O2 1.6 MPI. Ciche brzęczenie przy lewym kole - sprzęgło.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Niestety ale muszę odgrzać temat. Wymieniłem w ostatnim roku łożysko podwójne w swojej i po ok 30 tys. temat delikatnie powraca. Mam złudną nadzieję, że to opony (na 10 %) i po wymianie na letnie temat ustanie. Jedyny plus, że zdecydowałem się na wymianę w skodzie, mam 2 lata gwarancji i nie powinno być problemu z wymianą. Czy ktoś z was po wymianie doświadczył takiego samego problemu? Gdybym robił 10 tys. rocznie, miałbym pozamiatane.

    Zostaw komentarz:


  • logan_x
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez niezal Zobacz wpis
    W jedynce łożyska nie padały. Padały natomiast nity


    Później nity zastąpiono śrubami. Nie wiem od kiedy są śruby.
    Po faceliftingu czyli od 2001 roku są stosowane grubsze nity.

    Zostaw komentarz:


  • niezal
    odpowiedział(a)
    W jedynce łożyska nie padały. Padały natomiast nity



    Później nity zastąpiono śrubami. Nie wiem od kiedy są śruby.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Panowie czy w octavii I z naszym silnikiem był taki sam problem z łożyskami?

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Gratulacje i w takim razie nic tylko się cieszyć z dobrze przeprowadzonej naprawy przez Aso i cieszyć się jazdą swoim Skodilakiem

    Zostaw komentarz:


  • Pawelt
    odpowiedział(a)
    Super, że udało Ci się naprawić i wszystko działa. Cena w ASO chyba przystępna.

    U mnie mimo przeglądu nie znaleźliśmy nic bardziej niepokojącego więc mój problem idzie wg. ASO na konto sprzęgła, łapy, łożyska wyciskowego które trochę dostawały w przeszłości. Dwie osoby uczyły się tym autem jeździć a sprzęgło dwa razy zostało profesjonalnie przypalone Ja trochę wierzę w teorię, że słychać sprężynki na tarczy. Zacznie hałasować wyraźnie to się naprawi. Póki co się nie ślizga przy dużych prędkościach i da się ruszyć pod każdą górę

    Natomiast w poprzednim aucie miałem dość wyraźne hałasy od strony skrzyni biegów i nigdy mnie to nawet nie zaniepokoiło więc może faktycznie powinienem zamiast śledzić fora zaufać mechanikom którzy parę egzemplarzy tych aut widzieli

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Mogę już powiedzieć że została wykonana świetna robota biegi wchodzą lepiej niż przed naprawa, nic nie szumi słychać tylko opony. Pięknie, jestem bardzo zadowolony.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Jutro odbieram. Podobno wszystko ok ze wszystkim 2000 brutto

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    No oby wszystkie objawy Ci ustały. Kiedy odbierasz auto? Daj znać może od razu pierwsze wrażenia na gorąco czy czuć i słychać poprawę w pracy skrzyni, no i potem po kilku dniach i kilku tysiącach kilometrów.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Miałem też taki objaw że przy wciśnięciu sprzęgła w garażu robiło się ciszej a po puszczeniu głośniej. Ciężko ten dźwięk było sklasyfikować, ale na pewno pochodził od skrzyni. Jestem bardzo ciekawy co przyniesie na naprawa i czy wszystkie niepokojące objawy pójdą w nie pamięć.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Są, ale nie wykazują śladów zużycia jak również tryby i synchronizatory.Dodatkowo wymianie będą podlegać jakieś tam podkładki spinki i inne elementy które kosztują kilka zł.
    Akurat łożyska wałka sprzęgłowego się nie spodziewałem. Może ktoś biegły w skrzyniach mógłby wyjaśnić przyczyny jego zużycia, jak również objawy?

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Eduarddo, a powiedz mi czy poza tymi dwoma łożyskami, które wymieniasz są tam jeszcze jakieś łożyska? Jak wiesz mnie czeka ten sam zabieg, więc zastanawiam się co może jeszcze wyskoczyć...

