                    Jeszcze jedna ważna informacja. W skrzyni JCR montowanej właśnie do silnika BXE właściwy poziom oleju przekracza dolny poziom korka wlewowego. Jest to spowodowane że silnik jest zamontowany pod innym kątem. Aby wlać dodatkowo ze 200ml trzeba podlewarować lewą stronę auta lub dolać przez włącznik światła wstecznego biegu. Do pustej skrzyni ma wejśc 1,9L. Mówi o tym jeden z biuletynów VW:
                    Załączone pliki
                    Tomek

                    Komentarz

                    • szachu
                      Rider
                      • 2009
                      • 639
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      kowal 2002, Tomek_dx napisaliście dokładnie to samo, więc coś w tym jest Co do kupowania używanej skrzyni, to też mi to nie za bardzo pasuje, dlatego pytam się fachowców na forum Zacznę od zmiany oleju, a nóż pomoże.
                      Co do mechanika, to mam do niego raczej zaufanie, myślę, że po prostu nie chce mu się grzebać w skrzyni. Pracował w serwisie Seata i był w tym naprawdę dobry, więc powinien wiedzieć jak spóścić olej ze skrzyni biegów. Z ciekawości zadzwonię jutro do ASO i zapytam ile kosztuje u nich taka "przyjemność".

                      Największy problem z naprawą skrzyni (jeśli wymiana oleju nie pomoże) jest w tym, że w okolicy nie ma za bardzo komu tego zrobić I z nowy kowal 2002, gdybyś mieszkał bliżej... to bym za jednym zamachem zrobił bym u Cibie też klimę

                      PS. Trochę dziś podzwoniłem. W jednym ASO, wymiana oleju+ robocizna, to koszt ok. 160 zł (facet mówił, że czasem pomaga, czasem nie, wszystko zależy od konkretnego egzemplarza). Naprawa skrzyni (o ile to synchronizator) części (ok. 360 zł) + 1200 zł robocizna. Myślę sobie nie jest jeszcze tak "tragicznie". Dzwonię do innego ASO (niedawno otwarte, myślę sobie, konkurencja, będą dobre ceny), a mi to gostek wyjeżdża z kwotą za naprawę 3-4k!! Co jest grane? Kto mnie robi w balona? Ten z tego nowego ASO, coś tam gadał, że niby łożyska będą od razu do wymiany, bo po demontażu nie da się już ich założyć.
                      Ile w ogóle może kosztować nowa skrzynia do OII 1.9 TDI?:

                      Tomek_dx, nie masz tych biuletynów w lepszej jakości? Może jakiś PDF?

                      Komentarz

                      • kowal 2002
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 5161

                        #12
                        szachu, daj e-mail na PW.

                        Nowa skrzynia w ASO ok. 3500 Eur. Jak oddasz starą to cena spadnie do ok. 2300 Eur. Niezła promocja :diabelski_usmiech .

                        Co do ogólnej ceny naprawy to pewnie wszystko zależy od tego co okaże się po otwarciu skrzyni.
                        Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                        Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                        Komentarz

                        • szachu
                          Rider
                          • 2009
                          • 639
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Całe 200 Eur za skrzynie, nieźle kroją. Później sprzedadzą "prawie jak nowa" za 2x tyle
                          Miejmy nadzieję, że pomoże wymiana oleju. :roll:

                          Komentarz

                          • Tomek_dx
                            Rider
                            • 2008
                            • 398

                            #14
                            szachu, Mam w pdf'ie. Daj na PW swojego maila to wyślę
                            Tomek

                            Komentarz

                            • mecholl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1006

                              #15
                              Zamieszczone przez kowal 2002
                              Nowa skrzynia w ASO ok. 3500 Eur. Jak oddasz starą to cena spadnie do ok. 2300
                              Zamieszczone przez szachu
                              Całe 200 Eur za skrzynie, nieźle kroją.
                              taka mała poprawka, z moich skomplikowanych obliczeń wychodzi 1200 euro taniej a nie 200 euro
                              Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                              Komentarz

