[O2] Silnik gaśnie zaraz po odpaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xpower29
    Classic
    • 2014
    • 4

    [O2] Silnik gaśnie zaraz po odpaleniu

    Witam,

    Mam problem z moją Octavią. Podczas próby uruchomienia silnika po dłuższym postoju samochód odpala i zaraz po tym gaśnie. Żeby go uruchomić trzeba pomóc sobie jakimś starterem.
    Sytuacja powtórzyła sie juz klika razy. Wcześniej został wymieniony jeden pompowtrysk( reszta mieściła sie w normie) i komplet uszczelniaczy. Szukałem troche w sieci i wyczytałem gdzieś że to może być "cofające sie paliwo". Wziąłem to pod uwage bo stało mi sie to 2 razy jak samochód stał pod górkę ale ostatnio auto stało w garażu i znowu to samo. Sprawdzałem też pompe paliwa w baku (działa) i wymieniłem filtr paliwa... problem sie powtórzył. Samochód zachowuje sie jak na filmiku:
    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    Czasami silnik też dziwnie odpala, tzn nie zabiera od razu tylko zbiera sie na obroty i później przez chiwle nierówno pracuje. Coś jak tutaj:https://www.youtube.com/watch?v=-6s3AvOYlhA z tą różnicą, że jak już raz odpali to później pali na pół obrotu rozrusznika.
    Ma ktoś jakiś pomysł co to może być? Sprawdzałem go ostatnio znowu na komputerze. Mechanik powiedział mi że dawki paliwa na każdym cylindrze są ok. Patrząc na wykresy to pompka na 3 cylindrze jest nieco słabsza ale mieści sie w normie.
  • lpawlow
    Classic
    • 2016
    • 1

    #2
    Na 99,9% to zapowietrzony układ paliwowy. Przerabiałem ten temat w swoim poprzednim autku. Nie ma znaczenia czy samochód jest pochylony, czy stoi na płaskim. W układzie paliwowym jest nieszczelność i grawitacyjnie paliwo cofa się do baku. Dla potwierdzenia załóż kawałek przezroczystego wężyka to zobaczysz "tańczące" pęcherzyki powietrza w trakcie odpalania. Źródeł nieszczelności może być wiele np.oring na filtrze paliwa, króćce przewodów. Może nieszczelność pojawiła się na tym co ostatnio miałeś "ruszane" przez mechaników?
    Dawki paliwa będą w normie, komp raczej też nic nie pokaże bo po tym jak w końcu zaskoczy układ sam się odpowietrzy i będzie pracował poprawnie aż go zgasisz i postoi kilka godzin. Sprawdź filtr paliwa. Jak go otworzysz to jest paliwo na full czy trochę brakuje? Nie masz nigdzie śladów paliwa, nie czuć paliwem pod maską? Czasem jak się zgasi silnik to słychać delikatne syczenie kiedy układ paliwowy zaciąga powietrze ale to nie w każdym przypadku.
    lpawlow

    Komentarz

    • xpower29
      Classic
      • 2014
      • 4

      #3
      W takim razie zrobię tą próbe z wężykiem w ten weekend. Filtr paliwa wymieniałem tydzień temu wraz z oringami. Zauważyłem jeszcze że na wyświetlaczu między zegarami, komputer wskazuje czasami wartość 0,4l/h w czasie postoju a zawsze było 0,5l/h. Wartość ta wskakuje co jakiś czas i czasami sie waha. Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie ale tak sie dzieje.
      Dzisiaj wieczorem zostawie go na noc z górki i jutro zobacze czy to coś dało.

      Komentarz

      • xpower29
        Classic
        • 2014
        • 4

        #4
        Słuchajcie... dzisiaj zrobiłem mały eksperyment. Zostawiłem wczoraj wieczorem samochód na noc z górki, zaparkowany przed garażem. Wchodzę dzisiaj do auta, przekręcam kluczyk, czekam aż świece sie zagrzeją i.... samochód normalnie zapalił. Miałem wrażenie że troche ciężko kręcił ale było to pewnie spowodowane niską temperaturą i gęstym olejem. W każdym razie silnik sie uruchomił. Zjechałem z górki, podjechałem pod mały podjazd i zatrzymałem samochód. Po chwili silnik zaczął pracować nierówno.
        Wygląda na to że faktycznie w układzie paliwowym może znajdować sie powietrze. Dzisiaj zaparkowałem samochód tak samo. Zobaczymy czy jutro też zapali.

        Co do sprawy z przezroczystym wężykiem... w którym miejscu go dokładnie zamontować?

        Komentarz

        • greg44
          L&K
          • 2011
          • 1198
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          #5
          Zamieszczone przez xpower29 Zobacz wpis
          Co do sprawy z przezroczystym wężykiem... w którym miejscu go dokładnie zamontować?
          Pomiędzy filtrem paliwa a silnikiem, najlepiej na poborze paliwa, ale który to wężyk to ci nie podpowiem bo w każdym rodzaju obudowy filtra paliwa i silniku będzie inaczej.

          Komentarz

          Pracuję...