Witam serdecznie i proszę o pomoc od jakiegos czasu skodzina ciężko odpala po nocnym postoju czasami trzeba dwa razy kręcić , jak już odpali to sobie zakopci z wydechu.Sprawa ta ma miejsce tylko przy rannym odpaleniu ,przez reszte dnia odpala ok .Auto było u mechanika wymienił uszczelniacze wtryskiwaczów ,sprawdził obroty rozrusznika (255) i stwierdził że błędów nie ma wszystko jest ok ,samochód odebrany i lipa, objawy nadal te same . Jeszcze raz prosze o jakieś sugestie bo ręce już mi opadają ,auto niby sprawne a coś jest nie tak , pozdrawiam bogdan.
octavia 2 fl 2.0 BKD 2009 kłopoty z odpalaniem
Zwiń
X
-
Zobacz akumulator, świece - jakiego koloru i zapachu jest dym?
Skoro BKD, to możliwe, że głowica jest pęknięta i płyn dostaje się do komory spalania - jeżeli dostaje się na tłoki, to silnik rano ma ciężko sprężyć taką mieszankę płynu i paliwa.
Płynu nie ubywa?
Na zimnym nie kopci na biało?
U mnie pomogła wymiana aku - głowica co prawda też była pęknięta,ale od piątku wymieniona na nową.
-
-
a jak z olejem nie ubywa za dużo?
Z tego co widzę w poradnikach, to niebieskawy kolor oznacza spalanie oleju:
Kod:Dym niebieski - Dym o kolorze niebieskim oznacza, że do komór spalania trafia olej silnikowy. Takie zjawisko może mieć kilka przyczyn. Najczęstszą jest zużycie gładzi cylindrów oraz pierścieni tłokowych. W tym przypadku pomóc może jedynie remont silnika. Bardzo podobne objawy towarzyszą niesprawności uszczelniaczy zaworowych – wtedy olej trafia do cylindrów, ściekając po trzonkach zaworów. Wymiana uszczelniaczy to wydatek stanowiący ułamek kosztów remontu silnika. Niebieskie spaliny mogą też być spowodowane awarią turbosprężarki.
Kod:Jeśli to, co wylatuje z naszej rury wydechowej, ma błękitne lub niebieskie zabarwienie, jest również mało komfortowo. Taki symptom oznacza jedno – silnik spala nie tylko benzynę, ale i olej. W najlepszym wypadku winne są [URL="http://allegro.pl/glowice-cylindrow-pozostale-50837?buyNew=1&offerTypeBuyNow=1&order=m&string=uszczelniacze+zaworowe&search_scope=category-620&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-aut-1-5-0629&bi_c=68099&bi_m=motoryzacja-art-txtLink&bi_s=internal&bi_term=poradnik"]uszczelniacze zaworowe[/URL]. Jeśli są niesprawne, nieszczelne, pozwalają ściekać olejowi do silnika po trzonkach zaworów. Koszt nowych uszczelniaczy nie jest duży – kilkadziesiąt złotych za sztukę, ale wymiana potrafi być droga. Zależy to od budowy silnika. Ten kolor dymu może też oznaczać awarię [URL="http://allegro.pl/glowice-cylindrow-pozostale-50837?buyNew=1&offerTypeBuyNow=1&order=m&string=uszczelniacze+zaworowe&search_scope=category-620&bmatch=engagement-v6-promo-sm-sqm-aut-1-5-0629&bi_c=68099&bi_m=motoryzacja-art-txtLink&bi_s=internal&bi_term=poradnik"]turbosprężarki[/URL] lub [B]zasysanie oleju przez odmę[/B]. To drugie schorzenie leczy się prostym zabiegiem wymiany odmy. Jego koszt jest bardzo zróżnicowany – może to być kilkadziesiąt albo kilkaset złotych. Podobnie z turbosprężarką, jednak tu idziemy raczej w kierunku kilku tysięcy, chyba że zdecydujemy się ją zregenerować. Zanim zaczniemy poważniejsze naprawy, sprawdźmy też filtr powietrza – zdarza się, że to jego zabrudzenie powoduje wydzielanie się niebieskiego dymku. W starszych autach ten objaw wskazuje na duże zużycie silnika. Wtedy pomóc może tylko jego remont.
Kod:[B]Niebieski dym [/B] Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy). 2 Aby dokładniej sprawdzić, co się zepsuło, zaobserwuj, w którym momencie pojawia się niebieski dym – przyda ci się tu pomoc kolegi. Jeżeli pojawi się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów lub tylko zaraz po odpaleniu, wszystko wskazuje na to, że zużyły się uszczelniacze zaworowe. Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju. Jeżeli pojawia się w sytuacji odwrotnej, czyli podczas podkręcania obrotów lub na luzie, wymiany wymagają pierścienie tłokowe i gładź cylindra. Jeżeli twoje auto jest wyposażone w turbosprężarkę, masz jeszcze jedną potencjalną przyczynę kolorowego dymu – awaria turbiny.
Komentarz
-
-
Witam ponownie dzieki za podpowiedz , ten dymek pojawia się tylko przy pierwszym zapaleniu z rana , ciekawe o tych uszczelniaczach ale jak w zeszłym roku robiłem ta głowice to zrobiłem cała kapitalke , pierscienie uszczelniacze też i tu mam dylemat oleju nie ubywa drastycznie mała dolewka na 10 000 km turbina była też czyszczona .Trudno chyba bede tak jeżdził moze cos wyjdzie .Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K
Komentarz
-
Komentarz