Witam,
przy niecałych 170kkm wytarły mi sie krzywki na wałku rozrządu (samochód z Polskiego salonu więc przebieg teoretycznie potwierdzony). Objawy to mocny metaliczny stukot dobiegający z silnika. Po dźwiękach sądziłem, iż silnik dokonał żywota i obróciła się panewka korobowodowa bo jednostka to sławetne 1,9TDI BXE, ale całe szczęście to był "tylko wałek". Oczywiście oprócz krzywek na wałku, wytarte były panewki i dziura w jednej ze szklanek. Usterka jest dla mnie dziwna, ponieważ w marcu tego roku miałem wymieniane uszczelniacze na pompkach i serwis ASO Skoda w Grudziądzu (BS-AUTO) nic nie wspomniał, że dzieje się coś niedobrego z wałkiem. Chciałbym poznać faktyczna przyczynę usterki - być może brak lub słabe smarowanie i w związku z tym mam pytanie. Jakie powinno być właściwe ciśnienie oleju? Różne fora podają dla 1,9TDI: bieg jałowy - 1bar (0,1MPa); przy 2000 obr/min - 2bary (0,2MPa), ale nigdzie nie jest napisane, iż są to wartości dla PD. Prośba o pomoc.
Z góry dziękuję.
przy niecałych 170kkm wytarły mi sie krzywki na wałku rozrządu (samochód z Polskiego salonu więc przebieg teoretycznie potwierdzony). Objawy to mocny metaliczny stukot dobiegający z silnika. Po dźwiękach sądziłem, iż silnik dokonał żywota i obróciła się panewka korobowodowa bo jednostka to sławetne 1,9TDI BXE, ale całe szczęście to był "tylko wałek". Oczywiście oprócz krzywek na wałku, wytarte były panewki i dziura w jednej ze szklanek. Usterka jest dla mnie dziwna, ponieważ w marcu tego roku miałem wymieniane uszczelniacze na pompkach i serwis ASO Skoda w Grudziądzu (BS-AUTO) nic nie wspomniał, że dzieje się coś niedobrego z wałkiem. Chciałbym poznać faktyczna przyczynę usterki - być może brak lub słabe smarowanie i w związku z tym mam pytanie. Jakie powinno być właściwe ciśnienie oleju? Różne fora podają dla 1,9TDI: bieg jałowy - 1bar (0,1MPa); przy 2000 obr/min - 2bary (0,2MPa), ale nigdzie nie jest napisane, iż są to wartości dla PD. Prośba o pomoc.
Z góry dziękuję.
Komentarz