Wyrobiony gwint przy siłowniku klapy bagaznika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mave
    Classic
    • 2011
    • 12
    • Octavia II combi (1Z5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    Wyrobiony gwint przy siłowniku klapy bagaznika

    Pomocy!! , przy otwieraniu bagażnika wyskoczył mi siłownik gazowy, chciałem go włożyć spowrotem myśląc, że się śruba odkręciła, ale okazuje się, że nie ma do czego wkręcać. Urobił sie gwint i śruba wchodzi i wychodzi. Wymontowałem siłownik i mam zagwozdkę co z tym można zrobić, czy rozbierać tapicerkę w bagażniku i spróbować się tam jakoś dostać z drugiej strony, żeby tam coś dokręcić, ale boję się, że nie ma dostepu do tego profilu od środka.

    Może ktoś zdejmował tapicerkę z kombiaka, czy profil jest zamknięty?, czy da się tam dostać ?

    Sama śruba ma gwint w porządku, tylko nie ma jej w co wkręcić

    Może jakieś inne pomysły jak to naprawić, kleić ?? ale czy jakiś klej wytrzyma nacisk siłownika i ciągłe otwieranie bagażnika

    Załączone pliki
  • Bambek1
    Elegance
    • 2015
    • 963
    • Octavia I (1U2)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Czy tam od środka była zgrzana nakrętka M8? Czy da radę przegwintować na M10, jak gruba jest ścianka?
    ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
    Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
    Spalanie - Motostat.pl
    Spalanie - Motostat.pl

    Komentarz

    • mave
      Classic
      • 2011
      • 12
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

      #3
      tak, nie mam tej śruby teraz przed sobą, ale otwór teraz ma około 1cm, czyli pewnie była M8, ścianka ma około 1,5-2mm (tak z pamięci, jutro zmierze)
      Przegwintować na M10 otwór pewnie by sie dało, ale ta śruba jest zlana z taką kulką na której sie obraca siłownik,

      Komentarz

      • mave
        Classic
        • 2011
        • 12
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

        #4
        tak wygląda ta śruba, i jest to M8, jest ona zlana razem z ta kulką
        Załączone pliki

        Komentarz

        • Ciekavy
          RS
          • 2015
          • 4303
          • Octavia II combi (1Z5)
          • BGU 1.6 MPI 102 KM

          #5
          Jeśli Ci się uda dostać od środka to wypróbuj nitonakrętke
          Możesz też użyć wkładki gwintowe Helicoil
          Mój szatan

          Paweł

          Komentarz

          • koleś
            RS
            • 2009
            • 2832
            • Fabia combi (6Y5)
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Najlepsza będzie nitonakrętka.

            Jak nie masz nitownicy do tego a jesteś ze Śląska to przyjedź i naprawimy.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz

            • maxpaynemm
              RS
              • 2008
              • 1764
              • Octavia II combi (1Z5)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              W "ostateczności" spawanie u blacharza + korekta lakieru.....
              Ubezpieczenia Komunikacyjne OC, AC, NNW - ZAPRASZAM

              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                Jesli dojdzie nitownica to nitonakretka to najlepszy sposob. Ale mozna tez i zwykla nakretke dac od drugiej strony. Oryginalnie jest tam nakretka od wewnatrz ale jest przytrzymywana tam. Pewnie sie odkrecilo i spadlo. Nic nie spawaj tylko tak jak podalem daj nakretke albo nitonakretke.
                Ostatnio edytowany przez wesol; 4419.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • mave
                  Classic
                  • 2011
                  • 12
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  Oki, dzięki za podpowiedź, to poszukam nitonakretki, nitownicy nie mam, ale może popytam w warsztatach. niestety jestem spod Warszawy,

                  Pierwsza myśl była, żeby się dostać od środka i dać nakrętkę, ale własnie nie wiem czy sie wogóle da tam dostać, czy to nie jest przypadkiem profil zamknięty i rozbieranie tapicerki nic nie da.
                  Może ktoś wie, czy rozbierając od środka tapicerkę dostanę się do tego miejsca, czy może nie ma co próbować ?

