Działające wentylatory

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • misiek180601
    Ambiente
    • 2012
    • 101
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

    Działające wentylatory

    Witam

    Mam taki problem dzisiaj zauważmy podczas odpalenia silnika że kręcą się dwa wentylatory chłodnicy włączanie i wyłączanie klimatyzacji nic nie daje bo pewnie przy takie temp i tak się nie włączy.Proszę o pomoc w tym temacie lub ewentualny trop problemu temat dotyczy Octavia II VRS 2.0 TDI
  • himi
    L&K
    • 2013
    • 1115
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    #2
    DPF kolego ogarniasz? Jakie zapełnienie? Pracy obu wiatrków towarzyszą wyższe obroty na jałowym i twardsza nieco praca silnika?

    Komentarz

    • misiek180601
      Ambiente
      • 2012
      • 101
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

      #3
      himi co ty gadasz poważnie nie w padł bym na to że to jest powód ? czy twardsza praca trudno powiedzieć może tak jest wyłapałem to jak wyjechałem na chwilę z garażu i zauważyłem że działają co radzisz zrobić przegonić go powinno pomóc ??

      Komentarz

      • himi
        L&K
        • 2013
        • 1115
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        #4
        Masz VCDS? Jak nie to przegoń.

        Komentarz

        • misiek180601
          Ambiente
          • 2012
          • 101
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

          #5
          nie niema VCDS ale z tego co wiem od znajomych danie po garach pomaga ??

          Komentarz

          • himi
            L&K
            • 2013
            • 1115
            • Octavia II (1Z3)
            • CBZB 1.2 TSI 105 KM

            #6
            Nie, nie danie po garach. Trasa jakieś 10-15 km za miastem najlepiej jakaś ekspresówka prawym pasem, stała w miarę prędkość. Obroty 1700-2500 trzymane stale. Po 10 km takiej jazdy powinien się wypalić nawet jak jest zawalony mocno popiołami. Rżnięcie go na wysokich obrotach niewiele da. Ważniejszy jest zakres obrotów, który wymusza wypalanie. I przynajmniej pół zbiornika ropy. Poniżej ponoć nie wypala. Mój lata tyle tras, że rzadko muszę ,,dopalić''.
            Ostatnio edytowany przez himi; 31983.

            Komentarz

            • misiek180601
              Ambiente
              • 2012
              • 101
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              dobra w takim razie jutro jakaś trasa a powiedz mi jak nie doprowadzić do takiej sytuacji ?pytam ponieważ samochód mam od tygodnia i nie bardzo jestem w temacie ??

              Komentarz

              • himi
                L&K
                • 2013
                • 1115
                • Octavia II (1Z3)
                • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                #8
                Jazda krótkimi odcinkami po mieście zapełnia DPF. Wypala się on w trasie przy optymalnych warunkach kiedy komp odczyta zapełnienie. Jeśli auto latało w mieście to - niestety - możesz mieć zawalony DPF na ameni wtedy dupa blada. Wymiana albo wycinka. Jak nowe auto to znajdź ludzi z OCP z twojego miasta, sprawdzą Ci w blokach pomiarowych stan DPF. Będziesz wiedział na czym stoisz.

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Ma byc ponad 1/4 zbiornika.

                  Wystarczy ze wlasnie przez dluzszy czas ktos jezdzil autem na rezerwie albo stalo w komisie na glebokiej rezerwie i dolewali po 3l paliwa, byle wskazowka wstala i teraz jest problem.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • misiek180601
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 101
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    #10
                    ok dzięki za pomoc auto ma przejechane 120 tyś gdzie jeździło nie wiem czy miasto czy trasa ale z tego co wiem jak by się zapchał na amen to jest ikona na desce która informuje o tym stanie?

                    Komentarz

                    • misiek180601
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 101
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      #11
                      Maicroft jak dokonywałem zakupu to miał około 1/4 zbiornika czy ktoś często jeździł na rezerwie no tego nie wiem

                      Komentarz

                      • himi
                        L&K
                        • 2013
                        • 1115
                        • Octavia II (1Z3)
                        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                        #12
                        To common rail? Komis? Jeśli tak to rezerwa jest prawdziwą rzeźnią dla wtrysków. Jazda CR na oparach z dna baku to krótka droga do śmierci. Zapchany DPF na amen to dyskoteka, ale chwilę przed śmiercią będzie cały czas wypalał włąśnie. Weź ty się umów z kimś z VCDS to ci DPF sprawdzi i wtryski też jeśli wie jak. Ślaska grupa jest mocna więc ktoś ci pomoże z pewnością.

