szarpanie silnikiem na wolnych obrotach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kropek
    Drive
    • 2017
    • 73
    • Octavia II combi (1Z5)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    szarpanie silnikiem na wolnych obrotach

    Witajcie

    Od nie dawna mam pewien problem. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś dziwnego. Gdy stoję szarpie silnikiem, z wydechu słychać basowy dzwięk, obroty silnika nie falują. Nie ma na to reguły, stanę na światłach jest problem przejadę kawałek i problem znika. Podobnie gdy zgaszę i uruchomię silnika na nowo. Wyczyściłem EGR , komputer nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem o co chodzi. Nie wpływa to na jazdę.

    Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje
  • Tomek000
    Ambiente
    • 2013
    • 143
    • Octavia II (1Z3)
    • CBZB 1.2 TSI 105 KM
    • DADA 1.5 TSI 150 KM

    #2
    Zamieszczone przez Kropek Zobacz wpis
    Witajcie

    Od nie dawna mam pewien problem. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś dziwnego. Gdy stoję szarpie silnikiem, z wydechu słychać basowy dzwięk, obroty silnika nie falują. Nie ma na to reguły, stanę na światłach jest problem przejadę kawałek i problem znika. Podobnie gdy zgaszę i uruchomię silnika na nowo. Wyczyściłem EGR , komputer nie pokazuje żadnych błędów. Nie wiem o co chodzi. Nie wpływa to na jazdę.

    Proszę o pomoc bo nie mam pojęcia co się dzieje
    obroty biegu jałowego są wtedy wyższe niż zwykle? około 1000 obr/min? jeśli tak to na 99% wypala się DPF.
    Kodiaq 1.5 DSG Style

    Komentarz

    • Kropek
      Drive
      • 2017
      • 73
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

      #3
      obroty są takie jak zawsze, poniżej 1000 , nie skaczą , nie falują nie podnoszą się. Wspomnę jeszcze że była sprawdzana korelacja wtrysków i sa w normie.

      Komentarz

      • oolsztyniak
        RS
        S_OCP Member
        • 2007
        • 6647
        • Superb II combi (3T5)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #4
        u mnie też tak jest. trochę poszarpie, później praca silnika się wyrównuje ale wówczas obroty wskakują na 1000, po kilku minutach wszystko wraca do normy z obrotami i szarpanie nie występuje.
        silniki mamy te same więc myślę, że to kwestia wypalania dpf
        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

        Komentarz

        • Widmo86
          Drive
          • 2014
          • 68
          • Octavia III combi (5E5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
          • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

          #5
          sprawdz regulację ciśnieni paliwa może to być czujnik na pompie paliwa elektronicznie uszkodzony lub jego programowania. Jak sprawdzisz daj znać widać że problem jest nie jednostkowy.

          Komentarz

          • kiloscar
            Drive
            • 2015
            • 82
            • Octavia II (1Z3)
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
            Kiloscar

            Komentarz

            • Widmo86
              Drive
              • 2014
              • 68
              • Octavia III combi (5E5)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
              • CLHA 1.6 TDI CR 105 KM

              #7
              zerknij tak samo ciśnienie paliwa na listwie jak skacze to w tym kierunko trzeba iść (jak dla mnie to regulator na pompie wysokiego ciśnienia) Ja mam podobnie pewnie koło środy jak się wyrobię dam znać czy się udało.

              Komentarz

              • Kropek
                Drive
                • 2017
                • 73
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                #8
                Jak tam panowie, coś wiadomo? Ja byłem u mechanika podpinaliśmy pod kompa i nic, 0 błędów. Nadal jestem w kropce.