                  Komentarz

                  • mave
                    Classic
                    • 2011
                    • 12
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Sprawa załatwiona i chciałem zrobic mały update, jakby komuś się takie coś zdarzyło

                    Postanowiłem dobrać się do tego profilu i sprawdzić czy coś z drugiej strony się uda zrobić i okazało się, że się da
                    Więc rozebrałem tę część tapicerki która przykrywa ten profil, żeby to zrobić, trzeb było lekko powypinać pasek tapicerki przy podsufitce od strony bagażnika, żeby zdjąć z takich zatrzasków, wystarczy ją lekko odchylić a da się zdjąć tylko potrzebny pasek tapicerki, to to trzyma od góry.

                    Ten pasek jest też blokowany od dołu, przez boczne plastiki (trzeba odkręcić 2 śrubki żeby lekko odchylić) oraz próg bagażnika (tam też są 2 śrubki po bokach, trzeba je odkręcić, ponieważ wtedy pokaże się śrubka która trzyma ten cały profil)
                    czyli w sumie z jakieś 4 śrubki, a reszte trzeba wyjąć z takich dziwnych zaczepów, trzeba sie z tym trochę namęczyć, zatrzaski są takimi metalowymi blaszkami łączącymi plastik tej pokrywy z karoserią, zdjęcia poniżej

                    Jak się okazało profil jest zamknięty ale ma takie otworki owalne w sam raz żeby tam palce wsadzić i podzielony jest na takie półeczki wewnątrz.
                    Także przy tym najwyższym otworku naprzeciw tego mojego zaczepu siłownika, gdzie powinien być czop który odpadł, jest półeczka wewnątrz profilu i tam była ta śruba która najwyraźniej się odkręciła.

                    Także wystarczyło ją przykręcić spowrotem i mimo luzu na gwincie, trzyma się bardzo dobrze, założyłem nowy zestaw siłowników i ani drgnie, nie trzeba było niczym tego wypełniać

                    Poniżej zdjęcia jak wygląda ten profil, jakie są zatrzaski i jak wygląda ta śruba (taka kwadratowa)

                    Zapisz
                    Zapisz
                    Załączone pliki

                    Komentarz

                    • mave
                      Classic
                      • 2011
                      • 12
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      ciag dalszy zdjęć
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • severian
                        Classic
                        • 2012
                        • 25
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        #12
                        Hej! Mam ten sam problem Odpadł mi lewy siłownik, a śruby nie ma się w co wkręcić. W ASO mi powiedzieli, że czeka mnie spawanie

                        Mógłbyś mi napisać czy oryginalnie ta nakrętka była przyspawana do profilu czy jest tylko czymś zblokowana ? Zastanawiam się czy jest sens, żebym to rozbierał w poszukiwaniu tej nakrętki. Innymi słowy czy ona powinna być dalej na miejscu czy mogła gdzieś spaść w środku.
                        Dzięki!

                        Komentarz

                        • jzelazny
                          Classic
                          • 2019
                          • 7
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                          #13
                          severian przerabiałem temat całkiem niedawno. Z tego co wiem, chyba była przyspawana, jednak nigdzie daleko nie spadła, bo tam jest ślepy i płytki otwór. Ja rozwiązałem temat dużo łatwiej, bez spawania i co najważniejsze - skutecznie. Mianowicie od strony sworznia nałożyłem na gwint gumę z dętki. to samo zrobiłem przed nakrętką, mocno skręciłem i po dzień dzisiaj żadnego luzu.

                          Komentarz

                          • severian
                            Classic
                            • 2012
                            • 25
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            #14
                            jzelazny aha to fajnie, że udało Ci się znaleźć nakrętkę. Znajomy mechanik zdjął mi profile i też próbowaliśmy, ale bez sukcesu. Jeśli jest tak jak mówisz, to może jeszcze tam jest. Rozwiązał to tak, że podłożył nakrętkę kontrującą od drugiej strony i też się trzyma do dziś, czyli już rok.

                            Komentarz

                            • jzelazny
                              Classic
                              • 2019
                              • 7
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                              #15
                              severian , teraz dopiero dojrzałem rok posta :P sorry pozdrawiam

                              Komentarz

                              • severian
                                Classic
                                • 2012
                                • 25
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                #16
                                jzelazny nie ma sprawy, dzięki za komentarz. Nie dostałem wtedy odpowiedzi, więc poszukałem pomocy w realu. Najważniejsze, że udało się ten problem jakoś rozwiązać.

                                Komentarz

                                Pracuję...