Witam wszystkich,
To moj pierwszy post tutaj. Jestem posiadaczem Octavii II 1.4 TSI z 2009r. Sprawdzajac ostatnio kontrolnie poziom oleju zauwazylem ze ma zapach paliwa. Nie zauwazylem zadnych nieprawidlowosci w pracy silnika, ale zabralem go dla pewnosci do ASO na 'obwachanie' przez mechanika. Czytalem, ze zima na krotkich odcinakach to moze byc normalne, ale nigdy nic nie wiadomo.. Niestety potwierdzil, ze ten zapach jest zbyt intensywny i raczej nie jest to normalne. Zostala sprawdzona kompresja, status komputera, jakies inne badania - wszystko OK. Pozostalo wyslac wtryski do badania do specjalistycznej firmy (partner Bosch w Krakowie). W silniku byly wtryski o modelu 03C906036F (pisane tez 03C906 036 F). Badanie czterech sztuk okazalo sie mocno kosztowne (cena 1 nowego wtrysku), wykazalo ze wszystkie cztery sa wadliwe, a poza samym czyszczeniem naprawy tego modelu sie nie przeprowadza.
Otrzymalem protokoly z pomiaru maszyna CarbonZapp GDU.2-R (30F) (GDU.2R - https://carbonzapp.com/product-categ...line-injector/), ladne wykresy z zaznaczonymi poziomami tolerancji min/max. Przyjrzalem sie tym wynikom i wyglada to tak, ze trzy wtryski maja niemal identyczne parametry (i wg przyjetych wartosci granicznych przelewaja), a jeden podaje zdecydowanie mniej paliwa - jest jakby przytkany.
Biorac pod uwage te kwestie
* samochod mam od nowosci
* przeglady z wymiana oleju co 10-15 tys km
* 60 000km na liczniku
* tankowanie tylko na duzych stacjach gdzie paliwo jest kontrolowanej jakosci
* samochod dziala jak zawsze
troche powatpiewam czy faktycznie wszystkie sa zepsute i trzeba wlozyc w naprawy 5-6tys zl.O ile nie mam jakiegos wybitnego pecha, spodziewalbym sie ze badanie wykaze uszkodzenie jednego - np. tego przytkanego.
Zastanawia mnie czy poziomy tolerancji przyjete w badaniu sa faktycznie dobrze dobrane do tego modelu. Probowalem ustalic skad pochodza te wartosci (warsztat / Carbon Zapp / Bosch / producent magneti marelli), ale otrzymuje tylko zdawkowe informacje, albo zadnych.
W zwiazku z tym mam pytanie - czy ktos z forumowiczow przerabial podobne badanie/wymiane wtryskiwaczy w TSI i moglby sie podzielic wynikami? Moze ktos bawil sie w testowanie fabrycznie nowych (to by potwierdzilo czy badania sa OK)?
Warsztat zamowil na wymiane modele 03C906036M (to jest nowsza generacja, ktora montuje sie od jakiegos czasu, przypuszczam ze parametry takie same), wiec gdyby ktos badal ten model to taka informacja tez sie przyda.
Pozdrawiam,
Mariusz
To moj pierwszy post tutaj. Jestem posiadaczem Octavii II 1.4 TSI z 2009r. Sprawdzajac ostatnio kontrolnie poziom oleju zauwazylem ze ma zapach paliwa. Nie zauwazylem zadnych nieprawidlowosci w pracy silnika, ale zabralem go dla pewnosci do ASO na 'obwachanie' przez mechanika. Czytalem, ze zima na krotkich odcinakach to moze byc normalne, ale nigdy nic nie wiadomo.. Niestety potwierdzil, ze ten zapach jest zbyt intensywny i raczej nie jest to normalne. Zostala sprawdzona kompresja, status komputera, jakies inne badania - wszystko OK. Pozostalo wyslac wtryski do badania do specjalistycznej firmy (partner Bosch w Krakowie). W silniku byly wtryski o modelu 03C906036F (pisane tez 03C906 036 F). Badanie czterech sztuk okazalo sie mocno kosztowne (cena 1 nowego wtrysku), wykazalo ze wszystkie cztery sa wadliwe, a poza samym czyszczeniem naprawy tego modelu sie nie przeprowadza.
Otrzymalem protokoly z pomiaru maszyna CarbonZapp GDU.2-R (30F) (GDU.2R - https://carbonzapp.com/product-categ...line-injector/), ladne wykresy z zaznaczonymi poziomami tolerancji min/max. Przyjrzalem sie tym wynikom i wyglada to tak, ze trzy wtryski maja niemal identyczne parametry (i wg przyjetych wartosci granicznych przelewaja), a jeden podaje zdecydowanie mniej paliwa - jest jakby przytkany.
Biorac pod uwage te kwestie
* samochod mam od nowosci
* przeglady z wymiana oleju co 10-15 tys km
* 60 000km na liczniku
* tankowanie tylko na duzych stacjach gdzie paliwo jest kontrolowanej jakosci
* samochod dziala jak zawsze
troche powatpiewam czy faktycznie wszystkie sa zepsute i trzeba wlozyc w naprawy 5-6tys zl.O ile nie mam jakiegos wybitnego pecha, spodziewalbym sie ze badanie wykaze uszkodzenie jednego - np. tego przytkanego.
Zastanawia mnie czy poziomy tolerancji przyjete w badaniu sa faktycznie dobrze dobrane do tego modelu. Probowalem ustalic skad pochodza te wartosci (warsztat / Carbon Zapp / Bosch / producent magneti marelli), ale otrzymuje tylko zdawkowe informacje, albo zadnych.
W zwiazku z tym mam pytanie - czy ktos z forumowiczow przerabial podobne badanie/wymiane wtryskiwaczy w TSI i moglby sie podzielic wynikami? Moze ktos bawil sie w testowanie fabrycznie nowych (to by potwierdzilo czy badania sa OK)?
Warsztat zamowil na wymiane modele 03C906036M (to jest nowsza generacja, ktora montuje sie od jakiegos czasu, przypuszczam ze parametry takie same), wiec gdyby ktos badal ten model to taka informacja tez sie przyda.
Pozdrawiam,
Mariusz
Komentarz