O2FL HB 2,0 CR - Prośba o ocenę logów VCDS - problem z EGR-em

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • woyt1
    Classic
    • 2017
    • 4

    O2FL HB 2,0 CR - Prośba o ocenę logów VCDS - problem z EGR-em

    Witam
    W autku pojawiają się dwa błędy P0403 EGR Valve (N18) 4891 i 4892. Oczywiście po miganiu ikoną świec żarowych na blacie przechodzi w tryb awaryjny.
    Zrobiłem odczyt VCDS przy teście EGR czujników G122, 123, 189, 190, 191, 192, 308 i 334 (pewnie za dużo albo któregoś nie ująłem ważnego ;-) ) - jak w pliku w linku poniżej.
    W związku z tym że na analizie VCDS-owych logów nie za bardzo się znam - stąd prośba o rzucenie okiem czy to rzeczywiście kwestia wadliwego działania EGR-a, no i (oczywiście wiem, że pewności nie można mieć bez obejrzenia) czy kwalifikuje się chociaż do czyszczenia.
  • Ciacho123
    Ambiente
    • 2016
    • 101
    • Octavia II (1Z3)
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    #2
    Ja myślę, że te logi są zbędne, bo tak czy siak, należy wymienić EGR. Żeby tylko czyszczenie wystarczyło to musi być chyba jakiś cud. Ten element jest umiejscowiony w najgorszym możliwym miejscu, gdzie panują bardzo wysokie temperatury. Nie wytrzymuje tego przede wszystkim gruszka na podciśnienie, która steruje klapą spalin, poza tym gruszka ta jest zamontowana jakby na odwrót, więc cały syf "wpada" do niej. Poza tym wyrabia się to malutkie łożysko - kółko, po którym przesuwa się ten grzybek popychający właściwy zawór EGR i zaczyna się to zacinać. Do tego jest jeszcze możliwość uszkodzenia elektroniki znajdującej się w module EGR.

    Ja jeździłem rok czasu z wyłączonym EGR i nie polecam tego nikomu, bo jest istna mordęga podczas wypalania DPF, trzeba jechać na autostradę i jechać nią wiele km. Niedawno wymieniłem EGR na nowy i włączyłem go w sofcie kompa silnika tak jak fabryka przykazała i wszystko wróciło do normy. Podczas wymiany odkryłem jeszcze jedną smutną możliwość awarii zespołu zaworu + chłodnicy spalin - mianowicie rozszczelnienie się w środku połączenia zaworu z chłodniczką, dzięki czemu podczas wypalania DPF pojawiała się chmura białego dymu pochodząca z płynu chłodzącego który ulegał spaleniu, tak więc tak czy siak musiałem to wymienić.

    Komentarz

    Pracuję...