Check engine i błąd emissions workshop?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • amperek
    Drive
    • 2009
    • 88
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

    Check engine i błąd emissions workshop?

    Witam dzisiaj w nocy miałem przejazd około 300 km i podczas jazdy przy około 3tys obrotów zapaliła się kontrolka check engine i auto straciło moc (pojawił się błąd emission workshop) . Ponowne uruchomienie silnika auto jechało normalnie błąd nie zniknął ale jak doszło do 3 tyś obrotów znowu brak mocy. Ponowne uruchomienie silnika wszystko ok auto normalnie dojechało do celu na pełnej mocy tylko kontrolka Check nie zgasła.

    ​​​​​​Mam zamontowane wskaźniki od doładowania turbiny i zauważyłem, że podczas przyspieszania jak tracił moc pokazuje więcej barów niż zwykle dochodzi nawet do 2 barów. Po drugim wyłączeniu silnika wskaźnik doładowania pokazywał już normalnie czyli podczas maksymalnego przyspieszania do ok 4 tys pompowało do 1,1 - 1.5 bara Max.

    Co może być przyczyną takiego zachowania? Dodam że ostatnio zmieniłem stacje benzynową i przez jakiś czas 2-3 mies. jeździłem po mieście krótkie odcinki ok 7km (niestety psj i silnik się nie dogrzewał). Nie miałem jeszcze okazji sprawdzić na vag-u jakie bledy pokazuje i ewentualnie zrobić logi, ale może ktoś coś wstępnie będzie wiedział. Opis auta w podpisie
    Ostatnio edytowany przez amperek; 5460.
    Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
    Była O1 AGR Hatchback.
  • mirek010
    Ambiente
    • 2013
    • 115

    #2
    Niestety nikt tu znachorem nie jest, po pierwsze trzeba podłączyć pod komputer na bank wskaże gdzie lezy problem, niedawno też wyskoczył mi ten błąd ale auto nie straciło mocy jechało normalnie, okazało się że EGR wyzionął ducha i odrazu mówię że żadne czyszczenia nie pomogły tylko wymiana

    Komentarz

    • amperek
      Drive
      • 2009
      • 88
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Witam ponownie robiłem dzisiaj logi mogę prosić o analizę?

      Pierwszy pomiar ale wyjechał mi samochód i musiałem odpuścić wrzucam go bo auto złapało błąd i stracił moc:
      Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.

      błąd:

      Adres 01: Silnik Plik etykiet: 03G-906-016-BKC.LBL
      Oznaczenie elementu: 03G 906 016 DJ HW: 028 101 188 3
      Komponent i/lub wersja: R4 1,9L EDC G000SG 6250
      Kodowanie: 0000071
      Kod serwisu: WSC 66565 257 00032
      VCID: 6ED9B52979C97168C30
      Znaleziono 1 błąd:

      16618 - Regulacja ciśnienia doładowania
      P0234 - 000 - przekroczona górna granica regulacji
      Ramka zamrożona:
      Obroty silnika: 4074 /min
      Moment obrotowy: 302.0 Nm
      Prędkość: 102.0 km/h
      Obciążenie: 100.0 %
      Napięcie: 14.36 V
      Bity binarnie: 00001000
      Ciśnienie rzecz.: 2499.0 mbar
      Ciśnienie rzecz.: 2590.8 mbar
      Kody gotowości: 0 0 0 0 1


      Drugi pomiar przy pełnej mocy pojazdu nie stracił mocy i wszystko ok:
      Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


      A to jest pomiar jak auto nie miało mocy :
      Cena domeny: do negocjacji. Oferta sprzedaży znajduje się w serwisie AfterMarket.pl, największej giełdzie domen internetowych w Polsce.


      Mam jeszcze kilka innych pomiarów na 3 i 4 biegu jak będzie potrzeba i z tych wyżej nie będzie nic wynikać to wrzucę Auto po modach w opisie info co zrobione.
      Dziękuję za analizę Pozdrawiam.
      Ostatnio edytowany przez amperek; 5460.
      Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
      Była O1 AGR Hatchback.

      Komentarz

      • mr.suchy
        Drive
        • 2015
        • 97
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Cześć,

        Podepnę się pod temat. W piątek oddałem auto do mechanika na wymianę termostatu i płynu chłodzącego. Po odebraniu samochodu, piątek wieczór stwierdziłem że auto nie ma mocy. Maksymalna prędkość 105 km/h na 5 biegu. W sobotę rano chciałem jechać do mechanika ale nie było płynu chłodzącego w zbiorniku. Po dolaniu płynu, mechanik stwierdził że nie został podłączona jakaś kostka - coś z powietrzem. Jazda próbna. Check engine - emissions workshop. Powrót do warsztatu i ponownie jazda z mechanikiem z podłączonym komputerem. Zero błędów, ciśnienie...czegoś ok.

        1. Nie było wycieków. Czy to dobrze że silnik pożarł tyle płynu ze zbiornika ? :-)
        2. Jest jakaś wróżka i może coś powiedzieć, w czym może być problem ?