                              • szachu
                                Rider
                                • 2009
                                • 639
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                mecholl, faktycznie, nerw mnie już bierze i i zaczynam robić takie błędy Jeśli to prawda (a nie pomyłka kowala 2002) to faktycznie ładna promocja

                                Tomek_dx, dzięki już dostałem coś równie ciekawego, ale Twoje też się przydadzą, e-maila podam na PW

                                Rozmawiałem jeszcze raz z mechanikiem, namawiał mnie na skrzynię z Leona, twierdząc, że są lepiej wykonane. Prawda to? Myślałem, że identyczne skrzynie idą do Skody, Seata i VW. Zgrzyty znowy się pojawiły (rano nie udało mi się ich wywołać) więc chyba temp.ma duży wpływ. Sprawdzę co będzie jutro i chyba zdecyduje się na zmianę oleju.

                                Komentarz

                                • Tomek_dx
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 398

                                  #17
                                  szachu, Coś ten twój mechanik podejrzany. Pewnie chce coś zarobić albo zawala mu ta skrzynia od Seata. A powiedz Ty mi czy silnik BXE w Seacie czy VW jest lepiej wykonany niż w Skodzie? Wg Twojego mechanika tak

                                  Wg mnie są ogólnie trzy rodzaje skrzyni 5 biegowa 0AF montowana do silników 1,6 i 1,4 potem 5 biegowa 0A4 właśnie do 1.9 TDI oraz 6 biegowa 02Q montowana do 2L TDI.

                                  To że rano przy zimnym silniku Ci nie zgrzytało to dobry objaw. Miałem tak samo. Zgrzytało dopiero przy rozgrzanym jak olej był rozrzedzony.
                                  Nie masz w Bialystoku jakiejś firmy co wynajmuje stanowiska serwisowe na godziny np: http://www.autohobby.waw.pl/
                                  Wtedy za 25pln wynajmujesz sobie podnośnik z kompletem narzędzi odkręcasz korek spustowy skrzyni używając klucza ampulowego 17mm. Najlepiej uciąć sobie tak z 5 cm i zamocować w nasadkę 17mm z długim sztywnym kluczem. W takim warsztacie masz też klucze dynamometryczne, dokręcasz korek siłą 25Nm, odkręcasz korek wlewowy zalewasz świeżym olejem i po zabawie. A i jeszcze jedno jak chcesz zlać dokładniej olej to masz to opisane w serwisówce musisz wykręcić tzw bearning pin (2) ale wcześniej kup za pare groszy w ASO nową uszczelke. Można też wykręcić ten dekielek z logo VW ale wtedy też trzeba go uszczelnić na nowy silikon D 176 404 A2.
                                  Jak ten mechanik namawia Cię tak usilnie na ta skrzynię to żeby nie wyciął Ci numeru i "niby" wymienił ten olej a skrzynia wtedy będzie dalej zgrzytać i wciśnie Ci tą inną.
                                  Tomek

                                  Komentarz

                                  • szachu
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 639
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                    #18
                                    Tomek_dx, dzięki za pomoc. Gdyby nie forum, to by człowieka rozbili nieźle w balona.
                                    Co do naprawy skrzyni biegów, to chyba po prostu u mnie w mieście nikomu nie chce dłubać, bo rozmawiałem dziś rano jeszcze z jednym mechanikiem i on powiedział od razu, że skrzyni nie naprawia, wstawia używki z "dobrego źródła". Stała właśnie u niego na warsztacie OII po zmianie skrzyni (przebieg prawie identyczny jak u mnie). Ma stałego dostawce, koszt skrzyni to 1400 zł (cena zbliżona do tej z Allegro, gość od Seata chce tylko 700 zł, od razu mnie to zastanowiło, chyba faktycznie ma skrzynkę na zbyciu, bo jakoś w takie promocje nie wierzę).
                                    Już zdecydowałem się na zmianę oleju, nie wiem tylko czy robić to już (w ASO mają wolne terminy wieczorami), czy poczekać po długim weekendzie, bo dopiero wtedy mechanik będzie miał czas (olej byłby wymieniany przy mnie, tego mechanika znam od dłuższego czasu). U mechanika wyszło by na pewno taniej, tylko czy czekać?! Żebym miał pewność, że w ASO zrobią mi to dobrze (czyli tak jak opisywaliście) to bym się nie szczypał, a tak może spuszczą byle jak, nie doleją do końca i będzie dupa blada.