                        Komentarz

                        • misiek180601
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 101
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          #13
                          tak common rail salon audi przy zakupie dostałem 3 miesiące rekojmi jak coś by się działo z autem poważnego to na podstawie orzecznika mogę oddać auto a oni mi zwracają gotówe.Mi mo to podjadę gdzieś na kompa żeby sprawdzić co i jak.A tak a pro to nie myślę żeby poprzedni użytkownik był taką złotuwą i jeździł na oparach zamówił sobie nowe audi A6 więc kasa się zgadzała.

                          Komentarz

                          • mariu.sz
                            Classic
                            • 2015
                            • 20

                            #14
                            misiek180602 rozgrzej auto do temperatury roboczej i w miarę na prostym odcinku jedź w zakresie obrotów 2000-2500 na 3 biegu.Prędkość będziesz miał około 60km/h. po około 5km dpf się wypali

                            Komentarz

                            • misiek180601
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 101
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              #15
                              dzięki mariu.sz już zastosowałem się do wskazówek himi,Maicroft i sytuacja się unormowała wentylatory się wyłączyły.Miałem 1/2 baku zatankowałem do pełna i przejechałem 40 km przy 2500 obr/min.

                              Komentarz

                              • orzel720
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2004
                                • 2267
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Hej!
                                Mam 2.0 BMM PD 8V z DPF i: co prawda u mnie nie ma żadnych objawów DPFa (kontrolka tylko zapala się na chwilę i gaśnie przed uruchomieniem silnika) ale pytanie: gdyby był problem z zapchaniem (i jeśli tak to czy kontrolka musi się zaświecić czy nie musi) to jak miałbym wypalać na DSG? - wrzucić w tryb M i jechać jak koledzy sugerują? czy dać mu D lub S i starać się utrzymać 2500 obr?

                                Komentarz

                                • himi
                                  L&K
                                  • 2013
                                  • 1115
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • CBZB 1.2 TSI 105 KM

                                  #17
                                  Czyli jednak niewypalony DPF. Ale sprawdź go na VCDS, możesz wkleić wyniki. Orzeł - ciekawy wątek z tym DSG, nie pomogę bo nie ogarniam automatów.

                                  Komentarz

                                  • Jacek7210
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 218
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    #18
                                    Z tego co się orientuję- DPF wypala się w zakresie obrotów 1800-2500...a prędkość musi być powyżej 60 km/h... Więc wypalanie raczej na 4 biegu....trzeci bieg w tym przedziale obrotów załapuje się na styk.

                                    Komentarz

                                    • orzel720
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 2267
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Zamieszczone przez himi Zobacz wpis
                                      Czyli jednak niewypalony DPF. Ale sprawdź go na VCDS, możesz wkleić wyniki. Orzeł - ciekawy wątek z tym DSG, nie pomogę bo nie ogarniam automatów.
                                      Piszesz, że DPF niewypalony dlatego, że zapala się kontrolka? O ile wiem ona musi się zapalić po to, żeby pokazać że system kontroli DPFa działa - tak jak inne kontrolki np check airbag itp.. Chyba że miałeś coś innego na myśli...


                                      BTW podjadę do kuzyna i mi sprawdzi tylko kwestia kiedy się zgram czasowo z nim - bo jak jak zjeżdżam na bazę to on juz raczej ma zamknięty warsztat.... a jak wyjeżdżam to on jeszcze nie otwiera

                                      Komentarz

                                      • orzel720
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2004
                                        • 2267
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Widzieliście to https://www.youtube.com/watch?v=z3TwFovchIA

                                        Komentarz

                                        • misiek180601
                                          Ambiente
                                          • 2012
                                          • 101
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          kumpel zrobił mi pomiar i wychodzą takie odczyty particle filter oil ash volume 78 ml , partical filter carbon mass ( spec ) 8,7 , partical filter carbon mass ( act. ) 2,1

                                          Komentarz

                                          • Eryk Konieczny
                                            Ambiente
                                            • 2015
                                            • 216
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            #22
                                            VAG zakłada napełnienie popiołem (oil ash volume) do 175ml, więc w Twoim przypadku jest ok.
                                            Orzeł: Przy każdym przekręceniu stacyjki kontrolka DPF się zapala i gaśnie, coś na wzór ABS itp. Jeśli się zapali i pali później tzn, że sterownik zaprasza Ciebie do wypalenie (jazda przy określonych warunkach). Jeśli tego się nie zrobi do określonego czasu, to zapala się spirala od świec żarowych i check engine i pozostaje tylko wypalanie serwisowe (nie można wypalić w trasie).

                                            Pozdrawiam
                                            Eryk

                                            Komentarz

                                            Pracuję...