Witam wszystkich serdecznie.
Mam problem w mojej O2FL 1.8 TSI .Pewnego ranka zaświeciła mi się kontrolka check engine. Podczas próby uruchomienia silnika trzeba było długo go kręcić aby się uruchomił. Nie zwlekałem z czasem i od razu zabrałem samochód na komputer. Okazało się że pojawił się błąd SAE P0087 :60 Ciśnienie w zasobniku paliwa/ ciśnienie w układzie za niskie.
Podjąłem próbę wyszukania tej usterki w samochodzie i wymontowałem pompę ze zbiornika paliwa, założyłem ciśnieniomierz i sprawdziłem ciśnienie jakie daje pompa. Wynik: ponad 8 bar
Kolejno po włożeniu pompy paliwa do zbiornika przeszedłem do pompy wysokociśnieniowej która znajduje się przy silniku. Z racji braku możliwości i braku doświadczenia nie mogłem fizycznie pomierzyć ciśnienia na szynie więc zabrałem się do wyszukania owych parametrów w diagnostyce komputerowej.
I znalazłem : ciśnienie na szynie paliwowej( wysokie) 40,78 bar ; ciśnienie pompy w zasobniku paliwa 9,88 bar; współczynnik pompy paliwa 89,41%
Po dokonaniu pomiarów zabrałem się za sprawdzenie wtyczki która zasila pompę znajdującą się na korpusie silnika. Napięcie 9,3V. Po odłączeniu wtyczki samochód ładnie odpala bez długiego kręcenia. Po ponownym włożeniu wtyczki znowu trzeba długo kręcić aby nabrał paliwa i się uruchomił.
Jazda odbywa się płynnie nic nie szarpie -ale tylko do 3000 obrotów - powyżej zaczyna się dusić i odcinać paliwo.
Samochód zakupiłem jako nowy w 2011 roku i do tej pory przejechałem nim o dziwo tylko 46 tys km ponieważ służy nam jako drugi samochód. Przez ten cały okres tylko paliwo i co roczne wymiany niezbędnych podzespołów adekwatnie co do książki serwisowej. Nic się nie "krzaczyło" aż do tej pory. Kiedyś musiało to nastąpić .
Proszę was wszystkich o pomoc w rozwikłaniu tej sprawy: czy mam wymieniać tą pompę na nową czy też może gdzieś jeszcze w innym miejscu może być przyczyna tejże dolegliwości.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie i poświęcony czas
Machoney
Mam problem w mojej O2FL 1.8 TSI .Pewnego ranka zaświeciła mi się kontrolka check engine. Podczas próby uruchomienia silnika trzeba było długo go kręcić aby się uruchomił. Nie zwlekałem z czasem i od razu zabrałem samochód na komputer. Okazało się że pojawił się błąd SAE P0087 :60 Ciśnienie w zasobniku paliwa/ ciśnienie w układzie za niskie.
Podjąłem próbę wyszukania tej usterki w samochodzie i wymontowałem pompę ze zbiornika paliwa, założyłem ciśnieniomierz i sprawdziłem ciśnienie jakie daje pompa. Wynik: ponad 8 bar
Kolejno po włożeniu pompy paliwa do zbiornika przeszedłem do pompy wysokociśnieniowej która znajduje się przy silniku. Z racji braku możliwości i braku doświadczenia nie mogłem fizycznie pomierzyć ciśnienia na szynie więc zabrałem się do wyszukania owych parametrów w diagnostyce komputerowej.
I znalazłem : ciśnienie na szynie paliwowej( wysokie) 40,78 bar ; ciśnienie pompy w zasobniku paliwa 9,88 bar; współczynnik pompy paliwa 89,41%
Po dokonaniu pomiarów zabrałem się za sprawdzenie wtyczki która zasila pompę znajdującą się na korpusie silnika. Napięcie 9,3V. Po odłączeniu wtyczki samochód ładnie odpala bez długiego kręcenia. Po ponownym włożeniu wtyczki znowu trzeba długo kręcić aby nabrał paliwa i się uruchomił.
Jazda odbywa się płynnie nic nie szarpie -ale tylko do 3000 obrotów - powyżej zaczyna się dusić i odcinać paliwo.
Samochód zakupiłem jako nowy w 2011 roku i do tej pory przejechałem nim o dziwo tylko 46 tys km ponieważ służy nam jako drugi samochód. Przez ten cały okres tylko paliwo i co roczne wymiany niezbędnych podzespołów adekwatnie co do książki serwisowej. Nic się nie "krzaczyło" aż do tej pory. Kiedyś musiało to nastąpić .
Proszę was wszystkich o pomoc w rozwikłaniu tej sprawy: czy mam wymieniać tą pompę na nową czy też może gdzieś jeszcze w innym miejscu może być przyczyna tejże dolegliwości.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za zainteresowanie i poświęcony czas
Machoney
Komentarz