                Komentarz

                • HAKSIU
                  Ambiente
                  • 2016
                  • 155
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                  Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                  Mojego Szkodnika chwilę leczyłem z delikatnych drgawek czasami....Pierwszy zabieg, wymiana świeć na Beru ze szczeliną 0,7 (ponoć poprawia pracę na jałowym), druga sprawa czyszczenie mechaniczne kolektora, wymiana wszystkich uszczelnień po drodze i nowy zestaw na wtryskiwacze + wymiana filtra paliwa i wlanie preparatu LM do wtryskiwaczy Benzynowych na max 20l paliwa w baku....Problemu nie ma już od Roku 1.8 CDAA.
                  ANTY MECHANIK YT

                  Komentarz

                  • HAKSIU
                    Ambiente
                    • 2016
                    • 155
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                    Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                    Robiłeś coś z dolotem? i jaki masz przelot?
                    ANTY MECHANIK YT

                    Komentarz

                    • HAKSIU
                      Ambiente
                      • 2016
                      • 155
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                      Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                      A co do porannego odpalania, Silnik wkręca się na obroty, jest to funkcja zalewania katalizatora paliwem żeby go wypalić...po każdym kilkugodzinnym postoju tak jest, i przez pierwsze 15-30 sec (nie mierzyłem) może lekko mieć drgawki motor, aż obroty spadną do jałowych, po tym nie powinien już szarpać.

                      W skrócie największa różnica jest po kompleksowym czyszczeniu kolektora,zaworów,zmianie uszczelek po drodze.....ja to robiłem sam, 6h pracy ale silnik pracuje znacznie "gładziej".
                      ANTY MECHANIK YT

                      Komentarz

                      • HAKSIU
                        Ambiente
                        • 2016
                        • 155
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kiloscar Zobacz wpis
                        Panowie jak to sie sprawdza u was ale w TSI ? Bo u mnie szczególnie rano jak odpalam samochód to szarpie silnikiem wskazówka od obrotów w normie żadnych skoków tylko silnik skacze (szarpie) po powrocie to do normalnych obrotów ustępuje lecz czasami po nagrzaniu tez potrafi szarpnąć co jest odczuwalne ale nie zawsze. Jakieś pomysły ?
                        Tu masz nagranie z mojej pracy z kolektorem...dodam że remont był robiony przy 112 tyś km, a ja czyściłem kolektor przy 165 tyś km...i już nagar na zaworach i kolektorze był do "skrobania"...
                        W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.


                        ANTY MECHANIK YT

                        Komentarz

                        • kiloscar
                          Drive
                          • 2015
                          • 82
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Haksiu --- nie robiłem nic z dolotem i wogóle,jak zrobiłem remont tak jeżdżę bo nie było potrzeby.Remont był coś przy 84 tys km a na chwile obecną 124 tys,myślisz ze już będzie nagar ?
                          Kiloscar

                          Komentarz

                          • Kropek
                            Drive
                            • 2017
                            • 73
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                            #14
                            temat powraca jak bumerang, nadal nikt nie potrafi dojść do tego co się dzieje, może ktoś podrzuci jakiś pomysł.
                            DPF wyczyszczony pomiar przepływu 207 m3/h , przed czyszczeniem coś koło 100 m3/h. Wychodziły straszne różnice ciśnień przed czyszczeniem , pompowtryski wyjęte sparwdzone wyczyszczone wyregulowane.
                            Po mału mam dość filozofów jeden twierdzi, że to wina EGRu, który może być szczelony, inny że DPF jest w śodku pęknięty , a jeszcze inny , że głowica może być pęknięta

                            Komentarz

                            • Kropek
                              Drive
                              • 2017
                              • 73
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              Mamy prawie listopad, temat nadal nie rozwiązany, ma ktoś z Was jakieś pomysły. Dodam jeszcze ,żę często gęsto tako ostry zapach paliwa idzie z wydechu, że aż szczypie w oczy. Ręce mi już opadają załamka totalna.

                              Komentarz

                              • Tosiek111
                                Classic
                                • 2018
                                • 5
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                #16
                                Podpinam się również pod ten temat. Jestem od niedawna użytkownikiem skody octavii 2 2.0 TDI RS.(BMN) Mam tak samo, też od czasu do czasu szarpie na biegu jałowym i przenosi na całe auto. Dodam że przy delikatnym szarpaniu, delikatnie światło w kabinie drga. Możliwe że to przyczyna poduszki pod silnikiem/ skrzynią biegów ? z tego co sie dowidziałem może to też byc sprzegięłko na alternatorze. Co o tym myślicie ?

                                Komentarz

                                • Szpanos
                                  Classic
                                  • 2021
                                  • 1

                                  #17
                                  Witam . Czy ktoś rozwiązał problem szarpania na biegu jałowym ?

                                  Komentarz

                                  Pracuję...