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Panowie po weryfikacji na rozebranej skrzyni biegów do wymiany jest łożysko skrzyni biegów podwójne które wykazuje na jednej z bieżni większy opór przy kręceniu. Dodatkowo wymianie podlega łożysko wałka sprzęgłowego wykazuje luz. Jeśli chodzi o to drugie łożysko to miałem taki objaw przy ruszaniu delikatne szarpanie i przy puszczaniu sprzęgła podczas zmiany biegów. Może styl jazdy wpłynął na jego zużycie nie wiem. W każdym razie części są zamówione.

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Hmm słuchałem na szybko i nie. Może nagram jakoś przy okazji świst mojej turbinki, której nie ma, a którą słychać jak podchodzi pod obroty 3000obr/min na 5 biegu, bo wtedy nawyraźniej słychać. Będą wówczas wszyscy wiedzieć, jakie dźwięki wydaje padające łożysko 5 biegu.

    Zostaw komentarz:


  • Pawelt
    odpowiedział(a)
    U was tak to się objawia jak w filmiku po lewej?

    U mnie takiego szumu nie ma. Jeśli nie pobrzękuje mi łożysko wyciskowe jak twierdzi ASO to jest jeszcze opcja, że pobrzękują sprężyny na tłumiku drgań sprzęgła (albo jedna z nich bo częstotliwość nie jest duża) a sprzęgło miało trudne życie. Jazda tylko w mieście. Dwie osoby na aucie uczyły się jazdy.

    W sobotę sprawdziłem auto na autostradzie i żadnych zmian w dźwięku auta na żadnym biegu nie ma czy zasprzęgle czy wysprzęgle. Słyszę tylko silnik i opony. Więc chyba pozostaje zaufać doświadczeniu ASO i zostawić temat. Jak sprzęgło zacznie utrudniać jazdę to się zrobi (bo póki co po prostu działa normalnie). Do tej pory byli bardzo skuteczni w diagnozach i naprawach więc nie podejmę się stwerdzenia, że chcieli by na mnie zarobić Od wymiany sprzęgła byli dalecy stwierdzajac, że to taka mała wada, że nie ma się co martwić.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)



    Wymiana łożysk podwójnych.

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Niewykluczone, choć dla pewności trzeba by pogooglować. Swojego czasu szukałem info głównie o JHT, bo taką posiadam.

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Kolego Andrzej ja mam skrzynie LVN i jak rozumiem u mnie ten problem ma ten sam kod?

    Zostaw komentarz:


  • Andrzej.P
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Eduarddo Zobacz wpis
    Ciekaw jestem czy niemieckie Aso uznało problem łożysk jako wadę fabryczna a co za tym idzie akcje serwisowa. Toyota przynajmniej przyznaje się do błędów i bierze je na siebie.
    Problem z łozyskami w JHT ma kod 2007135/9. Więcej info by trzeba wujka google odpytać

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Ok daj później znać tu w tym wątku jak poszło. Ja też to zrobię tylko pewnie miesiąc po Tobie, jak mój mechanik wyzdrowieje.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Doprecyzuje odstawiam 4 marca za robotę się biorą w poniedziałek 6 marca. Trochę trzeba jeszcze poczekać.

    Zostaw komentarz:


  • River
    odpowiedział(a)
    Pawelt jeśli chodzi Ci o wymianę samych łożysk, to kolega Eduarddo będzie to wkrótce robił w Aso i z tego co mi pisał priv w poniedziałek rano ma odstawić auto i odebrać w piątek. Mnie czeka również ta sama wymiany tylko będzię ją przeprowadzał mój znajomy mechanik jak wróci do zdrowia, także dam znać ile jemu to zajęło.

    Zostaw komentarz:


  • Pawelt
    odpowiedział(a)
    @Eduardo - nie sprzedam Chciał bym je do śmierci technicznej dojeździć Po 6 latach jeżdżenia Peugeotem 207 to taka skoda to limuzyna

    Ciekawe ile czasu ASO zajmuje remont skrzynki obejmujący łożyska

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Ciekaw jestem czy niemieckie Aso uznało problem łożysk jako wadę fabryczna a co za tym idzie akcje serwisowa. Toyota przynajmniej przyznaje się do błędów i bierze je na siebie.

    Zostaw komentarz:


  • Eduarddo
    odpowiedział(a)
    Jak to ok

    Zostaw komentarz:

Pracuję...