Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

2.0 FSI BLR trzęsie silnikiem na biegu jałowym.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 2.0 FSI BLR trzęsie silnikiem na biegu jałowym.

    Witam,

    Od 3 tyg. w mojej Octavii zauważam co parę sekund. wyczuwalne drgania/ trzęsienie silnikiem na biegu jałowym. Samochód po spostrzeżeniu usterki od razu oddałem do mechanika i komputer pokazał:
    wypadanie zapłonu oraz brak zapłonu na 1 cylindrze. W związku z tym została wymieniona cewka oraz wszystkie świece ale niestety to nie pomogło. Mechanik również wyczyścił przepustnicę z nagaru oraz stwierdził, że prawdopodobnie to jest przyczyną i bez czyszczenia również zaworów się nie obejdzie. Jednak zanim to wykonamy to zalecił mi abym spróbował wyczyścić nagar środkiem do czyszczenia układu paliwowego i przegonił auto. Od razu pojechałem na stację zalałem auto do pełna PB98 oraz wlałem: "STP Dodatek do czyszczenia układu paliwowego oraz wtryskiwaczy w silniku benzynowym 200 ml". Niestety mimo przejechania autem już ponad 300km nie zauważyłem żadnej poprawy mimo, że autko zdrowo przegoniłem


    Czy mieliście podobny problem i macie może jakieś sensowne rozwiązanie tudzież instrukcję jak oczyścić zawory z nagaru (Zrobię to sam?)?

    PS. Zauważyłem, że mam popękany przewód doprowadzający powietrze. Może to wina tego? Wiecie, gdzie mogę go dostać? (załącznik)
    Mam też już poluzowane spinki i widzę, że jeden z przewodów też jest luzem a chyba tak nie powinien. Będę wdzięczny za namiary na te pierdoły.




    Załączone pliki

  • #2
    W razie jakby ktoś szukał i chciał samemu wyczyścić oraz zobaczyć ile syfu się zbiera to załączam link poniżej.
    Ja niestety nie mam miejsca aby zrobić to samemu więc autko wędruje znowu do mechanika.
    Dam znać czy wyczyszczanie nagaru pomogło.
    Pozdrawiam
     

    Komentarz


    • #3
      Również czekam na informację, czy to coś pomogło. Sam mam z tym "problem". Pisałem nawet o tym dwa tygodnie temu i dostałem odpowiedź, że wielu tak ma i generalnie tak bywa w tych autach z tym silnikiem. Aczkolwiek nadal mnie to niepokoi.

      Komentarz


      • #4
        Witam,
        Autko dopiero teraz jest rozłożone u mechanika. Finalnie okazało się, że prócz czyszczenia samych zaworów do wymiany są wałki rozrządu + łańcuch.Wałki rozrządu są pordzewiałe bo na górze silnika zbierała się woda (tak twierdzi mechanik) i kapało na nie. Prócz tego oczywiście do wymiany od razu uszczelka pod głowicą.

        Czy ma może ktoś z was dostęp do takich wałków? Potrzebuje po sztuce: 1) 06D109102AK 2) 06D109101AL.

        Aktualnie dostępne od ręki znalazłem jedynie wałki firmy GT Automotive England 780 + 670 PLN.

        Zdjęcia z całej operacji wrzucę w przyszłym tygodniu.
        Ostatnio edytowany przez pacyficblue; 36211.

        Komentarz


        • #5
          lancuch i napiancz to sie zgodze ale walki ?? One glownie padaja (dolotowy) jak sie wymieni popychacz na pompie paliwa bo jest twardszy. Skad tam sie wziela woda. Mozliwe zepokrywa gdzies peknieta ale po mimo tego nadal nie widze jak woda mogla sie tam dostawac.

          BTW tez 2.0 BLR i za cholory nie mam metalowej rury idacej nad silnikiem ??
          Nawiazujac do innych mialem male wypadanie na 4 cylindrze,. Na pierwszy ogien swiece i cewka. I nic. 2 lata pozniej czyszczone zawory i wymieniony wtrysk...dalej nic. Zrobione juz ok 30kkm i jakos sie nie przejmuje. Jak cos sie spier... to wtedy bede sie martwil.

          Jakby co zapraszam.
          Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
          Obecnie -> Seicento 900+LPG
          Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
          Bylo ->GOLF 3 1.8

          Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

          Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

          Komentarz


          • #6
            Taką tezę postawił mój mechanik więc jej jeszcze nie negowałem. Autko ogólnie sprowadzone jest ze Szwecji i ma oryginalny przebieg 160 tys. km. Może dlatego też coś się zadziało bo było mało jeżdżone a Szwecja to nie jest przyjazne klimatem środowisko dla samochodów. Ale to już mój domysł.

            Odnośnie samej rury to też nie mam pojęcia do czego jest ale nigdzie nie mogę dostać tego przewodu elastycznego z którym jest połączona.

            Widzę, że historia podobna jak u mnie z wypadaniem zapłonu. Nie ukrywam, że jak aktualna naprawa nic nie wniesie to się zdrowo wkur...

