Octavia II FL 2011 1.2 TSI 41000 przebiegu dziwny terkot po zapaleniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bastekreferee
    Classic
    • 2017
    • 6
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM

    Octavia II FL 2011 1.2 TSI 41000 przebiegu dziwny terkot po zapaleniu

    Witam,w Octavii po odpaleniu słychać spod maski terkot który po chwili ustaje,nie wiem czy mam się martwić,ale słyszałem że może to być napinacz albo łańcuch rozrządu,jeżeli tak to jaki jest koszt wymiany,czy można z tym jeżdzić i pytanie czy robić w ASO czy w innym serwisie?Proszę o POMOC !!!
  • JayKey49
    Elegance
    • 2014
    • 873
    • Superb II (3T4)
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
    • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

    #2
    Ogarnij jak najszybciej bo jak rozrząd sie zerwie albo przeskoczy to masz po silniku. Wymiana rozrządu w 1.4 juz nie kosztuje tak dużo
    Octavia I Tour 1.9 TDI 2007
    Passat B7 2.0 TDI 2013 Czarny Deep

    Komentarz

    • leadman
      Drive
      • 2009
      • 98
      • Ford

      #3
      Temat rzeka wałkowany i wałkowany od bardzo dawna.
      Do wymiany kpl. rozrząd wraz z wariatorem! Ów wariator jest najdroższy i musisz kupić wolny od wad tzn. ostatnio jak temat śledziłem to był z końcówką E (te z B były najgorsze).
      Jak wymienisz tylko rozrząd bez wariatora to na 99,99% problem wróci bardzo szybko.
      Ja dwa razy robiłem rozrząd, za pierwszym razem wymieniłem bez wariatora (był bardzo drogi), za drugim razem kupiłem zamiennik FAI z wariatorem i na razie czyli ok. dwa lata jest ok.
      Co do takiej jazdy zależy jak wygląda łańcuch. Samo hałasowanie wariatora szkodliwe nie jest tylko wqu...., problem w tym że nie wiesz czy to hałasuje wariator czy już łańcuch jest zużyty, czy napinacz umiera. Dwa ostatnie - wymiana jak najszybciej.

      Octavia II FL 2009 1,4TSI

      Komentarz

      • gargli
        Classic
        • 2017
        • 2
        • Octavia II (1Z3)
        • CBZB 1.2 TSI 105 KM

        #4
        Przy silniku 1.2 TSI miałem akcję serwisową w okolicy 15 tyś km - wymiana rozrządu z napinaczami. Akcja serwisowa mająca na celu wyeliminowanie ewentualnych problemów z "terkotem" przy odpalaniu który ustaje po chwili. Problem w tamtym momencie nie istniał (wg mnie) ale jak już wymieniali za darmo rozrząd to nie protestowałem. Przy stanie aktualnym licznika: 93 tyś km zauważyłem głośniejszy start (szczególnie na zimnym). Możliwe że wymaga ponownej wymiany po 80 tyś KM? Co ile należy wymieniać rozrząd przy tym silniku?

        Komentarz

        Pracuję...