Pojedyncze drgania na biegu jałowym. Diesel 2.0 140 KM 2005 r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ciakman
    Classic
    • 2017
    • 14

    Pojedyncze drgania na biegu jałowym. Diesel 2.0 140 KM 2005 r.

    Witam,

    jakiś czas temu kupiłem auto, właściciel twierdzi, że była wymianiana dwumasa, filtry, rozrząd jakieś 5 tyś km temu. Po rozgrzaniu silnika na biegu jałowym odczuwam lekkie pojedyncze drgania, jakby ktoś z zewnątrz na sekunde delikatnie szturchnął autem, dodam, że auto odpala na dotyk, nie kopci itd. Czy te drgania to rzecz normalna, czy może to początek jakiejś awarii?
  • River
    Classic
    • 2016
    • 24
    • BSE 1.6 MPI 102 KM
    • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

    #2
    Kolego ciężko powiedzieć i najlepiej byłoby podłączyć auto pod komputer i sprawdzić odczyty. Jeśli dwumasa była wymieniana to można by ją raczej odrzucić, bo z tego co piszesz dzieje się to po rozgrzaniu silnika i tu w 1 kolejności szukałbym problemu, ale bez podłaczenia pod komputer nikt Ci nic więcej nie będzie w stanie pomóc. Można sugerować, że to wtryski lub coś innego, ale bez podłączenia pod kompa i zrobienia odczytów nie ma co wróżyć.

    Komentarz

    • ciakman
      Classic
      • 2017
      • 14

      #3
      Dzięki za podpowiedź. Jest to mój pierwszy diesel, zawsze jeździłem na benzynie więc temat jest mi trochę obcy. Pytanie mam jeszcze jedno, być może znów zbyt drobnostkowe żeby ocenić. Czy słyszalny świst turbiny w tych silnikach jest normalne? Znajomy ma passata b6 z tym silnikiem i świst ten jest równie słyszalny, wg niego tak musi być. Nie przeszkadza mi to, bo nie jest to niewiadomo jaki hałas, ale lepiej wiedzieć czy czas nie dogania turbiny. Pozdrawiam

      Komentarz

      • mackowski
        Rider
        • 2008
        • 310
        • Superb III (3V3)
        • AZV 2.0 TDI 140 KM

        #4
        ciakman - jaki silnik siedzi w Twojej Octavii? 2.0 TDI 136KM AZV? Sprawdź wlepę w bagażniku lub tabliczkę z min na słupku B po otworzeniu drzwi.
        O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
        Maciej
        Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

        Komentarz

        • ciakman
          Classic
          • 2017
          • 14

          #5
          wlepa jest już mocno sfatygowana, ale kod to BKD 105 KW

          Komentarz

          • zadariusz1
            Rider
            • 2011
            • 543
            • Octavia III (5E3)
            • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

            #6
            BKD ma 103 KW a te drgania (trochę odczuwalne jak delikatne kopnięcia w fotel), przynajmniej ja to odczuwałem w taki sposób i to chyba była przypadłość tego silnika , niektórzy mówią,że to coś z wtryskami, ale ja tak jeżdziłem z 90 tysięcy km i nic się nie stało, turbiny w BKD są dość słabe i one sobie świszczą i gwiżdżą jak auto ma kopa i nie łapie trybów awaryjnych to olać temat , lać i jeżdżić nie szukając problemów

            Komentarz

            • krzygaj
              Rider
              • 2008
              • 627
              • Octavia II (1Z3)
              • BKD 2.0 TDI 140 KM

              #7
              Norma w BKD
              Moja Skodzina

              Skoda Octavia II -
              Opel Astra III -

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                #8
                Diagnostyka powinna wyjasnic wszystko
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • River
                  Classic
                  • 2016
                  • 24
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                  • CXXB 1.6 TDI CR 110 KM

                  #9
                  Turbinka musi sobie gwizdać, więc to normalne, problem pojawia się kiedy zaczyna gwizdać coraz głośniej w stosunku do tego co było kiedyś, ale to z czasem wyczujesz i zauważysz różnicę. Póki jeździ dobrze, ma kopa i nie łapie lagów to się nie stresuj. Generalnie wynika z tego, że w Twoim BKD te drganie to nic niezwykłego, ale mimo wszystko dla świętego spokoju podłącz do kompanie ktoś zobaczy czy coś tam się nie dzieje.

                  Komentarz

                  • mackowski
                    Rider
                    • 2008
                    • 310
                    • Superb III (3V3)
                    • AZV 2.0 TDI 140 KM

                    #10
                    Diagnostyka nic nie wykaże. Mój silnik to AZV (136 KM / 100 kW) zdławiony na inny rynek (Benelux), ale to dokładnie taki sam silnik co BKD i w nim również występują te same objawy - drgania na biegu jałowym. Mam auto od 60 tys. km i nic z tym nie robiłem bo po prostu się nie da. Krótko mówiąc - ten typ tak ma.

                    Poniżej cytat z artykułu: http://warsztatvw.blogspot.com/2013/...nie-tylko.html

                    - 2.0 TDI 16 V bez wałków wyrównoważających z pompowtryskiwaczami Boscha, które można w łatwy sposób zregenerować (koszt od 300 – 600 zł), częstą usterką jest pękanie głowicy na 1 albo na 2 i 3 cylindrze, koszt naprawy to około 3500 zł – po 2007 roku problem właściwie wyeliminowano.
                    Do wad można zaliczyć awaryjne rumuńskie turbiny oraz drgania na biegu jałowym. Silnik popularny w takich modelach jak: VW Golf, Audi A3
                    Oznaczenie silnika tego typu to min.: BKD (AZV Benelux 140 km)
                    O2 FL 2.0 TDI ==>> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=71836
                    Maciej
                    Kierownice MF, tempomaty, MFA w grupie VAG Skoda, VW, Seat, Audi. Montaż, kodowanie sterowników, sterowniki, wiązki i inne..

                    Komentarz

                    • danielzy
                      Ambiente
                      • 2013
                      • 117

                      #11
                      Witam,również posiadam ten silnik (BKD) na pompowtryskach,rocznik 2008,przebieg 180tyś km (oryginał),świeżo po wymianie dwumasu Luk-a i mam dokładnie to samo; ledwo po rozgrzaniu na wolnych obrotach czuć czasem drgania,błędów brak, poza tym silnik chodzi jak marzenie. Zauważyłem gdy silnik mocno się rozgrzeje,czyli jazda kilkanaście minut po osiągnięciu temp. 90st takich drgań na wolnych już nie ma. Więc ten typ tak ma i bym się tym nie przejmował.

                      Komentarz

                      • ciakman
                        Classic
                        • 2017
                        • 14

                        #12
                        i na takie odpowiedzi liczyłem . dzięki za odpowiedzi.

                        Komentarz

                        Pracuję...