            Może jutro dostanę zdjęcia od mechanika to wrzucę jak to wygląda. A auto finalnie będzie do odbioru we wtorek i wtedy będzie sądny dzień

            Komentarz


            • #7
              Teraz wszystko wiadomo. Ta rurka jest dodatkowa w pojazdych w tzw zimnym kilmacie. Te autka zawsze maja cos ekstra. Popytaj o numer czesci 1K0129087B . Numer 16 w Twoim przypadku na rysunku.
              420129700.png
              Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
              Obecnie -> Seicento 900+LPG
              Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
              Bylo ->GOLF 3 1.8

              Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

              Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

              Komentarz


              • #8
                Dziękuje. Możesz napisać gdzie znajdę taki katalog jak ten z którego podesłałeś grafikę i numer katalogowy?
                Zastanawiam się teraz czy nie trzeba będzie jeszcze przeprogramować komputera w takim razie. Moje autko ma zauważalnie za duże spalanie, na pewno po części była to wina nagromadzonego nagaru ale teraz myślę, że w związku z klimatem w Szwecji może mieć ustawioną bogatszą mieszankę. Jak myślisz?

                Komentarz


                • #9
                  Loading...

                  Co masz na mysli za duze spalanie ?? Moje wychodzi 8-9 jak jest cieplo (ale to glownie troche miasta i autostrada) i do 10 w zime. Jak jade przez miasto , korki start stop etc to spalanie na poziomie 11-12 Powiem Ci ze po czyszczeniu zaworow spalanie sporo poszlo w dol. W Twoim przypadku bedzie podobnie. Jesli chodzi o mieszanke to tylko firma tunigowa ktora wgra nowe mapy paliwa bo domyslam sie ze w ASO nie beda mieli zielonego pojecia.
                  Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                  Obecnie -> Seicento 900+LPG
                  Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                  Bylo ->GOLF 3 1.8

                  Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                  Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                  Komentarz


                  • #10
                    Dzięki.

                    Moje średnie spalanie na trasie przy:
                    120km/h na tempomacie to 7,8l (bez gwałtownych przyspieszeń);
                    140km/h na tempomacie to 9,4l (bez gwałtownych przyspieszeń);
                    natomiast w mieście ok 10-12l. (jazda dziadkowa).

                    Ja też liczę, że po czyszczeniu zaworów i ogólnie remoncie góry silnika spalanie zejdzie w dół bo już zastanawiałem się nad instalacją gazową. Z ta zmianą programu to wstrzymam się jeszcze bo może samo czyszczenie będzie wystarczające.

                    Komentarz


                    • #11
                      To spalanie masz jak najbardzie w porzadku. To nie diesel 1.6 gdzie pali 4/100. Radze Cie sie do tego spalania przyzwyczaic. Co do gazu daruj sobie ....chyba ze chcesz wydac 8-10 tys na sama instalacje. Pamietaj to FSI nie MPI.
                      Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                      Obecnie -> Seicento 900+LPG
                      Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                      Bylo ->GOLF 3 1.8

                      Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                      Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                      Komentarz


                      • #12
                        Spalanie potwierdzę bo autko dopiero odebrałem w Wielką Sobotę. Odnośnie gazu to dobrej klasy instalacja oscyluje w okolicach 4,5 tys. PLN ale wstrzymałem się aktualnie w tym temacie.

                        Wracają do właściwego tematu to kwestia trzęsienia na biegu jałowym została rozwiązana!

                        A więc po oddaniu do mechanika i rozebraniu głowicy okazało się zgodnie z przypuszczeniami, że zawory oraz okolice są całe zawalone nagarem. Przy okazji wyszło że mam wżery od rdzy na wałkach rozrządu oraz na dźwigienkach zaworowych.

                        Po dokładnym oczyszczeniu całości oraz wymianie niezbędnych podzespołów autko odzyskało pierwotną sprawność. Wg. mnie jest żwawsze, nie występuje już uciążliwe trzęsienie na biegu jałowym oraz silnik jest dużo cichszy. Wcześniej brzmiał trochę jak diesel

                        Wymienione zostało:
                        - uszczelka głowicy cylindrów;
                        - uszczelka pokrywy zaworów;
                        - rozrząd kpl. (łańcuch+ elementy);
                        - uszczelniacz wałka rozrządu;
                        - uszczelniacz trzonka zaworu x16;
                        - dźwigienka zaworowa x16;
                        - wałki rozrządu x2;
                        - przewód odpowietrzający skrzynie korbową;
                        - płyn do chłodnic

                        Koszt ok. 3800 PLN.

                        Zdjęcia z całej operacji oraz zdjęcia części pod linkiem: Link

                        Komentarz


                        • #13
                          Sprawdziłem spalanie na przestrzeni 250 km. 90% trasa 10% miasto. Spalania pozostaje bez zmian. Miasto do 13l trasa w zależności od prędkości 7,8 -9,4.

                          Komentarz


                          • #14
                            To git autko zrobione i o to chodzi. Troche pociagnelo po kieszeni ale tak to juz jest. Co do gazu..to mowa tu o LPdi a nie LPG. Sa dwa rodzaje z dotryskiem i bez. Ta druga opcja jest drozsza i lepsza. Zreszta sporo juz tego i w necie i na forum.
                            Obecnie -> Skoda OCTAVIA II 2.0 FSI
                            Obecnie -> Seicento 900+LPG
                            Bylo -> Renault LAGUNA II 1.8
                            Bylo ->GOLF 3 1.8

                            Octavia http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87045

                            Seicento http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461776#1461776

                            Komentarz


                            • #15
                              Dokładnie. Jak dbasz tak jeździsz

                              Pisałem właśnie o tej wersji z dotryskiem ale temat jest wstrzymany.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X