witam,
Mam problem z jakością spalin w mojej OII FL, która jest z 2011 r silnik 1.6 MPI + LPG (gaz mam z ponad rok), założony przy ok 118000, obecnie jest 142000, jazda głównie po mieście, odcinki do pracy 10 km w jedną stronę.
W marcu przy przeglądzie wyszło że CO=0,82%; CO2=11,29%; HC=304 ppm obj.;02=2,55% obj; Lambda=1,099
Największy problem jest z HC bo parokrotnie przekroczona norma. Przegląd został podbity. Potem pojechałem do gazownika Fugazi w Krakowie, autoryzowany serwis STAGa to powiedzieli, że jest to przyczyną tego że cały czas po mieście , krótkie odcinki i spaliny nie mają się kiedy spalać w katalizatorze i muszę go czasami przegonić po autostradzie, ale jak byłem u nich to pare dni wcześniej jechałem na rzeszów, ok 200 km w jedną stronę ok 140km/h i też HC było za duże.
Jedynie jak serwisant gazował auto to wtedy spadało o potem znowu powracało na ponad 100 ppm.
Proszę o podpowiedz jezeli ktoś coś wie, co można z tym zrobić itp, czy to normą jest jak się ma gaz.
pozdrawiam
Mam problem z jakością spalin w mojej OII FL, która jest z 2011 r silnik 1.6 MPI + LPG (gaz mam z ponad rok), założony przy ok 118000, obecnie jest 142000, jazda głównie po mieście, odcinki do pracy 10 km w jedną stronę.
W marcu przy przeglądzie wyszło że CO=0,82%; CO2=11,29%; HC=304 ppm obj.;02=2,55% obj; Lambda=1,099
Największy problem jest z HC bo parokrotnie przekroczona norma. Przegląd został podbity. Potem pojechałem do gazownika Fugazi w Krakowie, autoryzowany serwis STAGa to powiedzieli, że jest to przyczyną tego że cały czas po mieście , krótkie odcinki i spaliny nie mają się kiedy spalać w katalizatorze i muszę go czasami przegonić po autostradzie, ale jak byłem u nich to pare dni wcześniej jechałem na rzeszów, ok 200 km w jedną stronę ok 140km/h i też HC było za duże.
Jedynie jak serwisant gazował auto to wtedy spadało o potem znowu powracało na ponad 100 ppm.
Proszę o podpowiedz jezeli ktoś coś wie, co można z tym zrobić itp, czy to normą jest jak się ma gaz.
pozdrawiam
Komentarz