spadek mocy swist powietrza przy odjeciu gazu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ArturCz
    Classic
    • 2013
    • 5

    spadek mocy swist powietrza przy odjeciu gazu

    Witam , jak w temacie nagly spadek mocy , swist powietrza przy odjęciu gazu gdzieś z lewej strony silnika tak jakby kolo przepływomierza . Po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu wszystko ok przez jakiś czas. Zapytam jeszcze co to za plastikowa kostka z gomowemi wężykami na podszybiu w komorze silnika od strony kierowcy, gdzies tam wydaje się ze swiszcze ale mogę się mylić. Bardzo proszę o jakies sugestie.
  • ArturCz
    Classic
    • 2013
    • 5

    #2
    Dzisiaj , zaobserwowałem ze spadek mocy nastepuje pod obciążeniem w zakresie obrotow 2500. Nastepuje jak by wyłączenie czegoś i spadek mocy.

    Komentarz

    • eiksyt
      Drive
      • 2016
      • 64
      • Octavia II (1Z3)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Ta plastikowa kostka to zespół zaworów podciśnienia i zacznij od przejrzenia wszystkich tych gumowych wężyków czy jakiś przypadkiem nie jest uszkodzony.

      Komentarz

      • loru
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 4286
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        ArturCz Hej, nie podałeś jaki silnik , ale wnioskując po twoim opisie to możesz mieć zapieczone kierowniczki w turbinie.

        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

        Komentarz

        • ArturCz
          Classic
          • 2013
          • 5

          #5
          Silnik BXE wszystkie weżyki przejrzałem i są ok. Czy jest jakis sposob na wyczyszczenie tych kierowniczek bez demontażu turbiny.?

          Komentarz

          • gregas2
            Classic
            • 2017
            • 9
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            Witaj ArturCz,
            U mnie 3 razy miałem podobnie z odcięciem mocy.
            Jak pisze kolega "loru" objaw wskazuje na zapieczoną kierownicę turbiny. Właściwie to zapieczoną pewnym zakresie a nie całkiem.
            Nie da się wyczyścić kierownicy bez demontażu turbiny no chyba że fuszerka.
            Znajomy miał taki przypadek w skodzie i touranie oba diesel z turbo i niestety u niego bez demontażu czyszczenia się nie obyło. Mnie się udało to załatwić w inny sposób.
            Wpadłem na autostradę rozpędziłem auto na 3 lub 4 biegu i wykonałem kilkanaście razy przyspieszenia i hamowania tak by turbina porządnie zapracowała. Tzn. gdy jest obciążana to kierownica powinna się przesuwać przekręcić, no chyba że jest już mocno zapieczna to nie rozruszasz jej i niestety pozostanie rozbieranie i czyszczenie.

            Komentarz

            • vaz
              Elegance
              • 2010
              • 799
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              To samo było i u mnie po kilku tygodniach jazdy po mieście i staniu w korkach. Spadek mocy, auto nie jechało szybciej niż 80 km/h. Po wyłączeniu i włączeniu zapłonu problem ustępował. Umówiłem się z mechanikiem na czyszczenie turbiny. W międzyczasie zrobiłem dłuższą trasę autostradą z większymi prędkościami i momentami gdzie pedał gazu był w podłodze.
              Problem ustąpił a dodatkowo silnik stał się bardziej dynamiczny. Wg mechanika w tej sytuacji nie ma powodu czyścić turbiny a powodem takiego zachowania auta była zapieczona geometria turbiny albo zacinający się zawór w bloku podciśnienia lub sadza w kolektorze wydechowym.
              Antyfotoradar Valentine1
              Harry II Classic+Sirio ML145

              Komentarz

              Pracuję...