                                    Tomek, dzięki za instrukcje, jak to zrobić samemu, ale raczej się tego nie podejmę, cóż, kiepski ze mnie "mechanik"

                                    PS. Umówiłem się na sobotę na zmianę oleju (wcześniej nie było szans, długi weekend i warsztaty są zawalone robotą) i zobaczymy co to da. Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc.

                                    Komentarz

                                    • kowal 2002
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 5161

                                      #19
                                      szachu, temperatura ma zasadniczy wpływ. W zimie zazwyczaj nie ma problemu, przychodzi wiosna i zaczynają się zgrzyty. A ceny są z ETKI więc powinny być w miarę aktualne...
                                      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                      Komentarz

                                      • szachu
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 639
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Czyli jednak niezła promocja, 1200 Euro za zepsutą skrzynię. Tylko jak im się to kalkuluje? Chyba, że później po "regeneracji" w fabryce sprzedawane są jako nowe Nie było by to z resztą żadna nowość, od dawna wiadomo, że Seagate wysyła na gwarancji twarde dyski "nowe" (po naprawach).

                                        Później ktoś kupi tak skrzynie, wywali kawał kasy, a po upływie gwarancji będzie miał powtórkę z rozrywki.

                                        Przypomniało mi się, że ten mechanik od skrzyni Seata, coś tam wspominał, że niby to te same skrzynie, ale do VW i Seata nie są robione w tych samych fabrykach co do Skody :?:

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          #21
                                          szachu, fabryka tłumaczy się wymogami środowiskowymi ( recycling ) ale wydaje mi się, że bardziej jest to podyktowane tym, żeby ta uszkodzona skrzynia nie trafiła na rynek wtórny, bo wtedy ktoś zamiast zabulić 10 000 pln w ASO weźmie "zregenerowaną" od handlarza za 1500-2000 pln.
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • szachu
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 639
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            kowal 2002, tak też może być. Ale gdzieś, kiedyś czytałem, że ogólnie firmy wykorzystują ponownie tego typu produkty (np. same korpusy) i sporo na tym oszczędzają.

                                            Udało mi się znaleźć gostka, który naprawia skrzynie, wiec jeśli wymiana oleju nie pomoże, to przynajmniej wiem gdzie dalej szukać ratunku. A te skrzynie za 1400 zł, o których pisałem wcześniej, są prawdopodobnie regenerowane. Niedaleko miejsca z którego pochodzą, jest firma zajmująca się regeneracją skrzyń biegów )

                                            PS. Pisałem też do firmy zajmującej się naprawą skrzyń biegów (link znalazłem na naszym forum), ale na razie nie mam od nich odpowiedzi.

                                            Komentarz

                                            • tomil
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2008
                                              • 1179

                                              #23
                                              Tomek_dx, czy masz może te strony w lepszej jakości?
                                              It doesn't matter what we're losing
                                              It only matters what we're going to find!

                                              Komentarz

                                              • kowal 2002
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 5161

                                                #24
                                                tomil, e-mail...
                                                Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                                Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                                Komentarz

                                                • szachu
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 639
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  #25
                                                  Witam. I mam niesyty powtórkę z rozrywki. Felerna "2" znowu się odezwała (po dłuższej jeździe zgrzytała aż miło). Zastanawiam się czy jeszcze raz wymienić olej czy też pozostaje tylko próba jej naprawy. Szlag bym z tym, miałem ostatnio "trochę" wydatków z OII i teraz jeszcze to

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...