        Komentarz

        • amperek
          Drive
          • 2009
          • 88
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          Nikt nie pomoże w analizie logów?
          Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
          Była O1 AGR Hatchback.

          Komentarz

          • przemik
            RS
            • 2012
            • 1610

            #6
            Zrobiles logi w trybie awaryjnym... nic nie warte takie logowanie.
            Zrob jeszcze raz... 011 dynamiczne - dwie proby i 010 jedną - wszystkie na 3 biegu.
            Zrob tez 011 statyczną w trybie Basic Settings
            Przemek
            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
            80 B3 Limo 1.6 TD SB

            Komentarz

            • amperek
              Drive
              • 2009
              • 88
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Co masz na myśli w trybie awaryjnym? Jak auto straciło moc to usunąłem błąd i robiłem logi na nowo tam podałem kilka linków do logów wszystkie są złe? Jeśli tak to zaraz wrzucę inne bo robiłem te logi przez 4 godziny i mam ich dużo może coś będzie ok.


              Wszystkie logi może któreś będą dobre przepraszam ze jest ich tyle ale robiłem to pierwszy raz:

              Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_RtsEE6.html
              Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_MWkPLf.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_hrMSo.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_7bRCb2.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_WziiEg.html
              Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Y9TL2i.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_jn8Y4z.html
              Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_6AeN2j.html
              Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_ixicn.html
              Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_H0fB9w.html
              Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_KxLu2.html
              Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_584J1Bv.html
              Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_ua8Z8.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6eZ342.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Kq08872.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Ei4FGG3.html
              Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_X8S2Wl.html
              Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_6G6Sb4.html
              Ostatnio edytowany przez amperek; 5460.
              Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
              Była O1 AGR Hatchback.

              Komentarz

              • przemik
                RS
                • 2012
                • 1610

                #8
                Pytanie dodatkowe ? Długo juz jezdzisz na tej modyfikacji ?
                Przemek
                DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                80 B3 Limo 1.6 TD SB

                Komentarz

                • amperek
                  Drive
                  • 2009
                  • 88
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez przemik Zobacz wpis
                  Pytanie dodatkowe ? Długo juz jezdzisz na tej modyfikacji ?
                  Auto kupiłem w marcu 2016r ze wszystkimi modyfikacjami które są w opisie. I tak nim jeżdżę. Problem zaczął się właśnie w grudniu jak jechałem na święta do domu rodzinnego. Poprzedni właściciel mówił że program i modyfikacje były zrobione w 2008r później 2009r jakas korekta programu była (i pewnie od tej pory jeździ do dsisiaj) . Jak chcesz wykresy z hamowani to napisz bo mam od poprzedniego właściciela to wrzucę jak będę w domu.
                  Auto zostało kupione z naszego z forum od użytkownika adalbert.
                  Coś ci się udało wyczytać z logów? Czy koniecznie trzeba zrobić nowe tak jak pisałeś?
                  Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
                  Była O1 AGR Hatchback.

                  Komentarz

                  • przemik
                    RS
                    • 2012
                    • 1610

                    #10
                    Tyle ze mapa tego samochodu jest zmieniona.Program ten oceniam na dość mocny. Wiesz kto modził to auto ?
                    Przemek
                    DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                    A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                    80 B3 Limo 1.6 TD SB

                    Komentarz

                    • amperek
                      Drive
                      • 2009
                      • 88
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Ale co masz na myśli że jest za mocny?
                      Znalazłem na telefonie wykres to chyba jest pierwszy korekta była chyba robiona w Masters tuning, ale pewny nie jestem sprawdzę wieczorem w domu na drugim wykresie.
                      A odnośnie logów to mam zrobić jeszcze raz? bjbarl_2008_06_04_167.jpg
                      Jest O2 BJB 176 KM, 346 NM, wtryski i turbo ARL, chłodnica oleju z wersji 2,0 TDI, zegary MAXI-DOT
                      Była O1 AGR Hatchback.

                      Komentarz

                      • loru
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4286
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Jeżeli masz auto po koledze adalbert to zapewne w środku siedzi turbo ad ARL-a co zresztą widać na wykresie jaki wkleiłeś, biorąc to pod uwagę to moc jest poprawna jak na te graty jakie są w środku, z twojego opisu można wywnioskować , że przycina ci się turbo, poszukaj sobie tematów o zapieczonych kierowniczkach a potem umów do jednego z poleconych warsztatów na porządną diagnozę, lokalizacje masz wpisaną wawa/zamość w wawie masz przynajmniej dwóch polecanych :
                        Grzesia : http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...9B%C2%9B-wa-wa
                        Roberta : http://forum.octaviaclub.pl/forum/ha...B%C2%84ska-maz
                        Kolejność wyboru zupełnie dowolna.
                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                        Komentarz

                        • przemik
                          RS
                          • 2012
                          • 1610

                          #13
                          Faktycznie nie doczytałem podpisu. W takim razie wszystko gra.. Kolega loru polecił Ci już mechaników którzy wykonają porządną diagnozę. Daj znać ile kosztowało usuniecie problemu który Cie trapi.
                          Powodzenia
                          Przemek
                          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                          80 B3 Limo 1.6 TD SB

                          Komentarz

                          Pracuję...